Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg

Gestart door m-re zondag 07 april 2013, 09:27:27

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: treinbaan Maarsburg
MatthiasD
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Het lijkt mij dat je dan kortsluiting krijgt? Misschien kun je wel een schakelaar plaatsen in de voedingen van de trafo's en dan tussen analoog en digitaal bedrijf wisselen?
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo MatthiasD,
Zou u mij kunnen vertellen hoe er kortsluiting zou kunnen komen want staat er bij delta constant stroom op de baan?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Je zou ook de marklin 6604 controller kunnen gebruiken lijkt mij.
Re: treinbaan Maarsburg
MatthiasD
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Als je 2 trafo's op hetzelfde baanvak gaat aansluiten krijg je kortsluiting. Maar inzake digitaal rijden kan ik je niet echt verder helpen, misschien kun je de vraag het beste stellen in de afdeling digitale besturing?
Re: treinbaan Maarsburg
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Citaat van: m-re op maandag 29 december 2014, 12:19:13
Hallo allemaal,
Ik had even een vraag kan je op mijn baan ook een tweede trafo aansluiten met een delta trafo en kan je dan ook nog gewoon analoog rijden zonder dat de treinen heel hard gaan rijden als ik ze erop zet?
Nee, dat kan niet. Het is of analoog of Delta digitaal. Wat wel kan is analoog op de bovenleiding, maar die zal je nog niet hebben, denk ik zo.

Dirk-Jan
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Dirk-Jan,
Nee ik heb nog geen bovenleiding maar dat ben ik wel van plan ooit eens te doen.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Iedereen een goed en gelukkig 2015. :D
Morgen komt de familie en dus ook me neefje (marklintim) en dan word er de hele dag lekker gereden met de treinen.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Ik heb er zin in. Ik heb ze al de deur uit gestuurd. Ze zullen morgenmiddag wel aankomen
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik heb de ringleiding klaar dus kunnen de huisjes met lichtjes ook aangesloten worden.
Hier nog even een foto van een Amerikaanse diner die me vader zelf heeft gemaakt (de lichtjes dan)

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,
Zeer mooi gebouw. In het echt is hij nog mooier dan op de foto. Zo te zien is de mp vanaf hier ook goed aangekomen. Hij rijdt op de achtergrond net voorbij :D .
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Vandaag kwam er een leuk pakketje binnen met de icr rijtuig met bagage ruimte.
Ik ben ook samen met me vader wat aan de halve loods van artitec gaan doen hij zit nu bijna helemaal in elkaar alleen nog schilderen maar dat komt nog omdat ik nu weer op school zit.
Ook heb ik een nieuw sein huis dat ik ook samen met me vader ga opknappen en lichtjes erin maar.
Hij komt trouwens bij het station te staan.
Als laatst heb ik nog wat foto's voor jullie.





Wat vinden jullie ervan?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Aliebengalie
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Mooie rijtuigen  Remco , en zeker een mooie loods.
Verven komt nu binnen goed uit......het regent immers goed hier.
Dus lekker knutselen bij de warme kachel......heerlijk.....

Veel suc6 en veel plezier.....komt vast allemaal goed.

Mvg: Alex
Re: treinbaan Maarsburg
Spoorman
gast

Re: treinbaan Maarsburg
Mooi aanwinsten. De loods staat ook op mijn verlanglijstje dus ben ik een volger van je bouw en schilder belevenissen. :thumbup: :)

Gr, Ben.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties.
Als ik de loods ga schilderen zet ik wel wat foto's op het forum.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Mooie aanwinsten. Die loods ben ik ook wel een beetje jaloers op.
Maak er maar wat moois van.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
zeker een mooie loods Remco. Dat artitec er nog veel van mag verkopen. ze liggen nog in de schappen. Eindelijk heb je je wagon dan he >:-D want die stond ook al een poosje op je vervlanglijst of niet :P 
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ja deze wagon stond al een tijd op me lijstje.
Moet alleen nog even binnen verlichting vinden en ik wou eigelijk in een van de wagon sluitlichtjes maken.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Doen dan >:-D zelfde manier als in die blauwe wagon lijkt mij :important:
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik even met de treinen gereden en ook gekeken of de wagon helemaal goed rijd, en dat deed hij.
Dus meteen maar een paar foto's gemaakt. We hebben de ringleidingen voor de ledjes en voor de gewone lichtjes gemaakt dus nu zijn er ook een paar huisjes en autootjes met lichtjes maar ook de tunnels. :P
Ook zijn we met het meertje bezig geweest maar dat is nog niet helemaal af. Er komt nog een soort van verf over heen.
De loods ook maar even op de baan gezet om te laten zien waar hij komt te staan. Het perron is ook nog verlicht, dus in het donker kan je niet zomaar van het perron af lopen.













Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Ik vind het een mooie baan, erg netjes, geeft een rustige aanblik.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Ad,
Bedankt voor je leuke reactie.
Het gras word nog een keer wat wilder gemaakt.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dag Remco.

Zoals Ad al zei: het oogt mooi en rustig, jouw modelbaan! :thumbup:
Het meertje ziet er nu al goed uit, ben benieuwd wat daar nog
aan veranderd en dat geldt ook voor de inpassing van de loods.
Nog wel een bestuurder toevoegen aan de cabrio ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Erik,
In de grijze cabrio zitten geen lichtjes daar hoorde een andere auto maar daar waren de achterlampen van kapot gegaan dus moet ik er een keer nieuwe lampjes in maken.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Prachtige wagon nog trouwens  ;)

Leuk dat tunneltje met al die auto's  :D
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik heb besloten om de hele 1600 trein met kort koppeling maken.
Ik heb al een setje nem schachten bestelt voor in de 1600 trein en in de wagons kunnen ook nog kort koppelingen dus dat komt wel goed. :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg

Dat begint er allemaal steeds mooier en beter uit te zien, Remco  :thumbup:

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Waar heb jij die nemschacht schachten voor de 1600 besteld. Ik heb ze een half jaar geleden bij harlaar besteld en nog steeds niks gehoord.
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2009

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Wat een leuk restaurantje (Op foto 7 en 8)ziet echt amerikaans uit en het gebouw in de bocht van je treinen (Een soort werkplaats ) vind ik ook leuk. :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dag Remco en die handige klusvader  :D

Dat wordt een prachtige baan en wat heb je toch een handige vader. Alles ziet er netjes en verzorgt uit. Alles past  nog in de kast als je de baan opklapt? Wel de treinen er afhalen :D

Prachtige fotos, ik ben vooral jaloers op je perrons die zien er als echt uit! Hoe heb je dat voorelkaar gekregen? Heb je een foto gedownload en die geprint en op hout geplakt of heb je dat anders gedaan?

Ga vooral zo door een genot om te lezen en te bekijken en de complimenten voor die klus vader van je :thumbup:

peter
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :thumbup: :thumbup:
De nem schachten heb ik op ebay gekocht daar staan er nog 2 setjes van op ( zijn de metalen uitvoering ).
Het is inderdaad een Amerikaanse diner die me vader een keer had gekocht als bouwdoos en vond het wel leuk om er lichtjes in te maken en een licht slang.
De perrons heb ik van hout gemaakt en toen met papier waar de tegels op stonden helemaal goed in vorm geknipt en met een plakkend spul erop gemaakt eerst de zijkanten en daarna de boven kant.
De bestandjes kan ik helaas niet sturen want je kunt geen .doc of .xlsx en .pdf sturen. :-(

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Mooi!
Zeer mooi!
Ik ben gek van die diner... Van wel merk was die bouwdoos? Ik zoek me al een eindje naar iets soortgelijks maar vind niets die me 100% zint...
Die lichtjes zijn btw zeer goed geslaagd.. nu nog een mooie parking vullen met van die mooie bolides :)
Volhouden deze...!
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Jens,
De bouwdoos is van Walthers en de poppetjes die erin zitten zijn van preiser.
De neon slang is van el-wire 0,9 mm dik en zit met dun draad vast aan het dak.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Ik heb gister de poppetjes van AlbertJan binnen gekregen en maar meteen begonnen met het plaatsen.
Nu zijn er tenminste wat mensen die met de trein reizen. :D
Ook kwamen de nem schachten voor de 1600 binnen en ook die heb ik erop gemaakt en dat staat een stuk beter dan die grote haken.
Ook heb ik wat aan de loods gedaan het grote dak zwart en het kleine dak grijs, de muren zijn gemengd door donker rood en bruin bij elkaar te doen tot het een goede kleur word en dan schilderen en zorgen dat het niet een te dikke laag verf op komt.
Hier dan nog even een paar foto's.








Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,
We hebben het gister vergeleken en de kortkoppelingen staan inderdaad beter dan die grofe haken. Mooie treinlengte heb je nu. Nu nog verlichting in je nieuwe wagon
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Vrijdag vierde me vader zijn verjaardag en kwam dus de hele familie dus ook mijn neefje (marklintim) en die nam zijn ns 1600 mee.
We hebben ze eens vergeleken en de kort koppeling is toch een grote verbetering en zit ook zo kort gekoppeld. :P
We hebben heel wat foto's gemaakt dus schrik niet het is best veel. :D
Nu ben ik met me vader bezig met de icr wagons te verbouwen en de 1ste wagon is al bijna af.
We hebben de oude binnen verlichting vervangen door een led strip en daar eerst een gelijk richter aan gemaakt en toen een klein apparaat wat zorgt dat het boven zoveel volt er niet door gaat en tot slot nog een condensator zodat het licht niet flakkert tijdens het rijden.
Bij de sluit lichtjes hebben we het op de zelfde manier gedaan.
Eerst was het de bedoeling om alles op een printplaatje te doen maar dat hebben we toch niet gedaan want dat ging je anders teveel zien.
Hier nog wat foto's (foto's van de wagons komen nog)


















Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
De laatste foto vind ik het mooist. Bedenk zelf maar waarom >:-D
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Uuuhm is dat soms jouw trein? :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hoe zie jij dat O:-D
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Dat weet ik misschien en ik heb de foto gemaakt hè. :mrgreen:

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo allemaal,
Toch nog even een vraagje.
Welke locomotieven hebben er allemaal voor de icr rijtuigen gereden als personen trein?
Waar heeft de ns 1200 allemaal voor gereden?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Remco,
Jammer ik had eigenlijk gehoopt op het antwoord dat je dat zag aan de koppelingen :D

Er heeft zat voor icr's gereden:
1100
1200
1300
1500
1600/1700/1800

1200 heeft in verschillende kleuren voor wagons in verschillende kleuren gestaan:
Plan D, E, K, w
Icr rijtuigen
Goederen wagons, container treinen (ACTS), Belgische rijtuigen, duitse rijtuigen en andere (buitenlandse) rijtuigen, auto slaaptreinen (EETC)
Re: treinbaan Maarsburg
De 1200 serie heeft ook militaire treinen getrokken, bestaande uit Blokkendoosrijtuigen met houten banken... :thumbdown:
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Wim,
Bedankt voor de informatie. :thumbup:
Maar Maarsburg is ook weer niet z'n crimineel dorpje hoor. ;)
De ns 2400 neem ik eerst daarna kijk ik wel verder. :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Remco, een leger trein is meestal niet voor het binnenland. Maar dan sturen ze het naar oorlogsgebieden. Ooit militairen over straat Zien gaan met een tank om te patrouieren? Ik denk dat maarsburg genoeg aan politie heeft :P dus het kan wel.

En Wim,
Heb je dat zel eigenlijk mee gemaakt dat je dat van die houtenbanken zo goed weet?
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Dat zal inderdaad wel kunne maar dan moet ik een hele leger trein bij elkaar sparen en van dat geld koop ik liever een 1200 met plan w rijtuigen ik ben niet zo van het leger tuig want dan moet ik ook een hele leger basic maken dus dat word hem niet.

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg
Dat weet ik wel maar door je reactie van "maarsburg is niet zo'n crimineel dorpje" kreeg ik de indruk dat je het niet helemaal begreep. Ik doe dat overigens ook niet hoor ik neem genoegen met goed opgeleide agenten :P
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Tim,
Dat doe ik ook ik huur een paar goede agenten in en dan is het goed.
Maar dat leger tuig is dan toch van Maarsburg. ;)

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Citaat van: marklintim op maandag 19 januari 2015, 16:09:52
Heb je dat zel eigenlijk mee gemaakt dat je dat van die houtenbanken zo goed weet?
Jazeker. En als je kon zitten op die comfortabele banken, had je geluk.
Het overgrote deel van de verlofgangers moest genoegen nemen met een staanplaats.
Maar dat had je er graag voor over; kon je daarna thuis weer lekker voor anker achter kaap Kont.
Re: treinbaan Maarsburg
Hallo Wim,
Dat wist ik niet.
Maar wat is kaap kont?

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg
Lid sinds: 2009

offline
Re: treinbaan Maarsburg
De ombouw van de intercity-rijtuigen is succesvol verlopen. Alle rijtuigen zijn nu voorzien van stroomvoerende kortkoppelingen, LED-strips als interieurverlichting, poppetjes van AJ en het achterste rijtuig is voorzien van sluitlichten. Bovendien is de trekkende NS 1631 ook voorzien van stroomvoerende kortkoppeling, zodat de slepers onder de rijtuigen konden vervallen. Al met al een behoorlijke verbetering.