Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg

Gestart door m-re zondag 07 april 2013, 09:27:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Ziet er goed uit Remco. :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :)

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mmmmm, als Carl die laatste foto ziet zit hij opeens in Maarsburg >:-D

Mooie sfeerfoto's verder, ziet er allemaal verzorgd en netjes uit!
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Vanaf gisteren kwam Tim bij mij logeren. Hij had heel wat treinen mee genomen want we zouden de hele dag met de treinen rijden.
Vandaag kwam Dave (Davio) ook op bezoek. Hij kwam met heel wat mooie treinen. Vooral de plan V was erg mooi. Toen we de plan V op de baan hadden gezet deden de front en de sluit lichten het wel maar de binnenverlichting niet wat we wel hadden verwacht maar in plaats daarvan deed het geluid het wel :O als je de stroom aan zet start de motor en hoor je tijdens het rijden ook soms de compressor.We hebben hem bij het busstation in Uithoorn opgehaald en toen we bij mij thuis kwamen gingen we meteen even naar boven toe. Veel gereden en ook veel foto's gemaakt. Het was een erg leuke dag. Hier zijn de foto's van vandaag.






















Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Was zeker leuk morgen ook nog de treinen en dan weer naar huis. Dan zal ik ook de update typen.https://youtu.be/jUoYmJjLMlc filmpje plan V analoog maar wonderbaarlijk genoeg met geluid. Getuigen zijn dave en remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: treinbaan Maarsburg
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2010

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Het was een zeer leuke dag, bedankt voor de gastvrijheid en hopelijk zal in de toekomst meer bezoekjes volgen :thumbup: Enkele foto´s van mij zullen hier binnenkort worden geplaatst.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Wat een gezellige drukte in Maarsburg zeg!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die plan V is erg mooi, ik had 'm ooit van Piko gekocht maar ik heb 'm snel weer terug gebracht want hij klapte tegen bijna al m'n wissellantaarns op met het midden van de overhangende wagenbak  :-( Welk merk is deze? En hadden jullie daar geen last van?
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Leuke reportage begeleid met prachtige foto's. :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
De plan v van Dave is van Roco. Ik heb er geen last van omdat ik alle wissel lantaarns eraf gehaald heb omdat de motorpost er ook tegenaan reed.
Het was zeker gezellig druk in Maarsburg.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dag Remco.

Wat een fijne fotoreportage! :thumbup:
Veel bedrijvigheid op de baan!

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Citaat van: m-re op zaterdag 11 juli 2015, 13:55:01
Hallo allemaal,
De plan v van Dave is van Roco. Ik heb er geen last van omdat ik alle wissel lantaarns eraf gehaald heb omdat de motorpost er ook tegenaan reed.
Het was zeker gezellig druk in Maarsburg.

Groeten,

Remco
Oh ja, nou je t zegt, mijn motorpost had er ook last van! Alleen is daar de onderbouw eenvoudig te verwijderen, en ik heb de middelste "kist" jaaaaaren geleden al smaller gemaakt, ik was t eigenlijk alweer vergeten ;)
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Erik,
Bedankt voor je leuke reactie. :D

Hallo Hans,
Ja dat is ook een oplossing. Ik heb het opgelost door de wissel lantaarns te verwijderen. :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mooie update van een gezellige dag, Remco  :thumbup:

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco, Tim,

Leuke foto's en belevingen, echt leuk!

Ik rijd ook nog steeds M-rail, motorposten en wissels heb ik geen last van.

Mijn ervaringen met ons merk M* is dat alle nieuwe modellen nog steeds met M-rail geen conflicten vertonen.

Gr. Fred.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dan heb je -neem ik aan- alleen de nieuwere M-wissels met de kleine wissellantaarns?!?
Tegen die oudere en grotere reed mijn motorpost steevast aan, met als gevolg ofwel een ontsporing ofwel een ongewenste wisselomzetting...
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bij mij rijden ook alle treinen goed over de wissels.
Vanaf vandaag heb ik echt vakantie eigenlijk vorige week ook al want ik hoefde alleen naar school om mijn boeken in te leveren en mijn rapport te halen.
Vandaag heb ik de vertrek bordjes op het perron gemaakt. 1 spoor gaat naar Getswoud (de baan van Tim) en het andere spoor gaat naar Amsteldam (de baan van mijn opa). Ook was ik begonnen met de fietsen winkel die bij het parkeerterrein van het station komt (op de foto is de Duitse versie te zien maar ik ga de Nederlandse versie maken). Een deel staat al in elkaar, nu moet ik nog even de led verlichting in gaan bouwen en de fietsen schilderen. :D
Hier nog wat foto's. Wat vinden jullie ervan?





Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Je hebt een mooie baan Remco. Ziet er al leuk uit. De preisertjes moeten alleen wel vroeg op om met de trein te gaan. (tien over vijf 's ochtends)  :D

Groeten,
Herman
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Zeker n mooie baan.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.
Nee Herman, het is 5 voor 5 's middags; de Preisertjes houden niet van een 24 uur klok daarom is het een 12 uur klok. :P :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Nog even een kleine update voor de komende 2 weken, ik ga namelijk op vakantie naar Zweden, het land van de Volvo. :D
Als eerst heb ik 3 reclame borden opgehangen aan de muur tegenover het perron. Ook niet zo veel reclame want dat vind ik niet leuk. :P
Ook heb ik nog wat wild gras gemaakt. Soms vind ik het lastig om het gras zo mooi te maken. Ik zie hier op het forum ook hele mooie dingen maar dat is toch wel lastig na te maken. Ik heb ook nog wat met mijn vader aan het parkeer terreintje voor het station gedaan. Op de foto's zie je ook nog een fietsenwinkel (is nog niet af) die ook nieuw is op de baan. De stoep is ook nieuw, was ook nog best lastig om te maken. En als laatst heb ik nog wat dingetjes geschilderd aan de halve loods van Artitec. Wat een priegel werk is het. Maar het word wel mooi hoop ik. Wat vinden jullie er allemaal van geworden?
















Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Very Nice! !!!
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Mooie update Remco. :thumbup:
Ga je bij de dinner ook nog strepen maken om parkeervakken te maken ?
Prettige vakantie alvast in het land van Abba Ikea enz enz. :D
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :)
Ik weet nog niet of ik parkeerplekken ga maken bij de Diner.
Het zou wel leuk zijn, maar dan moet ik tegeltje voor tegeltje gaan schilderen. :O
Er komt ook nog een autootje met een paar poppetjes die de auto wassen, die komen er ook nog bij te staan dus er is weinig ruimte voor nog meer autootjes erbij te zetten.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Oke maar ik bedoelde de parkeerplaats waar de rood/witte auto geparkeerd staat. ;)
Het is nu wel erg zwart. ;)
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo Michel,
Ooh sorry ik had het blijkbaar niet helemaal begrepen.
Ja daar komen nog parkeerplekken maar zover waren we nog niet.
Dat word het eerst volgende wat er gaat gebeuren daarna lijmen we de tegels erop en zal er misschien in de toekomst een autootje komen met lichtjes die de auto inparkeert. :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Mooie update, Remco  :thumbup:

Je zou het gras nog mooier kunnen krijgen, door er op wat plekken van zo'n  30cm hoogte met een theezeefje wat donkerder heel fijn groen overheen te strooien. Van heel klein beetje naar beetje meer. Vooraf wat sterk verdunde houtlijm (met druppie dreft) aanbrengen. Kun je op een proefstukje, of een stuk dat niet zo in het zicht ligt uit proberen .

Feune veukeunteu deur eun Zweudeun  :D

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Misschien schreef ik het wel verkeerd Remco. ;)
Zal een mooi gezicht worden met de auto's met verlichting op de parkeerplaats. :thumbup:

Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Remco,

Mooi gedaan hoor allemaal, wens je alvast veel plezier en een fijne vakantie toe.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de tip en de leuke reacties.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Vandaag was ik in Lund (Zweden) eventjes op het station en heb 3 treinen kunnen fotograferen. Helaas niet meer want moeders wou weer weg. :(
Ik denk zelf dat de roest vrij stalen trein een sneltrein is en de blauwe gewoon een stoptrein.
Wel vind ik dat er heel erg veel Volvo's rijden hier in het land van Volvo. :D
Hier nog even wat foto's van de treinen. Meer foto's kon niet want ze waren te groot. Ook hebben wij hier niet veel data dus kan ik ze niet uploaden op photobucket. :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Hier nog even een update van wat ik nog meer heb gedaan deze vakantie die bijna voorbij is. :(
In Zweden heb ik nog een modelspoor winkeltje gevonden en daar heb ik twee zelflossers op de kop getikt. :D
Ook heb ik de tunnel portaal die achter in de baan staat verder af geschilderd.
Er is natuurlijk ook nog veel gewerkt aan de plaat met het parkeerterrein, en de tegels die er om heen liggen.
Alles is nu geschilderd en ook de gaten zijn geboord zodat hij op de grote plaat kan worden gemonteerd.
Er is ook een hekje bij gekomen bij het fietsen winkeltje zodat je niet zomaar het spoor op kunt lopen.
Bij Harlaar hadden ze een nog een oude Amerikaanse auto liggen en die heb ik ook maar mee genomen. Die staat nu ook bij de diner. :P
Nu nog wat foto's.
























Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Remco

Mooie aanwinsten en knappe update van je baan.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Dag Remco.

Het stationsplein ziet er netjes en weldoordacht uit :thumbup:
Ook het transformatorhuisje is prima terechtgekomen!
De twee zelflossers zijn van Märklin? Ze lijken een erg korte as-afstand te hebben ...

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update

Hoi Remco,

Knap en mooi geknutseld  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Die Amerikaanse bak slaat alles !

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :D
De zelflossers zijn van Roco en hebben inderdaad een korte as-afstand, maar ze rijden erg goed ook door de bochten.
https://www.roco.cc/en/product/228365-0-0-1-1-0-0-003001/products.html
Het is eigenlijk geen transformator huisje maar een soort grote koelkast voor de diner waar ze bijvoorbeeld vlees en brood etc in op kunnen slaan. :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Dag Remco.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 17 augustus 2015, 14:51:55
Ook het transformatorhuisje is prima terechtgekomen!
Citaat van: m-re op maandag 17 augustus 2015, 15:51:11
Het is eigenlijk geen transformator huisje maar een soort grote koelkast voor de diner waar ze bijvoorbeeld vlees en brood etc in op kunnen slaan. :P

Oeps!  :oops: :oops: Afijn: het koelhuis is prima terechtgekomen! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
ziet er goed uit remco. en Erik, jij was niet de enige die dacht dat het iets anders was. ik dacht dat het een los staand wc hok was. een toilet gebouw dus. ook niet :P
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met de loods van Artitec. Namelijk het schilderen van de deuren en de binnenkant maar ook de schoorsteen.
Ook heb ik nog wat geknutseld rond de boom die ik geplaatst had. Verder heeft de satelliet nieuwe foto's gemaakt van het dorpje. die foto's kunnen mensen ook gebruiken als plattegrond voor als de toeristen de weg kwijt zijn. :D
De 1631 werd geduwd door de 6400 om naar de werkplaats te gaan voor een revisie. Ook reed de ssm weer volop.
Hier nog wat foto's. Wat vinden jullie ervan?


























Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
ziet er goed uit. De plattegrond zal goed van pas komen als de GSM 01 097 weer rijvaardig is gaat er weer gereden worden met toeristen naar Maarsburg >:-D >:-D . goed om te horen dat de ssm ook nog actief is.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Dag Remco.

Mooie foto's hoor!
Met name de laatste twee zijn erg mooie opnamen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De loods staat daar prima, wel jammer dat de voegen van het
metselwerk niet meer zichtbaar zijn en de ramen ontbreken ... :roll:
Is de opstelling van het restaurant op de parkeerplaats definitief?
Dat is namelijk wel erg dichtbij het Amerikaanse Diner en gaat ten
koste van parkeerplaatsen. Kun je geen betere positie vinden?

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo Erik,
Bedankt voor je reactie.
De opstelling bij het parkeerterrein is definitief.
Ik heb weinig ruimte op de baan en kan dus nergens anders heen met de diner.
Zelf vind ik het wel een leuke plaats en zolang de Amerikaanse auto's daar staan is er meer parkeer ruimte voor de andere auto's. :D
Bedoel je het restaurantje in de benzinepomp of het restaurant in het station? Ik heb ook bedacht wat er aan de andere kant van de weg komt en daar is ook geen ruimte. De voegen in de loods wil ik nog wel gaan terug brengen met verf of poeders vind het namelijk lastig kiezen en dan denk ik ook stel dat ik het verpruts enzovoort misschien dat iemand tips heeft. De ramen doe ik pas als laatst maar die heb ik zeker wel liggen. Eerst moet er nog verlichting worden ingebouwd en ook een interieur komt er in. Daarna wil ik nog iets van een klein beetje mos op het dak maken. Dan moet ik de voegen doen en als dat klaar is komt er boven de gesloten deuren een bordje met DB en boven de open deuren (moet ik nog schilderen) komt een bordje met NS.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Heel vlak schilderen en dan oppoetsen blijft de verf alleen in de voegen zitten
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Dag Remco.

Het Amerikaanse Diner staat prima - niets aan doen,
ik bedoelde eigenlijk het de benzinepomp:
als je die nu eens een kwartslag naar rechts draait en
naar links schuift, tussen de stoep en de wissel?

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo Erik,
Dat zal ook niet gaan want daar komt een speeltuin. :D
Aan de andere kant van de weg komt een villa wijk.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Hier hebben we ook niet stil gezeten.
Er is in de tussen tijd een loc omgebouwd en hebben we wat gedaan aan de overweg.
De overweg palen hebben we helemaal zelf gemaakt ook de houders voor de overwegbomen.
Ook knipperen de overwegpalen net als in het echt de linker led en als ze dan weer naar de rechter led gaan doet de ander dat ook en dat zo ook aan de ander kant.
Zoals sommige misschien al weten ben ik ook over gegaan naar digitaal (er kan ook nog gewoon analoog gereden worden door middel van een schakelaar).
Dus kan ik nu met meerdere treinen tegelijk rijden. Alleen de motorpost rijd een beetje beroerd, maar die gaan we nog een keer ombouwen. We hebben eerst de ns 1631 omgebouwd zodat ik 4 treinen digitaal heb. Ook had ik als wens dat er cabine verlichting in kwam. Dus eerst maar een uit pluizen welke decoder het best is. We hebben gekozen voor een ESU V4 met een mtc21 adapterplaat waar ik de decoder op kan prikken. Eerst maar een alles netjes aangesloten en daarna gekeken of hij weer kon rijden en dat ook de frontverlichting het weer deed. Daarna hebben we een stukje van een led strip gebruikt voor de cabine verlichting. Omdat het niet lukte om de hoge CV waardes te programmeren deed het het eerst niet. Toen ben ik op zoek gegaan in de databank die de functie wel heeft. Het doet het nu goed tijdelijk maar wil misschien wel een ESU lokprogrammer kopen zodat ik ook de uitgangen voor de cabine verlichting kan dimmen en dat het mee wisselt met de rij richting. Zo nu genoeg gepraat. Nu de foto's. Wat vinden jullie ervan?














Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Ziet er netjes uit! Vooral die EBO/ ALOB is zeer goed gelukt :)
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Ziet er super goed uit. Ik heb hier nog een linkje naar een kort filmpje van de 1600 van Remco digitaal met verlichting en cabine verlichting:
https://m.youtube.com/watch?v=vaavC-E7F0U
Re: treinbaan Maarsburg vakantie update
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :)

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg de ns 1631 met cabine verlichting
Remco,

Die overweg heb je zeer mooi gemaakt, en je locs zien er ook mooi uit.  :thumbup: :thumbup: