Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Rick en opa ruud.

Ik ,marklinbeverwijk ben sinds 1-1-2014 begonnen met een baan van 3,50 x 1,65 die  hangt.
Ik zag de ringleiding foto en dacht.
Hier moet ik op reageren.
Hoe veel stroom gaat er lopen.
Als je 2,5mm draad gebruikt kan je 25 ampere edoorlaten lopen.

Ik heb zelf vier ringleidinegn lopen van 0,2mm waarover aansturing loko's, verlichting wissels en besturing gaat.
Dat is dik genoeg en ziet er strak uit.

Als je wil heb ik foto's gemaakt die ik kan mailen.
adres. ahmlammerse [at] gmail.com.


Edit Gerard: mailadres aangepast
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Ik ben ook geïnteresseerd in deze foto's
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Kunnen de foto's niet gewoon gepost worden, dan heeft iedereen er wat aan. ;) :thumbup:

Ik vind dat ook erg interessant.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hallo Gerard,
Ja ieder een doet het op zijn eigen manier :thumbup:, zo ik ook, al moet ik er wel bij zeggen dat ik de gehele ringleiding zo als die in het begin van mijn draadje afgebeeld was, heb weg geknipt ;). Ik heb nu op een punt of 7 verdeeld over de gehele baan aparte draden naar de trafo getrokken. Ik heb nu soepel draad 0,75mm?? in de kleuren Rood en Zwart wat voorhanden was gebruikt.
Heb nog geen problemen ondervonden als er 3 treintjes tesamen rijden

Gr Ruud


Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Middagje Michiel 5-4-2014 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Middagje Michiel 5-4-2014 <
Hallo,

Vandaag zou ik samen met Michiel eens na lange tijd weer naar Houten gaan, maar hij moest eerst nog even langs Wentink Occasion wat moois ophalen. Dus zijn we daarna niet naar Houten gegaan, maar hebben we zijn mooie gekochte en mee gebrachte spulletjes op mijn baan laten rijden. Ik kan zeggen wat een rijplezier geeft zo een middagje rijden... :thumbup:
We gaan nu Vrijdag naar Dortmund, Als dat net zo gaat als de vorige keer dat we samen daar waren, dan kan ik mijn borst nat maken want Michiel kan lopen hoor pfuuuuuuuuuuuuu van hot naar her.... :P

Michiel was ook al een poosje niet meer geweest en had de veranderingen aan mijn baan ook  nog niet gezien, dus ik was benieuwd wat hij er van vond  :P Nou de veranderingen werden goedgekeurd  :P en al snel werden de dozen uitgepakt, en stond het prachtige materieel op de rails.

Ik heb een filmpje gemaakt van het geen er vandaag weer als gast op de baan heeft gereden.
Maar misschien is er een Video man onder ons die eens zijn mening kan geven over de kwaliteit van de video. Ik vind het niet zo erg mooi.



Zoals jullie wel gehoord hebben gaat er natuurlijk precies tijdens de opnames van alles mis, maar stug doorgaan dan he ;)

De kenners weten de type nummers wel van de loc's denk ik... Marklin BR50 en een Fleischman ??

Vond de middag weer veel te snel omgaan, maar het was veel goedkoper als een dagje Houten >:-D

Michiel bedankt voor de plezierige middag!

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud.
Dat is n leuk filmpje.
Wel makkelijk dat je nu n trein in het schaduw stTion kan zetten he?
Ga zo door.
Gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Heb met plezier naar je filmpje gekeken Ruud. :thumbup:
Leuke baan met mooie treinen.
Jullie hebben zo te lezen een gezellige middag gehad met veel rij-plezier en daar gaat het om. :P
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Leuk filmpje van een interessante baan in opbouw.
Groet Leo
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Dat ziet er weer goed uit! En heeft michiel dit materiaal bij jou achtergelaten, of toch maar mee naar huis genomen?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi mannen,

Bedankt voor jullie leuke reacties! :thumbup:

Nou wat denk je Roy, het is net zoals jij deed, weer netjes in de dozen mee terug genomen, maar ook al staat het maar kort op mijn baan, ik ben toch erg trots dat er steeds weer zoveel moois op mijn baan mag rijden.

Ik moet eigenlijk een keer een lijstje maken WAT  8o er hier zoal te gast heeft gereden.......

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
leuk filmpje, en ik ben het met je eens....
het kan beter....
Maar vertel eerst eens waar je mee gefilmd hebt?

groet Winno
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Leuke baan en spullen Ruud  :thumbup:
De bruggen op je baan geven een mooi uitzicht op je treinen.
Veel plezier vrijdag in Dortmund, ik ga een dagje eerder  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Winno,

De camera waar ik het mee geschoten heb is een Panasonic HDC-SD20

Ik denk dat er nog steeds te weinig ligt is, ook al doe ik de ingebouwde filmlamp er bij aan.
Die is natuurlijk voor de dicht bij opnames wel handig, maar vind de beelden wat onscherp soms.

De verlichting is een Lichtslang in de verlichtings-klap en een led slang boven de baan met een 40w gloeilamp die aan het plafon hangt, geen dag licht!

Ik heb al eens geëxperimenteerd met de kunst licht instelling maar geeft weinig resultaat.

Ik hoop dat je wat meer ervaren deskundig bent als ik.

Gr Ruud 


Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hallo,

Vandaag (vrijdag) net weer terug uit Dortmund, niet zo moe als vorige keer huhu. Komt Michiel had zijn keuze na 10 stappen dat we de Hal binnen liepen al gemaakt... 8o ;)

Ik zelf ben van de zeer voorzichtige huhu en vind nooit geen koopjes zoals een kennis van Michiel die we tegen kwamen wel deed, die had een bijna nieuwe digitale 14 of 17? van Fleischmann voor 100Euro gekocht :O moooooie loc voor zo weinig.

Maar goed ik heb voor mijn nog groeiende sleep onderlossers, nog een onderlosser van Roco gescoord (heb er nu 14) en denk dat een stuk of 18 a 20 wel super mooi zal rijden. Het word een gemixte sleep van verschillende soorten en merken onderlossers.



Dus kwam ook niet voor niks. Het wat gezellig druk, en er lagen een aantal mooie banen waar je altijd even bij stil moet staan, en ja het lijkt of de tijd altijd wat sneller loopt dan dus tegen 16:00 de auto weer opgezocht.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Altijd fijn zo,n snelle beslisser  :)
Ook ik heb geen echte koopjes gevonden op een loc na die had een korting van 30 euro op de advies prijs.

Veel plezier met je nieuwe wagon.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Beetje aan het stoeien geweest met Windows movie maker, met volgend resultaat  8o

Vind het wel geslaagd

Speciaal voor Guus, veel plezier 




Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Dank je Ruud,

Leuk en mooi filmpje, en zo te zien moet ik weer hoognodig es komen, want er lijkt veel veranderd...

:thumbup: :thumbup: Echt een duidelijk filmpje, mooi rustig opgebouwd...

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 10-5-2014 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 10-5-2014 <
Hoi mensen,

Zaterdag is Michiel weer een paar uurtjes wezen rijden,
dit maal had hij een Fleischmann BR03 en een Marklin BR41 met bij passende rijtuigen mee gebracht
Wat een prachtige geruisloze machines zijn dat, en wat een trekkracht 8 rijtuigen helling op als of het niks is.

Heb er een kort filmpje van geschoten....



Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hey Ruud,

erg mooi! En is Michiel het materiaal vergeten mee naar huis te nemen?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Mooi Filmpje Ruud.......
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hé Ruud, wat heb ik gehoord....Joop weer geweest?
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Pret met Guus 30-5-2014 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Pret met Guus 30-5-2014 <
Ha ha ja, Gister is Guus de  hele dag wezen pret maken.

Man o man wat een hectische en hilarische dag was het weer met die man.
Hij had het echt nodig! We hebben heel wat serieuze gesprekken gehad :(, maar we hebben ook heel wat afgelachen samen  >:-D :-) :D :P ;)
Ook had Guus 3 Duitse Kroko's en een Zwitserse Krokodil mee genomen, WAT PRACHTIG spul is dat!
Ook 8 van zijn kolenwagons en 4 Auto transport wagons zaten er in het krat. huhu Nu kon ik eens met mijn 14 erbij eens met een echte lange sleep van 22 onderlossers rijden. Zelfs kan ik de trein nog ergens parkeren zonder dat een wissel bezet staat. Dus test geslaagd. Mooi mooi. De autotransport wagons staan nu ook zeker te weten op het verlanglijstje, ik heb hier een 200 Smartjes  staan, waarmee ik dus zeker de wagons mee kan vullen. DUS dat word nog meer sparen huhu

Natuurlijk zijn er een paar foto's en filmpjes gemaakt.








 

Guus het was weer geweldig jonge! :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Mooie foto's Ruud.
Ga zo door.
Gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Altijd leuk als forumleden elkaar opzoeken, Guus had geweldig materiaal meegenomen.
Zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt en kon Guus dit verzetje wel gebruiken.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Jammer ik krijg "deze video is prive" dus niks te zien.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Foutje bedankt!
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Toch leuk zulke filmpies, vooral als je dan weer je "heimat" taal hoort.  :D :D :D

Rob
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Bedankt, nu zie ik wel een filmke.  :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud.

hoe staat het met de baan???
al weer bezig ermee????

gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Goed zo Ton, haal die oude topics uit de motteballen.  :thumbup:
Ik ben ook wel benieuwd of de winter/treinen tijd weer is aangebroken voor de bouwers.

groet, Gertjan
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Inderdaad, mooie baan zo de kamer rond ;) En een stoere brug! :thumbup: Mooie lange treinen, kortom: leuk filmpje! :thumbup:
Groet Arend
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Kijk enige actie te bespeuren hier, nog even flink rammelen met van alles en nogwat kijken of de topic starten ook nog wat verder is met de baan :)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
uch uch pfuuu uche

Daag mannen,

bedankt voor de getoonde interesse.

De baan bouw ligt hier stil, komt door niet lekker in het vel zitten te veel stres zeg maar.
Gezondheids-problemen met mezelf en mijn vrouw 2 OP's dit jaar en verschillende keren naar de pijnbestrijding, en veel aandacht besteden aan mijn moeder (82) beginnende dementie????? dan staan de gedachten niet altijd naar trijntje rijden...

Doe natuurlijk nog wel stof ritjes, en als kleinzoon Rick een middag komt rijden is het dikke pret!

Hoop op betere tijden en hoop dat er financieel ook betere tijden aanbreken...

Ik wens iedereen hele fijne feest dagen en een heel gezond 2015 toe.

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud.
Stof eraf en misschien weer wat actie!?
Hopelijk gaat het spoedig allemaal weer wat beter en komt de fut weer terug en laat je de stress achter in het oude jaar.
Sterkte ook met je moeder en hopelijk valt het mee.

Hele fijne en gezellige feestdagen en een gezond en gelukkig 2015.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud,

Ik hoop dat het nieuwe jaar jullie beter gezind is, fijne dagen voor jou en je familie.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Opa Ruud en Rick,
wat fijn dat dat jullie in ieder geval nog veel pret hebben met het rijden.
Beterschap met de gezondheid en fijne dagen nog.
Gewenst vanuit Amersfoort
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie fijne oppeppers!

Maar nu moet ik eerst mijn draadje maar weer een beetje updaten.
Omdat ik niet alles met foto´s kan laten zien, wil ik wel een stukje in het draadje wil schrijven.

Zoals ik al schreef heb ik een hele poos door allerlei omstandigheden totaal geen zin meer gehad om me echt met de baan bouw bezig te houden.
Wel reed ik of alleen of soms ook samen met Rick onze (stof) rondjes, het was dan ook wel leuk zo samen te spelen, maar toch, de spirit ontbrak me volledig.

Maar! omdat ik met een aantal forummees nog geregeld contact heb, is nog net in het oude jaar Rogier (Loenen) hier een middag wezen rijden, omdat hij ook goed met Rick overweg kan, moest ik die ook maar even bellen of ie zin had om te komen, nou je raad het dus wel.... al snel waren we met ze´n 3en boven  ;)

Rogier had natuurlijk ook weer mooie dingen mee genomen.
BR52 -  een Ludmilla looney tunes met geluid - V200 - BR360 met telex koppeling en zijn CS1 waar Rick onder leiding van Rogier prima mee over weg kan lol.







Het was weer heel gezellig Rogier, bedankt voor de oppepper! :thumbup: Hoop dat je snel weer komt met je nieuwe BR45 aanwinst! ;)

Misschien wel door het enthousiasme van Rogier, is bij mij het plezier ook weer aardig terug, en ben ik ook weer regelmatig boven te vinden.
Ik had wel eens gedacht om verschillende baan stukken die me niet helemaal naar de zin liggen wat aan te passen.
Zo heb ik o.a geprobeerd om mijn station, wat nu scheef over de tafel ligt te veranderen om het recht te leggen. in de hoop dat ik dan ruimte vrij maak om een mooi parade spoor te maken.
Ik zou dan een stukje bij de tafel.... en dan.. en als ik dan dit spoor zo..... zo had ik het plan mooi bedacht :?



Door dat ik erg gebonden ben aan de reeds bestaande mangaten, en C-rail laat zich nog steeds niet buigen. lol  Is dit plan totaal mislukt,
Dus alles moest, op wat kleine aanpassingen na, weer in de oude staat terug gelegd worden.

Wat wel gelukt is, is dat ik nu eindelijk het 6 sporig schaduw station heb liggen, en heb na veel test rijden en veranderen, de treinen nu probleemloos rijden
De roco ram en de sleep roco bieten wagons hadden nog wel eens problemen om een bepaald bocht wissels te nemen. Heb deze vervangen door een andere en nu gaat het goed!

In principe ligt dit schaduw station er nu in een ietwat verkorte versie,maar op het grootste spoor kan ik met gemak de 1213 in traxie met de 1202 samen met 8 Plan E rijtuigen weg zetten. (er kunnen denk ik wel 10 staan)




Het geheel moet nu allemaal nog digitaal geschakeld gaan worden.
Dat wil ik gaan doen met o.a de AJ wissel decoders, een AJ S88, een 6040 keyboard, een 6043 memory en de nodige schakel rail.
Gelukkig heeft Ton V100 zijn technische hulp aangeboden. Dus samen met hem zal het wel goed gaan komen.
Dat neemt niet weg dat het nog een hele klus zal worden, omdat het een heel gemier word op de knieën onder de tafel........

Gelukkig had ik met mijn vooruitziende blik :P en soms voor heel weinig geld alles in het verleden al gekocht.



Nu is alleen wel het plankje weer te klein ;)


Overzicht van de baan tot nu toe.


Ook al vast bezig geweest met de eindschakelaars te verwijderen



Ohja en dan dit nog.... er hebben hier nu al een flink aantal hele mooie grote Stomers, al dan niet met sound, hier op de baan gereden, dat ik nu toch ook wel om ben... Ik ga nu ook absoluut sparen voor een mooie grote stomer MET sound. Die mag niet ontbreken op onze baan  Heb zelfs als weer een plan in gedachten waar het depot met draaicirkel moet komen  >:-D >:-D >

Dat was em weer...

Groetjes Ruud




Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Leuke update Ruud. :thumbup:
Lekker veel tekst en foto's. :P :P
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Ruud, fijn dat de lol voor de treintjes weer een beetje terug is. Het gebeurt velen van ons dat de treinen wel eens een tijdje stof staan te happen. Toch kunnen de treintjes ook wel eens een goede afleiding zijn van de narigheid om ons heen, effe lekker focussen op wat trein gerelateerde bezigheden.
Mooie foto's en mooie update  :thumbup:

Dirk-Jan
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud,

Mooi dat het een leuke middag was bij jou, en Rogier kan zeker goed met Rick opschieten :thumbup:

Mooie plaatjes :favorite: :thumbup: :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud, goed te horen en te zien dat de boel weer is afgestoft.
Vergeet niet ons later de foto's te laten zien van de toekomstige stomer.
sucsez met de aanpassingen. Fijn dat Ton helpt.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Hé Ruud.....toch digitaal?....lol
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <

Hoi Ruud !

Ik ontdekte vandaag jouw draadje pas en heb het helemaal doorgelezen en gekeken. Een heel verhaal, zeg !
Zo'n baan in het rond geeft fijn rijlengte en je kunt hem nooit helemaal overzien, ik heb er ook een.
Je kunt nog wel een poos vooruit, zo te zien  :P Veranderingen en nieuwe ideeën uitproberen horen er ook bij....

Mijn ervaring is, dat juist als het minder gaat, zo'n baan en het bouw- en rijplezier, veel steun en ontspanning kan bieden !
Ook wanneer ik geen zin heb , stap ik mijn treinkamer binnen en meestal gebeurt er wel iets, al is het maar kijken....

Succes met het verder bouwen en je hebt een volger erbij.

Grtz Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hallo mannen,

Michel, Dirk-Jan, Hans, Ceess, Guus, Tony bedankt voor jullie leuke reacties.

@Ceess ik zal tegen die tijd, dat hier een grote stoomlok binnen rijd deze zeker tonen, maar ben bang dat het nog wel even duurt, aangezien het sparen tergend langzaam gaat, en het spaarvarken er nu zo uit ziet.
De crises blijft hier nog lang voelbaar ben ik bang... :( MAAR ik prijs me rijk dat ik al wel een mooie grote baan heb liggen, dus rijden kan ik wel.



@Guus nou soms moet je wat  ;) maar niet zo als jij, alles via koploper hoor. Hoop dat je je snel weer fitter voelt man!
@Tony leuk dat je me gaat volgen ;) ik had jou draadje ook al ontdekt, leuke ideeën gezien...  Dat alleen maar kijken op de treinkamer ken ik hier erg goed, zo ontstaan bij de wildste plannen huhu

Groeten Ruud





Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Gelukkig heb ik weer een update, omdat er is weer veel gebeurd de laatste tijd, in positieve als ook negatieve zin.

Zo heb ik allereerst voor 3weken terug mijn moeder (82) thuis op de grond aangetroffen tijdens een controle bezoekje, ze bleek gevallen te zijn en had naar mijn idee de schouder gebroken. dus ambulance..... constatering schouder uit de kom met breuk... dus opgenomen in verzorgings-tehuis week gelegen, maar was uiteindelijk niet de juiste plek, dus moest eerst weer naar ziekenhuis en na 3 dagen, uiteindelijk opgenomen in een revalidatie/verpleeg tehuis.
Daar word ze nu verpleegd maar gaat zichtbaar achteruit, zit in nu ook al in de rolstoel, en kan niks zelf meer :-( Door de nieuwe wet in gezondheidszorg bent je nu mantelzorger... en moet er weer veel geregeld worden, komt denk ik niet weer thuis.

Dus plotseling erg veel zorgen erbij!

Ik weet dat dit een treintjes forum is, maar het zit me allemaal erg hoog, en zie het ook een beetje als uitlaatklep... :(

Het echte erg positieve is, dat Michiel een dagje is wezen rijden met veel stoom geweld!!!!!!! :thumbup:
Michiel jonge nog maal heel erg bedankt voor de vitamientjes! Je kwam precies op het juiste moment!!!

We hebben gelukkig wel veel schik gehad, en er is ook weer het een en ander op de gevoelige plaat vast gelegd. dus een kleine impressie van al het moois met sound!
Roco BR23002
Fleischmann BR39
Fleischmann BR76 T10
Fleischmann BR37 P7
Liliput BR005003 die Wel uit de doos is geweest maar er was geen beweging in te krijgen jammer genoeg






















Filmpke met een lokwissel  ;) moeilijk hoor om met een hand te filmen en wissel te schakelen


Onbewerkt en alles gemaakt met een Samsung S4 welke het met mijn belichting goed doet gelukkig

Hoop dat jullie de beelden ook leuk vinden, ik in ieder geval wel!!!!  :favorite: STOOM

Kan zijn dat alle filmpjes er nog niet op staan maar ga nu naar bed.

Gr Ruud



Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Sterkte met herstel van je moeder Ruud. :thumbup: :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Ruud

Ik sluit me aan bij Michel.
Groeten uit Antwerpen.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <

Leuke filmpjes, Ruud !

Wat afleiding kan geen kwaad......
Is dat trouwens een station van Vollmer ?

Grtz Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud.

Mooi dat je weer afleiding heb.
Zodra je er klaar voor bent kom ik je weer n keer helpen,
Ik hoor het wel, dagje lekker knutselen.

Gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Wens je moeder beterschap Ruud.