Nieuws:

De 3railforum kalender 2025 is er!! Bestel hem in de Stichting 3rail Webshop!!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

Re: Landendriehoek

Hoi Michel nee is de kleine Giru, ik kan geen 11 bakken kwijt aan mijn perrons, helaas.

Gr henk

Als het maar Zwitsers is.

Das jammer Henk dat de langere versie niet langs je perron(s) kan staan.
Zelf kan ik ook maar 5 rijtuigen kwijt bij mijn perrons dus rijd de lange Giruno op het doorgaande spoor van de goederentreinen als hoge snelheidstrein zonder aan de perrons te stoppen.
Niet te min het blijft een schitterende foto van deze prachtige trein op je baan. :favorite:

Groet Michel

Ja Michel ach ik vind lange treinen mooi maar ben sowieso meer landschapsbouwer dan echt rijder. Maar ben al heel blij met dit treinstel.
Gr henk

Vandaag weer wat gras gezaaid op het Zwitserse deel, en wat geprobeerd met gras op gras zodat ik wat verschil in gras hoogtes krijg. Morgen maar weer verder al raakt de voorraad gras aardig op.

Gr henk

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Ziet er heel leuk uit. Vooral je rotspartijen zijn goed gelukt maar een puntje van kritiek moet mij van het hart. Het groen is te egaal. Je zou wat meer moeten afwisselen met groentinten en vooral geel en beige.

Het Zwitserse deel wordt mooier en mooier Henk. :thumbup:

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Henk,

Ik kan hier heerlijk van genieten wat een mooie scenery  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Henk.

Lekker bezig met de groene vingertjes  :cool:
Van dat begroenen wordt de scenery
in ieder geval een stuk levendiger  :thumbup:  :thumbup:
Nu de bloemetjes nog gaan buiten zetten!  :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 20 oktober 2024, 16:51:48Ziet er heel leuk uit. Vooral je rotspartijen zijn goed gelukt maar een puntje van kritiek moet mij van het hart. Het groen is te egaal. Je zou wat meer moeten afwisselen met groentinten en vooral geel en beige.
Hoi klopt helemaal daarom was dit ook de basis. Er komen nog meer soorten op, alleen de voorraden zijn bijna op. Heb eerste de onderlaag gelegd en ga dan ook mixen met geel gras gemengd met groen etc.

Gr henk

Citaat van: h0_miessie op zondag 20 oktober 2024, 17:09:50Het Zwitserse deel wordt mooier en mooier Henk. :thumbup:

Groet Michel

Dank je wel Michel, nog veel te doen maar basis is er
Gr henk

Citaat van: Degeluidsman op zondag 20 oktober 2024, 17:10:13Hoi Henk,

Ik kan hier heerlijk van genieten wat een mooie scenery  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter, scenery vind ik persoonlijk het leukste om te doen.

Gr henk

Gr Henk

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 20 oktober 2024, 17:28:04Dag Henk.

Lekker bezig met de groene vingertjes  :cool:
Van dat begroenen wordt de scenery
in ieder geval een stuk levendiger  :thumbup:  :thumbup:
Nu de bloemetjes nog gaan buiten zetten!  :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.

Dank je wel Erik, ja inderdaad de bloemetjes nog maar dat komt goed.

Gr henk

Naar aanleiding van eerdere opmerking hier over teveel groen, dit proefstukje wat voorzien van wat dor tinten en ander groen.

Uiteraard nog niet af maar is maar alles drogen.

Gr henk

Vandaag op mijn vrije dag maar paar uurtjes besteed aan afmaken eerste groen laag van nieuwe deel. Wat extra sporten groen aangebracht.

de rotsen kunnen ook wat meer kleur gebruiken,

dat groen is goed gelukt :thumbup:;

mvg,
Michel

Je vrije uurtjes zijn goed besteed Henk. :thumbup:
Het wordt mooier en mooier de berg met de aangebrachte gras en Preisertjes en diertjes. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Citaat van: h0_miessie op maandag 21 oktober 2024, 16:18:54Je vrije uurtjes zijn goed besteed Henk. :thumbup:
Het wordt mooier en mooier de berg met de aangebrachte gras en Preisertjes en diertjes. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Dank je wel Michel ja nu weer komende dagen werken. Merk wel dat het groen erg snel erdoor gaat.

Gr henk

Nou Henk, je laat er geen gras over groeien!  :cool: :lol:
De bloemetjes zijn inmiddels buiten gezet
En dat ziet er al een stuk fleuriger uit allemaal  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 21 oktober 2024, 17:07:41Nou Henk, je laat er geen gras over groeien!  :cool: :lol:
De bloemetjes zijn inmiddels buiten gezet
En dat ziet er al een stuk fleuriger uit allemaal  :thumbup:

Groeten,
Erik.

Ja was toch minder weer dus dan de bloemetjes maar buiten zetten😂
Gr henk

Zwitserland fan

Prachtig stukje natuur. Met die wandelaars en dieren wordt het een mooi tafereel.

Afgelopen week nog wat kleine dingetjes gedaan. Er is nog zat te doen op dit kleine stukje Zwitserland.
Gr henk

zonder fantasie ook geen creativiteit

Heel erg mooi gedaan Henk.  :thumbup:

Citaat van: FransW op zaterdag 26 oktober 2024, 11:50:29Heel erg mooi gedaan Henk.  :thumbup:
Citaat van: FransW op zaterdag 26 oktober 2024, 11:50:29Heel erg mooi gedaan Henk.  :thumbup:

Dank je wel Frans

Gr henk
Forum Moderator

Prachtige serie foto's weer Henk, vooral de foto met het huis vind ik top, de veroudering op het dak is mooi gedaan  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsmanman

Citaat van: Degeluidsman op zondag 27 oktober 2024, 08:00:17Prachtige serie foto's weer Henk, vooral de foto met het huis vind ik top, de veroudering op het dak is mooi gedaan  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsmanman

Hoi Peter dank je wel weer. Het verouderen heb ik helaas niet zelf gedaan. Dit zijn al heel oude huisjes van Kibri welke ik al had als tiener. Een 40 jaar oud dus.

Gr hen

@citaat Patina naturelle !!!  :lol:  :lol:  :lol:

Groeten,

Erik.

Afgelopen weekend met de nodige problemen een achtergrond geplaatst achter het Zwitserse deel. Er moet nog het nodige rechtgezet worden en wat verder afgewerkt. Maar ben tevreden met het resultaat, zeker gezien het bijna onmogelijk was om erbij te komen. Gr henk

hoge bergen, het liefst zwitsers

Dat zijn leuke dingen voor de mensen ‼️
Forum Moderator

Dat zet toch wel de puntjes op de i Henk, je hebt gelijk een hele mooie diepte werking  :thumbup: :thumbup:
Ik moet ook eens na gaan denken wat ik achter mijn station wil, daar kan ik nu nog redelijk bij.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op maandag 04 november 2024, 13:37:25Dat zet toch wel de puntjes op de i Henk, je hebt gelijk een hele mooie diepte werking  :thumbup: :thumbup:
Ik moet ook eens na gaan denken wat ik achter mijn station wil, daar kan ik nu nog redelijk bij.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank Peter, ja als je er nog makkelijk bij kan zeker doen. Ik was weer zo eigenwijs haha. Maar is ook laatste plek waar kan. Rest is schuine kap daar heb ik geen ruimte voor posters.

Gr henk

if we don't try we will never know

Goed gevonden Henk. Lijkt mij lastig om een goede keuze voor een achtergrond te maken. Jouw baan heeft achterin behoorlijke hoogteverschillen waardoor het denk ik onvermijdelijk is dat je delen van de achtergrond niet ziet omdat deze precies achter een "berg" wegvallen. Idealiter zou je dus eerst een achtergrond moeten kiezen en daarop je scenery aanpassen. Maar dat zal weinigen gegeven zijn denk ik.
Maar ik vind het erg mooi.

groet, Wim

Fraaie toevoeging aan je mooie Zwitserse gedeelte van je baan Henk. :thumbup:

Groet Michel

Citaat van: WimFPU op maandag 04 november 2024, 19:16:08Goed gevonden Henk. Lijkt mij lastig om een goede keuze voor een achtergrond te maken. Jouw baan heeft achterin behoorlijke hoogteverschillen waardoor het denk ik onvermijdelijk is dat je delen van de achtergrond niet ziet omdat deze precies achter een "berg" wegvallen. Idealiter zou je dus eerst een achtergrond moeten kiezen en daarop je scenery aanpassen. Maar dat zal weinigen gegeven zijn denk ik.
Maar ik vind het erg mooi.

groet, Wim

Hoi Wim, klopt dat is ook de juiste volgorde, maar ik was weer eens eigenwijs haha. Eigenlijk wilde ik geen achtergrond doen. Wat weg is gevallen is hoofdzakelijk gras. Mij ging het om de ruige bergen op de achtergrond. Gr henk

Citaat van: h0_miessie op maandag 04 november 2024, 19:20:03Fraaie toevoeging aan je mooie Zwitserse gedeelte van je baan Henk. :thumbup:

Groet Michel

Dank je wel Michel, ben er ook erg blij mee.
Kan nu eindelijk verder.

Gr henk

Vandaag wat extra groen aangebracht, helaas zie je op de foto's niet alles. Verder wat lantaarns aangesloten. Binnenkort nog wat leuke details op dit stukje aanbrengen. En dan kunnen we de hoek om, en langzaam richting het Oostenrijkse deel bouwen.

Gr henk
Forum Moderator

Bedankt weer voor deze groene update Henk, het was vandaag echt hobby weer en jij hebt de tijd goed besteed  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Sfeervolle plaatjes van de gedane vorderingen Henk. :thumbup:
Ben benieuwd naar de nog aan te brengen details.

Groet Michel

Citaat van: Degeluidsman op zondag 17 november 2024, 18:34:23Bedankt weer voor deze groene update Henk, het was vandaag echt hobby weer en jij hebt de tijd goed besteed  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Klopt Peter, gelukkig een voorraad aan spullen groter dan menig winkel haha dus kan nog wel effe vooruit
Gr henk

Citaat van: h0_miessie op zondag 17 november 2024, 18:38:46Sfeervolle plaatjes van de gedane vorderingen Henk. :thumbup:
Ben benieuwd naar de nog aan te brengen details.

Groet Michel

Dank je wel Michel,

Ja ik denk erover om nog een Zwitserse postbus en wellicht weg blokkerende groep schapen op dit stukje toe te voegen. Tevens komen er nog mensen die fruit oogsten op dit stukje. Ik vind het leuk om naar een modelbaan te kijken waarbij je diverse scènes ziet waardoor het telkens wat nieuws biedt.

Gr henk

Gr henk

Afgelopen periode weer stukje aangesloten aan het Zwitserse deel, een klein rots tunnel deel. Is uiteraard nog niet af. Dit deel zat uiteindelijk voor voorzien worden van Zwitserse stationsgebied en aansluiten op Oostenrijkse deel. Daarnaast de boel maar weer eens laten rijden.

Gr henk

Zwitserland fan

Mooie plaatjes! Wordt weer een leuke uitbreiding.
Forum Moderator

Heerlijke foto's van het Zwitserland gedeelte Henk, ook het rollend materiaal is een genot om naar te kijken  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

De Giruno blijft een prachtige blikvanger op je mooie baan Henk. :favorite:  :thumbup:

Groet Michel

hoge bergen, het liefst zwitsers

Prima de luxe ‼️

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 07 december 2024, 07:50:35Heerlijke foto's van het Zwitserland gedeelte Henk, ook het rollend materiaal is een genot om naar te kijken  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter, had me voorgenomen vandaag weer wat te doen echter helaas beetje grieperig. Binnenkort heerlijk 2 weken vrij dus wellicht gaat dan wat meer op de baan gebeuren. Heb nog leuke ideeën met wat sound.

Gr henk

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 07 december 2024, 08:27:10De Giruno blijft een prachtige blikvanger op je mooie baan Henk. :favorite:  :thumbup:

Groet Michel

Dank je wel Michel, ja ben er ook erg blij mee. Hij rijdt ook geweldig soepel.

Gr henk