Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
 @citaat geeft een goed gevoel als zo'n logische acties ook echt werkt  :thumbup:

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Peter,

Je hebt een mooie voorraad seinen gescoord! :thumbup:
Zelf heb ik twee jaar geleden een partij Digikeijs (dwerg)seinen kunnen scoren.

We zien ze (hopelijk) snel op je baan verschijnen.

Henk
Dat is een flink systeem! Handig als je het helemaal kent. Sjieke dat je zoveel mogelijkheden ermee hebt & alles ook nog doet wat je wilt!

Hier ga je extra rijplezier en mogelijkheden hebben!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Citaat van: Rudibeer op vrijdag 19 juni 2026, 16:22:05@citaat geeft een goed gevoel als zo'n logische acties ook echt werkt  :thumbup:
Klopt als een bus Ruud, je bedenkt iets en daar heb je meerdere bouwstenen voor nodig die allemaal met elkaar samenwerken.
Als dat samenspel klopt en het werk zoals je het in gedachten had dan geeft dat zeker een goed gevoel.

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 19 juni 2026, 18:06:12Hoi Peter,

Je hebt een mooie voorraad seinen gescoord! :thumbup:
Zelf heb ik twee jaar geleden een partij Digikeijs (dwerg)seinen kunnen scoren.

We zien ze (hopelijk) snel op je baan verschijnen.

Henk
De Digikeijs seinen zijn ook erg mooi Henk, jammer dat het bedrijf er niet meer is ze maakte leuke en handige spullen.
Fijn dat jij ook een partij seinen hebt kunnen kopen.
Het plaatsen van seinen op de baan zal nog wel even op zich laten wachten, ik heb ze wel ingetekend in koploper en daar werken ze virtueel al mee ( heb ik toch wat  :) ).

Citaat van: Appermont1991 op vrijdag 19 juni 2026, 18:44:19Dat is een flink systeem! Handig als je het helemaal kent. Sjieke dat je zoveel mogelijkheden ermee hebt & alles ook nog doet wat je wilt!

Hier ga je extra rijplezier en mogelijkheden hebben!
Door schade en schande kom je steeds verder met zo'n programma Kenny, ik gebruik het al meer dan 20 jaar.
De treinbaan werkt volledig automatisch en door dit soort aanpassingen kun je het puntje op de i zetten.

De temperatuur is weer uit te houden op zolder en ga ik lekker de treinen laten rijden, als ik ga zweten stop ik er weer mee  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Vandaag de treinen vroeg laten rijden ( vroege dienst zeg maar  :P ).
Volgens mij is dit nog nooit voorgekomen, met twee ventilatoren was het goed vertoeven op zolder.
Na zo'n drieënhalf uur mochten ze weer naar het schaduwstation rijden, en na het afsluiten snel van de zolder af.

Misschien krijg ik morgen voor vaderdag wel een airco  :)

Nu de tv naar buiten halen om de wedstrijd daar te kijken, de grote mannen cola staat al koud >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
 @citaat Dat is een mooie logische actie die je daar voor elkaar hebt. Ik heb zelf ook zoiets in Windigipet en dat is leuk werken met logische faciliteiten. Alleen bij mij zijn er slechts 2 posities op een schaduwspoor maar sommige treinen zijn langer dan één blok (180cm) en dan heeft die trein 2 blokken nodig. De logica maakt dan één spoor volledig vrij.

Luc
Citaat van: Degeluidsman op Vandaag om 08:42:34Het plaatsen van seinen op de baan zal nog wel even op zich laten wachten, ik heb ze wel ingetekend in koploper en daar werken ze virtueel al mee

Jij bent gewoon enorm actueel. Je hebt ETCS op je modelbaan.  :P  :P