Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Als iemand de film in stukken wil knippen dan mag dat gerust :) Zelf gaat dat op de laptop zo moeizaam en langzaam da'k er nu wel klaar mee ben :oops: 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Welnee... je moet er gewoon even voor gaan zitten! Even onthaasten en heel onstpannend naar rijdende treintjes kijken :-D Da's goed voor de mensch :mrgreen:

Maurice heeft het begrepen wat dat betreft haha ;-)
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Heey Rolf,

Ik heb met veel genoegen gekeken hoor, en heb heel rustig genoten van jouw werk 8).
Laat al die andere maar l*llen die het te lang vinden.
Ik w8 je volgende film rustig af 8).
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: Acido op dinsdag 20 mei 2008, 17:57:53
Maurice heeft het begrepen wat dat betreft haha ;-)

ik ben hoogbegaafd in treinen kijken :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Dit kijk ik in stukjes :mrgreen:
helemaal is té lang...

maar eerst downloaden. :D

Dennis
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Hallo Rolf en Martijn.
Rolf, prachtig gefilmd en erg mooi gemonteerd!
Alle tijd en energie die je hier ingestoken hebt was het dubbel en dwars waard!

Martijn, geweldig zo mooi als alles rijdt en elkaar afwisselt, het schaduwstation werkt erg goed en op deze manier heb je gelegenheid genoeg om bij het station wat mooie rangeer manouvres uit te voeren! 8)
Geweldig om je baan en materieel op deze manier gepresenteert te zien.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Ja, da's een gaaf filmpje.
Niet helemaal mijn keuze qua rijdend materiaal maar dat doet er niet aan af. Blijft leuk.

KLF muziek is ook goed !!

Verder intrigeert dat automatisch analoog rijden me mateloos. Temeer omdat ik geen flauw idee heb hoe het werkt.

Rolf.... ik vind af en toe de titels met zwarte achtergrond een beetje lang duren. Die titels kan je ook op het eerste frame plakken toch ?

Gr
Arjan
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: Arjan op dinsdag 20 mei 2008, 19:20:34
Niet helemaal mijn keuze qua rijdend materiaal maar dat doet er niet aan af. Blijft leuk.

Was jij niet die gast die alleen van stomers houdt :?: :lol:

CiteerVerder intrigeert dat automatisch analoog rijden me mateloos. Temeer omdat ik geen flauw idee heb hoe het werkt.

Dat is echt zo'n gaaf gezicht, er is continu activiteit op de baan :idea: Ik heb zoiets nog nooit zelf mogen bedienen, alleen op beurzen gezien. Vond het vet 8)

CiteerRolf.... ik vind af en toe de titels met zwarte achtergrond een beetje lang duren. Die titels kan je ook op het eerste frame plakken toch ?

Dat kan inderdaad ook :oops: Wil ook meer shots door elkaar heen kunnen zetten maar daarvoor werkt Windows Movie Maker op deze laptop veel te traag :( Ieder stukje dat ik alleen al knip kost een volle minuut denktijd om weg te krijgen en weer controle over het programma te hebben :? Schuiven hoef je dus al helemaal niet te proberen :cry:

't Was nu echt rete-omslachtig, mijn desktop staat te koop omda'k 'em toch nooit gebruik... Moesten dus eerst een FireWire-kaartje in een PC van Martijn schroeven...dan in realtime van de camera rippen...controleren...uploaden naar de server...ik thuis weer downloaden van de server...al het materiaal bekijken en in nette stukjes knippen...de film 'compileren' o.i.d. op de laptop...en dan weer uploaden naar de server :roll: :roll: :roll:

Dussuh...you guys should better well respect the bloody work, hehehe :mrgreen: Was erg leuk om te doen hoor, treinenloop werkt hypnotiserend 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
leuk filmpje (ik ga niet zeggen dat het te lang is  :lol: :lol:)
maar vooral dat stukje met die katten is gaaf
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Hey,

Wat een supergaaf filmpje. Echt leuk om de baan eens in bedrijf te zien. Zo te zien werkt het allemaal hartstikke goed!!

Groetjes,
Menno
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: ^Rook op dinsdag 20 mei 2008, 20:16:44

Dussuh...you guys should better well respect the bloody work, hehehe :mrgreen: Was erg leuk om te doen hoor, treinenloop werkt hypnotiserend 8)

Rolf

Oja.. dat kan natuurlijk.
Ik firewire de hele handel digitaal van m'n cam de laptop in maar die is in tegenstelliing tot die van jouw retesnel.
Geen problemen met schuiven, knippen plakken etc etc...

Dan is't inderdaad een beetje werk... i know  :D :D

gr
Arjan
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Geniet er maar van, hier is het vaak wachten tot de laptop klaar is met denken :mrgreen: Zit wel lekker in de tuin though ;)

(rete-koud in de schaduw trouwens...)
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: ArjanKLF muziek is ook goed !!
Last train to Trancentral, 1991 :-) Ben ook nog op zoek geweest naar Last train to Paradise van Quazar, uit diezelfde tijd, maar die kon ik ff niet vinden in mijn verzameling CD-singletjes :?

Citaat van: ArjanVerder intrigeert dat automatisch analoog rijden me mateloos. Temeer omdat ik geen flauw idee heb hoe het werkt.
It's magic! En dat zónder computer... ;-)

Citaat van: ^RookWas jij niet die gast die alleen van stomers houdt
We hebben speciaal voor de stoomfanaten nog even de 003 van stal gehaald en in het circus mee laten rijden :-) Meer zat er echter even niet in...

Citaat van: ^RookDat is echt zo'n gaaf gezicht, er is continu activiteit op de baan
Yep - dat was de hele opzet. Rangeren en zo rondom geautomatiseerd treinverkeer met veel variatie. De doorrijsporen zijn er niet voor niets ;-) En als je met zijn tweeën bent kun je makkelijk vier of meer simultaan rijdende treinen hebben... plus de vier wachtende in het schaduwstation... en dat op 2 bij 3 meter :-P

Citaat van: ^RookIk heb zoiets nog nooit zelf mogen bedienen, alleen op beurzen gezien. Vond het vet
Hehehe, was leuk inderdaad :-D Kun je nagaan: er zit nog niet eens een bedieningstableau aan het schaduwstation en de helft van de wissels op de bovenetage is nog niet aangedreven :mrgreen:

Citaat van: ^RookIeder stukje dat ik alleen al knip kost een volle minuut denktijd om weg te krijgen en weer controle over het programma te hebben
Anders doen we een volgende keer een deel bij mij... al gaat dat weer wel van de rijtijd af natuurlijk. Kwestie van eerder beginnen dus! :-P

Citaat van: ^RookDussuh...you guys should better well respect the bloody work, hehehe :mrgreen:
Right :!:

Citaat van: remcymaar vooral dat stukje met die katten is gaaf
Fijn hoor... :-P
Maar vooruit, als je dat leuker vond, kijk eens hier... ;-)

Citaat van: MadMennoZo te zien werkt het allemaal hartstikke goed!!
It's purrin' like a kitt'n 8)


Martijn :-)


P.S.: Rolf, ik heb een magneetwagen gemaakt :-D
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
hey acido
niet mooier maar toch thanks
wij hebben namelijk ook een zwart witte kat die op die kleine uit dat eerste filmpje lijkt dus vandaar dat doet me denken aan mijn eigen kat (ons vrouwtje is er te dik voor  :lol:)
maar goed ik vond het filmpje ook erg mooi van de treinen  :lol: :lol:
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Rolf, Martijn,
Ik heb er niks aan toe te voegen, film monteren weet ik uit eigen ervaring is heel tijdrovend, zeker met al de effecten.
Gewldige film met dito geweldige baan. Ik houd de wissels zelf ook lekker analoog, valt er nog wat te keizen!

Gr. Fred.
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: Acido op dinsdag 20 mei 2008, 21:12:23
Maar vooruit, als je dat leuker vond, kijk eens hier... ;-)

Die vonden wij echt zo geniaal :lol:

CiteerP.S.: Rolf, ik heb een magneetwagen gemaakt :-D

Da's tof :idea: Dan kan nu dus iedere trein met een koppeling aan het automatische spel deelnemen... Wil mijn treintjes ook wel eens mee zien draaien, kijken of ze goed op de stroomonderbrekingen reageren. Niet te hard rijden though, dat nieuwe spul is niet meer zo onverwoestbaar :mrgreen:

Hartelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
CiteerNiet te hard rijden though, dat nieuwe spul is niet meer zo onverwoestbaar

Hey, was jij niet degene die mijn Bakkie met mach 3 door de wisselstraten joeg? :-P Oh ja, je had haast: er kwam een trein aan :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Gaaf fillumpie Martijn en Rolf natuurlijk.
Wel cool dat jullie lekker bij elkaar thuis kunnen treinen en de boel nog eens filmen ook. :D

Citaat van: Acido op dinsdag 20 mei 2008, 11:47:46
Citaat van: Kappa op dinsdag 20 mei 2008, 11:32:08
Dat opschakelen doet ook mijn br 216 als je boven een bepaalde snelheid komt, dan hoor je het toerental ineens zakken.
Serieus? Een 216 is een diesel-hydraulische loc, volgens mij schakelen die niet.... De railbus is diesel-mechanisch en heeft een heuse versnellingsbak...

Die Br 216 heeft wel twee gangen nl een langzame tot 80 km/u en een snelle tot 120 km/u, maar of die tijdens het rijden om te schakelen is weet ik niet, maar je echt een soort opschakeling, éénmaal wel te verstaan.
Ik ben ook geen expert in dieselhydraulica.
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Hey Marcel,

Schakelt de bovenleidingsinspectiewagen (#39970) eigenlijk ook zo op, net als de railbus :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Hoi Rolf,

Ik weet het niet zeker meer :?. De mijne is al een hele poos weg :cry:, vanwege dat de pantograaf niet omhoog ging :(.
Maar de sound in de loc is heel mooi. Zowel het bedrijfsgeluid als al die andere functies :D.
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Oke, dan zoek ik nog even verder :) Bedankt !
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Heey Rolf en Martijn,

Leuke filmpje en film zeg!!
De laatste heb ik echt van genoten ziet er erg goed uit!!!
Nu heb ik alleen een lekker tijdje bewegende beelden van Martijn kunnen zien!
Bedankt voor het plaatsen ik heb er erg van genoten.

Groetjes,

Antal
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Wat is nou een half uurtje film op a lifetime :shock:, ff lekker onthaasten met zo'n movie toch 8)

Ronduit geweldig mannen, als ik dat nog eens onder de knie kan krijgen, dat filmen :roll:, heb wel een fotocamera waar je mee kunt filmen, maar hoe 8)
Ik hou het voorlopig maar bij Locs ombouwen, de poging om een booster 6015 nieuw leven in te blazen is grandioos mislukt :roll: :mrgreen:
Ga gewoon een ander halen, met garantie bij m'n dealer 8)

Nogmaals , mooi werk mannen , ga zo door ! , en dan zo'n mooi stempeltje erbij , wat je vroeger van de juf kreeg  :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Prachtig. maar uh...... is wel jammer dat het 2e filmpie zo korte is.  :( :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Geweldige films, Martijn!
Vooral die met die blote vrouwen in het zwembad is erg inspirerend...... 
H la P
Fred
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Martijn,

Ik heb even het hele verhaal van A tot Z doorgelezen, ik denk dat ik er overheen lees. Hoe ligt bij jou de M-rail vast? Je gebruikt kurk als onderplaat...maar dan ?

Willem-Jan
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Hoi Willem-Jan,

De M-rails lag vast met enkele lange dunne schroeven, door het kurk heen, in het hout eronder. Die schroeven doen echter de dempende werking van het kurk volledig teniet, zeker als je ze strak aandraait. Om die reden waren ze dan ook niet helemaal aangedraaid en dienden ze alleen om de boel enigszins tegen verschuiven te behoeden.

Ondertussen is de rails ingeklemd tussen op elkaar vastgelijmde lagen kurk met daarop strooisel (en/of het perron). Bovendien liggen ze nu ook vast door de bij het aanbrengen van het strooisel gebruikte lijm. Daarom heb ik de schroeven er weer uitgehaald, om de geluidsproductie wat te verminderen. Het werken met strooisel en lijm zorgt er overigens ook voor dat het kurk wat minder dempt, maar niet zo erg als aangedraaide schroeven.

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is ;-)

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Martijn,
Je hebt mijn vraag "meer dan"beantwoord.
Ik heb er zelfs aan zitten denken om bij de overgang tussen M en bedding , velpon te gebruiken waarop ik dan het strooisel strooi.

Willem-Jan
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: w67 op donderdag 29 mei 2008, 19:29:49
Ik heb er zelfs aan zitten denken om bij de overgang tussen M en bedding, velpon te gebruiken waarop ik dan het strooisel strooi.

Reken maar dat je daarna echt geen schroeven meer nodig hebt :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Kuntseldag vandaag :-)

Toen Rolf op bezoek was heb ik op een gegeven moment een ware lawine van lege doosjes over me heen gehad :shock:, hetgeen op zich erg komisch was maar toch wel een teken dat er echt iets gedaan moest worden aan deze chaos:



Waarbij aangetekend dat op deze foto bij lange na niet alle doosjes staan die ik die dag over me heen kreeg :-P

Dus... naar de Karwei getogen om planken en plankhouders te halen en me vervolgens in het zweet gesjouwd om de planken weer thuis te krijgen. De Karwei is op zich op loopafstand (tien minuutjes ongeveer) maar de planken bleken onderweg toch een stuk zwaarder dan ze in de winkel hadden geleken :?

Maar goed, in etappes is het toch gelukt :-)

Dus: eerst maar eens de boel uitruimen zodat de tafel weer tevoorschijn komt...



Wat een ruimte ineens! :mrgreen:

(Wat daar nog staat is de switch die mijn server (die onder de tafel staat) met de rest van mijn netwerk verbindt.)

Vervolgens: plankhouders en tegen de muur en planken erop... Ze zijn even breed als (en uitgelijnd met) de tafel eronder.



En daarna konden alle spullen die op de tafel lagen, plus het scenery-materiaal dat zich in de loop van de tijd op de vensterbank had verzameld, op de planken. Bovenop liggen de lege doosjes van het materieel wat op de baan vertoeft (de volle liggen in de kast).

De kolomboor (wie kan 'm vinden op de bovenste foto? :-P) is naar de berging verhuisd en het home-made CD-rek is grotendeels gedemonteerd. Terwijl ik het uit elkaar aan het schroeven was bedacht ik me dat stukken ervan goed van pas zouden komen om tussen de planken nog wat extra niveau's te maken, voor het kleinere grut. Een deel is dus hergebruikt :-) Het rek met de jaren '90-CD-singles heeft een andere plek gekregen.



Wat een verschil! Ik kan nu meer spullen kwijt terwijl ik een heleboel ruimte op de tafel over heb :-D

Dit had ik eerder moeten doen... :mrgreen:


Volgende project, vanavond te beginnen, is het maken van een kastje voor het bedieningspaneel van het schaduwstation (U weet wel, de Heki-blokjes). De benodigdheden voor het kastje zelf heb ik allemaal in huis. Connectoren (25-polig), kabels (3 printerkabels) en nog wat losse spulletjes zijn besteld bij Conrad en dat verwacht ik ergens komende week.

Dus: Wordt vervolgd! :-)

Martijn 8)

Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
 :D Het spreekwoord; opgeruimd staat netjes, is hier zeker aan de orde.
Moet zeggen dat je nog een mooe ruime werkplek hebt op je modelspoorkamer.

succes met je bedieningstableau.

groet Henk
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Martijn, ik mis het bewijs op foto van jouw bedolven zijn door die doosjes.  :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 31 mei 2008, 18:37:44
Martijn, ik mis het bewijs op foto van jouw bedolven zijn door die doosjes.  :lol:
Ik heb Rolf als getuige! :-D
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: Acido op zaterdag 31 mei 2008, 18:38:16
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 31 mei 2008, 18:37:44
Martijn, ik mis het bewijs op foto van jouw bedolven zijn door die doosjes.  :lol:
Ik heb Rolf als getuige! :-D

die is omkoopbaar........... :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Door het twijfelachtig alooi van boven genoemde komt deze niet in aanmerking als getuige.  :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: digi-jacques op zaterdag 31 mei 2008, 18:40:22
die is omkoopbaar........... :mrgreen:

Vrij gemakkelijk zelfs :lol:

Maarruh...Martijn ! De volgende keer dat je veel spullen moet vervoeren kun je altijd ff contact opnemen :) Voor een paar uurtjes spelen met jouw baan speel ik graag even koerier met ons Marbella-krotje :mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
zo, goed opgelost.
Ik krijg steeds meer hetzelfde probleem, alleen staat hier alles in de kast dus je zorgt gewoon dat de deur dicht blijft :mrgreen:

Dennis
ps: heb je CD's op foto 1 gevonden hoor :wink:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
je nieuwe update is erg mooi en handig  :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: minirailz op zaterdag 31 mei 2008, 20:05:58
Ik krijg steeds meer hetzelfde probleem, alleen staat hier alles in de kast dus je zorgt gewoon dat de deur dicht blijft :mrgreen:
Durf je die deur nog wel open te doen dan? (lawinegevaar!)

Citaat van: minirailz op zaterdag 31 mei 2008, 20:05:58
ps: heb je CD's op foto 1 gevonden hoor :wink:
:?: Het ging om de kolomboor... niet om de CD's ;-)




Ik ben gisteravond gestrand in mijn werkzaamheden aan het bedieningstableau :-(

Het ging allemaal zeer voortvarend, de houten omkasting zit reeds in elkaar. Volgende stap is het erin monteren van de aluminium "latjes" waar je de Heki-blokjes op drukt. Het blijkt echter dat zelfs de kleinste schroefjes die ik heb te groot zijn om die dingen mee vast te zetten! Het zijn U-profieltjes en de kop van de schroef past er domweg niet tussen :?

Nu moet ik dus eerst op zoek naar nóg kleinere schroefjes voordat ik verder kan... Ik weet al dat ze die bij de Karwei niet hebben dus ik denk dat ik met zo'n profieltje maar naar een echte ijzerwarenzaak moet :roll:

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! :-)

Martijn 8)
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Martijn, is het geen optie om de rails schroeven (c of k) van Marklin te gebruiken?
Die hebben echt een kleine kop.

Charlie.
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Hoi Charlie,

Bedankt voor de tip. Wellicht dat 7599 (K) geschikt is, dat zijn de kleinste, al zijn ze wel wat lang. De bodem van het U-profieltje is maar 1 millimeter dik, dus moet er veel schroef het hout in. Maar: Ik ga er zeker even naar kijken :-)

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Ha die Martijn!
Leuk om te zien dat je ondertussen ook nog met andere dingen aan het bouwen bent!

Wat de schroefjes betreft, de allerkleinste die ik heb kunnen vinden zijn de Noch schroefjes die verkocht worden voor de Noch railspiraal.
Zelfs bij een hele grote ijzerwaren winkel hadden ze zulke kleine schroefjes nog nooit gezien!
Je kunt ze bij Noch bestellen onder nr. 53330 Holzschrauben de maat is 1,4 x 10 mm (platte kruiskop 2 mm)

Succes met het schroefwerk.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Beste Martijn,

Je bent best wel een handig iemand, wat ik tot nu toe zo heb mogen bewonderen op de foto's ziet er allemaal fraai afgewerkt af.
Maar weet je zeker dat Rolf geen foto heeft gemaakt toen je bedolven lag onder de doosjes.

Gr. Bert :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Nope :| Must have been too busy laughing :lol:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: ^Rook op maandag 02 juni 2008, 22:39:26
Nope :| Must have been too busy laughing :lol:

:mrgreen:
Re: Acido's Bouwverslag (Update: 2e film!)
Citaat van: ^Rook op dinsdag 20 mei 2008, 22:20:58
Hey Marcel,

Schakelt de bovenleidingsinspectiewagen (#39970) eigenlijk ook zo op, net als de railbus :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Hoi Rolf,

Het is (ook bij mij) een tijdje geleden dat hij op de baan stond (hij ligt op zolder in zijn doosje te wachten tot hij mag...) Het motorgeluid is hetzlefde, maar ik kan me dat opschakelen niet herinneren (en dat zou me wel bijblijven, want ik hou van dat soort geluiden). Hij heeft wel allerlij slijp en ander geluid.....


Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Hallo Jan-Willem,

Hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren 8) Heb inmiddels uit een andere bron (klikkerdeklik) ook vernomen dat de inspectiewagen NIET schakelt :( Jammer...maar een mens kan niet alles hebben ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Ik heb er niet veel verstand van, maar misschien schakelt de inspectiewagen niet, omdat het geen Diesel-motor is?

Groeten,
Yeoman

PS. Inspectiewagen staat wel nog op m'n wish-list  :wink:
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: Yeoman op woensdag 25 juni 2008, 20:44:37
Ik heb er niet veel verstand van, maar misschien schakelt de inspectiewagen niet, omdat het geen Diesel-motor is?

Volgens de informatie die ik erover heb kunnen vinden is de inspectiewagen in 't eggie een verbouwde railbus :idea: Vandaar dat ik verwachtte dat ook de motor hetzelfde zou zijn :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Acido's Bouwverslag (Update-je 31-5-2008)
Citaat van: ^Rook op vrijdag 27 juni 2008, 15:03:13
Volgens de informatie die ik erover heb kunnen vinden is de inspectiewagen in 't eggie een verbouwde railbus :idea: Vandaar dat ik verwachtte dat ook de motor hetzelfde zou zijn :)

Vriendelijke groeten,

Rolf

Dat wist ik dan weer niet...

PS. Hij is ook te koop
(http://www.db.de/site/bahn/de/geschaefte/verkauf/schienenfahrzeuge/a__turmtriebwagen__701.html) :D

Groeten,
Yeoman