Ik ben benieuwd hoe Luca (mijn kleinzoon) daarop zal reageren, Hans!

Vooralsnog weet ie nog steeds niet dat het baantje voor hem wordt.
Dat heb ik bewust nog niet gedaan, het was eerst zaak om het geheel werkend te krijgen om teleurstellingen te voorkomen ...

Maar na de inspanningen van dit weekend is dat toch enigszins veranderd!
Voor het stoomlocje heb ik de stoute schoenen aangetrokken en nogmaals de onderplaat verwijderd.
Ditmaal de wielen met drijfwerkjes opgelicht en met een penseel met wasbenzine de worm- en tandwielen gereinigd. Per asje een drupje olie met de injectienaald aangebracht en voorzichtig alles weer terug gebouwd.
Dat was dus wat het locje nodig had
Ach ja,
vake be'j te bange! 
Ik heb, na enkele rondjes gereden te hebben, nog eens de temperatuur gemeten: 40°C op de as en 44°C op het motorhuis!
Dus ook hier een significante verbetering
Voor het e-locje heb ik inmiddels het tweede klemmetje ontvangen van m'n zoon en daarmee kan het nu helemaal opgebouwd worden.
Om het rijdend te krijgen was nog wel wat
TLC nodig. Er zijn namelijk erg veel contactpunten die gecontroleerd en bijgesteld moeten worden: 4 contactveren tussen wielen en frame, 2 contactveren naar de kap, de keuzeschakelaar voor de bovenleiding en nog 2 contactveren vanuit de kap naar de koolborstels.
Ook hiermee een positief resultaat geboekt:
Verder heb ik afgelopen week alle bedrading aangebracht en moet ik het schakeltableau voor de wissels nog afmaken.

Groeten,
Erik.