Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Einde van Grischwald

Gestart door Kroko14253 maandag 22 juni 2009, 21:29:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Einde van Grischwald
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Einde van Grischwald
Hoi Harry.
Natuurlijk is het bijzonder jammer dat zo'n prachtig stukje Zwitserland in modelbouw diorama onder de slopershamer komt maar met een nieuwe hobby moet er vaak ook weer plaats gemaakt worden, hoe jammer dat dit ook is! 8o
Wel hebben wij tijdens de bouw kunnen genieten van jouw bijzondere modelbouw kunsten die altijd goed beschreven werden en van fraaie foto's werden voorzien! :thumbup:

Jammer van Grischwald maar veel plezier en succes met je nieuwe hobby's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Einde van Grischwald
Prachtig topic!

Dat brengt me op het volgende: er dreigen enorm veel topics in de vergetelheid te raken doordat een baan 'af' is, mensen andere zaken aan hun hoofd krijgen, enz.
De onderwerpen zakken logischerwijs weg op de lijsten.
Zouden we niet een manier kunnen vinden om dit soort juweeltjes ergens af en toe weer naar voren te laten halen, bijvoorbeeld door een bevriende bouwer of bewonderaar?
Een apart topic waarin sprankelende onderwerpen geplugd kunnen worden en je zo elke keer weer een leuke verrassing te zien krijgt?

Groet, Wouter
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Einde van Grischwald
Een aantal zwisterse modelbanen waarvan ik de weet heb, kun je HIER VINDEN

Ik laat ook die van Harry staan omdat het topic niet wordt leeggehaald of wat dan ook.

De meeste Zwitserse leiefhebbers kennen dit topic inmiddels en maken er dankbaar gebruik van.

Misschien is het iets voor de WiKi om de afgebroken banen en gearchiveerde topics daarvan in de WiKi onder te brengen????
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2011

offline
Re: Einde van Grischwald
Oef dat is spijtig Harry...en het is helemaal jammer dat ik slechts pas bij het einde van jouw bijzonder fraaie diorama op jouw draadje stuit.

Ik heb dan ook fluks het door jouw geplaatste filmpje op You-Tube, bij mijn favorieten gezet.

Veel plezier met je nieuwe uitdagingen! 

mvg Harry
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Einde van Grischwald
Citaat van: Kroko14253 op dinsdag 05 mei 2015, 20:40:14
Het betekent NIET, dat ik definitief afscheid neem, Zeker niet.
Het lot van een hobby: je moet een ding tegelijk doen om iets te bereiken, en er goed in te zijn, en het huis groeit niet mee. Het is altijd weer even schrikken als iemand iets afbreekt om iets anders te kunnen vervolmaken, maar ik hoop dat het draadje in tact blijft, ook als het diorama is afgebroken. Want er staan hier zo ongelooflijk veel leerzame tips in, en sprekende foto's. Ik zou daar niet graag afstand van moeten doen.
Re: Einde van Grischwald
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Einde van Grischwald
Hoi Harry,

Jammer dat je de ruimte niet hebt om de baan intact te laten. Je nieuwe modelbouw hobby is ook enorm leuk om te doen. Je kunt veel hele leuke diorama's bouwen op kleine afmetingen. Dit wordt dus vooral veel werken met de airbrush en weatheren. Ik volg verschillende van dit soort bouwers op FB en je ziet nogal wat juweeltjes waarvan je vaak denkt hoe krijgen ze het zo perfect gebouwd. Succes met de nieuwe uitdaging en in ieder geval leuk dat je toch nog af en toe het forum blijft bezoeken.

O ja wellicht kun je ons af en toe laten genieten van je huidige bouwresutaten in dit draadje ook al is het geen modelspoor.

Groet,

Ronald
Re: Einde van Grischwald
Kroko14253
gast

Re: Einde van Grischwald
Hallo mensen,

natuurlijk blijft het topic hier staan. Er staat altijd wel iets leerzaams in. Er is zoveel gedaan en gebouwd, dat wil ik graag met anderen delen.
Ben de afgelopen dagen druk geweest met afbreken:





Ik heb nu het achterste deel (waar het smalspoorstation was) grotendeels verwijderd. De rails kon relatief gemakkelijk losgeweekt worden met (veel) water en voorzichtig omhoog trekken. De heuvels konden ook vrij makkelijk gesloopt worden, al was het uitkijken. Soms bleef er een stukje aluminiumgaas in mijn vingers steken, wat weer lekker voelbaar was. De achtergrond is ook grotendeels weg. Ik heb inmiddels een rijtest gedaan met alle loks, die ik heb, en alle loks reden nog vrolijk over de sporen.
Ik heb ook al een stuk K-rails verwijderd. Dat was iets lastiger, maar dezelfde manier bleek werkzaam. Moest alleen nog meer water gebruiken.
Het stationsgebouw wordt een apart verhaal. Hij nogal stevig vast op de basisplaat. IK heb hem al voorzichtig aan de achterzijde los gekregen; de voorzijde(perronzijde) moet nog gedaan worden. Dat zal met enig beleid gedaan moeten worden.

Ik zal binnenkort een paar foto's van mijn figurenverzameling plaatsen. Ook dat is best leuk, en ook mooi, want er worden best wel zeer fraaie figuren gemaakt. Sommige zijn actie-figuren, wat wil zeggen, dat ze extra accescoires hebben en in verschillende poses gezet kunnen worden.

Groetjes,

Harry
Re: Einde van Grischwald
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Einde van Grischwald
Hoi Harry,

Het is altijd zonde als je iets afbreekt, waar zoveel vrije tijd en toewijding in gestopt is. :(
Succes met de afbraak en je nieuwe hobby(ies). :thumbup:
Re: Einde van Grischwald
Hallo Harry,

Ik lees nu pas je bericht over het afbreken van je bijzonder mooie diorama  :-(
Beetje late reactie misschien, maar ik heb genoten van je reportages die je maakte over de werkzaamheden op je diorama, erg leerzaam. Ik wens je in ieder geval succes met je tanks bouwen etc. ook leuk om te doen lijkt mij.

Groeten Ronald  :)