Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

Re: Landendriehoek

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 22 augustus 2026, 19:42:48Waardevolle dag Henk, het was zeker druk vandaag op de beurs.
Die wagons met grind heb je voor een mooi prijsje kunnen kopen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter, maar ik heb zelfs ongevraagd minder betaald. Dus extra leuk. Rijtuigen zijn mooi alleen net getest en zag dat bagagerijtuig wat minder warm was qua verlichting dan de passagiersrijtuigen. Zag op site van winkelier dat dit vaker het geval is met verwijzing naar Marklin klantenservice. Nu heb ik het op beurs gekocht dus geen idee of dat ook zo werkt.

Gr henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

:reactie:
Ik zou het gewoon proberen Henk, niet geschoten is altijd mis.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige aanwinsten zijn er in Houten gescoord Henk. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel

Citaat van: h0_miessie op zondag 23 augustus 2026, 00:23:09Prachtige aanwinsten zijn er in Houten gescoord Henk. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel

Dank je wel Michel ben er ook erg blij mee. Zag ook nog wat voor jou . Was migros oplegger met losse draaistellen voor eronder waardoor hij op rails kon.

Gr henk

Lig je op je strandbedje onder de
 Griekse zon en dan besef je de baan moet anders. Niet dat ik hem niet mooi vind, nee we worden ouder en over paar jaar kruipen we niet zo eenvoudig onder de baan meer. Wil ook wat meer treinstellen zichtbaar zien nu verdwijnt veel onder de bergen. Dus in najaar ga ik netjes alles afbreken en sorteren wat ik nog kan gebruiken. Heb al diverse ideeën in mijn hoofd. Gr henk

Als het maar Zwitsers is.

Je had toch geen zonnesteek opgelopen hè Henk. :D
Nee hoor geintje mooie plannen voor de toekomst want je weet nooit wat dat gaat brengen het ouder worden.
Ben zeer benieuwd wat je al in je hoofd heb zitten Henk.

En lekker hé zo op je strandbedje in je gedachten met de baan bezig zijn. :favorite:
Ik heb het tijdens het werk als ik heerlijk aan het rijden ben denk ik vaak aan de baan ik ga dit doen en dat doen en als ik thuis kom rij ik alleen maar. >:-D

Succes en we zien de ideeën en vorderingen wel verschijnen.

Groet Michel

US rail .. what else?

Henk,

Slim om alvast na te denken over een (nieuwe) baan die beter past bij de "oudere jongere". En gelijk een mooie uitdaging om daar weer wat moois van te maken :thumbup:.

Maar lees ik het goed dat je de hele baan gaat afbreken?

Groeten,
Wico

Citaat van: Wico op donderdag 03 september 2026, 12:33:02Henk,

Slim om alvast na te denken over een (nieuwe) baan die beter past bij de "oudere jongere". En gelijk een mooie uitdaging om daar weer wat moois van te maken :thumbup:.

Maar lees ik het goed dat je de hele baan gaat afbreken?

Groeten,
Wico

Hoi Wico klopt, hij gaat helemaal weg. Ik kan uiteraard wel wat elementen meenemen naar nieuwe baan. Ik maak het wel weer in u vorm. Waar nú Duitsland is komt Zwitserland en Oostenrijk schuift iets op naar deel Neuschwanstein en waar nu nog stationsdeel Zwitserland is komt schaduwstations en Duitsland. Achterlangs komt looppad net als tussen nieuwe Zwitserse en Duitse deel. Waar nu bergen Zwitserland zijn komt smal looppad zodat ik op breedst 1.20 te overbruggen heb maar eigenlijk in dat stuk maar 60 cm

Gr henk

US rail .. what else?

Henk,

Ik ga dit weer met plezier volgen, dus graag veel updates voor de volgers! Ik weet niet of je nog wat (extra) bebouwing nodig hebt, maar de huizen van Donnerwetter Ost zoeken nog een nieuwe bestemming.

Als je interesse hebt of meer wilt weten stuur je me maar vrijblijvend een PB :).

Groeten,
Wico

Citaat van: ÖBB op donderdag 03 september 2026, 11:29:31Wil ook wat meer treinstellen zichtbaar zien nu verdwijnt veel onder de bergen. Dus in najaar ga ik netjes alles afbreken en sorteren wat ik nog kan gebruiken.
Daar denk ik ook vaak aan, als ik al die mooie landschappen zien. Voor mezelf zie ik liever treinen door een "naakt" landschap rijden, maar weerom: dat is dan weer mijn allerindividueelste expressie van mijn allerindividueelste emotie

Wat niet afdoet aan het feit dat ik geniet van treinen door een landschap te zien rijden... en daar zijn hier enorm veel voorbeelden van ...  :thumbup:

Citaat van: Wico op donderdag 03 september 2026, 13:42:57Ik ga dit weer met plezier volgen, dus graag veel updates voor de volgers!
100% akkoord!

Citaat van: hermanvk op donderdag 03 september 2026, 19:59:09
Citaat van: Wico op donderdag 03 september 2026, 13:42:57Ik ga dit weer met plezier volgen, dus graag veel updates voor de volgers!
100% akkoord!

Hoi Herman komt helemaal goed.
Gr henk

Citaat van: h0_miessie op donderdag 03 september 2026, 11:45:24Je had toch geen zonnesteek opgelopen hè Henk. :D
Nee hoor geintje mooie plannen voor de toekomst want je weet nooit wat dat gaat brengen het ouder worden.
Ben zeer benieuwd wat je al in je hoofd heb zitten Henk.

En lekker hé zo op je strandbedje in je gedachten met de baan bezig zijn. :favorite:
Ik heb het tijdens het werk als ik heerlijk aan het rijden ben denk ik vaak aan de baan ik ga dit doen en dat doen en als ik thuis kom rij ik alleen maar. >:-D

Succes en we zien de ideeën en vorderingen wel verschijnen.

Groet Michel

Haha Michel nee geen zonnesteek, liep er wel tijdje tegenaan dat ik op sommige punten slecht bij mijn gestrande materieel kan. En toen dacht ik ik kan het afbouwen en daarna afbreken of dan maar nu afbreken. Nu lijkt me slimmer. Een concreet 100% plan is er nog niet, wel de grote lijnen.
Gr henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Henk,

Dat zijn grote plannen, de volledige baan afbreken en opnieuw beginnen.
In je hoofd kun je alvast lekker je gedachten de vrije loop laten hoe het er allemaal uit gaat zien.

Geniet nog ff van je oude baan en vergeet dit niet met ons te delen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 05 september 2026, 20:48:06Hoi Henk,

Dat zijn grote plannen, de volledige baan afbreken en opnieuw beginnen.
In je hoofd kun je alvast lekker je gedachten de vrije loop laten hoe het er allemaal uit gaat zien.

Geniet nog ff van je oude baan en vergeet dit niet met ons te delen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter inderdaad vrij omvangrijk plan maar beter nu dan later. Gr henk

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 05 september 2026, 20:48:06Geniet nog ff van je oude baan en vergeet dit niet met ons te delen
Ja pa, zie ik Henk er op antwoorden...  >:-D