Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Hoi Guus,

Neem je wel je bril mee he  :D

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Dag Ruud.

Als je de sleper toch gaat vervangen kun je gelijk de sleper van een extra draadje voorzien! :thumbup:
Baat het niet, dan schaadt het niet en je kunt gelijk oefenen op de oude sleper . . .  :idea:

Groeten,

Erik.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Hoi Mannen,

Rick en ik zijn weer thuis van een druk dagje huhu.
Eerst van morgen naar de beurs in Houten geweest, waar het weer erg druk was.
Leuke dingen gekocht...  :O een onderstel voor een Lima koploper tussen bak, bij de Lima man.
2 wissel aandrijvingen voor Guus.
En 8x 24611 2x 24612 5x24172 en 5x24188 van Jeroen (ROENY) in ontvangst genomen scheelt weer 6,75 Porto :P

Op de beurs ook weer een aantal bekenden tegengekomen, Ton (v100) samen met zijn vriendin Nocolet - Hans (v200) - Gerard (gerard-ns) - Davy met vader Rene (Lokje) - en een paar andere leuke mensen waar je zomaar mee aan de praat raakt.
Om 12:30 natuurlijk ook weer even naar de M&G en gelijk wat eten  :P smaakt daar altijd wel lekker! >:-D

Al met al was het weer een gezellige beurs

En op de terug weg nog even bij AJ langs geweest, (ook om porto te besparen) mijn bij hem gekochte spullen ophalen. O.a de brug (voor mijn geplande dubbele uitneembare brug)
Toen snel naar huis voor een verjaardags-feestje, dus ja ben het nu wel weer zat.
Rick blijft logeren, en was na thuis komst, direct al weer boven aan het rijden, die jonge lui hebben nergens last van :O


Mijn kistje met nieuwe aanwinsten...

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Waar van een gedeelte niet van jouw  :idea:

Bedankt voor het meebrengen Ruud

Ik kom deze week nog nkeer3 langs
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Hèhè, dat was me het dagje wel weer....Ruud en Henny[, en Rick] bedankt weer voor de gezelligheid!!



Rick kwam ook nog even, en nam gelijk de besturing weer over van Ruud...[lol]
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Guus op bezoek <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Guus op bezoek <
Hoi Guus,

Ja man het was een erg gezellige dag, veel schik gehad samen, en het programmeren via de 6021 op jou programmeer spoortje ( nu van mij dus  :P ) was erg leerzaam!! Ook hebben we de 1135 samen met de 1139 (die steeds beter gaat rijden na zijn schoonmaak beurt) de cv's zo veranderd, zodat ze nu ook gekoppeld hun last kunnen rijden.
Natuurlijk had Guus ook weer het nodige moois mee genomen, zoals een IC3 4tje / BR101 / BR103 / BR111 en een E94 met een tadaaa LUX schoonmaak set. Tja Hans V200 te laat  :P :P
Na dat ik toch al een jaar of 3 aan het knoeien ben met de baan en het nodige timmer of zaag werk heb gedaan, viel het ons reuze mee wat er aan stof op mijn baan lag



E94

+LUX

BR103 door kijkje in het station

Overzicht

BR101 Buitendienst

BR111 met kolen transport


En een kort filmpje


Guus bedankt voor de gezellige dag en je presentjes zijn erg gewaardeerd :O

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Ruud,

Jouw presentje is beter voor mijn smartphone...bedankt
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Mooi spul. Zal vast weer een gezellige dag geweest zijn zo. En ik zie nu, dat je baan flink veranderd is Ruud. ziet er goed uit, vooral met die brug zo!!!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Afgelopen Woensdag was William op bezoek <
Hallo allen,

Afgelopen Maandag kreeg ik een mailtje van William uit Apeldoorn, hij schreef dat hij Woensdag een dag vrij was en dat hij graag de DE1 wou laten zien, hij had de tijd aan zichzelf dus we zouden er een gezellige dag van gaan maken. Aangezien de DE1 nog niet hier op de baan heeft gereden, vond ik het prachtig ook zo een mooie dame te laten rijden. Hij zou ook zijn ROCO PLAN T meenemen, dus dat belooft spectakel!!!

Om 10:15 stond William aan de deur met een grote tas!, Nou eerst even koffie en bij kletsen...... man voordat je het weet is er een kostbaar uur voorbij  :P Dus ook maar eens snel naar boven gegaan, De tas ging open en daar kwam de DE1 te voorschijn,



en al snel snorde de DE1 haar eerste meters helaas gaven de vaste kruisingen de nodige problemen, het bleek dat de toilet pijp achter de pukko's bleef haken. Maar met af en toe wat hulp lukte het toch om een rondje te rijden :-*
Het volgende wat ik ook erg mooi vind is de BR52 met condence tender,


En als laatste kwam dan het parade stuk de Roco Plan T





Ben met de verlichting bezig geweest en heb nu een LED strip boven de baan hangen wat al wel een verbetering geeft maar nog steeds worden foto's te korrelig of filmpjes niet scherp.
Zo heb ik natuurlijk ook van dit moois een paar filmpjes gemaakt met de camera van William, ze zijn hier een daar onscherp (tips welkom) maar te mooi om niet te laten zien.






William had ook een Control 80F mee genomen om deze om te ruilen voor de Control 80, maar tot mijn grote verrassing mocht ik de Control 80 houden om zo doende een 3e rij regelaar te hebben 8o 8o 8o

Ik moet zeggen dit speelt heel erg fijn, en nu hoef je niet meer om te schakelen!
William, ook namens Rick, nog maals heel erg bedankt daarvoor :-*

Het was echt weer een geweldige dag William, jammer dat de tijd (8uur) voorbij vliegt.

Heb ook een paar overzicht foto's van mijn baan gemaakt, ik heb geen baanplan in wintrack omdat de baan uit het hoofd gelegd is.





Een oplettend oog heeft misschien wel een kleine verandering aan de baan gezien, maar daarover later eens wat meer........

Het is geweldig om van iedereen die hier komt, en dat zijn er nu al een heel stel geweest
Hans ((V200) Zeist 2x
Ton (V100) Tiel
Michiel Wesepe 2x
Roy Meerlo LB
Rogier Loenen
GuusV Hengelo na een opmerking ook 2x  :P
William Apeldoorn 2x
al hun moois op mijn baan te mogen laten rijden. :thumbup:

Zo dit was het voor nu... ;)

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
LOL.....
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Fantastisch verslag leuk om te zien!

Derde rijregelaar??? Bofferd! 8o B)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
hey ruud.

leuke update.
zal binnenkort ook nog n dagje inplannen.
ook omdat ik nog wat bij je moet ophalen.
kunnen we gelijk n leuke dag ervan maken.

gr.Ton v100
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Mooi verhaal van deze voor jullie zo te zien geslaagde dag.
En leuke filmpjes
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Help Electrotren 1309 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Help Electrotren 1309 <
Hallo allen,

Na een paar dagen heerlijk lekker gereden te hebben op de baan, en ook een weer wat nieuws te hebben gekocht... ( 8 Roco erts wagons)



Gebeurde er vanmiddag iets wat me nog niet eerder is gebeurd  :? De 1309 van Electroten ontspoorde op een engels wissel.
Ik verbaast onder de tafel et mangat in, en daar lag hij op zijn kant met een stel onderdelen voor de wielen 8o




Die waren pardoes onder de lok vandaag gevallen   :O De lok ziet er nu een beetje kaal uit ook al omdat er maar aan 1 zijde een koppeling aangebracht is.
Nu heb ik eens de gebruiksaanwijzing ter hand genomen, hoe ik de kap van de lok kan halen, maar ik durf dit niet goed aan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk lok? en die tips hebben waar ik op moet letten, zonder dat er lipjes afbreken of wat dan ook.

Ik hoor het graag.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > probleem motor 1139?? <
Hoi Ruud,

mijn 1309 staat al geruime tijd in de vitrine door een vergelijkbaar 'probleem', alleen is bij mij de koppelingshaak aan 1 kant geheel afgebroken door een botsing met een verkeerd geparkeerde andere lok. Ik ben benieuwd wat voor tips er zijn!

Vrgr

Frank
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Help 1309 van Electrotren <
nice hoor ruud
veel plezier ermee en ik hoop op meer te kunnen komen leren over als ik ook een baanplan wil maken en over je projecten enzo echt gaaf dat je dat doet ;)

gr koploperfan1992/huby
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 8-9-2013 Ton en Nicolet op bezoek <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 8-9-2013 Ton en Nicolet op bezoek <
Hallo allemaal,

Omdat de zomer zo lekker is, en de karpers goed bijten, heb ik zodoende niks aan de baanbouw gedaan, dus nu eerst maar even na 3 maand het stof van het draadje blazen pfuuuuuuuuu...

Ik weet het is hier een treinen forum maar kan het niet laten even een paar foto's van mijn andere grote hobby te laten zien....
Dit is mijn onderkomen voor een aantal nachten.



En al sta ik voor de rust, maar als er van  deze jongens langskomen dan zijn dat toch de kersjes op de taart ;)
Schubkarper 26pond

Spiegelkarper 25pond



Zoals de kop van het draadje al verraad zijn Ton V100 en zijn vriendin Nicolet gezellig op bezoek geweest.

Toen ik ze 12:45 van station Colmschate ophaalde, kwamen er 2 plan V treinstellen binnen, leuk om toch maar ff 2 kiekjes daarvan te maken.


Na het weg rijden, stonden daar Ton en Nicolet,

en wat zien ik...... Nicolet met een enorme weekend tas, je zou zeggen Ton heeft weer wat moois mee genomen voor op de baan te laten tijden. Maar de tas is ook extra groot voor de enorme partij rails die hier op hem staat te wachten.


Maar nadat Henny en ik gezellig met Ton en Nicolet bij gepraat te hebben, zijn we toch ook maar snel eens naar de baan gegaan, en daar kwam toch een paar leuke verrassingen te voorschijn, Ton had een BR610 (Pendoline) en BR18 met 5 Rheingold wagons meegenomen, dus snel op de baan ermee.




Maar na een poosje te hebben gereden, ook met mijn setje 1601 met DDM 4tje liep er een slipbandje van de 1601 af, oh geen probleem zegt Ton

De beide dames stonden alles in de gaten te houden  :P


We hebben een gezellige middag gehad en dat allemaal dank zij dit 3rail forum, ik bedoel anders kom je toch nooit in contact met andere treinfanaten  :thumbup:
En om 20:15 moesten ze de trein weer naar Tiel terug nemen.

We hebben ook nog filmpjes gemaakt, en daar zal ik hier ook nog wat van plaatsen, maar geduld is een schone zaak morgen ga ik eerst weer 2 nachtjes op karper jacht, dus filmpje komt niet eerder als woensdag.

Dat was het weer van uit Deventer

Gr Ruud



Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 8-9-2013 Ton en Nicolet op bezoel <
Hoi Ruud

Leuke reportage van jullie gezellige treinendag.
Indrukwekkende visjes hou je daar vast trouwens.

Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 23-11-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 23-11-2013 <
Uche uche foei Ruud wat een stof ligt er op dit draadje....

Nu de mooie zomer weer ten einde is, en ik niet werkelijks meer ga vissen, dan komt de treinbaan weer inzicht ;)
Heb natuurlijk wel eens een rondje gereden maar, de laatste week ben ik toch weer geregeld boven te vinden.

En uik heb afgelopen zondag een mooie nieuwe aanwinst (zie filmpje) opgehaald uit Den Haag samen met Rick. Die is doordat hij nu op de HAVO zit en veel huiswerk moet maken en een nieuwe hobby heeft, niet meer zoveel op de treinkamer te vinden. Hij houd zich de laatste tijd bezig met radio maken bij Deventer radio... je gelooft het misschien niet, maar als alles mee zit krijgt Rick na een poosje zijn eigen uur zendtijd "kits radio" dat heeft ie zelf allemaal geregeld mail schrijven, met als resultaat een uitnodiging van de directeur zelf, en nu rolt zijn balletje steeds verder uit...... :thumbup:

Gelukkig zijn de contacten met een aantal forum leden ook tijdens de zomer behouden gebleven, Zo is Michiel (die nog steeds geen eigen baan heeft) hier afgelopen vrijdag een middagje wezen rijden, met zijn laatste aan kopen, Ik moet Michiel nog even vragen welke locs het ook weer waren die hier hun rondjes mochten rijden, denk de kenners onder jullie herkennen ze wel maar toch.

Jammer genoeg zijn er veel foto's niet bruikbaar doordat ze te donker of onscherp zijn. Het plezier was er niet minder om hoor!!!



Filmpje natuurlijk weer veel te donker :-(( heb de extra verlichting vergeten aan te doen :-(((((



Ik zelf heb vandaag mijn aanwinst ook eens op de film gezet, met gelijk maar een overzicht van mijn baan tot nu toe...



Hoop dat jullie het ook een leuk filmpje vonden?

Dat was het voor nu eerst weer...

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Mooi filmpje Ruud.
Dus de baan is uit z'n zomerslaap gekomen.
Kunnen we weer updates verwachten. :D :D

Gr..ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Mooi filmpje Ruud

Leuk dat we weer wat van je horen.

Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hey Ruud,

En de kroko's komen nog dit jaar, waarschijnlijk hier al deze week....dus kan ik nog dit jaar komen....vikval

Groet,
Joop
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Ruud,

Hoest uche uche uche proest, wat een stof daar in het oosten des lands :-)

Moet er toch eens van komen, dat de Lux wagons richting jouw kant op rijden Ruud 8)

Want echt het licht er nu zo dik op, dat je lok's haast vastlopen in dat goedje.

Uit de zomerslaap gekropen, en nu door de winterperiode heen Ruud, want die zomernouja welke zomer heeft je te lang weg gehouden bij je modelspoorbaan :P :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hallo Ruud
Hoe gaat ie?
Ben je weer met de baan bezig,of ben je nog aan het vissen?
Met mijn baan schiet het niet op,ik ben gepensioneerd maar ik heb geen tijd om aan de baan te werken.
Toevallig ben ik vandaag een paar uurtjes weer eens boven geweest.Zie foto's
Hoever ben jij met de baan?
Groet
Thei
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Thei,

Leuk man om weer eens wat van je te horen!!!  Gepensioneerd en geïnfecteerd met het trein virus, dat schreef je eens in je draadje, maar het is bij jou ook heeeeeeeeeel erg stil geworden.
Verrassend laten de foto's toch zien dat er wel wat is gebouwd sinds de laatste foto's die ik van je heb gezien. (ik vin mooi phuuuu) Maar ik ken het probleem ook wel een beetje, hier is het ook op en af, niet dat ik wil stoppen of zo, maar er moeten wat werkjes worden gedaan, waar ik tegen op zie... zoals alles wat onder de tafel staat op ruimen en de schappen aan de muur eens goed in pakken.... Je snapt het misschien al wel, ik heb veeeeeel te veel ''troep'', en dat is is " troep '' die je eigenlijk niet weg kunt gooien, dus moet het van de ene kant van de kamer naar de andere kant verplaatst worden ;) maar dan wel zo dat je er wat mee opgeschoten bent. :? Ik moet wel opruimen omdat ik nu toch ook eens met een schaduw station bezig wil. Het plan is om 5 opstel sporen (2 a 3m) en 1 doorgang spoor te maken, het plan zit een beetje in mijn hoofd, dus nu nog uitwerken en kijken af alles past. Veel hout werk, 5 poten die verplaats moeten worden en dan een stuk of wat steunen aan de muur onder de tafel waar het blad weer op moet rusten... ik was altijd van mening een schaduwstation wat een onzin... ik zet alles liever boven op de baan, maar daar kom ik nu dus van terug. Even als dat ik nu soms het idee heb hmmm digitaal schakelen is toch ook wel handig.. ( er is niks veranderlijker als een mens, op het weer na dan he  >:-D Gelukkig hoef ik niet veel rails meer te kopen, de financiën laten dat ook helemaal niet meer toe.
Vissen dat doe ik nu niet meer, en inderdaad zijn er soms ook weer andere zaken die je aandacht vragen (mijn moeder die alleen is nu, de kinders die problemen hebben, een vrouw die veel aandacht vraagt door gezondheid problemen, en ik zelf ook een beetje een ziekenhuis loper ben geworden. Dus ja dan schiet de baan er wel eens bij in. Gelukkig is het hobby, en staat er geen eind datum op.

Ik rijd natuurlijk wel mijn rondjes, en af en toe komt er eens iemand die zijn rollend materiaal ook eens wil laten rijden. Is altijd erg gezellig. (Als er iemand is die dat ook wel eens zou willen....?)  En dan krijg je ineens weer een boost energie, dus wie weet........... :P  Helaas wonen mijn meeste trein contacten niet in de buurt zo ook jij en Roy wonen weer ver weg  :?

Oke Thei, net ging de telefoon, en kan ik mijn vrouw weer ophalen uit Apeldoorn, waar ze 2 dagen heen moest voor pijn bestrijding.

We houden contact Thei.

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Is dat een hint Ruud?

Groet,
Joop
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Ha die Ruud.
Al gaat het misschien allemaal wat minder snel, toch fijn om te lezen dat het niet helemaal stil ligt! :thumbup:
Natuurlijk gaan de dagelijkse zaken en beslommeringen voor de hobby maar als afleiding toch altijd beschikbaar.
Hopelijk gaat het met je vrouw en kinderen weer snel beter want een goede gezondheid is toch een belangrijk iets.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hallo Ruud
Ik hou je op de hoogte van mijn baan,en jij en je vrouw wens ik veel gezondheid toe zodat je weer meer tijd krijgt om met de treinen te hobbyen.
Groet
Thei
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi allen, even een kleine update...

Na een hectische periode, keert de rust een beetje terug.
Heb gelijk de stoute schoenen aangetrokken, en ben begonnen met het opruimen van de treinkamer. En dan vooral onder de tafel.
Jongens jongens wat een zooi kan men toch hebben, en maar bewaren en maar verleggen.
Er zijn nog wel een heel stel dozen die ik nog wil doorkijken of er toch niet wat van weg kan, Maar gelukkig komt het eind in zicht.
Dan zou ik kunnen beginnen met het schaduw station. Ons huis heeft geen zolder of kelder dus moeten er wel weer een aantal  bananen dozen terug verhuizen naar de treinkamer, maar dan wel wat geordend ;)



Tja je moet het toch ergens neerzetten he  :?



Zo ziet het er nu onder de tafel uit, ik hoor jullie denken dat zijn wel dikke balken (poten) maar die zijn er nadat de tafel klaar wat later voor extra steun er nog bij onder geplaatst, (die had ik nog liggen) omdat ik moest ook wel eens op de baan staan om bij de schappen te kunnen komen.Maar goed nu moet het woud van palen een beetje geordend worden, om langs de muur een ruimte van 55cm te maken, dus klusjeeeeeeeeeeeee


En dit kan dan naar de stort of naar de Ijzer jood, denk dat ik al met al wel een kilo of 20 ongepeld koper draad heb liggen, en een 10 kilo oud ijzer en wat aluminium. Dus daar kan ik dan weer wat voor de treinbaan van kopen :P

ZO dat wat het opruimen betreft...

Gister wou ik ook nog even wat rondjes rijden, maar da was een ware frust! :? het wou voor geen meter rijden, elke keer ontsporingen, zelfs met treinstel wat altijd perfect rijd. Wat dat nu weer is? :?
Maar goed Sven Goud en 3-2-1 voor de Nederlanders dus dat was dan wel weer mooi :thumbup:

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
wat een zooitje kan iemand verzamelen hè? Altijd menen we, dat we het nog wel een keer ergens voor kunnen gebruiken.

Ben benieuwd hoe je je schaduwstation gaat bouwen. Zal een lekker geklauter onder de baan worden. De meesten doen het daarom andersom! (eerst schaduwstation en daarna de hoofdbaan). Snap je nu waarom? >:-D

Succes ermee!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Ja Roy ik snap het nu volkomen, maar ja je word met de tijd slimmer he. Straks word ik nog eens zo slim dat ik de baan afbreek en opnieuw bouw met wat minder fouten. Maar daar wacht ik nog wel een poosje mee. :P

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Ruud,

Niet getreurd, ook kan je in een reeds bestaande baan een schaduwstation creëren, en ook daar zijn manieren voor te bedenken.

Het vergt wel enige planning, maar ook dat is niet je probleem.

Enkel bij het bevestigen moet je dan nog onder je baan kruipen, maar dat kan je wel overlaten aan jonge honden zoals Roy :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Hans, met jou lengte zou dat een marteling worden ben ik bang :P maar et gaat goed komen. Trouwens iemand zo als Ton is ook wat kleiner  :idea: >:-D

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
of toch opnieuw beginnen...Joop...heb ik ook gedaan
En het bevalt me perfect.
inmiddels rijden er 9 locs rond, die "een spelletje spelen" wie in de locloods mag staan
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Guus, ja maar jij hebt ook maar een klein baantje >:-D >:-D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hé opa Ruud...Rijden bij jouw ook 9 locs tegelijk?...enne...zonder schaduwstation...lol

Klein maar fijn, alles rijd lijkt het wel kris kras door elkaar...ben er nu wat aan gewend, maar in 1e instantie...bwaaahh
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Ruud,

Je weet toch dat ik me kan opvouwen?

De laatste keer bij jou was dat even niet het geval, maar nu ben ik zo soepel als het maar kan :D

Wat je kan doen als je plaat al volgebouwd ligt, is het schaduwstation in fases te bouwen, en dan niet onder je baan, maar op een andere plek.

Zorg wel dat wat je bouwt, binnen de maten van je baan passen, dus je zal eronder moeten om te meten.

Mocht je hulp nodig hebben daarbij, dan weet je de hulptroepen wel te bereiken toch?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > schaduw station Filmpje 11-3-2014<
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > schaduw station Filmpje 11-3-2014<
He he eindelijk is het dan zover, de treinen kunnen nu ook in het nieuw gebouwde schaduw station opgesteld worden.
Ik zeg eindelijk omdat ik na dat het er al lag op 12cm diepte, het hele spul aangepast heb (afbreken en opnieuw bouwen) tot 15cm diepte bovenkant rails staaf tot onder de balken gerekend.
Tja en als je dan alleen bent en soms handjes te kort komt lig je als een :o) onder de tafel met de voeten als ondersteuning en met de handen schroeven aandraaien >:-D Met als gevolg nu spierpijn, maar wel tevreden over het geheel.
Er liggen nu 3 sporen van de te worden 6 sporen, maar kom nog 3 bocht wissels 24671 te kort om dit te realiseren.
En dan moet het schaduw station nog zodanig beveiligd worden, zodanig dat je veilig een spoor kunt kiezen zonder botsingen  ;) Ben er al een beetje mee aan het brainstormen geweest met Ton V100 maar ja die brengt je alleen maar aan het twijfelen  :D ;) zodat ik nog niet precies weet hoe te doen.

Zo moet het hele schaduw station er uit gaan zien



Heb een filmpje gemaakt van de TEE die zijn weg zoekt naar het schaduwstation, het is alleen moeilijk om zoiets goed in beeld te brengen.



Gr Ruud



Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Helaas geen filmpje te zien. Melding: Deze video is prive.

Gr.  Charlie
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Citaat van: Charlie op dinsdag 11 maart 2014, 17:47:17
Helaas geen filmpje te zien. Melding: Deze video is prive.

Gr.  Charlie
Tnx Charlie dan moet hij het nu doen  ;)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Mooi filmpje Ruud,
Ga zo door.
Gr.Ton.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Jup is te zien. Mooi filmpje van een mooi treinstel.  :thumbup:
camera bewaking in het schaduwstation zie ik.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Ziet er goed uit Joop... :thumbup: :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Ruud,

Mooi filmpje van de TEE van Roco :thumbup:

Dat je twijfelt door Ton V100 is juist goed, want dan ga je nadenken over hoe het nu verder moet :D
Als je daarbij hulp nodig hebt, dan weet je wel wie je kan bereiken ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Charlie, Ton, Hans, Guus, bedankt voor jullie inbreng.

Ik vind het moeilijk om een goed beeld te laten zien wat er nu nieuw gebouwd is, maar de volgende 2 foto's laten het toch een beetje zien. als je de tekening van de sporen bekijkt zie je waar de foto genomen is.

Oh ja heb ook weer vloerbedekking als onder grond gelegd, dit maal ook een stuk zwart...  8o je ziet er wel elk pluisje op dus moet nog even de stof zuiger er overhalen O:-D Vloerbedekking zal menigeen weer denken, Maar dat scheelt echt in het geluid hoor!





Ben blij dat ik alle werk toch gedaan heb, (ik vond een schaduw station nooit nodig) maar het geeft ineens veel meer mogelijk heden. De 2 wissels die het mogelijk maken om 3 sporen te bereiden, moeten nog voorzien worden van een aandrijving, voorlopig nog even op de knietjes om ze te schakelen met de hand.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Ruud,

Het ziet er geweldig uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Door omstandigheden ben ik eigenlijk is het er niet van gekomen te komen, wat we toch wel
een keer weer moeten doen.... [ en mijn zinopbouw klopt ook al niet]

Groeten Joop
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
 :) Ik zie dat de sporen op een soort tapijt liggen ... ik zou oppassen voor het statisch laden van deze . Met de terugmeld toestanden zou dit wel eens rare toestanden kunnen teweeg brengen .

Groeten freddy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hallo Guus, ja jong je hebt mijn telefoon nummer, dus komt het eens gelegen.......

Hoi Fredje, bedankt voor de waarschuwing, gelukkig heb ik niks van doen met terug meldingen, hier is de baan niet digitaal geschakeld ik rijd met een 6021. dus weer een reden temeer om dat ook maar niet te gaan doen dan. ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Je bent goed bezig geweest zeg! Zal je wat klauterwerk gekost hebben om dit teweeg te brengen, maar zo te lezen ben je erg blij met het resultaat!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > uch uch wat een stof update 23-11-2913 <
Hoi Roy,
Ja jij weet ook hoe het er hier uitzag met die wirwar van palen onder de tafel, heb er 4 moeten verplaatsen, en tja kruipen was het motto voor een paar dagen. Maar inderdaad ben blij met het resultaat.

Vandaag was William hier ook nog een paar uurtjes (natuurlijk weer veeeel te kort) en had zijn DE2 van Artitec mee genomen, wat een prachtig treinstel is dit weer, met verlichting en full sound. Wil ik ook huhuhuhuhuhuhu



Maar ook deze heeft weer zijn rondjes gereden op de baan,  zegt hij trots  ;)

Gr Ruud