Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Gestart door basjuh1981 zaterdag 11 augustus 2018, 20:12:21

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Er zijn nog meer korte treinen uit die periode, naast de Dompfeil:

CiteerJe kan met dit rijtuig + 2 A4üm-54 3 F Züge maken:

F 13 "Dompfeil " Köln Hbf(1942)–Wuppertal-Hagen-Hamm-Bielefeld-Minden–Hannover Hbf(2243)
F 14 "Dompfeil " Hannover Hbf(700)–Minden-Bielefeld-Hamm-Hagen-Wuppertal–Köln Hbf(1021)
F 16 "Sachenross" Hannover Hbf(1453)–Düsseldorf-Essen-Dortmund–Köln Hbf(1808)
F 15 "Sachenross" Köln Hbf(1454)–Dortmund-Hamm-Wuppertal–Hannover Hbf(1838)
F 17 "Germania" Bonn Hbf(713)–Köln-Wuppertal-Hagen-Hamm-Bielefeld–Hannover Hbf(1101)
F 18 "Germania" Hannover Hbf(1920)–Bielefeld-Hamm-Hagen-Wuppertal-Köln–Bonn Hbf(2310)

Doe je 4 x A4üm-54 + ARüm-54 dan krijg je:

F 23 "Schwabenpfeil" Stuttgart Hbf(721)–Heidelberg-Ludwigshafen-Mainz-Bonn-Köln-Düsseldorf-Essen–Dortmund Hbf(1354)
F 24 "Schwabenpfeil" Dortmund Hbf(1635)–Essen-Düsseldorf-Köln-Bonn-Mainz-Ludwigshafen-Heidelberg–Stuttgart Hbf(2311)
F 44 ,,Roland" Bremen Hbf(740)–Hannover-Kassel-Göttingen-Frankfurt(M)-Darmstadt-Mannheim-Karlsruhe-Freiburg-Basel Bad Bf–Basel SBB(1701)

Een gedetailleerd overzicht per jaar kun je in deze pdf vinden.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 25 oktober 2024, 12:06:46En zeker ook in model, heb je daar al foto's van?

Op dit moment niet. Ik heb alleen de BR 05 en dit rijtuig.
Dat overzicht had ik gezien, de opmerking over 1ste en 2de klas komt hier ook vandaan.
Ik kan de link niet openen en ik weet niet of ik de enige ben, dus even anders:
http://www.welt-der-modelleisenbahn.com/f-zug-dompfeil.html
De link naar de pdf is onderaan te vinden.

Op de site staat overigens nog meer F-zug's/Ic's/D-zug's etc. etc. met de benodigde info.
 @citaat Die link staat in mijn favorieten :)

Hier nog een interessante link.
De vier standaard rijtuigen van de Rheinpfeil zijn wat viezer gemaakt. Ik heb ook wat zitten experimenteren met washes voor het dak. De basis is hetzelfde. Zie onderstaande quote.

CiteerIk heb de daken gespoten in een laag Dark Wash (Mig), daarover een laag Neutral Wash (Mig). Daarna de onderste rand schoongemaakt met Odourless Thinner (Abteilung 502). Na een paar uren drogen heb ik matte, blanke lak erop gespoten.

Met de volgende twee washes probeer ik nog wat regen- of vuilsporen te maken. Wash in de airbrush en dan verticale strepen maken. Eerst een laag Wash for DAK Vehicles (AK066).  Deze wash is bruingrijs en vormt een mooie overgang tussen de washes van Mig en Wash for U.S. Modern Wash for U.S. Modern Vehicles OIF & OEF (AK121). Deze is bruiner.

Ik heb de rijtuigen even snel met de telefoon op de foto gezet om een kleine impressie te geven.

En een totaaloverzicht:

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Bas,

Heel erg mooi en heel realistisch. Wanneer ga je lesgeven? :P

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Je maakt er een mooie smerige boel van Bas  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Narwal op zaterdag 02 november 2024, 15:48:24Wanneer ga je lesgeven? :P
Geen idee. Maar vragen staat vrij ;)

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Bas,

Wie weet, daar kom ik misschien ooit op terug! :thumbup:

Dat is prima :)  :thumbup:

Fantasietjes op de baan

Ik vind ze "mooi" vuil hoor, niet te.
Even een kleine update. De Speisewagen heb ik nu ook afgemaakt. Nog een rijtuig te gaan: het koepelrijtuig. Vijf van de zes rijtuigen zijn nu gedaan.

Na lange tijd weer eens wat aan de baan gedaan. Het is een klein stukje maar er gaat toch wat tijd in zitten.

Het spoor hielt eerst op bij de kurk. Nu een stukje verder gebouwd. Door het gebruik van de puko's van WeichenWalter heeft het verlengde linker spoor (buitenbocht) stroom. De binnenbocht heeft dat niet. Op zich niet erg, want verder de bocht door is een stroompunt.

En als je toch in die hoek bent, kun je net zo goed de Rheinpfeil op de Paradestrecke op de foto zetten!

Nog wat extra foto's om de het slechte weer te compenseren.

BR 05 003 | Märklin 39050_13 by Basjuh1981, on Flickr

BR 05 003 | Märklin 39050_14 by Basjuh1981, on Flickr

BR 05 003 | Märklin 39050_15 by Basjuh1981, on Flickr