Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hanzi's Knützls en het M-voorbeeld

Gestart door Hanzi donderdag 01 januari 2015, 21:55:19

Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hanzi's Knützls en het M-voorbeeld
Mooie locjes zijn het geworden Hans lekker kleurig. :favorite:
Zeker de V200 is een plaatje van een loc geworden productie waardig voor Märklin. :thumbup:

Groet Michel
Re: vele sporen tussen Altenstein en Lilleby... Hanzi's Knützls en het M-voorbeeld
Citaat van: FransW op zaterdag 13 juni 2026, 16:06:08Wat kleurencombinatie betreft zou de rechter V200 een mooie sleep Rheingold-rijtuigen kunnen trekken.
Even uitgeprobeerd maar er zit toch een behoorlijk kleurverschil in, Frans:
IMG-20260614-WA0002.jpg
Knützls Hanzi,

Je hebt twee mogelijkheden:
1: de makkelijkste, je koopt verf in dezelfde kleur van de rijtuigen en je schildert de lok over.

2: Je zoekt het restje verf van de Hanzi's Knützls lok en je schildert je rijtuigen.

Mijn ondertiteling is nu wel van toepassing:
De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.

Henk

zonder fantasie ook geen creativiteit

@citaat  @citaat  ik zie het Hans. Overigens heb je wel een vooroorlogs Rheingold-rijtuig (want uit de DRG-periode) bij een naoorlogse diesel gezet. Kennelijk is die naoorlogse verf toch niet zo kleurvast 😉
Gelukkig voel ik helemaal geen aandrang om loc en rijtuigen dezelfde kleur te laten hebben, Henk.
Als die Rhreingold trein hier weer eens op de rails komt zal er toch echt een stomert voor staan!

Zou kunnen Frans, hoewel het nooit het streven is geweest om er een Rheingold-loc van te maken.
Je hebt helemaal gelijk Hans, voor die Rheingold hoort een onvervalste stoomert, in zwart mag ik aannemen.
Precies, een BR18 of zo.
Citaat van: Hanzi op Vandaag om 14:34:59maar er zit toch een behoorlijk kleurverschil in, Frans:
Voor mij zou dat niet uitmaken, maar ja... wie ben ik  ;-)
Het is weerom de allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie