Zo, gelukt, ook mijn tachowagen zit in elkaar. Na alle onduidelijkheid in de handleiding.
Hieronder fotoferslag.
Ik heb gebruikt:
Action 8 functies fietscomputer
Een oude Lima/Lima kwaliteit platte wagen met zware gebruikssporen (een keer met een ebay ankoop mee gekomen).
Messing plaatjes en draad
Een reststukje aluminium, was al schuin afgezaagd
Verf, Olba lijm en echte dikke gel-industrielijm
Ik wilde zo veel mogelijk van die zeilveren plastif kast wegg hebben. Bleek niet helemaal te kunnen: printplaat en LED scherm moeten opeen gedrukt worden. Dus een deel hiervan is gebleven, evenals het batterijhuis.
Omdat de knopjes voor de bedieining van de fietscomputer aan de onderkant zaten, wilde ik die verplaatsen naar op de platte wagen, naar een plek waar ze te bedienen zijn zonder dat de wagen kantelt.
Daar is ie weer
, vriend Dremel. Hoor de Dremel:
Zo, lekker
slopen modificeren
Wielen was even zoeken: er zaten 10,8 mm wielen onder 13,8 flensafstand(!) en heel breed.
Met enig testen kwam ik er achter dat een 11mm Roco wiel ook past zonder dat een wiel niet meeloopt.
Oude wagon heeft volgdoende marge/speling.
En 11mm geïsoleerde Roco wielen had ik nog wel los, dus met een DC enkelzijdig geïsoleerd wiel en de wielpersjes heb ik het voorgestelde dubbelzijdig geïsoleerde wiel gemaakt (geen invloed ~ massa van de baan) en de flensafstand 14,03 mm gemaakt.
Hier met de stroken voor sleepcontact.
Wagen heeft trouwens wel NEM schachten; ik heb aan ene kant een Märklin KK gestoken en andere kant een beugelkoppeling zodat deze wagen makkelijk en optimaal inzetbaar en koppelbaar is.
Wielisolatie met plakband, en met scalpel een smalle gleuf maken om per omwenteling 1x contact (een puls) te krijgen via de sleepcontacten.
En het eindresultaat na verven:
(krijgt nog een 2e verflaag Zwart metal 201 van Humbrol)
Werkt, moet nog instellen en testen op een recht stuk van een meter of 3 of zo.