Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Modelbaan De Dijk, Scenery, Defectie LaisDCC decoders, toch maar Kuehn N45

Gestart door De Dijk donderdag 20 oktober 2011, 01:05:41

Re: Modelbaan De Dijk
De Dijk
gast

Gaat best goedkoper AlbertJan, ik zeg maar zo de boog kan niet altijd gespannen staan.
Nog 2 drukke weekenden  (week 48 en 50) op het werk en dan 2 weken vakantie.

Dan kan ik lekker aan de baan klussen en weer tijd vrij maken voor de HIP.

Wim
Maximiliaan
gast

Hallo Wim,

Al jaren loop ik in mijn hoofd dat ik mijn modeltrein van vroeger terug wil.

Met heel, heel veel respect heb ik deze avond jou forum gelezen en bekeken....Complimenten zijn niet voldoende...

Een zeer diepe buiging voor je en het heeft mij dubbel aangespoord om te starten met de bouw van mijn modelspoor...

Respect... respect ... respect.... :)
De Dijk
gast

Hallo Maximiliaan,

Heel erg bedankt voor dit grote compliment.

Ik ben pas ook een paar jaar actief in de modelspoorwereld.

Ik hoop dan ook door mijn baan op dit forum te zetten medespoorders inspiratie te kunnen geven om hun hobby weer op te pakken. Dit is ook ons motto binnen de HIP.

Heb je vragen in de toekomst stel ze gerust, we zijn ervoor om elkaar te helpen.
Wil je nog meer inspiratie opdoen kom eens langs bij de HIP ( hobby in praktijk) in Werkendam.

Veel suc6 gewenst met jouw toekomstige baan.

Groet,

Wim

Waar zouden we zijn zonder de trein......

Hoi Wim,
Heb al meerdere malen de voortgang van De Dijk bekeken.... Ziet er allemaal perfect uit....
Wat een werk, die draaischijf.....
De Dijk
gast

Hoi Leo,

Inderdaad er zitten heel wat uurtjes in om de draaischijf van Arnold aan de praat te krijgen.
Gelukkig werkt alles prima. Alleen blijft de kwaliteit van de Arnold schijf wat achter.

Hij draait prima, stopt keurig voor de sporen, alleen niet altijd precies zodanig dat de rails exact tegen over elkaar liggen. Dit resulteert af en toe tot een ontsporing.

Misschien als ik nog eens in mijn rijke dagen kom dat er een ander merk draaischijf wordt aangeschaft. Maar goed op dit moment kan ik er mee leven.

Zodra het op mijn werk weer wat rustiger is kruip ik weer achter mijn baan.
Mijn schoonvader heeft voor mij een loc loods in elkaar gezet. Dit wordt het eerste modelletje op mijn baan. Komende zondag laat ik hem zien in mijn update.

Bedankt voor je reactie.

Nu vanavond eerst naar de "krokodil" verder met de bouw van zijn baan. Mijn donderdagavond ritueel.

Groet,

Wim
De Dijk
gast

Beste modelspoor vrienden,

Afgelopen donderdag mijn 1ste loc loods mogen ontvangen.
Het is een exemplaar uit een oude bouwdoos welke door mijn schoonvader is afgebouwd.

Vandaag aangepast aan de breedte en hoogte van de KATO sporen.

Hierbij de foto's, wel moet hij hier en daar nog worden afgewerkt maar dit komt in een later stadium. Eerst moeten alle modellen een plaatsje krijgen op de baan. Ook moet het model nog worden voorzien van verlichting e.d.

Hierbij de foto's.

Het was kort maar krachtig, helaas deze week niet veel tijd gehad voor mijn baantje.

Komende week nieuwe kansen en rondes.

Tot volgende week.

Wim
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Citaat van: De Dijk op zondag 18 november 2012, 13:51:28

Het was kort maar krachtig, helaas deze week niet veel tijd gehad voor mijn baantje.

Dat komt zeker door je andere baantje  >:-D
Helaas zit er maar 24 uur in een dag Wim, de loc loods staat in ieder geval leuk op je baan.

Mvg,

Peter-degeluidsman.
De Dijk
gast

Beste spoorders:

Deze week mijn station delen op maat gemaakt.
Helaas blijkt dat ik nog 1 juiste overkapping te kort kom.

De LEDjes voor de perron verlichting zijn ook binnen bij mijn HIP collega Seinwezen.

Dus in de vakantie (week 51 t.m week 1) kunnen we starten met het afwerken van het station.

Omdat er te veel treinen op elkaar stonden te wachten koploper nog ff aangepast.
Tevens een fysieke wijziging op mijn loc depot doorgevoerd. Ik heb nu 2 in rijsporen en 1 uit rijspoor op het loc depot.

Komende week de resultaten bekijken van de wijzigingen in koploper.

Hierbij de foto's van het perron (onbewerkte uitvoering)

Dit was het weer voor deze week.

Groetjes,

Wim

br_86_132
gast

Hoi Wim,

Het begint steeds meer op een station te lijken.  :thumbup: ik heb alleen een vraagje. Waarom draai je de loopbruggen geen 180 graden? Als dit in het echt zo was is dan moet je eerst helemaal naar het einde toe en dan om de brug heen lopen. Dat is niet zo goed voor de doorstroming.      ;)

Met vriendelijke groet,
Leon
De Dijk
gast

Hoi Leon,

De loopbruggen staan nog niet op de definitieve plaats.
Ik zal je voorstel in overweging nemen bij het bepalen van de definitieve positie.
De verlichting moet nog worden aangebracht, de aankleding ontbreekt nog en hier en daar komt er nog een likje verf. Ook wil ik nog het een en het ander gaan verouderen. Dit moet ik nog eens uitzoeken hoe ik dat moet doen. Met scenery maken met ik totaal geen ervaring.

Groet,

Wim
Forum Moderator

Hallo Wim,

Dat wordt een behoorlijk groot station  :thumbup: :thumbup:

Dat verouderen wil ik je binnenkort uitleggen, kijk maar eens naar mijn perrons.

Leon heeft wel een punt wat de loop bruggen aan gaat.

Lekker man 2 weken vrij, lijkt mij ook wel wat  >:-D

Mvg,

Peter-degeluidsman.
De Dijk
gast

Sterker nog Peter, het zijn zelfs 3 weken vrij.

Mooi de tijd om wat over verouderen te weten te komen.

Nog een actie uitgezet om aan de juiste perron overkappingen te komen.
Ik mis er nog 1 en 1 met een lichtdoorlatend gedeelte.

Wim
Johnnytrein
gast

Ocharme 3 weekjes vrij ik ben al jaren 52 weken per jaar vrij.  :thumbup:
De Dijk
gast

Nou Johnny, of je hebt het heel goed gedaan, of er is iets vreselijk mis gegaan.

Ik ben blij dat ik nog mag en kan werken, dan zijn 3 weken vakantie meer dan welkom.

Groet,

Wim
Johnnytrein
gast

Neen hoor gewoon prepensioen sedert 6 jaar reeds. In NL noemen ze dat waarschijnlijk anders.
De Dijk
gast

Hoi Johnny,

Voor het pensioen hebben sommige mensen nog VUT rechten, ze kunnen dan voor het 65ste met pensioen.
E.e.a. Afhankelijk van de opgebouwde VUT rechten.

Geniet er lekker van want je zal het verdiend hebben.

Gr.

Wim
Speciale Gast

Ha die wim.
Prachtig om die geweldige lengtes van je perron en sporen te zien!  B)
Natuurlijk is dit in N-spoor wat makkelijker om te verwezenlijken maar het blijft een prachtig gezicht, ik ben dan ook erg benieuwd, wanneer de sporen gevuld worden en de scenery gebouwd, hoe de baan gaat worden.
Met je vakantie in zicht kun je weer een mooi stukje bouwen.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
De Dijk
gast

Beste modelspoorders,

Afgelopen 2 weken bezig geweest in koploper en het maken van het laatste kopstation boven het loc depot.
Tevens mijn huisjes maar eens uit de doos gehaald en eens even op de baan geplaatst.

Zie de foto's

De huisjes op de baan geplaatst:

Het is maar om ff een idee te krijgen wat ik heb en wat er nu nog moet komen.

Tevens heb ik besloten om het baan plan nog wat aan te passen.

Er komen te weinig treinen vanaf de zijde van het industriegebied het station binnen.
Tevens staan treinen op elkaar te wachten boven op de parade baan.

Volgende week heb ik vakantie en ga ik er een start mee maken.
Het aangepaste ontwerp is al klaar.
Let wel het is geen grote verbouwing, met 1 a 2 dagen werken heb ik het wel gehad.

Natuurlijk daarna koploper ff aanpassen..

Veel leesplezier.

Wim
Forum Moderator

Hallo Wim,

Leuk die huisjes op je baan, dat geeft gelijk een heel ander beeld.

Succes met de aanpassing van je baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
De Dijk
gast

Beste spoorders,

De afgelopen dagen bezig geweest met de ombouw van mijn spoorbaan. Dit ter verbetering van de doorstroming om mijn baan. Tevens kunnen de treinen op meerdere manieren het grote station bereiken. De paradebaan tegen de achterwand is nu gedeeltelijk omgebouwd van 3 spoedig naar 4 spoedig. Tevens is de doorstroming op de paradebaan stukken verbeterd.

Nu op naar de foto's.

De oude situatie in beeld.

De nieuwe situatie in aanbouw:

Het nieuwe stijg / daal spoortje op maat gemaakt naar de brugdelen.

De draadjes aansluiten:

Het overzicht van het aangepaste gedeelte.

Nog ff schoon vegen

De testrit

Toch nog een foutje in het ontwerp, de dubbeldekkers kunnen net niet onder het nieuwe spoortje door. Dus nog een aanpassing aan de spoor hoogte.

Gelijk nog maar eens met de huisjes geschoven, en meerdere treinen rijden hun test rondjes.

Dit was het weer voor deze update.

Tot de volgende

Wim

flyingdocter
gast

Hoi Wim,

Vele en duidelijke overzichtelijke foto's van je baan . Wordt een mooi geheel.
Blijf het volgen ..
Gzd.

Mvg,
Jacques

Ziet er weer goed uit Wim!!

Wel jammer dat je jouw mooiste lok, de 103, gebruikt voor testritten. Daar kan je toch veel beter de B-garnituur voor gebruiken, zoals die NS lok  ;)
De Dijk
gast

Hoi Frank,

De 103 en de NS 1600-1700 serie zijn bij mij loc's die altijd probleemloos rijden. Ondanks vuil en stof op de baan.
Tevens zijn zij voorzien van een lange sleep die nodig is om te zien of ze door alle bochten heen kunnen.

De 2 rangeerloc's hebben bij mij de uiteindelijke schoonmaak opdracht gekregen.

Bedankt voor je reactie,

Wim
Seinwezen
gast

Hoi Wim,

Je bent wet lekker druk geweest.
Is je vakantie al begonnen??

Zit nog steeds vol verwachting te wachten op je filmpje >:-D.

Fijne dagen en tot volgend jaar.

Groeten Sander.

Waar zouden we zijn zonder de trein......

Hoi Wim,
Ziet er weer goed uit, erg netjes zoals altijd.
Hoop dat het bij mij ook zo netjes wordt...  :D
De Dijk
gast

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Leo, netheid kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Vanmiddag begonnen met het digitaliseren van een wadloper van FL.

Een bekend type trein wat veel gemaakt is door FL als treinstel. Een type wat slecht contact maakt via de draaistellen met het spoor. Een kriek dus om te digitaliseren.
Ik ben er maar ff mee gestopt, anders vliegt hij zometeen nog het Velux dakraam uit.

Morgen krijgt hij nog een kans.

Gr.

Wim

Hallo Wim,

misschien komt het door 5 dagen van 6 uur tot 22 uur werken, maar welk merk is FL? Logisch redenerend zeg ik Fleischmann, maar het zal ongetwijfeld wel een ander merk zijn. Succes morgen met de wadloper. En anders eerst het raam openen he :D :D.

groeten Martin
De wadloper is een Fleischmann fabrikaat in N spoor.
Of wel FL is staat inderdaad voor Fleischmann.

Romar
De Dijk
gast

Hoi Martin,

Misschien zit ik net in de vakantie dip van hard werken en opeens " niets moeten ".
Maar het is wel balen als je net een mooie wadloper op de kop hebt getikt het het weer zo'n lastig model van Fleischmann is om te digitaliseren. Er gaat veel tijd en geld in zitten en dan wil je ook graag goed op je baan hebben rijden.
Maar goed ik zal het raam op tijd open zetten.

Gr.

Wim

Hoi Wim en Romar, bedankt voor jullie reactie. Wim, veel succes in ieder geval. Het feit dat je er aan begint zegt al genoeg denk ik. Want tijd en geld is helaas een kostbare zaak tegenwoordig. Ik hoop dat het allemaal lukt en de remedie is inderdaad wegleggen en later verder gaan. Nadeel is het uitstel, afstel verhaal wat dan om de bocht kan komen, maar er zal dit forum een klein beetje kennende vast wel een reminder uitgaan van een forumlid. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
De Dijk
gast

Martin,

Deze wadloper zal niet in het vergeet hoekje komen. Hier heb ik een tijd naar gezocht en moet i.c.m. Andere treinstellen de dienstregeling gaan doen tussen mijn kopstationnetjes en hoofdstation. Dus ik ben er zeker bij gebaad dat hij op de baan komt te staan.

Ik mijn komende update zal ik hier op terug komen.

Wim
Forum Moderator

Hallo Wim,

Ik heb veel bewondering voor het feit dat we het hier over n spoor materiaal hebben, dit is zo klein en lastig dat het maar goed is dat je Velux raam dicht zit.

Jou kennende komt het wel goed met dit trein stel.

Van de week samen met Sander ook aan een fleischmann bezig geweest, wel in h0  :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.
De Dijk
gast

Hallo allemaal,

Bij deze kan ik jullie melden dat de wadloper rondrijd.
Uiteindelijk bleek dat er een koolborsteltje vast zat in zijn huis en dus niet meer verend zijn werk kon doen.
Dit heeft waarschijnlijk tijdens zijn analoge bedrijf veel tol geijst van de motor. Deze loopt ook als een grasmachine. Dus als iemand nog een motortje heeft liggen voor een wadloper van fleischmann hou ik mij aanbevolen.
In de bochten bleek de wadloper zijn contact met het spoor te verliezen, dit heb ik opgelost voor de veercontacten van het draaistel iets te verhogen.
Morgen nog ff aanmaken in koploper en ijken dan kan hij meelopen in de vaste route naar de kopstationnetjes.

Morgen de update met foto,s van de ombouw en als het lukt een klein filmpje.

Gr.

Wim

Dat is gelukkig positief nieuws, na gisteren :thumbup: :thumbup:. En uiteraard benieuwd naar het filmpje.

groeten Martin
De Dijk
gast

Beste spoorder,

Hierbij mijn update m.b.t. het digitaliseren van mijn Wadloper 3225 van FL met een N045 decoder van Kuehn.

Eerst gaan we de wadloper ff helemaal strippen:

De motor uitnemen en reinigen in wasbenzine, vervang gelijk de koolborsteltjes even. Bij dit excemplaat zat aan 1 zijde de koolborstel vast, waardoor hij niet meer verend opgesteld stond tegen de collector van de motor.

Het kale frame

De onderzijde van de printplaat met het ontstoring spoeltje en de condensator.
Bij 27 het printspoortje doorgehaald.

Bij 22 het koper spoortje doorgehaald

Bij 20 het koper spoortje doorgehaald (massa) en de decoder aan de onderzijde van de printplaat gemonteerd. het voordeel hiervan is dat je altijd de printplaat kan losnemen van het chassis zonder dat je last hebt van de draden.

Vergeet ook niet deze 2 vulringetjes weg te halen bij de aansluitingen van de verlichting:

Ze zitten onder de vlakken bij punt 19 en 20.

Eerst de rode en zwarte (massa) draad aansluiten. Tevens de massadraad doorleggen naar de voorzijde onder het schroefje.
Want bij 19 (zijde zwarte draad hebben we het koper spoortje doorgenomen).

De grijze draad sluiten we aan bij 22 voorzijde van het ontstoor spoeltje, hier hebben we ook het koper spoortje doorgenomen.

.

De oranje draad aansluiten op de andere zijde van de motor. Ergens op het koper spoortje tussen de 20 en 24.
Indien de loc bij de test vooruit rijd i.p.v. achteruit  Oranje en de grijze draad omdraaien.

De Witte en geel draad gaan via de opening naar boven en sluiten we aan zoals op de tekening. (Wit is verlichting vooruit, geel is achteruit). Dit kan je omdraaien indien noodzakelijk. Ik maak ze dan pas op maat als ik zeker weet dat wit op vooruit zit gemonteerd.

Nog even een overzicht foto van de onderzijde.

Nog ff een paar foto's van de loc:

en het beloofde filmpje (helaas stond CV29 nog niet op 34 (lange adressen, vandaar het knipperen van de front verlichting bij het wisselen van de snelheid, met dank aan Wim Ros voor de TIP).

Groetjes,

Wim van Dijk

Dat zijn geen vulringetjes, maar diodes! Die moeten er inderdaad uit. De smoorspoel had je er ook uit kunnen solderen. Leuke trein hoor
Seinwezen
gast

Het filmpje is zo leuk, dat je hem maar prive houdt >:-D.

En het zijn inderdaad diodes.
Deze zitten ook in o.a. de Plan V en Plan Y van fleischmann.

Waarom knippert de verlichting als geen lang adres ingesteld heb?
Is dat iets specifieks voor Keuhn?

Groeten Sander
De Dijk
gast

Sander,

CV 29 stond ingesteld op 32, volgens mij lange adressen en 14 stappen.
De Kuehn N45 heeft 28 stappen. Dit veroorzaakt het knipperen van de verlichting.

Voor mij ook de eerste keer dat ik werk met lange adressen, dus ff wennen.

Bedankt voor de toelichting vulringen-diodes.

De motor heb ik nog vervangen voor een ander excemplaar, heeft geen invloed gehad op het geluid.
Waarschijnlijk is het draaistel i.c.m. Het tandwiel de oorzaak van het knars geluid

Gr.

Wim
De Dijk
gast

Beste spoorvrienden,

Afgelopen zaterdag heeft het motortje van de FL wadloper de geest gegeven. Hij heeft even naar wens gereden.
Heeft iemand nog een vervangend exemplaar voor mij liggen dan hoor ik het graag.

Gr.

Wim
De Dijk
gast

Beste spoorvrienden,

Afgelopen vakantiedagen minder aan de baan gedaan dan in de planning zat.
De brandschade van afgelopen 5-12-2012 heeft meer tijd gevergd dan verwacht, en we zijn er nog niet uit.

Ondanks dat toch nog wat uurtjes kunnen besteden aan de baan.

Aller eerst de eerste tunnel gemaakt op de baan:

De toevoer voor het verkeer vanuit het industriegebied naar het dorp een eerste aanzet gegeven, dit moet een uitneembaar gedeelte worden zodat ik nog bij de onderliggende sporen en wissel kan.

Ook de eerste stofzuiger gedigitaliseerd en als stuurstand achter een sterke loc gezet om mijn baan schoon te houden van stof.

Ook gestart om de achtergronden zo te plaatsen dat ze netjes overeen komen met de opzet van de baan. Alles staat nog ff los om even een beeld te krijgen. De definitieve situatie zal later worden gerealiseerd.

Ook nog de hand gelegd aan het station. De laatste overkapping aangeschaft en wat seinhuisjes toegevoegd op de baan. Overige objecten op de station's geplaatst. In een later stadium krijg alles nog een kleurtje en word de definitieve verlichting aangebracht tevens het publiek.

Op het locdepot een ontslak stallage geplaatst met water reservoir, kolenbak en zandbak voor de stoomloc's

Het 2de tunnelpoortje geplaatst nabij het locdepot.

En de zijwand dicht gemaakt.

Dit was het weer voor zover.

Tot de volgende update.

Voor een ieder de beste wensen voor 2013 toegewenst.

oetbeem
gast

Die wadloper is echt geweldig, een van de mooiste ns treinstellen waarom : ik heb ze toen ik klein was vaak gezien en graag mogen zien
Ik wou steeds maar weer naar het station treinen kijken :D
Mvg Danny
De Dijk
gast

Hoi Danny,

Bij mij op de baan moest en zou ook een wadloper komen te rijden.

Ik heb er lang naar gezocht en eindelijk gevonden. Wel blijft de FL wadloper een lastige loc om te digitaliseren i.v.m. met de matige contact met de rails. Dit eindelijk goed voor elkaar begeeft de motor het. Dus flink balen.

Gr.

Wim
Forum Moderator

Dat is toch een zeer grote update Wim  :thumbup:

Maar je schrijft dat er brand is geweest, dat heb ik even gemist, daar wordt je niet blij van ik hoop dat de schade beperkt is gebleven.

De poster op de achtergrond geeft een mooie diepte aan je baan.

Al het goeds voor 2013.

Mvg,

Peter /  degeluidsman.

Jeetje, het zit niet mee met de wadloper. Zonde zeg. Hopelijk dat 2013 de wadloper wat meer gezind is.

Verder wel een mooie giga update. Je baan begint mooie vormen aan te nemen.

Al vaste de beste wensen voor 2013.

groeten Martin
De Dijk
gast

Beste spoorders,

Afgelopen week bezig geweest met het dichten van de hoogte verschillen en het maken van de de overige tunnelportalen.
tevens met de vrouw naar Peperkamp in Ede geweest om de eerste grasmatten en groen delen aan te schaffen. Tevens kunststof platen met steen motief aangeschaft om de hoogte verschillen een muur aanzicht te geven. gelijk een potje verf meegenomen, maar dit bleek achteraf niet helemaal de juiste kleur te zijn. Gelukkig kon de HIP mij hiermee uit de brand helpen.

Eerst maar eens de tunnel poort bij de achterwand een beetje pas gemaakt uit diverse rest stukken van andere tunnel portalen.

Deze gemonteerd

Hierna de zijstukken aan het portaal gemaakt, dit bestaat wederom ook weer uit rest stukken.

De hoogte verschillen dicht gemaakt:

Naar de winkel geweest en materialen aangeschaft:

Het kunststof plaatje met steen motief wat in een later stadium wordt voorzien van een ander kleurtje.

Komende zaterdag in Houten mijn bestelde achtergrond ophalen, zodat we deze eindelijk definitief kunnen gaan aanbrengen. Dan komen de boven vernoemde materialen goed van pas.

Tot de volgende update.

groet,

Wim van Dijk

Tot zover mijn update

Krokodil
gast

Hallo Wim,

Je hebt flink ingeslagen voor je baan. Het begint al aardig te vorderen bij je.
De treinen op de Stadsbaan rijden heel netjes.
Tot de volgende keer.

Hans
De Dijk
gast

Ja, Hans,

De sporen liggen, dus de tijd voor de aankleding is begonnen.
Eerst de tunnel portalen plaatsen en dicht maken.

Zaterdag de laatste achtergrond aanschaffen en alles op maat maken.
Dan kan ik starten om van achteren naar voren te gaan werken met de scenery.

Wel moet ik in de sporen nog 3 omlopen maken, maar dit veegt geen grote aanpassingen aan de sporen.

Al met al begint zich een baan te vormen.

Tot donderdag.

Wim

Vandaag geen treinen maar met het gezin uit geweest.

Railbusfan

Wel Wim, gereed met de baan (op de scenery na dan), dan moet ik toch gauw eens een afspraak met je maken om e.e.a. te komen bewonderen. Ik had ooit gezegd in het najaar, maar van 2012 natuurlijk en niet van 2013.
Groetjes Cees

Ps als de scenery net zo goed wordt als de baan dan beloofd dat nog wat.
De Dijk
gast

Hoi Cees,

Ik hoor het wel wanneer je een keer langs wilt komen.
Baan technisch ligt het nu even stil omdat ik ben gestart net de scenery in de uithoeken van de baan.

Deze moeten eerst klaar zijn voordat ik naar voren kan werken en de rails kan ballasten.

Zie mijn volgende update.

Wim
De Dijk
gast

Beste spoorders,

Afgelopen week bezig geweest met de scenery van mijn baan.

Afgelopen zaterdag op de beurs in Houten de nodige inkopen gedaan.

Mooie achtergronden aangeschaft bij de PeArd, waar ik keurig ben geholpen.

Allereerst de rechterhoek van de baan aan gaan pakken. hier wil ik een uitneembaar hoek gedeelte maken.

Eerst de houten frame in elkaar gemaakt.

Hierna een tunnel poort in elkaar geknutseld van overgebleven delen.

Het houten frame vastgemaakt aan de tunnel doorgang.

De bovenzijde op maat gemaakt.

Het houten frame bekleed met grasmat.

Het verlijmen van de eerste achtergrond met boekbinderslijm.

De achtergronden gemonteerd aan de wand.

Getracht om een vloeiende overgang te creëren.

En de elektrisch aangedreven molen alvast een mooi plaatsje gegeven.

Dit was het weer deze week.

Volgende week nog meer scenery.

Wim