De mensen die mij op LinkedIn volgen weten dat ik voor mijn studie in februari voor 6 maanden naar Suriname ben vertrokken. Ik heb daar stage gelopen in een bauxietmijn, een enorm gaaf project. De bouw lag daardoor een beetje stil, maar de afgelopen weekenden zijn er weer wat stappen gemaakt.
Allereerst heeft het baanplan nu zijn definitieve vorm. Na Eurospoor 2013 ben ik nog eens goed na gaan denken wat ik nu echt wilde en op
deze website heb ik veel inspiratie opgedaan. De basis is het 'Röttnauer' Bockerl. Zie deze tekening;
Uiteraard zijn er wat kleine wijzigingen en loopt door de C-rails niet alles in een flauwe boog maar dat zullen jullie wel zien als het langzaam vordert. De eerste modulebak is voorzien van rails, aandrijvingen, kabels, ballast en kabelgoten.
Het piepschuim links stellen de toekomstige perrons voor met daaraan vast de ruimte voor een stationsgebouw. Dit wordt er een van Kibri maar wel aangepast aan de Nederlandse looks.
Het piepschuim rechts is de ruimte voor een industrieterrein. Hier komt een bekende loods te staan, namelijk de Kibri
9808. Rondom de loods is dan nog ruimte genoeg om goederen over te slaan van/naar vrachtwagen. Inspiratie hiervoor is het goederendepot in Project
Waldberg.
Voor nu moet ik eerst weer wat spullen gaan aanschaffen om de boel verder aan te kleden. Eerst wat geld bij elkaar sparen door wat overbodig C-rails te
verkopen. Wie helpt me er vanaf?
Tot snel,
Robbert