Tijd voor een nieuwe update. De laatste tijd vooral veel gereden en veel aan gepast aan het rijdend materieel om de diverse ontsporingen op te lossen. Want als er iets frustreert dan is het wel om na twee jaar bouwen eindelijk te kunnen rijden om er dan achter te komen dat de betrouwbaarheid prut is.
Maar goed, op een enkel gevoelig wagonnetje na rijdt alles nu probleemloos over de baan en de pukostrips doen hun werk 👍
Zelfs bij de slanke peko wissels.
Laatste grote klus was de bovenleiding. Ik heb daar lang over getwijfeld omdat daarmee de bereikbaarheid van het spoor en wat er op staat praktisch weg is. En bij het merendeel van de banen die ik bewonder zijn de rijdraden achterwege gelaten.
Maar goed, sinds 1977, toen ik mijn electrische 1212 kreeg droom ik al van locs die rijden met de panto's 'up'.
Sterker nog, ik stoor mij al jaren mateloos aan al die locs die met ingeklapte panto's rijden.
Nu gebruik ik het Sommerfeldt Profi draad en heb ik ook nog eens 14 keer een module-overgang te overbruggen, dus tegen de rijdraad aan is geen optie helaas. Daarom ben ik nu bezig met het vastzetten van de panto's op 1 mm van de rijdraad en dat heeft een heel mooi effect. De droom komt uit zeg maar...
Onderstaand weer een aantal rommelige foto's en een nog rommeliger filmpje
Groet,
Guus