Kuntseldag vandaag
Toen Rolf op bezoek was heb ik op een gegeven moment een ware
lawine van lege doosjes over me heen gehad
, hetgeen op zich erg komisch was maar toch wel een teken dat er echt iets gedaan moest worden aan deze chaos:
Waarbij aangetekend dat op deze foto bij lange na niet alle doosjes staan die ik die dag over me heen kreeg
Dus... naar de Karwei getogen om planken en plankhouders te halen en me vervolgens in het zweet gesjouwd om de planken weer thuis te krijgen. De Karwei is op zich op loopafstand (tien minuutjes ongeveer) maar de planken bleken onderweg toch een stuk zwaarder dan ze in de winkel hadden geleken
Maar goed, in etappes is het toch gelukt
Dus: eerst maar eens de boel uitruimen zodat de tafel weer tevoorschijn komt...
Wat een ruimte ineens!
(Wat daar nog staat is de switch die mijn server (die onder de tafel staat) met de rest van mijn netwerk verbindt.)
Vervolgens: plankhouders en tegen de muur en planken erop... Ze zijn even breed als (en uitgelijnd met) de tafel eronder.
En daarna konden alle spullen die op de tafel lagen, plus het scenery-materiaal dat zich in de loop van de tijd op de vensterbank had verzameld, op de planken. Bovenop liggen de lege doosjes van het materieel wat op de baan vertoeft (de volle liggen in de kast).
De kolomboor (wie kan 'm vinden op de bovenste foto?
) is naar de berging verhuisd en het home-made CD-rek is grotendeels gedemonteerd. Terwijl ik het uit elkaar aan het schroeven was bedacht ik me dat stukken ervan goed van pas zouden komen om tussen de planken nog wat extra niveau's te maken, voor het kleinere grut. Een deel is dus hergebruikt
Het rek met de jaren '90-CD-singles heeft een andere plek gekregen.
Wat een verschil! Ik kan nu
meer spullen kwijt terwijl ik een heleboel ruimte op de tafel over heb :-D
Dit had ik eerder moeten doen...
Volgende project, vanavond te beginnen, is het maken van een kastje voor het bedieningspaneel van het schaduwstation (U weet wel, de Heki-blokjes). De benodigdheden voor het kastje zelf heb ik allemaal in huis. Connectoren (25-polig), kabels (3 printerkabels) en nog wat losse spulletjes zijn besteld bij Conrad en dat verwacht ik ergens komende week.
Dus: Wordt vervolgd!
Martijn