Beste spoorders,
Zoals beloofd een update van mijn baan.
Eerst ff terug naar begin 2012 DeDijk versie 1

[/URL]
Problemen in ontwerp kwamen naar boven tijdens het proefrijden. 1 Schaduwstation en het industrie gebied zijn moeilijk bereikbaar voor de treinen.
DeDijk versie 2 eind 2012.

[/URL]
Een grote ombouw van de linkerzijde van mijn baan.
Een veel beter ontwerp, toch geeft wissel 37 nog problemen m.b.t. de bereikbaarheid van het schaduwstation aan de linker zijde.
Gevolg spoor 86 moet vervallen zodat de treinen beter rond kunnen rijden over het paradespoor, industriegebied en havenspoorlijn.
Dit resulteert een nieuw ontwerp met een aanpassing van de sporen rondom wissel 37
DeDijk versie 3 zag het licht begin 2013 fysiek afgelopen zondag:

[/URL]
Wel moest hierbij een gedeelte van het grote station worden opgeofferd. Dus niet meer rijden met de 1600 serie met 6 bakken maar met 5. Toch is het langste stationsspoor nog rond de 135 cm.
Afgelopen Zondag is de laatste hand gelegd aan de sporen.
Komende Zaterdag naar de HIP om mijn nieuwe HK draaischijf in ontvangst te nemen.
Deze gaat de oude Arnold draaischijf vervangen, deze is te onbetrouwbaar in het automatische bedrijf met koploper.
De aansturingskaart van Kees Moerman (Versie 9A ook geschikt voor fleischmann draaischijven) gaat de verkoop in.
Deze week ontvang ik van Kees Moerman de nieuwe kaart versie 9S speciaal gemaakt om de HK draaischijf aan te sturen. Deze moet nog wel volledig worden voorzien van componenten. Conrad is er blij mee. Ook deze week in de bus
Wel zal ik de komende weken hier druk mee zijn, omdat ik hiervoor ook de sporen in het loc depot moet aanpassen.
Tussendoor nog de digitale stroomvoorziening uitgebreid met een extra booster van 2A, deze gaat de aansturing van alle wissels verzorgen. De IB gaat de bezetmelders in het schaduwstation aansturen, de Power 7 gaat de bezetmelders van de zichtbare sporen aansturen.
Ook een start gemaakt met 2 omlopen die op mijn baan worden geplaatst (zie het hotte item van de baan van de krokodil) maar dan natuurlijk in het N-spoor. De omlopen worden geplaatst in de sporen 63 en 72 bij het gele puntje. De bedoeling is dat er rangeer locjes van het industriegebied naar het loc depot rijden en visa versa. Dit t.b.v. de bevoorrading van het loc depot van zand en kolen e.d. Dit wordt een vaste route.
Ook komt het pendelen met treinstellen tussen de 2 kop spoortjes en het hoofdstation weer terug. Dit wordt een combi van een vaste en een automatische route.
Tevens een start gemaakt met de aanschaf van een 30 tal N 3 kleuren hoofdseinen van NZH, in de vorm van een bouw pakket.
Over de aansturing van de seinen ben ik nog niet uit. Wordt het de OC32 of een alternatief product.
Ook gaan we weer verder met de bouw van de muurtjes, de nieuwe voorraad is eindelijk weer binnen, dus hier kunnen wij ook weer mee verder.
Tussentijds nog na ombouw een aantal nieuwe loc aanwinsten op de baan.
Al met al aardig wat werk de komende tijd.
Dus hou mijn draadje in de gaten.
Wim