Goedenavond allen,
@Ronald,
Nog bedankt hoor voor het meeleven. Het is al weer bijna een jaar terug.
Ik kijk inderdaad rond voor wat Preisers, dan komt er eindelijk wat leven in de brouwerij...

@Wim
Bedankt voor je reactie. Het is rondom jou draadje ook stil, maar zag dat je van de week weer aktief was. Leuk hoor, want ik lees graag je vorderingen mede door je mooie bouwkunsten.
Scherp van je met die onderplaat van de lokloods, maar deze is weggewerkt hoor.

Kijk maar:

Zoals afgelopen vrijdag beschreven deed 1 van mijn elektrische kruiswissels slecht zijn werk. Ik had lekker vrij dus heb ik de boel maar aangepakt. Eruit met dat ding

Als ik ergens slecht tegen kan dan is het dingen die niet goed hun werk doen.
Ik heb gekeken wat ik nodig had en ik heb getekend hoe ik het wil hebben. Dus in plaats van een elektrische wissel (2260) heb ik dus een normale kruizing genomen (2259) en ik heb een overloopwissel geplaatst voor de kruizing.
Hierdoor kunnen de treinen dezelfde richtingen op, het enige is dat het opstelblok iets korter is geworden. Nou daar kan ik wel mee leven.
Afgelopen vrijdag begonnen met het demonteren van de elektrische kruiswissel en daarna een de overloopwissels en de normale kruizing geplaats.
Nou is het niet effe monteren, want ik heb nog aardig wat rails op maat moeten slijpen, met daartussen weer de nodige isolatoren en aansluitingen van voedings- en massadraad.
Het grote voordeel is nu dat de wissels weer mooi met een servoaandrijving omgaan. Ik heb nu nog 1 elektrische kruiswissel erin liggen en die geeft geen problemen, dus blijft deze er wel in liggen.
Ik heb nog wat foto's gemaakt.

Nadat ik gisteren van mijn werk terugkwam heb ik nog een paar uurtjes eraan gewerkt, hierna lagen de rails compleet erin.
Vandaag heb ik de benodigde bedrading aangesloten, de servo's geplaatst en de rails een roestkleur gegeven.
Nu rest nog de aanpassingen in Koploper maken. Ik heb mijn weekend weer nuttig besteed.

Groeten Ronald