TEKSTupdateHallo allemaal,
Ik ben de laatste paar dagen erg druk bezig met het bouwen van Faller-bouwdozen. Nu het vakantie is, heb ik daar eindelijk weer wat tijd voor en dus probeer ik wat "achterstanden" in te halen. Afgelopen zaterdag heb ik nog enkele leuke dingen kunnen kopen. Tegen sommige personen had ik gezegd dat ik naar Breda zou gaan, maar vanwege de sneeuw is dat niet gelukt. Dus heb ik iets gezocht wat gewoon in Noord-Holland lag en wel "Het Seinhuis" in Santpoort-Noord. Ik heb daar het volgende meegenomen:
- 2 setjes met Preiser figuren (reizigers en politie te paard)
- KPEV T3 van Märklin (artikelnummer 37141)
- Faller Exclusiv Modell 1992 "Rathaus Freiburg" (art. 400)
Met dat laatste model heb ik (volgens mij) heel veel geluk gehad. Ik ken het gebouw uit Freiburg en ik wilde het dan ook graag hebben, maar je vindt het al bijna nergens en als je het al vindt, dan is het al snel tussen de 140 en 185 Euro. De prijs in Santpoort was slechts ? 95,75 en ik kreeg ook nog 5% korting
. Ik ben gisteren (zondag) gelijk begonnen met het in elkaar zetten. Het viel mij op dat er voor die prijs wel erg veel in zat, o.a.: alle bouwdelen voor het gebouw zelf, een grote luidspreker, een cassettebandje met klokgeluid, een Faller-motor voor het aandrijven van een plateau met beelden, een echt werkende klok en 2 verlichtingssetjes.
Ook het locje (KPEV T3) kun je lang niet overal meer krijgen. Helaas moet deze even terug, omdat er iets fout zit in het drijfwerk, waardoor hij wiebelend over de rails gaat. Vermoedelijk zal hij wel weer binnen enkele weken terug zijn.
Hierbij nog even een foto van internet van de T3:
Citeer
Foto's van mij (o.a. dan van het raadhuis en de Glazen Trein) volgen zeer binnenkort!!!
M.v.g.
Maikel (RMW)