Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]

Gestart door Robbert zondag 25 december 2011, 13:21:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Driedam deel II [538TV]
Robert, heel veel sterkte voor de gehele familie en geniet nog maar van deze laatste momenten met opa.

Gr.
Piwie.
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2010

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Heel veel sterkte toegewenst.
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Sterkte
Re: Driedam deel II [538TV]
Heel veel sterkte.
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Robbert,

Heel veel sterkte toegewenst aan jou en je familie.

Groet, Andre
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Heel veel sterkte Robbert en geniet lekker van de momenten met je opa nu het nog kan.
Re: Driedam deel II [538TV]
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Ik wens jullie ook enorm veel sterkte toe de komende tijd.

Groetjes,

Antal
Re: Driedam deel II [538TV]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Hoi Robert,

Niet zo'n fijn bericht, maar geniet nog van de tijd die je nog met elkaar hebt!

Sterkte!

Willie
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2011

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Hoi Robbert,

heel veel sterkte, ook voor je familie.

groeten Martin
Re: Driedam deel II
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II
Hey Robbert,

Wat een slecht nieuws :(. Veel sterkte de komende tijd en ga maar vaak bij je opa langs nu het nog kan :!:
Re: Driedam deel II [538TV]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Hoi Robbert.
Afscheid nemen van een dierbare is altijd erg moeilijk.
Probeer zoveel mogelijk om van en met je Opa, te genieten van de momenten die jullie samen nog hebben.

Sterkte voor de komende en moeilijke periode.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Driedam deel II [538TV]
Aliebengalie
gast

Re: Driedam deel II [538TV]
Ik weet wat het is , gelukkig bij mij al een tijdje gelukkig stabiel.
We wisten vroeger niet wat asbest voor je gezondheid betekende , ook ik heb in de ene hand me bobo , en in de andere de boormachine gehanteerd.

Helaas komen we er jaren later pas achter.

Wens jullie allemaal heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Veel sterkte .

Mvg: Alex
Re: Driedam deel II [538TV]
ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe en geniet volop van de tijd die jullie met elkaar nog mee zullen mogen maken  :important:
Re: Driedam deel II [538TV]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Allen hartstikke bedankt voor de berichtjes.

Opa is helaas eind augustus overleden. We hebben fijn afscheid van hem kunnen nemen, al blijft het soms lastig als ik de treinenkamer in stap. Je beseft dan echt even dat hij er nooit meer zal zijn.

Gelukkig hebben we de gedachte dat hij van boven mee kijkt en ons in de goede richting stuurt. En ik moet zeggen dat is al aardig gelukt. :D

Ik heb afgelopen week 2 nieuwe treinstellen gekocht, is het schaduw station aangepast en zijn wat wissels vervangen door slanke wissels. Aankomende herfstvakantie ga ik even flink aan de slag. Dan kunnen jullie weer een update verwachten!  :)

Robbert
Re: Driedam deel II [538TV]
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Hallo Robbert,

Jij en je familie gecondoleerd met het verlies van je opa. Nooit leuk om een levensvriend te verliezen, maar zo te lezen werk je aardig in zijn geest door. Mooi dat je de gedachte hebt, dat hij je van boven mee helpt!
Re: Driedam deel II [538TV]
Het is een paar maanden te laat, maar bij deze alsnog van harte gecondoleerd. Heel veel sterkte met het overlijden van Opa.

Citaat van: Robbert op dinsdag 08 oktober 2013, 09:30:24
Gelukkig hebben we de gedachte dat hij van boven mee kijkt en ons in de goede richting stuurt. En ik moet zeggen dat is al aardig gelukt. :D
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Driedam deel II [538TV]
Ook van mijn kant nog gecondoleerd!

Groeten Dewey
Re: Driedam deel II [538TV]
Lid sinds: 2008

offline
Re: Driedam deel II [538TV]
Hoi Robbert

Ook uit beetje krom de welgemeende condoleance

Sterkte de komende tijd.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Bedankt nog allemaal! Vandaag met andere opa naar Eurospoor geweest. Staan wat prachtige banen bij zeg! M'n baanplan nog wat aangepast na wat inspiratie op gedaan te hebben. Zien jullie binnenkort wat van. Wat foto's van vandaag:













































Voor de mensen gaan, heel veel plezier gewenst.

Robbert
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Mooie platen Robbert. Ik weet nu wie je bent. Ik stond naast je toen de 6400 door de Belgische heer werd open geschroefd op de stand van Rocky Rail. :)

Gr, Ben.
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Hallo Robbert,

Mooie foto's heb je gemaakt  :thumbup:

Ik ga niet naar Eurospoor, ik heb helaas andere zaken te doen dit weekend. Zo te zien heb je genoten.

Groeten Ronald  :)
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Fraaie opnamen, Robbert. :thumbup:
Bedankt voor het mogen meegenieten :important:
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Bedankt voor het plaatsen van de foto's :thumbup:.
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Bedankt voor het kijkplezier van deze prachtige foto's Robbert. :thumbup:
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Geweldige reportage, helaas kan ik zelf niet naar eurospoor, maar heb weer inspiratie opgedaan dankzij deze zeer fraaie foto's

bedankt voor het delen
Marcel (mjv_train)
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Prachtige foto s Robert.
Bedankt. :thumbup:

Tony
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Mooie foto reportage. Ik vind die 6464 van DB schenker top eruit zien. Ik zal volgend jaar maar weer eens gaan naar eurospoor want is al weer 10 jaar geleden.
Re: Driedam deel II [Eurospoor 2013]
Hallo Robert,

Prachtige foto's, helaas kon ik zelf niet gaan maar zo te zien heb ik heel wat moois gemist.

Gr.
Piwie.
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
De mensen die mij op LinkedIn volgen weten dat ik voor mijn studie in februari voor 6 maanden naar Suriname ben vertrokken. Ik heb daar stage gelopen in een bauxietmijn, een enorm gaaf project. De bouw lag daardoor een beetje stil, maar de afgelopen weekenden zijn er weer wat stappen gemaakt.  :)

Allereerst heeft het baanplan nu zijn definitieve vorm. Na Eurospoor 2013 ben ik nog eens goed na gaan denken wat ik nu echt wilde en op deze website heb ik veel inspiratie opgedaan. De basis is het 'Röttnauer' Bockerl. Zie deze tekening;



Uiteraard zijn er wat kleine wijzigingen en loopt door de C-rails niet alles in een flauwe boog maar dat zullen jullie wel zien als het langzaam vordert. De eerste modulebak is voorzien van rails, aandrijvingen, kabels, ballast en kabelgoten.





Het piepschuim links stellen de toekomstige perrons voor met daaraan vast de ruimte voor een stationsgebouw. Dit wordt er een van Kibri maar wel aangepast aan de Nederlandse looks.

Het piepschuim rechts is de ruimte voor een industrieterrein. Hier komt een bekende loods te staan, namelijk de Kibri 9808. Rondom de loods is dan nog ruimte genoeg om goederen over te slaan van/naar vrachtwagen. Inspiratie hiervoor is het goederendepot in Project Waldberg.

Voor nu moet ik eerst weer wat spullen gaan aanschaffen om de boel verder aan te kleden. Eerst wat geld bij elkaar sparen door wat overbodig C-rails te verkopen. Wie helpt me er vanaf?  :)

Tot snel,

Robbert
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Eindelijk weer eens bouwactiviteiten. :thumbup:

Succes en veel bouwplezier. (Enne... rails heb ik genoeg, daar ga ik je niet van af helpen. :wink:)
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Dat ziet er veelbelovend uit, zeker het volgen waard.

Volger er bij  :thumbup:
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Hallo Robbert,

Fijn om te lezen dat je zo'n interessante stage gehad hebt. Mooie ervaring lijkt me dat.

Voor ons is het weer leuk om te lezen dat je de hobby weer opgepakt hebt. Dat is trouwens een beste module. Ik kijk graag uit naar de volgende up-date van je. Heb je de overbodige rails al in het verkoophoekje staan?

Groeten Ronald  :)
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Hoi Robbert.
Mooi om te zien dat je na de stage in Suriname, weer volop bezig bent met de modelbouw! :thumbup:
Altijd erg leuk om te zien hoe een bestaand emplacement in modelspoor gebouwd word.

Veel succes en plezier met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Zie nu pas je draadje, echt leuk om te lezen, heb de notificatie aangezet blijf je volgen.

Ik zit er ook aan te denken om een module baan te gaan bouwen.

Veel succes.

groet wilbert
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Hallo Robbert,
Ik vond je projecten altijd al interessant. Ik heb veel van je filmpjes op YouTube gezien en ben er later achter gekomen (nadat ik mij op het forum had aangemeld) jij hier je verslagen neerzetten. Nou reageer ik best Laat maar ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Mooi materiaal heb je. Heb je de 65 018 inmiddels al omgebouwd? Of staat hij nog steeds analoog gelijkstroom op de baan funcieloos?
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
Hee Tim,

Bedankt voor je berichtje. De baan is erg rustig en zoals het er nu naar uit ziet worden de modules voorlopig opgeborgen. Wellicht laat ik 1 module staan om zo nu en dan aan te kunnen werken. De ruimte in huis gaat een andere bestemming krijgen en ik hoop de hobby na m'n studie aan de TU in Delft weer op te kunnen pakken. Ik blijf de hobby erg leuk vinden en kijk dan ook graag rond, maar het bouwen zelf ligt helaas al te lang stil, vandaar deze keuze. De 65 018 staat hier naast wat ander materieel boven m'n bureau, zodat ik het nog elke dag kan aanschouwen.

Als het echt zo ver is laat ik het jullie weten.

Robbert
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
erg mooie baan, je hebt best veel treinen, waar laat je die? allemaal op de baan?  :D
Re: Driedam deel II [Modulebak 1 in de ballast]
tim,

ik heb je draadje nog eens doorgelezen maar heb je ook nog maatvoeringen van je modulebakken.

groet wilbert