Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Landendriehoek

Gestart door ÖBB zondag 03 mei 2009, 13:36:41

Re: Landendriehoek

Citaat van: Degeluidsman op maandag 06 oktober 2025, 19:56:22Hoi Henk,

Net heerlijk van je foto's genoten  :thumbup:
Mooi dat het lichtsluisje jou overweg goed aangestuurd , weer iets om van je todo lijstje af te strepen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter, ja was nog wel effe goed kijken hoe alles aan te sluiten. Had dat ding goedkoop op de beurs in Houten gekocht. Alleen een klusje om dat enigszins fatsoenlijk weg te werken.

Gr henk

Mooi werk weeral, met leuke foto's

Luc

Citaat van: lucdiels op donderdag 09 oktober 2025, 09:32:01Mooi werk weeral, met leuke foto's

Luc

Dank je wel Luc.

Gr henk

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Ik volg je draadje al jaren, en ben er blij mee. Dank.

Hoi Jan, leuk om te horen.

Gr henk

Vandaag begin gemaakt met het vervangen van oude stadsfeest. Dit is helaas gesloopt ivm te kort Duits station. Mijn treinen bleven paar cm buiten staan. Nu alvast een klei straat gemaakt. Binnenkort verder aankleden. Dit deel is volledig weg te nemen bij mogelijke storingen onder het stadje. Gr henk

Swiss rail .. what else?

Henk,

Lekker dat je gewoon aan de achtertafel aan dit stadsdeel kunt werken. De kleistraat ziet er al veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de verdere aankleding.

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Het begin van de gemaakte kleistraat ziet er zeker niet verkeerd uit Henk. :thumbup:
En ja lekker knutselen aan de tafel beneden altijd gezellig.  :thumbup:

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Henk,

Je klei straat ziet er veelbelovend uit :thumbup: :thumbup: lekker in de huiskamer muziekje aan wat wil eens mens nog meer  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Citaat van: Wico op zaterdag 25 oktober 2025, 21:40:43Henk,

Lekker dat je gewoon aan de achtertafel aan dit stadsdeel kunt werken. De kleistraat ziet er al veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de verdere aankleding.

Groeten,
Wico

Dank je wel Wico, ja dan kan je net wat beter bij alles. Boven is het net een volgestopt magazijn haha. Vanmiddag en morgen weer effe verder rommelen aan dit stuk.
Gr henk

Hoi Michel, ja ben er zelf ook best blij mee. Was gok met die roller. Beneden zit je in ieder geval niet alleen. Boven mijdt mijn vriendin altijd de ruimte haha.

Gr henk

Citaat van: Degeluidsman op zondag 26 oktober 2025, 06:10:22Hoi Henk,

Je klei straat ziet er veelbelovend uit :thumbup: :thumbup: lekker in de huiskamer muziekje aan wat wil eens mens nog meer  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Tnx Peter, ja is toch net effe gezelliger. Al vind ik het ook heerlijk effe mezelf terug te trekken in mijn eigen fantasiewereld.

Gr henk

Het ziet er veel belovend uit Henk, dat kan eigenlijk niet wachten om op de baan te worden geplaatst.
Vooral die fruitkorf wordt een speciale attractie... >:-D

Luc

Citaat van: lucdiels op zondag 26 oktober 2025, 10:59:55Het ziet er veel belovend uit Henk, dat kan eigenlijk niet wachten om op de baan te worden geplaatst.
Vooral die fruitkorf wordt een speciale attractie... >:-D

Hoi Luc ja die fruitkorf gaat hem worden haha. P

Gr henk

Luc

Vandaag de toplaag van de straat voorzien van onderkleur. Ga de rest tamponeren denk ik. Ik twijfel alleen nog over het voorplein, heb wat huisjes van de baan op deze plek links gezet. Wat vinden jullie huisje daar zetten of groot voorplein?

Gr henk

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Henk.

Op de tweede foto is het plein toch nog groot genoeg?
Voldoende plek om nog een markt of fontein te plaatsen.
De meeste middeleeuwse stadjes hebben smalle straatjes en kleine pleintjes, uitzonderingen daargelaten.

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Henk,

Vraag is ook wat je daar wilt realiseren. Als je een heel dorpsfeest wilt modelleren dan heb je een groot plein nodig. Voor een fontein kan je prima af met een kleinere ruimte. Kortom beide opties kunnen :).

Groeten,
Wico

Een dorpsfeest of de wekelijkse boerenmarkt / braderie zou er erg leuk staan het mooie plein is er groot genoeg voor Henk.
Verder ziet het er zeer sfeervol uit jammer dat ik te groot ben anders zou ik er best willen wonen / vertoeven.

Groet Michel

Hoi allen,

Het wordt toch een groot plein met wat feest/kermis attracties. Alles nu iets geramponeerd, tevens wat muurtjes gezet. Alles moet uiteraard nog veel meer afgewerkt worden.

Gr henk

In het kader van een leuk dorpsfeest de afgelopen dagen aan het bouwen gegaan met een biertent. Man wat een gepriegel al die kleine details. Maar wordt wel mooi.

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Henk,

Ik heb ooit met de gedachte gespeeld om deze fraaie biertent aan te schaffen voor mijn evenemententerrein. Maar hij was te groot voor de ruimte die ik had. Het wordt een mooie blikvanger op jouw baan :thumbup:.

Groeten,
Wico

Citaat van: Wico op maandag 03 november 2025, 21:11:32Henk,

Ik heb ooit met de gedachte gespeeld om deze fraaie biertent aan te schaffen voor mijn evenemententerrein. Maar hij was te groot voor de ruimte die ik had. Het wordt een mooie blikvanger op jouw baan :thumbup:.

Groeten,
Wico

Hoi Wico, ja komt mooi vooraan te staan. Hij is ook groter dan ik dacht maar heb nog wat ruimte om hem een plekje te geven. Heb nog paar leuke andere dingen om te plaatsen . Wordt dus een leuk dorpsfeest denk ik. Gr henk

Wanneer is de opening van het dorpsfeest? zet ik het alvast in de agenda...

Luc

Citaat van: lucdiels op dinsdag 04 november 2025, 09:22:10Wanneer is de opening van het dorpsfeest? zet ik het alvast in de agenda...

Luc

Haha Luc ja zal nog wel even duren gezien de super kleine details op dit object. En er ligt nog meer om te bouwen.

Gr henk

Kijk Henk dat zijn de betere biertenten. :thumbup:
Dat gaat een heel sfeervol tafereel opleveren op het dorpsfeest. :thumbup:
Ik ben echt te groot geboren. :P

Groet Michel
Forum Moderator

Leuk die biertent Henk, een hoop gepriegel zeg jij maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 04 november 2025, 15:19:58Kijk Henk dat zijn de betere biertenten. :thumbup:
Dat gaat een heel sfeervol tafereel opleveren op het dorpsfeest. :thumbup:
Ik ben echt te groot geboren. :P

Groet Michel

Haha Michel ja ben benieuwd of de preisertjes en nochjes er ook zo over denken.

Gr henk

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 04 november 2025, 16:17:20Leuk die boerten Henk, een hoop gepriegel zeg jij maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter klopt de details geven een mooi beeld en straks is dit denk ik inderdaad de blikvanger van dat feest.

Gr henk

Vandaag mijn oude loc br 141 welke ik om had laten bouwen met nieuwe decoder en buffercondensator opgehaald. Tevens maar een nieuwe mooie loc gekocht. Binnenkort eens laten rijden.
Gr henk

Dat is een hele fraaie loc Henk. :thumbup:
Prachtige bedrukking en met een machinist erin erg mooi.
Veel rijplezier toegewenst met deze schoonheid.

Groet Michel

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 15 november 2025, 17:44:26Dat is een hele fraaie loc Henk. :thumbup:
Prachtige bedrukking en met een machinist erin erg mooi.
Veel rijplezier toegewenst met deze schoonheid.

Groet Michel

Dank je wel Michel ja was ook direct verkocht. Ook voorzien van buffercondensator dus dat worden vast mooie ritjes.

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Henk,

Deze had ik blijkbaar even gemist bij de Neuheiten. Het is een heel fraaie loc met dito bedrukking :thumbup:.

Veel rijplezier gewenst!

Groeten,
Wico

Dank je Wico,ik viel ook echt voor de erg mooie opdruk. Hij rijdt ook in het echt zo rond.hij was bij de winkel in Gorinchem ook net binnen gekomen. Is een mhi model.

Gr henk

Schitterend, elke keer weer
Forum Moderator

Ik snap wel dat je deze niet kon laten staan Henk  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op zondag 16 november 2025, 09:24:08Ik snap wel dat je deze niet kon laten staan Henk  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je wel Peter, heb hem vandaag laten rijden, echt super. Alleen gaat hij nu met de buffercondensator door de rode seinen in Duitse deel.

Gr henk

Vandaag de nieuwe loc laten rijden. Hierbij wat foto's van loc op de baan.
Gr henk
Forum Moderator

:favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Is een leuke locomotief op die plaatjes Henk, veel plezier ermee

Luc

hoge bergen, het liefst zwitsers

Hij is mooi, hij is héél mooi ‼️👍🍀☀️

Mooie baan foto's van deze prachtige loc Henk. :thumbup:
Bij de locs die in Michelstadt rijden en die cabine verlichting aan boord hebben daar gaat de cabine verlichting altijd aan als ze stilstaan waar dan ook op de baan.

Veel rij en kijkplezier toegewenst met deze schoonheid.

Groet Michel

Citaat van: lucdiels op dinsdag 18 november 2025, 10:42:20Is een leuke locomotief op die plaatjes Henk, veel plezier ermee

Luc
Dank je wel Luc, gaat lukken.

Gr henk

Citaat van: pinkf op dinsdag 18 november 2025, 12:10:08Hij is mooi, hij is héél mooi ‼️👍🍀☀️
Dank je Hans, ja kon hem echt niet laten staan.

Gr henk

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 18 november 2025, 15:24:56Mooie baan foto's van deze prachtige loc Henk. :thumbup:
Bij de locs die in Michelstadt rijden en die cabine verlichting aan boord hebben daar gaat de cabine verlichting altijd aan als ze stilstaan waar dan ook op de baan.

Veel rij en kijkplezier toegewenst met deze schoonheid.

Groet Michel

Hoi Michel, dank je wel ja is leuk af en toe met verlichte cabine eens kijken of de machinist zijn werk wel doet. Hij rijdt overigens top. Heb wel de buffer wat korter gezet anders ging hij door de seinen heen. Gr henk

Gr henk

Prachtige lok hoor.  M'n favoriete draaistroomlok.  Vak mee voorin mee mogen rijden. Zit originele sound van de 101 er ook in of lijkt het er op.

Citaat van: HarrySpur1 op woensdag 19 november 2025, 12:26:57Prachtige lok hoor.  M'n favoriete draaistroomlok.  Vak mee voorin mee mogen rijden. Zit originele sound van de 101 er ook in of lijkt het er op.

Hoi, nee alleen de opdruk op de zijkanten herinnert aan de 01. Verder is het gewoon een 101 met eloc geluiden.

Gr henk

Vandaag de frietkraam afgebouwd. Even alles los op hun plek gezet. Binnenkort verder aansluiten. Dit deel is volledig wegneembaar.

Gr henk

Leuke friettent Henk. :thumbup:
Want een feestvierende Preisertje heeft altijd wel trek in een vette snack. :P
Heeft plein krijgt steeds meer sfeer. :thumbup:

Groet Michel

Hoi Michel ja zijn stelletje vreters op de baan. Moet alleen nog even personeel zien te huren voor beide tenten. Goed personeel is schaars.

Gr henk

@citaat ;)    >:-D