Beste spoorder,
Hierbij mijn update m.b.t. het digitaliseren van mijn Wadloper 3225 van FL met een N045 decoder van Kuehn.
Eerst gaan we de wadloper ff helemaal strippen:

De motor uitnemen en reinigen in wasbenzine, vervang gelijk de koolborsteltjes even. Bij dit excemplaat zat aan 1 zijde de koolborstel vast, waardoor hij niet meer verend opgesteld stond tegen de collector van de motor.

Het kale frame

De onderzijde van de printplaat met het ontstoring spoeltje en de condensator.
Bij 27 het printspoortje doorgehaald.

Bij 22 het koper spoortje doorgehaald

Bij 20 het koper spoortje doorgehaald (massa) en de decoder aan de onderzijde van de printplaat gemonteerd. het voordeel hiervan is dat je altijd de printplaat kan losnemen van het chassis zonder dat je last hebt van de draden.

Vergeet ook niet deze 2 vulringetjes weg te halen bij de aansluitingen van de verlichting:

Ze zitten onder de vlakken bij punt 19 en 20.

Eerst de rode en zwarte (massa) draad aansluiten. Tevens de massadraad doorleggen naar de voorzijde onder het schroefje.
Want bij 19 (zijde zwarte draad hebben we het koper spoortje doorgenomen).
De grijze draad sluiten we aan bij 22 voorzijde van het ontstoor spoeltje, hier hebben we ook het koper spoortje doorgenomen.

.
De oranje draad aansluiten op de andere zijde van de motor. Ergens op het koper spoortje tussen de 20 en 24.
Indien de loc bij de test vooruit rijd i.p.v. achteruit Oranje en de grijze draad omdraaien.

De Witte en geel draad gaan via de opening naar boven en sluiten we aan zoals op de tekening. (Wit is verlichting vooruit, geel is achteruit). Dit kan je omdraaien indien noodzakelijk. Ik maak ze dan pas op maat als ik zeker weet dat wit op vooruit zit gemonteerd.

Nog even een overzicht foto van de onderzijde.

Nog ff een paar foto's van de loc:

en het beloofde filmpje (helaas stond CV29 nog niet op 34 (lange adressen, vandaar het knipperen van de front verlichting bij het wisselen van de snelheid, met dank aan Wim Ros voor de TIP).
Groetjes,
Wim van Dijk