Door allerlei oorzaken hier lang, te lang, niets geschreven, maar daar is weer verandering in aan het komen. Onderstaande is dan niet Rijshoven, maar heeft er zijdelings toch zeker mee te maken, dus:
Soms, heel soms, loop je tegen een bijzonder mooi buitenkansje aan. Soms....
En die buitenkans deed zich een paar dagen geleden voor, toen iemand een station aanbood uit een baan die helaas afgebroken moest worden. Het sporenplan van dat station voldeed bijna aan mijn ontwerp voor station Lingedrecht.
Was wel een voorwaarde aan verbonden, want bij voorkeur dezelfde dag ophalen... Ik was voor mijn werk in Hilversum en op weg naar huis kwam ik er zo goed als langs, dus dat sloot voor beide partijen mooi aan.
1. Ruim 2 meter lang, paste ternauwernood in mijn auto. Gelukkig zonder al te veel problemen toch netjes bij mij thuis kunnen krijgen.
2. De wisselstraat van wat meer nabij.
3. Het perron met de overkapping.
4. De bankjes die op het perron staan (waarvan een aantal tijdens vervoer helaas niet helemaal ongeschonden bleven) inspireerden mij gelijk voor gebruik in het in aanbouw zijnde stationnetje
Lingedrecht-Polder. Waarvan later in dat draadje verslag.
5. De lengte vanuit een iets lager standpunt.
6. En om even te kijken of dingen passen (en stiekem wat sfeer proeven): een NS-sein geplaatst ....
7. .... en Nederlandse bovenleiding.
8. De volgende dag bij daglicht even gekeken naar de onderkant: Märklin digitaal was toch slechts 2 draadjes aansluiten?
9. Het perron in daglicht. Het blijkt het ICE perron van Faller te zijn.
10. Tijdens het vervoer (en eenmaal thuis) bleek deze naad toch wat te lijden gehad te hebben van het vervoer, dus met een drietal (waarvan twee in beeld) plaatjes verstevigd.
11. En een drietal foto's met als figurant een Lima IRM treinstel.
12.
13. Het vierdelige stel past prima langs dit perron.