Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie fijne oppeppers!
Maar nu moet ik eerst mijn draadje maar weer een beetje updaten.
Omdat ik niet alles met foto´s kan laten zien, wil ik wel een stukje in het draadje wil schrijven.
Zoals ik al schreef heb ik een hele poos door allerlei omstandigheden totaal geen zin meer gehad om me echt met de baan bouw bezig te houden.
Wel reed ik of alleen of soms ook samen met Rick onze (stof) rondjes, het was dan ook wel leuk zo samen te spelen, maar toch, de spirit ontbrak me volledig.
Maar! omdat ik met een aantal forummees nog geregeld contact heb, is nog net in het oude jaar Rogier (Loenen) hier een middag wezen rijden, omdat hij ook goed met Rick overweg kan, moest ik die ook maar even bellen of ie zin had om te komen, nou je raad het dus wel.... al snel waren we met ze´n 3en boven

Rogier had natuurlijk ook weer mooie dingen mee genomen.
BR52 - een Ludmilla looney tunes met geluid - V200 - BR360 met telex koppeling en zijn CS1 waar Rick onder leiding van Rogier prima mee over weg kan lol.

Het was weer heel gezellig Rogier, bedankt voor de oppepper!

Hoop dat je snel weer komt met je nieuwe BR45 aanwinst!

Misschien wel door het enthousiasme van Rogier, is bij mij het plezier ook weer aardig terug, en ben ik ook weer regelmatig boven te vinden.
Ik had wel eens gedacht om verschillende baan stukken die me niet helemaal naar de zin liggen wat aan te passen.
Zo heb ik o.a geprobeerd om mijn station, wat nu scheef over de tafel ligt te veranderen om het recht te leggen. in de hoop dat ik dan ruimte vrij maak om een mooi parade spoor te maken.
Ik zou dan een stukje bij de tafel.... en dan.. en als ik dan dit spoor zo..... zo had ik het plan mooi bedacht

Door dat ik erg gebonden ben aan de reeds bestaande mangaten, en C-rail laat zich nog steeds niet buigen. lol Is dit plan totaal mislukt,
Dus alles moest, op wat kleine aanpassingen na, weer in de oude staat terug gelegd worden.
Wat wel gelukt is, is dat ik nu eindelijk het 6 sporig schaduw station heb liggen, en heb na veel test rijden en veranderen, de treinen nu probleemloos rijden
De roco ram en de sleep roco bieten wagons hadden nog wel eens problemen om een bepaald bocht wissels te nemen. Heb deze vervangen door een andere en nu gaat het goed!
In principe ligt dit schaduw station er nu in een ietwat verkorte versie,maar op het grootste spoor kan ik met gemak de 1213 in traxie met de 1202 samen met 8 Plan E rijtuigen weg zetten. (er kunnen denk ik wel 10 staan)

Het geheel moet nu allemaal nog digitaal geschakeld gaan worden.
Dat wil ik gaan doen met o.a de AJ wissel decoders, een AJ S88, een 6040 keyboard, een 6043 memory en de nodige schakel rail.
Gelukkig heeft Ton V100 zijn technische hulp aangeboden. Dus samen met hem zal het wel goed gaan komen.
Dat neemt niet weg dat het nog een hele klus zal worden, omdat het een heel gemier word op de knieën onder de tafel........
Gelukkig had ik met mijn vooruitziende blik

en soms voor heel weinig geld alles in het verleden al gekocht.

Nu is alleen wel het plankje weer te klein

Overzicht van de baan tot nu toe.

Ook al vast bezig geweest met de eindschakelaars te verwijderen

Ohja en dan dit nog.... er hebben hier nu al een flink aantal hele mooie grote Stomers, al dan niet met sound, hier op de baan gereden, dat ik nu toch ook wel om ben... Ik ga nu ook absoluut sparen voor een mooie grote stomer MET sound. Die mag niet ontbreken op onze baan Heb zelfs als weer een plan in gedachten waar het depot met draaicirkel moet komen

>
Dat was em weer...
Groetjes Ruud