Gewoon lekker invullen hoe jij het wilt hebben Peter. Iedereen maakt per slot de dingen op zijn/haar eigen manier.
Dat weet ik Erik, al zijn er veel bovenleidingsmasten die ik gezien heb, waarvan op de perrons de sokkels niet zichtbaar zijn en er gewoon netjes om de mast heen getegeld is. Een voorbeeldje daarvan zie je in mijn verslag over de Hoekse Lijn (wat dit jaar ook alweer 10 jaar geleden is, dat ik die gemaakt heb

).
En wees niet bang voor verdere aankleding van een en ander.

Verder met station Lingedrecht en de onzichtbare plekken ervan.
132. Vanavond een hele poos op zolder gezeten om nou precies te achterhalen waar al die draadjes nou precies voor nodig zijn. Een groot deel, naar wat bleek overbodig, had ik al weggehaald, maar er blijven er nog genoeg achter waar ik iets mee moet. De vorige eigenaar blijkt redelijk de Märklin kleuren logica gevolgd te hebben, dus daar gelukkig geen puzzels.
Alle rode draden gaan hier naar een aansluiting voor de middenrail, de bruine naar de linkerspoorstaaf (gezien naar de wisselstraat toe), waardoor de blauwe overblijven: deze gaan naar aansluitingen in de rechterspoorstaaf, die als detectierail gebruikt wordt.

133. Bij het Engels wissel (welke er nu als enige ligt) is het nog eenvoudiger: de bekende twee blauwe en één gele draad voor de wisselmotor en dat dan uiteraard twee keer. Daarnaast de zwarte draden voor de toekomstige
polarisatie van het wissel die ik zelf had toegevoegd.

134. Uiteraard moeten de diverse sporen ook voorzien worden van seinen. Daarvoor heb ik inmiddels 4 rechtse seinen, 3 linkse seinen, 1 rechts sein met cijferbak en een beste hoeveelheid dwergseinen in huis. Hier heb ik voor de lol even een Digikeijs dwergsein neergezet en daar een Sik voor gezet die staat te wachten op dingen die komen gaan.

135. Het dwergsein staat hier wel op de verkeerde plek (bij de pijl), want dat is doorgaand spoor 2 van het station. De toekomstige plek wordt in de cirkel, bij spoor 21.

136. De verzameling uitrijseinen en dwergseinen. Ik heb aan deze kant van het station in totaal 4 hoofdseinen nodig en 3 dwergseinen. Ik heb ook (als gezegd) een hoofdsein met cijferbak liggen: kan die ook als uitrijsein gebruikt worden? Of is dat dan beter als inrijsein, waarbij dan de maximum snelheid in het stationsgebied beperkt wordt tot bijv. 60 km/h (waarbij ik de baanvaksnelheid in het station op 100 km/h wil houden, tenzij dat niet realistisch is).

137. En dan als laatste (nog) een meedenkertje gevraagd: is de nummering van de sporen naar Nederlands voorbeeld zo realistisch? De sporen 1 t/m 3 zijn perronsporen, spoor 4 een doorgaand spoor, dus dat moet zomaar kunnen. Het gaat mij om de kopspoortjes: kan het zomaar zijn dat die 21, 22 en 41 kunnen zijn?