Bedankt allemaal voor de reacties en complimenten; leuk
.
Remco heeft zijn berichtje geplaatst onder mijn account, omdat hij niet door had dat ik ingelogd was
.
Nou ja, maakt niet uit, toch?
Het hoeft niet voor de vakantie af, maar ja... Remco en zijn broer Erwin willen ook wel graag gaan rijden natuurlijk.
Bovendien viert Remco over 2 weken zijn verjaardag, en dan komt zijn neef die ook gek is van treinen en een Märklin baan heeft, dus dan moet er natuurlijk wel gereden worden. En daarna gaan we het even wat kalmer aan doen; voorlopig maar gewoon rijden.
Bovenleiding staat wel op het verlanglijstje. Is natuurlijk een hele mooie manier om analoog met 2 treinen onafhankelijk te kunnen rijden, maar ik heb dat vroeger zelf nooit op mijn baan gehad, dus we hebben daar nog niets van. Alles op zijn tijd, het kost nu al genoeg.
Of de baan echt
helemaal klassiek wordt dat weet ik nog niet hoor; is wel mooi maar het legt meteen ook wel (te)veel beperkingen op denk ik. Maar goed, de klassieke inslag blijft natuurlijk toch wel nadrukkelijk aanwezig.
Wat scenery betreft denk ik de taluds en dergelijke te gaan maken van hardschuim. Dat is licht (belangrijk omdat de baan opklapbaar is), en makkelijk te verwerken. Een collega heeft afgelopen jaar een uitbouw aan zijn woning gemaakt, en daar heeft hij nog een dakplaat van over gehouden van 150 mm dik van dat hardschuim wat ik wil gaan gebruiken. Verder zie ik toch juist tegen die scenery wel op; er zijn wel zoveel schitterende banen op dit forum te vinden, dat zie ik mijzelf nog niet zo doen
.
Het station komt van Maarten (marklin150jaar!), en past denk ik inderdaad prima in ons plan; een baan uit de grensstreek bij Duitsland, waar zowel wat ouder materieel (stoom, V200 en dergelijke), als wat nieuwer materieel (NS1600 met ICR-rijtuigen) op kunnen rijden.
Tot de volgende update; dat laat ik weer aan Remco over
.
Feiko
PS Gereden worden kan er nu nog niet, want alle bedrading moet nog aangesloten worden. Maar daar wordt ook al aan gewerkt.