Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Rijshoven - We gaan weer verder! (21-08-2022)

Gestart door frenkievee zaterdag 09 mei 2015, 19:22:28

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Rijshoven - De NS-1111 (16-01-2022)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Rijshoven - De NS-1111 (16-01-2022)
Mooie aanwinst Frank. Piko heeft er een mooie loc van gemaakt.
Die decoder blijft wel een wereld wonder. Als het rijd is het prima maar als je er nog aan moet/wil gaan rommelen.... levert goede hoofdpijn op :(
Re: Rijshoven - De NS-1111 (16-01-2022)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Rijshoven - De NS-1111 (16-01-2022)
 @citaat Nee hoor, gewoon eruit en een LoPi5 erin.

Inderdaad een fraaie aanwinst! Veel plezier ermee :) :thumbup:
Re: Rijshoven - We gaan weer verder! (21-08-2022)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Rijshoven - We gaan weer verder! (21-08-2022)
Lang niks geschreven hier, maar we gaan weer verder!
Grote stappen? Neu, dat nog niet, maar er zit weer beweging in het spul.

Na vorig jaar december een best flinke operatie gehad aan de buik gehad te hebben (en me daar stiekem toch best in vergist heb....) èn ik een paar maanden daarna geen stof op zolder mocht maken vanwege een tijdelijk geparkeerde trouwjurk van onze dochter en nog wat andere aangelegenheden die stiekem toch belangrijker waren dan een modeltreinbaan (zoals vakantie en zo), is de zolder inmiddels binnenstebuiten gekeerd en gesopt en gezogen. Ondertussen ook wat oude meuk (denk aan computerkabels van tijdperk kruik en andere zooi) richting gemeente gebracht te hebben, is het nu weer tijd om de draad op te pakken.

Het eerste wat ik gedaan heb, is vorig weekend een analoge 1600 met twee poetswagons de buitencirkel van het schaduwstation een flink aantal rondjes laten rijden. Dit ging met horten en stoten, maar gaandeweg liep de 1631 steeds beter zijn rondjes. En tegelijk daarbij wat boel heringedeeld zodat het voor mij wat logischer is, dan wat het was. Mede omdat ik een doosje met onderdelen van een gestripte lok kwijt was (inmiddels weer boven water), wat uiteraard niet handig is......

Binnenkort meer!