En ik was zo lekker bezig. Ontwikkelen, groter groeien, ontwerpen.
De fouten uit de weg willen ruimen door een rigoureuze beslissing van ruim een jaar geleden om ALLES af te breken en op basis van eigen ervaringen en de routine van anderen DE baan te maken die het de komende 15 jaar zou moeten doen.
Het ontwerp bleek een probleem te zijn. Een gebrek aan fantasie zette me telkens weer op het verkeerde been. Dus uiteindelijk het besluit genomen gewoon met een Schaduwstation te beginnen. 6 meter lang, 3 meter aan iedere zijkant, een helix om het af te maken. Een monsterklus om te ontwerpen, maar een fantastisch vooruitzicht om er mee aan de gang te gaan. De materialen had ik eigenlijk al in huis, dus wat hield me tegen.
3 weken fantastisch mooi zomerweer dus, die me ervan weerhouden hebben om ermee aan de slag te gaan. De eerste fase was om alles in te pakken.
En terwijl dit uiteindelijk toch in volle gang ging, de meest verschrikkelijk boodschap die je als modelspoorder kunt ontvangen.
WE GAAN VERHUIZEN.
Wat bleek. De maatregelen van de regering om 4 jaar geleden het 'scheefhuren' te introduceren, hebben hier dus in die tijdsspanne een huur-verhoging weten te bewerkstelligen van ruim ? 100,00 per maand. Het spaarpotje blijkt de bodem te zien en het einde is nog niet in zicht.
Wat voor iemand anders de volgende logische stap lijkt, blijkt voor ons een noodzaak om toch nog de regie in eigen handen te houden.
Een koophuis. Absoluut niet de bedoeling, maar helaas een stap die we niet uit de weg kunnen gaan. En omdat de kinderen ook ruimte nodig hebben om zich te ontplooien heb ik besloten geen beslag te leggen op de zolder.
En ik schaam me ervoor om te zeggen dat dit zeker geen gemakkelijk beslissing was. Om te nemen zeker wel, want je weet waar je het voor doet, om de gevolgen ervan in te zien, bleken er 2 weken nodig te zijn om de treinen weer te kunnen aanschouwen zonder tranen in de ogen te hebben.
Dit weekend zijn de laatste treinspullen op de baan ingepakt en heeft de nieuwste aanwinst (
die ik mezelf toch nog gunde) de baan officieel afgesloten.
Het schaduwstation en een deel van 5 meter paradebaan was al inmiddels afgebroken en de laatste 8 meter, moet nu het onderspit delfen.
Het einde van station Heerlingen.
Een treurige afsluiting van 6 jaar heel veel spoor-plezier....
Groeten,
Jan