Zondag 27 augustus
Na wederom een heerlijk ontbijt met Bubbels vertrokken we weer naar het feest terrein, benieuwd welke "nieuw" materieel vandaag van de partij zou zijn.
Omdat we gisterenavond veel in alle rust hadden vastgelegd, zouden we vandaag meer in de treinstellen en locs willen kijken.
Als een van de eerste locs waar we in klommen was de krokodil. De machinist die ons een toelichting gaf, prees het goede zicht , ondanks de lange neus

Ce 6-8 II 14253 bruine kroko binnenkant
Frank103 had ons de dag er voor gewezen om het verschil in aandrijving tussen de aanwezigen krokodillen (voor toelichting zie zijn draadje).
Een van de meest indrukwekkende bezoekjes was het betreden van Ae 8-14.

Deze krachtpatser rijdt thuis sinds een jaar regelmatig over de baan. Toen we zagen dat de deur openstond, was ik er als de kippen bij om er in te klimmen.

Omdat de cabine veel lijkt op de Ae 3/6 of Ae 4/7 waren de woorden "je mag ook de motor bekijken" niet aan dove mans oren besteedt. De toevoeging, pas wel op hij hangt aan de draad, hoorde ik al bijna niet meer.
Indrukwekkende schakelingen, generatoren en meer op reikafstand.

Bij het na buiten gaan viel me blik op onderstaand bordje

Na de gezonde lunch was de draaischijf in bedrijf.
Natuurlijk hebben we hier bij staan kijken voordat we besloten naar de Modelleisenbahn-Club Olten (MECO) te lopen