InhoudsopgavePagina 1#1 perronkappen 1e versie
#11 perronkappen 2e versie
#15 sporenplan/bovenleidingplan
#22 perronkappen/station
#26 gewijzigd sporenplan met reden waarom
#32 schilderen Engels wissel
#38 scenery tekening
#41 perronkappen vervuilen/verlichting
#47 verkeersviaduct
pagina 2#55, 56 vervuilen goederenloods
#58, 64 schilderen/vervuilen station
#66 bouwen stationgebouw
#70 bloembakken
#73 sporenplan leggen; 1e test
#78 goederenloods met perrons
#96 rails roestbruin verven
#99 kurkplaten/rails leggen; 2e test
pagina 3#102, 106 bouwen overspanningen bovenleiding
110, 115, 116
# 126 overspanningen klaar met doorvoerleidingmastje
# 135 testopstelling overspanningen, kurkplaten gelijmd, schakelpost gebouwd, tekening gewijzigd
# 143 wissels voorbereid op servo-bediening
pagina 4# 150 positie gaatjes voor steldraad servo bij Engels wissel
# 152 rails gelegd, rytestje gedaan, tunnelportaal gepast
# 156 begonnen met perronbouw
# 163 perronkap verlengd met vulstukje voor ryweg
# 180 bouw opritje en kiosk
# 189 begonnen met ballasten
pagina 5# 214 goederenloods en station vastgezet
# 221 ryweg voltooid
# 230 goederenloods van perrons geplaatst
# 238 bouw van MBTronik servo-module en getest
pagina 6# 261 begonnen met wegdek
# 265 Plukjes gras gelegd en tunnelportaal gebouwd
pagina 7# 305 inbouw servo's met elektronica
# 314 inbouw ontkoppelservo
# 322 Preisertjes geschilderd
# 331 Lantaarn voor Engels wissel gemaakt
pagina 8# 351/364 Wilde bloemen gemaakt en geplant
# 376 Aanvang genomen met bouwen seintableau
# 383 Overspanningen voor bovenleiding in elkaar gezet
# 396 Emplacementlantaarns geplaatst
pagina 9# 401 schakelpost/overspanningen geschilderd
# 406 proefmonster wissellantaarn gemaakt
# 422 eerste perron van Preisertjes voorzien en kap geplaatst
# 431 eerste portalen op het diorama gezet
# 435 begroeiing aangebracht en hekwerk gezet
pagina 10# 453 begonnen met bloemenperkje
# 473 eerste rotsblokken gegoten van gips
# 483 begonnen met smalspoorstation
# 499 begonnen met vorm geven berg
pagina 11# 505 nieuw bruggehoofd gemaakt
# 507 brug en tunnelportaal bewerkt
# 519 rotswand gemaakt
# 545 updateje berg en eerste rails in H0m station gelegd
pagina 12# 550 wijziging smalspoor en wegen
# 561 berg-foto en rijtest smalspoor station
# 591 H0m station krijgt vorm
pagina 13# 605 ballasten H0m en hellingprofiel gemaakt
# 633 begonnen met berghelling
pagina 14# 653 begonnen met de steunmuur langs bergtraject
# 657 steunmuur aangepast met rotswand
# 663 masten voor H0m station gebouwd
# 691 onderdelen voor masten bergtraject gemaakt
pagina 15# 700 eerste mast klaar
# 715 masten geschilderd
# 733 berghelling beplant
# 737 H0m overspanningen gebouwd
pagina 16# 768 begroeiïng helling tussen tunnels vernieuwd
# 783 figuurtjes en berghelling afgemaakt
# 790 bovenleiding RhB station aangebracht
pagina 17# 819 bomen, bospad en masten gezet
# 824 hekwerk bospad, verkeersborden en wissellantaarns smalspoor
# 839 achtergrond geplaatst
pagina 18# 880 maken seinlantaarn
# 896 sluitsein is klaar
pagina 19# 916 eerste armsein is klaar
# 932 alle seinen klaar voor inbouw
pagina 20# 950 begonnen met bovenleiding
# 977 begonnen met laatste fase
Hallo mensen,
Dit weekeinde dan begonnen met de bouw van de perrons voor het station. Ik heb hiervoor als basis Vollmer 3562 gebruikt. Omdat de oorspronkelijke breedte van 55 mm wel erg smal is, heb ik de kap wat verbreed. Eveneens heb ik hiervoor delen uit deze bouwset gebruikt. IK heb meteen even een controle gedaan om de hart-op-hart afstand van de rails te bepalen en die wordt ongeveer 114 mm. Ik heb dan perrons van ongeveer 80 mm breed.

Een totaalbeeld van hoe het zal worden. Dit is de korte versie. Er komt ook nog een lange versie (2x zo lang als deze). Bij de uitgevoerde controle bleek overigens ook, dat het wat te hoog zou worden, dus het onderste deel van de palen (zo'n 6 mm) zal worden verwijderd.
Hier nog 2 foto's:


De witte delen zijn zelf aangebracht. Wat al te grote spleten zijn opgevuld met vulmiddel. Het geheel zal donker grijs of mat zwart worden gespoten. Bedoeling is ook, om lichte vervuiling aan te brengen. En na het verven kunnen de ruiten (dak) worden aangebracht. Perron bouwen op de ondergrond en dan de kap aanbrengen.
Groetjes
Harry
PS: hoe ik op deze vorm kwam?? Ik heb foto's van station Bern en daar hadden ze een dergelijke constructie.