Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

SWISS-RAILIA deel-1: update 08-03-2016 Bezoek Hotel Goodnight Inn te BRIG

Gestart door Has-bls maandag 27 mei 2013, 20:56:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Nondeju, is die ook nog jarig!! Van harte Henk ik neem er een terwijl ik aan jou denk,,,, Weizenbier natürlich!!
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Henk,

Ook van mij de felicitaties voor je verjaardag!

gr. Jos
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Henk,

Ook van mij van harte gefeliciteerd.

Groetjes Herman
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Hi Henk,

Gisteren via Waterhuizen, Nieuweschans naar Emden (D) bij de BR44 (niks SBB) dus nu beter laat dan nooit .....  nog gefeliciteerd.
Misschien wel een leuk verjaardag's uitstapje voor je volgende verjaardag.

groet
Harald
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Henk alsnog gefeliciteerd! Beetje laat maar ach haha
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Op 13 juli was er in Olten een Fitnessfahrt. Omdat we toch in de buurt waren natuurllijk even gaan kijken.

Te zien waren o.a.:
Re 4/4 I 10001
Ae 3/5 10217
Be 4/7 12504
Ae 3/6 II 10439
Ce 6/8 III 14305
Bm 4/4 II 18451
RBe 540 069-2

Een paar bewegende beelden geschoten met een simpele camera: http://www.youtube.com/playlist?list=PL54-pHezX7dLkjuvDeA-MIfLOe5wfFgnZ
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Lijkt me voor het beheer toch niet moeilijk om net als voor "2-rail alle schalen" een apart hoekje te maken?

Gr.  Charlie
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Privé video's...
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Citaat van: nobody op woensdag 24 juli 2013, 15:13:35
Privé video's...

:oops:
Nu zouden ze public moeten zijn.
Gelukkig heb ik meer verstand van ... :question: :question:.
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Mooi :important: Bedankt voor de vertoning :important:
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt topic SWISS-RAILIA: update 24-07-2013
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt topic SWISS-RAILIA: update 24-07-2013
Beste mede forummers;

Bedankt voor de felicitaties die ik heb mogen ontvangen en jullie support!!

@Tom: geen cadeautje nog van Wiki, maar wel van partner: avondje Soldaat van Oranje!!  :)

In afwachting van nadere reactie van de redactie 3railwiki, is de topicnaam thans gewijzigd in SWISS-RAILIA.

De volgende stap is het - naar we mogen hopen tijdelijk - noodgedwongen opknippen van dit topic in 2 delen.

Dat geeft mij ruimte om kopjes op te knippen en nieuwe toe te voegen, waaronder Youtube.

Maak jullie voorlopig geen zorgen: ik zal waarborgen dat de losgeknipte topics een makkelijk te klikken relatie hebben met elkaar!

Ik reken op jullie begrip! Dank je wel... 
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt topic SWISS-RAILIA: update 24-07-2013
Heel goed! :thumbup:

Met groet, Ben.
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden wordt opgesplitst en nieuwe naam
Citaat van: Dibbes op woensdag 24 juli 2013, 15:08:00
Op 13 juli was er in Olten een Fitnessfahrt. Omdat we toch in de buurt waren natuurllijk even gaan kijken.

Dag Jos,

Ik heb je clips in deel-2 opgenomen onder Youtube! je mag evt deze post verhuizen naar deel-2.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 24-07-2013 nieuw item Railontwerp
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 24-07-2013 nieuw item Railontwerp
Hallo Jos,

Mooie beelden man, van die oudjes, bedankt!!.

Groet Herman.

Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Beste mede (CH)forummers,

Er is bericht ontvangen van Jos (redactie 3railwiki) wat ik jullie niet wil onthouden:

Hoi Henk,

Bij deze alvast een bevestiging dat je bericht gelezen is en onze aandacht heeft. Inmiddels hier een agendapuntje van gemaakt voor de volgende redactiemeeting en hopen hier na de vakantieperiode op terug te komen.

met vriendelijke groet,

Jos


En nu duimen!
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Post aangepast......
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Ik duim mee :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Herman.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: 29.07 2013 niets voor 2 linkerhanden
Hallo,

Het kost een beetje zweet en een ?beetje geld?, of te wel er komen een aantal zeer  ?want to have? BLS modellen bij.
De NINA heb ik reeds voorgesteld en zal vanaf september over de bouw berichten.
Binnenkort veschijnen hier:

http://cncgeek.wordpress.com/

+LÖTSCHBERGER
+RBDe 565 (Model heb ik al van MTR en SMF wil echter nog de huidige versie en de  ?Schifffart Berner Oberland? bouwen.
+eindelijk een BLS Jumbo
+ 2 BLS stuurwagons
+ EW I wagon van de BLS.

Zodra ik deze modellen heb zal ik een lijstje maken met wat je nog nodig hebt om deze modellen te bouwen.
Overigens nadat ik de NINA bekeken heb lukt het ook met een linker en rechterhand :P
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Peter,

Ik ben heel benieuwd naar je bouw activiteiten met deze modellen. Ik zie op de blog van CNC-Geek dat je het goede kwaliteit noemt (ik neem aan dat jij dezelfde Peter bent) Waarop is dat gebaseerd, heb je al ervaring met andere producten?

Gelukkig heb ik zowel een linker als rechterhand, en lijkt het mij ook wel wat om een dergelijk project te beginnen.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Hallo Arjan,
Ja ik ben dezelfde Peter,
heb deze Nina "wirklich unter der Lupe genommen" en daarbij vastgestelt dat het een pima uitgangsmodel is. je hebt echter noch een paar dingen nodig, Beschriftung in Abreibeletters kost bij Identico ongeveer Sfr.200,--, een gemotoriseerde aandrijving bij SB Modellbau noch eens een 150 Euro en noch een paar "Kleinigkeiten" die niet meer als 50,-- Euro kosten kunnen.
Wat ik heb aangemerkt tot dit model is dat de gravering (noemt men dit zo in het nederlands) van deuren en roosters iets dieper mag zijn. door de druktechniek moet men het model gladslijpen en als men geen freesbank heeft om deze details te bewerken gaat iets verloren.
Al met al ik zoek nu alles tesamen dit model kompleet te krijgen en zal hierover in dit Forum berichten,

Zoals ik reeds eerder schreef, ik heb nog een NINA in messing onderweg zal daarover tegelijkertijd  schrijven.

Even tot de Re 565 van de BLS, ik heb dat ding van MTR en van SMF, beide niet echt "het snoepje van de week" ben echter "verliefd" geworden op de witte uitvoering "Schifffarht Berner Oberland"

Al met al met wat ik nu in mijn handen heb bestel ik ook de rest
PS. krijg geen provisie ;)


Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Peter enkele fotootjes zou leuk zijn... Mooi project!
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 25-07-2013 Nieuws van WiKi-redactie!
Hallo Kees,
ben momenteel nog met de ombouw van 2 Re 6/6 bezig, 11602 en 11604 uit roco/ lima transplantaten daarna volgt het BLS NiNa projekt. (met plaatjes)
groetjes Peter
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Onder beurzen en Modelspoorbanen is een link opgenomen naar Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio 

Wil je jezelf verlekkeren?? Kijken dus!  ;)
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Je mag de link ook wel hier neer zetten want ik hem niet vinden  :?
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Sorry Jan, de regel was te lang en werk afgekapt.

De url is ingekort: je kunt hem dus vinden onder Beurzen en Modelspoorbanen, modelspoormagazine.be Daarachter de verwijzing naar de Gotthardbahn.

Veel lees en kijkpezier!
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 Nieuwe link naar CH-superbaan!
Onder Foto-albums/sites is een linkverwijzing opgenomen naar cb-fotorail:

foto-album over Zwitsers groot- en modelspoor van een Belgische machinist.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 link naar CH-superbaan en foto-album!
En dat moet op dit forum zijn???? Ik kan toch echt niks inden wat er op lijkt.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 link naar CH-superbaan en foto-album!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 link naar CH-superbaan en foto-album!
Citaat van: Janvis op zondag 04 augustus 2013, 20:00:46
En dat moet op dit forum zijn???? Ik kan toch echt niks inden wat er op lijkt.

Jan, je hebt een PB't je!
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 04-08-2013 link naar CH-superbaan en foto-album!
PB Ontvangen  :D

Voor degenen die het ook niet kunnen is dit de directe link  ;)
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 09-08-2013 Nieuw kopje TREINSAMENSTELLINGEN
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 09-08-2013 Nieuw kopje TREINSAMENSTELLINGEN
Van Jan22 de twee links ontvangen m.b.t. CH-treinsamenstellingen, zowel binnenlands verkeer als grensoverschrijdend: CNL (CityNightLine), EC (EuroCity), EN (EuroNight), IC (INterCity), IR (InterRegio, RE (regioExpress), RJ (RailJet ÖBB). 

Daarvoor is in de start-post een NIEUW kopje opgenomen: TREINSAMENSTELLINGEN, met de links van Jan22 naar Reisezüge.ch en Belux Trains (EC Brussel-Chur).

Met deze links kunnen modelspoorders treincomposities samenstellen naar het grote voorbeeld! (bij sommige moet je wel een heeeeeeeeeeeeeeeele grote baan hebben!).

Bedankt Jan, hier hebben wij zeker veel aan!

Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Hallo medeforummers,

Op Youtube heb ik een mooie film aangetroffen welke het bovenleidingsysteem van de BLS laat zien vanuit de cabine Re460.

Het traject van Brig naar Bern geeft een mooie blik op het bovenleidingsysteem van de met name de BLS. Binnen de eerste 9 minuten kun je al vier! varianten waarnemen van trajectmasten en portalen.
Bij het uitrijden van station Brig en voor Bern, wanneer de BLS-strecke overgaat in die van SBB, kun je een paar wezenlijke verschillen zien in de wijze van bevestigen van de boven- of draagdraad: bij de BLS zal deze vrijwel altijd ONDER de zijarm of portaal worden gevoerd (hangend bevestigd) terwijl SBB de draad BOVENLANGS voert.

In het BLS-traject kun je ook de oude masten aantreffen met dito uitleggers of zijsteunen. De huidige kenmerkende zij-armen aan trajectmasten van de BLS is wel de V-vorm tussen twee parallel-voerende zijarmen/steunen.

Deze film is al redelijk ?oud?: in de film zijn nog de EW-IV wagons met BLS-opschrift te ontdekken. Die zijn inmiddels al meer dan 10 jaar bij de SBB ondergebracht. Een andere is, dat al heel veel L-seinen vervangen zijn door N-seinen.

In de film is ook te zien, dat de BLS het bovenleidingssteem aan het vernieuwen is: sommige delen glimmen nog van nieuwigheid. Kant en klaar BLS-systeem levert tot nu BARIN. Kijk voor een volledig overzicht bij Roundhouse

De film geeft heel veel antwoorden op vragen omtrent BLS-bovenleidings-systeem.  Geniet van deze zeer mooie cabinerit van meer dan een uur: Cabinerit - Brig - Spiez ? Bern[url]

Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Erg leuk filmpje. :thumbup:

Tony
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Hallo Henk,

Top deze film over de BLS, mooie voorbeelden om na te bouwen.
Ook mijn voorbeeld station Ausserberg staat er mooi op.
Ik heb gelijk wat Sommerfeldt onderdelen besteld om het
een en ander na te bouwen . Ik ga daar maar een apart draadje
over openen. Mijn dank is groot.

Groeten Johan
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Henk,

Bedankt voor het plaatsen van deze schitterende cabinerit.
Ik heb ervan genoten en veel van opgestoken!

Groet Jos
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Geweldig die cabine rit! Bedankt!  :thumbup:
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Misschien dat het niet helemaal hier hoort, maar ik stel mijn vraag hier toch. Ik ben van plan om misschien een stuk van het emplacement van Interlaken West na te bouwen in 1:87. Wel de situatie van voor 2002. Omdat ik laatst het station van Därlïngen in model heb gekocht leek het oude emplacement van Därlïngen me ook wel wat. Nu is mijn vraag heeft iemand hier duidelijke foto's van of weet iemand een site waar ik dit kan vinden?

Groeten Dewey
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Kijk eens even op deze link:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?106,4565537

Aardig wat foto's van traject Spiez - Interlaken met o.m. een aantal foto's van Darligen.

Groeten,
Marc
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Hallo Dewey,

Zit in september in de buurt van Darlingen.  Als je wil en als je er gebruik kan van maken maak ik graag een uitgebreide fotoreportage van het station en de sporen.  Geef maar een seintje.

Paul
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Hallo Marc,

Bedankt daar kan ik wel wat mee. Vooral de sfeer die Interlaken West in die tijd uitstraalde spreekt mij aan. Därlïngen wat minder, maar ik ben ook niet van plan het precies na te bouwen. De doorgaande sporen in Interlaken West werden alleen gebruikt door personentreinen. Ik ben van plan om ook goederen door het station te laten rijden.

Hallo Paul,

Je hebt een pm.

Groeten Dewey
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
Hallo Dewey,

Je kunt het sporenplan vinden op www.sporenplan.nl
Onder het kopje Zwitserland.


groeten Johan
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 16-08-2013 CABINERIT blik op BLS-bovenleiding!!!
CiteerDe doorgaande sporen in Interlaken West werden alleen gebruikt door personentreinen. Ik ben van plan om ook goederen door het station te laten rijden

Groeten Dewey

Daar lijkt me niets mis mee, met name in de '80 jaren reden aldaar dagelijks nog een lokale goederentrein, met meestal een BLS 200 ervoor.
Reed van Interlaken Ost naar Spiez en bediende de onderwegstations.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Beste mede CH-forummers,

Het is een lange tijd stil gebleven van mijn kant. Diverse spannende zaken in werk en privé (gelukkig leuke) slokten veel tijd op. Daarnaast heb ik enkele keren overleg gevoerd en onlangs een bezoek gebracht aan een WiKi-beheerder met het volgende resultaat:

Na overleg met een van de WiKi-beheerders is een opzet gemaakt voor de inrichting (van een reeds op de achtergrond aanwezig) Zwitsers platform. Het gaat geen SWISS-RAILIA heten (die naam hou ik wel aan voor discussies eventueel in dit topic of een nadere topic), maar is ondergebracht in een landencategorie.

Een eerste aanzet is om de media-hoek (boeken, tijdschriften, beelddragers en catalogi) te gaan vullen. Hoe ziet de indeling er uit?? Klik op Media Zwitserland. Uiteindelijk is het is de bedoeling dat ik geholpen wordt om dit media-onderdeel te vullen. Hoe en in welk vorm zal ik jullie op een later tijdstip laten weten.

Zoals jullie ook kunnen lezen is ook een media-platform voor de USA ingericht en is er rekening gehouden met de inrichting van een media-platform voor Nederland en Duitsland: klik op Media per land (Harald: Duitsland iets voor jou en lotgenoten???) [/b]

Zodra media-Zwitserland is gevuld met reeds aanwezige - oude- zaken (mede gevuld door de WiKi-beheerder???) ga ik in overleg hoe het item 'Bovenleiding - Zwitserland' en 'Seinen - Zwitserland' in te richten, enz. Dat zijn toch wel de kernpunten waarover heel veel vragen zijn, maar ook dito kennis aanwezig is. Meer nieuws hierover zal ik z.s.m. laten weten.

Enkele forummers hebben hun ideeën naar mij in een PB geuit en zullen, zo nodig aangepast en/of rekening houdend met, in de WiKi-structuur kunnen worden opgenomen. 

Met dit gegeven gaat een wens van vele CH-forummers in vervulling (en mogelijk van NS en DB-rijders): maar dat kan en zal nooit kunnen slagen met hulp en input van jullie. Een heel belangrijke vraag die nu op-popt: op wiens medewerking mag ik gaan rekenen met leveren van informatie??? Reacties in dit topic of in een PB.


Dat mijn forumnaam technisch is aangepast van has-bls naar Has-bls heeft als reden, dat Wiki-gebruikersnaam met een hoofdletter moest beginnen.

Groeten,
Henk
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Zozo, dat is mooi Henk, komt er dus schot in de zaak! Voor wat het waard is ben ik natuurlijk bereid input te leveren en zo nu en dan wat mee te typen.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Gefeliciteerd Henk.
Dat heb je mooi voor elkaar gebracht.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Daar ga ik je aan houden Kees! Je staat op de - witte - lijst  ;)
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Hoi Henk,

gefeliciteerd met het Zwitserse platform.


gr.
Frans
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Goed gedaan Henk!  :thumbup:
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Geweldig nieuws Henk, de aanhouder wint. PROFICIAT met het behaalde resultaat. :thumbup: :thumbup:

Groet Herman.
Re: SWISS-RAILIA deel-1: update 29-08-2013 WiKi (Media) Zwitserland
Hoi Henk,

:thumbup: Top geregeld  :thumbup:

Groet,
Jos
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden update 30-05-2013 SCHUCO helicopters.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Zwitserse Modelbaan Benodigdheden update 30-05-2013 SCHUCO helicopters.
Citaat van: Has-bls op donderdag 30 mei 2013, 20:30:48
De helicopters van mijn ander topic zijn overgevlogen naar dit topic:
24742-4   EUROCOPTER  EC135   AIR ZERMATT
24749-3   EUROCOPTER  EC135   TCS Ambulance
Van heli's heb ik geen verstand, maar soms rijd je er bijna tegenaan: