Goedenavond allen,
Hier ben ik weer met een up-date:
Afgelopen week weer aan het werk gegaan

, had weinig zin om te beginnen. Tja het weer was zo lekker, toch kreeg ik de kriebels om wat te doen aan mijn baan. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ik heb mijn module eens aangepakt. Hieronder gaan jullie zien wat ik gedaan heb. De reden is om weer een stuk open te hebben. Deze module zit vast aan de linkerzijde van mijn baan en deze was eerst helemaal dicht, en ik dacht als ik deze nou open maak dan kan ik weer bij een stukje rails komen en gemakkelijk de trein pakken als deze stil komt te staan in de tunnel.

Makkelijk gezegd dan gedaan toch weer een pak werk in gaan zitten, maar ik ben tevreden en ik hoop dat jullie er ook weer wat mee kunnen. Hier komt ie:

Aangezien het schitterend weer was heb ik de heleboel naar beneden gehaald, de workmate uitgeklapt (komt mijn duim nog tussen de poot en de workmate, de buurt kon even meegenieten....

, blauwe nagel als gevolg)
Hier zien jullie het origineel.

Na het gips eraf slopen en de zaag erin was dit het resultaat.

Hier staat nu de eerst tunnelportaal.

De zijkanten van de tunnel heb ik gemaakt van kleine spantjes multiplex (vooraf teken ik de boog af op een plaatje multiplex, hierna zaag ik een zestal spantjes uit) en karton. Dit lijm ik vast met hete lijm, vervolgens schilder ik het. Na het drogen verouder ik de boel met wat pigmentpoeder.
Boven in heb ik wat spanten uitgezaagd en boven de tunnel vastgelijmd met hete lijm, hierdoor steek ik gestript installatie draad. Hieraan komt de opvang van de pantograaf van de loc.

Hierna de muren erop gelijmd.

Bij de tunnel gaat het wat omhoog. Je ziet nu nog wat blauw door de muur heen schijnen, maar dat komt door het licht, als je dit zwart schildert of afmaakt met een betonlijstje (zie verdere foto's) zie je daar niets meer van terug.

Hierna ben ik begonnen met de bovenleiding. De opvang in de tunnel, ik gebruik hiervoor twee diktes messingdraad, dikste onder. (voor de perfectionisten onder ons: ik zag bij het schilderen van de bovenleiding pas dat het boogje verkeerd om stond

) Na het solderen de draad even reinigen voor het schilderen.

Nadat de bovenleiding gereed was heb ik de ballast aangebracht. Die methode kent iedereen onderhand wel.

Na het drogen heb ik de ballast verouderd met pigment poeder en een zachte kwast(je).
Tevens zien jullie dat ik gelijk naast het spoor alvast de grond voor het aan te brengen groen het aangebracht.

Ook de muren heb ik verouderd en vervuild met pigmentpoeder. Op de foto niet zo goed te zien, maar ik heb het met zwart en een mengsel van geel/groen hier en daar wat aanslag aangebracht.

Van 3mm triplex heb ik reepjes gesneden om als betonnen afdekplaten te dienen, deze komen boven op de muren. Nog een verfje nagegeven en weer laten drogen.

Dan kan eindelijk het groen worden aangebracht. Zie hier een stukje van dichtbij.

Boven op de tunnels heb ik eerst twee lagen keukenpapier gedrenkt in verdunde houtlijm aangebracht. Dit laten drogen tot het hard is, vervolgens een laagje modelgips aangebracht. Ondertussen heb ik diverse keren mijn mal gevuld met modelgips en deze aangebracht. Dit heb ik vandaag gedaan, van de week ga ik deze een kleurtje geven.
Voor het spoor is nog een driehoekig terrein over. Hier wil ik een weiland maken met koeien. Hier volgt uiteraard ook wel weer een foto van. Moet eerst nog vee aanschaffen.

Ik hoop hiermee weer een duidelijke inzage te hebben gegeven van mijn werkzaamheden afgelopen weken.
Tot de volgende update maar weer.
Groeten Ronald