Arie, dat wordt gemaakt van planken, ik heb het daar even verder in dit bericht nog over!
Ik ben elke avond lekker ff bezig en de familie is nu toch door Nederland aan het touren, dus ben ik verder gegaan met de lawine galerij. De bedoeling was/is dat je de trein wel moet zien rijden, dus maak ik betonelementen (

) met kijkgaten. Die zijn kleiner dan het eerste deel om de boog te kunnen volgen. Het gaat er dan zo uitzien:

En van boven af:

En de treinen zie ik dan zo:

De oplettende lezer heeft natuurlijk allang door dat ik deze elementen nog wel op kleur moet brengen en dat het dak van planken er (nog) niet opligt. Omdat ik per sectie van de gallerij het ballasten afmaak, komt dat later. Ook komt er aan de voorkant, naar de rand van de tafel toe, nog rotsbodem, waarop ik nog wat scenery, baantroep en Preisertjes (werkvolk) kwijt kan!
En dan nog een uitdaging aangepakt: bovenleiding in de lawine galerij. Daarvoor heb ik kleine kabel houdertjes gemaakt die ik aan de "balken" lijm. In deze houdertjes heb ik een klein kerfje gemaakt, waar ik de leiding door kan spannen. Ik plak ze een voor een tijdens het monteren van een galerij sectie. In de boog heb ik dan om de 5 cm. een houder voor de leiding, dus kan ik de boog mooi volgen. De bovenleiding wordt niet functioneel, dus misschien span ik er wel zwart garen in voor het effect....
Op de eerste foto de houdertjes (ze lijken allemaal schuin te zitten, maar dat is het perspectief van de foto, ze zitten redelijk recht). Op de tweede foto de afstand tussen pantograaf en houdertjes, er zit een paar mm tussen.

En omdat ik het niet kan laten, wat sfeer beelden hoe het allemaal gaat worden

Voorlopig dus lekker bezig met dit stukje baan, maar de vorderingen zijn leuk om te zien (vind ik zelf...)