Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg

Gestart door m-re zondag 07 april 2013, 09:27:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Ziet er goed uit remco.
laat het filmpje maar snel komen. Of wacht, is zaterdag daarvoor gepland??? >:-D >:-D
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco

Zeer mooie verzamelaars item. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Voor de leeftijd ziet er goed uit. Ook leuk met de rijdraden. Weet je toevallig ook een merk ? :P
Re: treinbaan Maarsburg
Eheim.
Zie (o.a.) ===> klik
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Het merk is inderdaad eheim.
Er zijn ook wissels voor en stoplichten maar omdat het allemaal een beetje zeldzaam is, is het ook duur en moeilijk te vinden anders zou je op het rechte stuk een aftakking kunnen maken net alsof hij op een bus station staat met nog een trolleybus. Maar dat gaat allemaal veel geld kosten heb ik het idee.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Wim en Remco,

Bedankt voor de info :thumbup:, en je kan er via de link van Wim veel info over vinden. :)
Zelf kon ik eheim niet.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: treinbaan Maarsburg
En op ebay.de kan je nog diverse onderdelen paaltjes etc vinden voor diverse prijzen.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Erwin,
Dat had ik ook al gezien ja.
Trouwens eheim is later overgenomen door Brawa dus hete het toen Brawa trolleybus. Als je daar op zoekt vind je ook nog nieuwere trolleybussen.
Verder wil ik ook niet al teveel geld uitgeven aan de trolleybus want de plaat is om te rijden. Dat vind ik al leuk genoeg want eerst kon ik er nooit mee rijden. Er zijn ook wissels en stoplichten en ook nog iets zodat hij over een overweg kan rijden met bovenleiding. De paaltjes die ik heb zijn de eerste type er zijn ook nieuwere daar gaan ronde rij draden in die vind ik persoonlijk mooier.
http://www.ebay.de/itm/Eheim-Brawa-H0-Trolleybus-Zubehor-Kehrschleife-Anschlussmasten-Masten-PXX-S2308-/381224972518?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item58c2c770e6
http://www.ebay.de/itm/Brawa-Eheim-H0-3Achs-Henschel-Trolleybus-Bus-Oberleitungsbus-Trolley-PXX-S2306-/371304408701?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item567377a67d
onderstaand linkje is van een nieuwe model. Met harmonica in het midden.
http://www.ebay.de/itm/Eheim-Brawa-Gelenk-Trolley-Bus-in-gelb-u-OVP-/361271823694?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item541d7a8d4e

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hiep er de piep hoera van harte gefeliciteerd met je verjaardag Remco. 
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Michel,
Heel erg bedank. :D

Hallo allemaal,
Omdat ik vandaag me verjaardag vier had ik van mijn ouders en mijn broertje al een cadeautje gekregen.
En set met poppetjes voor bij het huis in aanbouw. Dat past er goed bij vind ik met metselaars en schragen wat jullie al als tip hadden gegeven en ook nog wat emmers en losse stenen. Ik had ook nog een locomotief gekregen die ik erg mooi vind namelijk de NS 1145 van Roco. Hij rijd erg goed op analoog en gaat goed over de wissels heen. Hij kan zelfs in analoog bedrijf als ik de trafo open zet heel langzaam optrekken. Ben er erg blij  mee allemaal.
Toen heb ik ook snel maar wat foto's gemaakt voor jullie.











Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mooie aanwinsten Remco. Hopelijk komt de 1145 nog langs als ik er ben :P ik vind die panto's die erop zitten erg mooi gemaakt door roco. Veel plezier ermee.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg

Heel fraai die loc, Remco  :thumbup:

En die metselaars lijken al bezig met een schuurtje  :P
Gefeliciteerd met je verjaardag en dat er maar vele mogen volgen !

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Op aanvraag van Remco heb ik een filmpje gemaakt. Eerst een stukje van de trolley bus en daarna van zijn treinbaan. Met zijn nieuwe aanwinst de 1145 die een aantal keer voorbij komt denderen. Toen vroeg hij of ik het filmpje ook in zijn draadje wilde zetten. Bij deze dan:
http://youtu.be/cFxbg4T2hNc
veel Kijk plezier.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
gefeliciteerd met je verjaardag Tim, mooie kado's >:-D rijdt mooi die 1145 inclusief de "echte" treingeluiden dankzij de M-rails ;)
leuk ook dat de burgemeester van Getswoud je kwam opzoeken helemaal in Maarsburg! zo te zien hebben jullie een leuke (rij)dag gehad!
ga zo door, jullie zijn allebei goed bezig met deze mooie hobby! 
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Hans,
Je haalt de namen door de war de burgermeester van Getswoud is Tim, de burgermeester van Maarsburg is Remco (ik dus).
Over 15 dagen is Tim jarig vandaag vier ik mijn verjaardag (Remco).
We hadden al door dat sommige het niet helemaal begrepen.
Je bent wel de eerste die Tim heeft gefeliciteerd. :D :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Sorry hoor, die politieke druk met al die burgemeesters hier werd me kennelijk even te veel :-( maar goed je begrijpt mijn bedoeling en dat is wat telt :D
Dusss over 2 weken gaat de burgemeester van Maarsburg dus op bezoek bij de burgemeester van Getswoud voor, naar ik aanneem, weer een plezierig treindagje met hopelijk weer mooie foto's >:-D
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dat hoop ik ook en dat komt zeker goed. Ik vind het een erg mooie lok. (In het echt nog mooier dan op foto's.) Remco, een zeer geslaagde dag, vind je ook niet?
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Zeker een mooie loc, ik heb zelf de 1139 van M****** maar die Roco 1145 van jou is toch duidelijk wel mooier gedatailleerd, vooral die panto's met die dubbele messing sleepstukken zijn super vind ik :thumbup: :D
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Hans,
Dat is zeker waar. Ik had ook op het forum gevraagd of de Roco goed zou rijden omdat ik hem ook mooier vind dan die van Marklin.
Maar op de Marklin 1100 kan je toch ook gewoon andere panto's schroeven?
Hij rijd ook vooral mooi er rustig en vooral stil. :D Ben er erg blij mee.
Ik ben van plan om de slangetjes onder de lampen nog wat te schilderen zoals de hendels die maak ik rood en de metalen ringen maak ik aluminium kleurig. Maar op de Roco 1100 in het blauw zitten ronde buffers maar hoort dat ook op de geel grijs 1100?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik had nog foto's van gister die ik hier even kwam later zien.
Vandaag heb ik de 1100 eventjes aangekleed met van slangetjes en handgrepen.
Op het Benelux forum had ik in een topic gezien dat iemand de slangetjes had geschilderd, dat vond ik erg mooi en heb ik dus ook gedaan.
Daar heb ik ook foto's van.
Onder de middelste icr rijtuig heb ik toch maar een sleep contact gezet zodat elke trein ervoor zou kunne rijden.
Hier de foto's.







Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Remco
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Citaat van: m-re op zondag 19 april 2015, 10:29:38
Maar op de Roco 1100 in het blauw zitten ronde buffers maar hoort dat ook op de geel grijs 1100?
geen idee Remco, de M****** 1139 heeft in ieder geval ronde buffers, maar of dat ook conform de werkelijkheid is...?
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mooie foto's Remco. :thumbup:
Vindt je perron erg mooi.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
als je ff op afbeeldingen NS 1100 googled zie je dat Roco het goed doet met de vierkante buffers op de geel-grijze 1100.
je hebt ook nog de blauwe versie met botsneus, dit is een soort overgangsmodel waarop zowel ronde (geheel gele botsneus) als rechthoekige buffers (alleen voorzijde botsneus geel) voorkomen.
ik kan me er gelukkig niet druk over maken, dus mijn 1139 houdt gewoon lekker z'n -niet correcte- ronde buffers ;)
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,

Alsnog gefeliciteerd, en je bent toch flink verwend op je verjaardag :thumbup: :thumbup: :thumbup:

De 1100 ziet er goed uit, en je hebt mooie foto´s geplaatst.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.
Ben er zelf  ook erg blij mee  met de cadeaus.
De blauwe1100 is ook erg mooi maar ik koos deze omdat de 1145 mooier achter de icr rijtuigen staan qwa kleur.
Ooit komt er ook zeker nog een ns 1100 in het turquoise, die vind ik ook erg mooi.
Wat ik weet is dat hij alleen met plan d in het turquoise heeft gereden, maar heeft hij  ook nog anders gereden?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,
Mooie foto's die slangetjes zijn ook niet gek zo. Ik weet wel dat de turquoise 1100 met goederen heeft gereden. Ik weet niet zeker of ze ook met de rheingold hebben gereden of dat dat alweer de blauwe versie was.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Heeft hij ook niet gereden met de turquoise plan D want die staan er ook mooi achter?
Voorlopig komen er denk ik geen locomotieven bij maar ik denk wel wat wagons. :P
Op donderdag als ik uit school ben mocht ik naar Harlaar toe dat is een treinen shop in Badhoevedorp en dan ga ik wat van me verjaardag geld kopen.
Dan ging ik nog wat mooie goederenwagons halen en als ik hem tegen kom de koelwagen van marklin met de VW t1 erop.
Mijn opa vroeg of ik ook wat voor hem mee kon nemen en dat is de binnenverlichting voor de Roco blokkendoos (hij rijd gelijkstroom)
weet iemand het artikel nummer? Hij heeft hem vier dellig  in het groen zonder beige balk met 1 dummy en een motorwagen dus aan beide kanten de zelfde kop zonder harmonica.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Klopt denk het wel. Er staat ook een foto in show je realistische trein samenstelling. Een foto van 1100 met plan D turqoise.  Ben benieuwd wat je allemaal gaat aanschaffen. En onze opa's blokkendoos compleet maken is ook helemaal goed. Ik had eigenlijk verwacht dat je ging vragen wat de rheingold is/was.  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

nee, grapje
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik heb van een beetje verjaardags geld een autootje van Schuco gekocht met Marklin erop.
Ik vond hem erg geinig en komt er dus ook nog misschien de koelwagon van Marklin met de vw t1 erop.
Mijn vader werkt dicht bij Harlaar dus had ik hem gevraagd het te halen, morgen ga ik er zelf ook nog misschien nog naar toe.
Ook had ik nog wat foto's gemaakt voor jullie.





Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
peterke33
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco

Heb je draadje doorgelezen, moet zeggen knappe baan heb je. ook een leuke aanwinst heb je gekocht en doe er nog vele jaartjes bij zal ik zeggen.

Groeten
Peter
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Op 23 april mocht ik weer eens naar Harlaar.
Daar heb ik wat mooie spullen gekocht namelijk wat silowagens waar ik ook naar op zoek was.
Ook heb ik een autootje van Herpa gekocht waar ik wat makkelijker lichtjes in kon bouwen als ik daar eens tijd voor heb.
Dan de silowagens, 1 silowagen is van Marklin namelijk de cementa wagen dat was de enigste mooie silowagen die ze daar hadden. De andere 2 zijn van Roco daar zaten net als bij de treinen losse onderdeeltjes bij, die heb ik er op 1 wagon op gezet om te vergelijken. De silo transport is nu helemaal compleet. :D
Bij Harlaar hadden ze gratis de gelijkstroom assen omgeruild voor wisselstroom assen en dat ook voor de koppelingen. Thuis meteen even gekeken maar dat zit wel erg dicht bij elkaar die buffers. :P
Ik heb natuurlijk nog niet alles uit gegeven want ik ga ook nog deze vakantie naar Brugge in België. Heb even gezocht er toevallig zit er in de plaats Brugge ook een treinen zaak dus daar ga ik ook nog eens eventjes een kijkje nemen, misschien is het daar nog zelfs goedkoper. :D
Hier nog even wat foto's.













Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Remco

Mooie aanwinsten heb je daar weten te scoren.
Veel suc6 ermee.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,
Dat zijn mooie aanwinsten. Is dit nou een volledig Nederlandse goederentrein? Ik vind het een leuke silo-trein :D maar werkt dat goed die marklin koppelingen op die wagons van roco? Bij mij klemmen ze bij de postwagon zoals je weet :thumbdown: veel plezier ermee en ik zie het wel een keer :P
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Bij mij werkt alles goed met de koppelingen.
De Roco wagons zijn van de DB en de cementa volgens mij van de SBB, maar ik rijd gewoon het meeste met wat ik leuk en mooi vind.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Remco,
Oké ik denk dan toch dat het door de behuizing van de wagon komt bij mij.
Oké niet dat ik dat belangrijk vind ofzo maar ik vroeg het me af en als je het mooi vind moet je er zeker mee rijden.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg

Hoi Remco,

Dat is een heel fraai setje wagons  :thumbup:
En die Märklinbus zal binnenkort wel iedere Märklinrijder op zijn baan hebben staan  :P, dat is een snoepje !

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2015, 07:44:01
En die Märklinbus zal binnenkort wel iedere Märklinrijder op zijn baan hebben staan  :P, dat is een snoepje !

hoezo dat Tony.  Is i ergens gratis te krijgen ofzo >:-D
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mooie aanwinsten Remco :thumbup:
Veel plezier in Brugge - leuke stad!

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Hier maar weer eens een update van wat er tot nu toe is veranderd (nog niet zo veel :D).
Als eerst wou ik erg graag het gele volkwagen busje met lichtjes erin in de voorste tunnel hebben dus heb ik die er in gezet.
In de toekomst komen er meer autootjes met lichtjes want ik vind dat zo leuk gezicht zo met al die lichtjes. :P
Ook hebben we een muurtje gemaakt achter het Amerikaanse diner (wat blijven Amerikaanse auto's toch mooi) omdat er geen ruimte was voor een talud is het een muurtje geworden, aan de zijkant van de weg komt wel een klein taludje. Ik heb het muurtje geschilderd en daarna met grijze water verf over geschilderd en met een oude doek het eraf geveegd zodat alleen grijze verf in de groeven blijft zitten. Daarna nog maar wat kleinen dingetjes bij het huis in aanbouw. :D
En hier dan alle foto's er zitten ook sfeer foto's bij. :P

















Dit was het weer voor deze keer. :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Remco

Mooie update weer.
Al die autotjes met lichten voorzien zal wel een hele verbetering zijn. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Remco, het zijn weer schitterende beelden.
Blijf lekker zo doorgaan met je scenery en al het rollend materiaal, je baan ziet er top uit. :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: treinbaan Maarsburg
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
mooie autotunnel heb je :D
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie leuke reacties. :D
In de tunnels komen als eerst auto's met lichtjes daarna zien we wel weer verder.
Op de foto met het marklin busje zien jullie naast de weg een stukje met lijm rest, dat heb ik maar gouw wat gras gestrooid. :D
Foto's volgen nog.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hoi Remco

Mooie sfeer plaatjes, wanneer je verlichting inbouwt doe dan gelijk wat figuurtjes in de wagens, en vergeet de nummerborden niet.
Mag ik weten van welk merk en het art.nr is van Bettie's Diner

Mvg
Koos
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Koos,
Het merk is Walthers en het artikelnummer is 933-2909.
Alle lichtjes zitten niet in de set die hebben we erbij gekocht daar weet ik het merk niet van. :?

Hallo allemaal,
Gister had ik weer wat aan de baan geknutseld.
Zoals wat wild gras en wat kale plekken begrast.
Ook had ik het eerste verkeersbord geplaatst op de baan bij het parkeerplekje langs de weg daar staat nu een parkeerbord. :D
Ik heb ook nog een klein talud gemaakt, dat moet nog wel geschilderd en begrast worden maar toch nog maar even foto's.
Bij het huisje in aanbouw zijn ook nog wat bouwvakkers gearriveerd voor het metselwerk.
Er zijn ook nog wat bloemen bij het witte huisje in de hoek bij gekomen.
Hier de foto's.










Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Schitterende foto's net zo mooi als de vorige sessie foto's. :thumbup:
Mooi de auto uit/in de tunnel met hun verlichting aan. :thumbup:
De diner met de bijpassende wagens geeft een mooi sfeerbeeld van hoe het was. :thumbup:
Jouw bouwvakkertjes werken wel tot laat door hé zeker jouw huis wat af moet zijn ? :D
Kortom mooie baan met veel details om naar te kijken en om van te leren. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Remco

Mooie foto update.
Zo een aankleding van de baan geeft toch onmiddellijk een heel ander zicht.
Blijf je vorderingen op de voet volgen.
Re: treinbaan Maarsburg
Jessendelft
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Hoi Remco,

Ik vind dat je een erg mooie baan hebt. Veel aankleding, rijdend op M-rails en mooi Nederlands materiaal.
Je hebt er een volger bij! :)

Grtzz Jesper
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik was gisteren en eergisteren op vakantie naar Brugge (België).
Dat is een erg mooi dorpje en ook wel een beetje oud. :D
Er reden veel paard met wagens rond door Brugge.
Er was zelf nog een kerstwinkel die het hele jaar open is. :D
Ook heb ik daar 2 modelbouw winkels gevonden maar ze gaan allebei weg :-(.
1 van de 2 gaat op internet verder daar heb ik in de winkel die er nu nog wel was 4 autootjes gekocht.
Ik had een Citroen van de ANWB gevonden en vond die wel leuk dus heb ik hem maar mee genomen en ook nog 2 autootjes met een dak drager op het dak waarvan 1 met koffers, en als laatst nog een Ford Transit busje omdat ik al heel wat VW t1 busjes had en weinig andere bestelbusjes.
In het Ford Transit busje zit een poppetje. Omdat er een wieltje van af was door een fabriek 's foutje (want het gaatje waar het metalen asje in moest niet diep genoeg was) en toen hij toen toch uit elkaar was dacht ik ik zet er meteen een poppetje in. :P 
Het was een aardige eigenaar van de winkel, hij vertelde dat het geld niet meer op te halen was vanwege de huur, de verzekering enzoverder.
Toch jammer dat al die winkeltjes verdwijnen. :-(
Hier dan eindelijk de foto's.







Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Prachtige auto's Remco. :thumbup: :thumbup: