Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: Wico op donderdag 28 april 2022, 08:07:15
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe loc. Die draait hier sinds kort ook zijn rondjes.

Groeten,
Wico

Tnx Wico ja vond hem prachtig. En hij rijdt super. Mooie sound echt topper.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Mooie aanwinst Henk, ik snap wel dat je die niet achter kon laten in de winkel  :)
Als hij straks op de baan staat zou het leuk zijn als je er een filmpje van maakt incl. het geluid.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Peter komt goed moet alleen even kijken hoe ik die kan uploaden. Doe nu nl alles via fotoverkleining op de iPhone.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allen de baan bouw ligt weer effe stil wellicht zelfs voor tijdje totdat onze dochter huis uit gaat dan krijg ik een veel grotere ruimte tot mijn beschikking, gelukkig kan ik veel zo meenemen. Echter ik heb tijd terug de nieuwe marklin 39199 loc gekocht echter ik hoor bij rijden het motortje echt lopen . Is dit normaal? Mijn overige locs hebben dit niet. Het is echt soort licht draaiend koffiemolen motortje dat je hoort. Heb al iets vet op daarvoor bestemde punten gedaan maar werd niet veel anders. Hoor graag jullie mening
Filmpje uploaden lukt me helaas niet via iPhone telkens bestand te groot.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Helaas vandaag mijn nieuwe loc terug moeten brengen naar de winkel. Wordt nu ter reparatie eerst door winkel bekeken en bij geen resultaat terug naar de fabriek. Was niet de eerste loc van deze serie wel met dit probleem. Bij opsturen naar Marklin kon het wel 9 maanden duren voordat ik hem terug heb. Gelukkig is het nu zomer.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Jammer dat je loc weer retour moet Henk, hopelijk gaat het geen 9 maanden duren voordat hij weer bij jou rond kan rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag de vectron teruggebracht. Na check door winkel bleef motor ratelend geluid geven. Dit stemde me niet gerust. Heb toen deze mooie krokodil meegenomen tegen kleine bijbetaling. Super mooie details zitten erop. Binnenkort meters maken.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Nette service Henk, hopelijk heb je met de krokodil een probleemloze loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allen, helaas heb ik de laatste tijd weinig kunnen doen aan de baan. Ivm verhuizing dochter is de baan deels afgebroken en inmiddels deels verhuisd naar grotere kamer een verdieping lager. Niet alles paste nog maar ben nu bezig het Duitse deel te voorzien van de bebouwing. De rails blijft daar gelijk. Het Oostenrijk en Zwitserland deel krijgen veel meer rails. Hierbij eerste foto's.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hierbij dan de foto's
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allen, laatste tijd wat problemen met verkleinen foto's, maar nu toch weer gelukt. Ik heb het stadje voor deel af. Uiteraard komen er nog wat kleine details bij. Nu inmiddels begonnen aan linker deel van Duitse deel. Hier komt later Neuschwanstein tegen en dan Oostenrijk. Duitse deel bestaat puur uit keerlus om dan in Zwitserland en Oostenrijk wat hoger te gaan.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Ziet er weer prima uit!!
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Landendriehoek
Hallo Henk,

Mooie vorderingen! Je maakt er weer een gezellig stadje van. Dat is altijd genieten. :thumbup:

Ik heb sinds de update van het forum ook steeds problemen met de foto's. Maak ik ze netjes 1600x1200 en dan pakt het systeem het vaak niet. Verklein ik ze verder en maak er dan weer 1600x1200 van dan lukt het plaatsen wel....... 8o  (best irritant, dat was eerder nooit)

Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Marcel dank voor compliment.


Ik verklein de foto's nu van 800/1066 dan pakt hij ze wel.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Landendriehoek
Prachtige foto's Henk, zeker de eerste foto vanaf onderen genomen geeft een heerlijke diepte werking  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi allen, laatste hoekje voordat we echt de hoek omgaan richting Neuschwanstein en Oostenrijk. Het middenstuk tussen dit en het stadje moet ik nog verder inrichten. Inmiddels al wel stopplekken op spoor aangebracht en verlichting voor huisjes. Het zwart witte behang krijgt een plaatje ervoor met kleur lucht.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Landendriehoek
Mooie scenery met dieptewerking door de achtergrond, Henk!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Yep! Erg mooi.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Landendriehoek
Ziet er allemaal patent uit en de dieptewerking is fantastisch. Maar hoe ja dat met dat behang op wil lossen is mij nog een raadsel. Lucht is namelijk kleurloos.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Afgelopen tijd weer wat gedaan aan de baan. Vandaag stukje inhaalspoor aangelegd in Zwitserse deel, baanplan op cs3 gezet. Alles werkt tot nog toe. Tevens tijdje terug begonnen aan loopbrug over Duitse station. Daarnaast nog wat spullen gekocht afgelopen tijd.IMG_5667.jpegIMG_5666.jpegIMG_5665.jpegIMG_5668.jpegIMG_5664.jpegIMG_5668.jpeg     
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Mooie aanwinsten Henk. :thumbup:
Verder goede vorderingen zeker met het stukje inhaalspoor beter te veel rails dan te weinig. :P
Knap hoor hoe je het baanplan in de CS3 krijgt dat gepriegel op het kleine beeldscherm. :thumbup:

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Michel, ja was wel klusje dat invoeren. Heb ook niet alles erop gezet. Heb nu mooie mogelijkheden om diverse kanten op te rijden.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Zijn er nog updates van deze mooie treinbaan te melden?

mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Al een tijdje niks gepost hier maar ben wel bezig geweest. Het Duitse dorpje inclusief station grotendeels afgemaakt. Nu even bezig met Oostenrijkse deel met eerste deel waar sneeuw ligt.
Binnenkort verder.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Dit is mooi, zelfs erg mooi ‼️

Mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Landendriehoek
Oeh, wanneer ik zo een prachtig sneeuwlandschap zie ben ik blij dat ik in de tropen woon. Heb niks met die koude. Maar wel mooi gemaakt (naast de warme kachel?)
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Zekers naast de warme kachel haha . De sneeuwkanonnen komen er nog aan om smelten op te vangen.

Tnx voor complimenten. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Landendriehoek
Prachtig gemaakt Henk  :thumbup: .

Bij deze plaatjes ga je steeds meer kijken naar de details. Wat valt mij dan op:
- De scheve lantaarns bij het chalet: te zwaar geworden door de sneeuw? Of moeten ze nog recht worden gezet (zelfde geldt eigenlijk ook voor de denneboompjes)
- Maar waar mijn oog vooral op viel: wat is er aan de hand met de cabrio, die daar bij de benzinepomp wordt voortgeduwd en dan bedoel in niet motorisch/mechanisch  :-) . Wat is al dat groen op de achterklep en op de straat? Heeft deze auto een hele tijd ergens verwaarloosd gestaan?

Maar ga vooral zo door!

Groet, Gertjan
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Gert Jan, goed gezien. De lantaarns staan op terras nog los. Die moeten nog vastgezet worden. De boompjes staan paar scheef klopt ook, die zet ik nog rechter( niet alle bomen staan helemaal recht in echt) en die auto ja die moet ik nog schoonmaken, is met dat hin und weg kleber van noch, als je iets aanpakt en ga dan gras strooien krijg je dit. Maar wordt verholpen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Landendriehoek
Zo blijven we lekker bezig met deze prima hobby. Ja toch ‼️👍🌻

Mvg Hans
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Weer wat verder met Oostenrijkse deel. Nog erg veel te doen maar basis is er. Binnenkort verder met verlichting voordat voorzijde aangepakt wordt.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag weer wat toegevoegd aan Oostenrijkse deel. Er zit nog wel wat wit bij poppetjes van de hin und weg kleber. Verder afgelopen weekend alle verlichting aangesloten. Nu richting station gaan afwerken en nog wat groen toevoegen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2010

offline
Re: Landendriehoek
Dat zijn behoorlijke werkzaamheden.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Mooie update Henk. :thumbup:

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Michel, komend weekend maar weer verder met stationsdeel.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Vandaag zag ik dat er een optocht in Oostenrijkse deel was. Ook de trein op smalspoor St Johann reed zijn rondjes. Binnenkort weer verder richting Zwitserse deel. Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Landendriehoek
Ah kijk, gaan de koeien nu de alm op of komen ze er net van terug. Beide mogelijkheden zijn in die contreien altijd wel 'anlass' tot een feestje. Wat daar echter niet tot een feestje leidt zijn onveilige situaties. En ik heb er één levensgroot gespot. Zie jij hem ook? Hint, bomen.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk, eerlijk gezegd zie ik hem niet wellicht kan je het me zeggen.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Landendriehoek
Het treintje staat op de overweg en de bomen staan nog open. Een levensgevaarlijke situatie die zowel in Oostenrijk als in Zwitserland absoluut uit den boze is.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk dat is knap haha er is daar geen overweg. Wellicht zie je een sein aan voor een overwegboom.
Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Landendriehoek
Henk,

Leuke optocht door dit gezellige Oostenrijkse plaatsje.
Het hele gemeente doet mee de lokale Schützenverein en de muziekvereniging en mensen van de historische kring met hun prachtige oude outfits en uiteraard de boer met zijn versierde koeien.
Kortom een bontgezelschap waar ik met veel plezier naar gekeken heb. :thumbup:

Maar als Zwitserland liefhebber kijk ik toch uit naar het Zwitserland gedeelte. ;)

Groet Michel
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Landendriehoek
Ach, dat is een sein. wordt ik toch echt oud en kippig. Aangezien het ding iets achterover schijnt te leunen meende ik dat het een overwegboom was. Mede door de rood witte strepen. Verder zag ik geen arm of lichten die normalerwijze aan de zijde van het warnbaken (strepen) zijn geplaatst.
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Dank je wel Michel, ja Zwitserland zit er denk ik dit jaar pas in najaar in. Straks als ooit zonnetje weer gaat schijnen gaan we lekker de tuin weer in.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2009

offline
Re: Landendriehoek
Hoi Henk ja is een sein. Ik zal nog eens kijken naar of hij recht staat. Op zich zou dat wel moeten want hij zit in een boorgat vast en de plaat waar hij in staat is recht. Tnx voor tip van scheefstand.

Gr henk
Re: Landendriehoek
Lid sinds: 2023

offline
Re: Landendriehoek
Citaat van: Wim N op zondag 03 mei 2009, 13:42:49Hallo Obb,

Via deze site kun je foto's plaatsen let daarbij wel dat je het formaat van de foto niet te groot wordt.

http://nl.tinypic.com/login.php

het juiste formaat is 15" screen (800x600)

Doe anders eerst even een test op het topic bij test van een foto plaatsen

http://forum.3rail.nl/index.php?board=132.0

Veel succes bij het plaatsen.

Groet Wim.
Ikzelf gebruik image magick, om heel simpel foto's te verkleinen.
Het is ook beschikbaar vor windows...

https://imagemagick.org/script/download.php