Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.
MHI 2/2014 now online - 4.5MB PDF

>MHI 2/2014<

2014 Brochure now online - 30MB PDF

>ENGLISH<

>NETHERLANDS<

>ENGLISH<

>FRANCE<

>ITALY<

>SPAIN<
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hello Steven,

That's the normal way they do it, a few weeks before Nürnberg Toy's fair begins.

So they have something to order from the shopholders.

It's nothing new, they do it several years like this.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoe nuttig is het op 2 december te posten dat op 14 januari iets komt waarvan op 2 december niet bekend is wat het is?

Kom met nieuws als er iets te melden valt. ;)

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Geen nieuws is ook nieuws ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Enkele nieuwe dingen die ik tegen kwam:

H0 - Art.Nr. 43813
Spur H0 - Art.Nr. 72760
De nieuwe lichtseinen 76471 t/m 76497
Z - Art.Nr. 88578

Maar het mooiste is, ze staan allemaal al in de catalogus, dus of de site is nu pas op orde, of de nieuwtjes zijn te vroeg afgedrukt.

Natuurlijk zie ik veel liever dingen, die tot op heden nog niet zijn aangekondigd, of al in de catalogus staan.

Ze willen hun catalogus, die net uit is natuurlijk niet na drie maanden laten verouderen, door de neuheiten folder die dan volgt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Frotter op dinsdag 03 december 2013, 14:56:32
Hoe nuttig is het op 2 december te posten dat op 14 januari iets komt waarvan op 2 december niet bekend is wat het is?

Kom met nieuws als er iets te melden valt. ;)

Het nieuws is dat de datum waarop nieuwigheden gepubliceerd worden nu bekend is.
Wat de waarde is van dit nieuws is uiteraard persoonlijk. Zo vond ik het juist wel leuk om dit te weten.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Bassie,

Het ging volgens mij, Steven Train er alleen om, om de datum van bekendmaking te melden.

Dat had ik al begrepen, en helaas voor de nieuwtjes van 2014, zullen we nog moeten wachten tot de 14e januari 2014 ;)
Voor sommigen te lang.........maar de tijd gaat sneller dan je denkt, aan het einde van het jaar :o)

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Märklin 2014 neuheiten
Marius in Afrika
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Typical Märklin propaganda from this member.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hello Marius,

It's more like kicking an open door, if you look at the past ;)

Propaganda isn't the right word for it.

In Dutch:

Het is meer zoiets als een open deur intrappen, zeker als je naar de geschiedenis kijkt ;)

Propaganda is ook niet het juiste woord daarvoor.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
SRI BR 151

Volgens berichten op Stummi Forum komt Märklin in 2014 met de BR 151 033 in de nieuwe SRI-kleurstelling. Dit heeft eerder ook op de SRI-website gestaan, maar is inmiddels veranderd in de tekst "von zwei Herstellern in verschiedenen Spurweiten erscheinen". Het kan hierbij uiteraard gaan om Märklin (H0) en Trix (N).

Hierbij een afbeelding van de loc (© SRI):

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Mooie lok!

Zo het speculaas komt deze keer uit Duitsland dus :-)

En twee verschillende........... dat zijn dan Märklin en Esu waarschijnlijk ;)

Märklin en Trix zitten onder hetzelfde hoedje en Minitrix hoort daar ook bij.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Nog een week of 5 geduld hebben.
Ik ben ook wel benieuwd wat de nieuwe museum jaarwagen wordt.
Wordt meestal zo rond deze tijd bekend gemaakt.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op zaterdag 07 december 2013, 20:39:56
SRI BR 151

Volgens berichten op Stummi Forum komt Märklin in 2014 met de BR 151 033 in de nieuwe SRI-kleurstelling. Dit heeft eerder ook op de SRI-website gestaan, maar is inmiddels veranderd in de tekst "von zwei Herstellern in verschiedenen Spurweiten erscheinen". Het kan hierbij uiteraard gaan om Märklin (H0) en Trix (N).


Waarom niet in Trix HO  :?
M-tje slaat de plank dan weer eens helemaal mis om centjes te verdienen  >:-D

Mvg Jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: iemand op zaterdag 07 december 2013, 22:29:13
Waarom niet in Trix HO  :?

Ik had opgeschreven: "het kan hierbij uiteraard gaan om". Ik weet dus ook nog geen details.
Er staat in ieder geval op de SRI-website 2 verschillende merken en 2 verschillende schalen. Even rustig afwachten dus ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Re 460 new livery if Marklin plan.

>Click here<
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op zaterdag 07 december 2013, 20:39:56

Hierbij een afbeelding van de loc:


Bijzonder kleurtje. :)

Mag je die foto zo maar hosten op de 3rail foto server?

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
MÄRKLIN 37564 - CROCODILE SBB-CFF-FFS blue - exclusive OLAERTS

At the end of tourist season, Crocodile SBB-RTC-FFS 14.305 locomotive who attended organized celebrations for the 150th anniversary of the Swiss railways on August 31, 1997 was a livery paint tired by the Sun and a green aged with yellow which evaporates, giving him a "bluish" appearance.

A picture of this Blue Jean-Louis POGGI Crocodile, witness of this unusual delivered bluish, lies in page 69 number 613 Loco Magazine April 1998 magazine.

Treinshop Olaerts reproduce exclusively this blue variant of the Crocodile, as early as 2014, under number official 37564 of Märklin, an official production of the parent company of Göppingen: 999 copies numbered with certificate at the price of ?565, only and Treinshop Olaerts exclusively.



Image of front box.

Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Maybe you should call it a fantasy model. There never has been a blue crocodile. If you look closely, the colors in the picture are incorrect, as you can see on the second crocodile. This should be brown. If you correct to the color, the front crocodile is just green. [/just my 2 cents]
Re: Märklin 2014 neuheiten
Blauwe krokodil ===> klik
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Bahnhof Kloten op zondag 08 december 2013, 17:25:33
Maybe you should call it a fantasy model. There never has been a blue crocodile. If you look closely, the colors in the picture are incorrect, as you can see on the second crocodile. This should be brown. If you correct to the color, the front crocodile is just green. [/just my 2 cents]
Nou, daar sla je de plank wel mis. Kijk maar bij foto 7 en 8, dat is toch best wel mooi blauw. B)
http://swissrailpictures.blogspot.nl/p/historic-engines-heritage-trains.html

Dirk-Jan

Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
KLIK
vr.gr.
Jurrien
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
O ja, nog effe voor de Engels-talige lezers:
>:-D The Banhof Kloten is slamming the wood totally mis, look at the next page;
http://swissrailpictures.blogspot.nl/p/historic-engines-heritage-trains.html

Dirk-jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Jur je herhaalt iets van Wim.....

Blauwe krokodil op foto 7 en 8 is van Rhb en de eerst genoemde van de SBB...... 8o

Gr, Jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Niet waar. Even afwachten tot dat link totaal geopend is.

vr.gr.
Jurrien
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Jurriën,

Jan heeft gelijk, ik zie ook net als hem de enige Zwitserse krokodil van de RhB, in blauw livrei.

Ook na de meerdere resultaten te hebben aangeklikt 8o, bleef de SBB krokodil in blauw livrei uit :(

Wel zag ik nog de Duitse kroko van de Mitteler Weser Bahn, en de blauw beige van de DB (Arnold).

Dus geen SBB krokodil te bekennen uit beide links :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
AC rocks DC
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
ik ben toch wel eens benieuwd naar die "blauwe" krokodil

nergens zijn er echt goeie fotos van te vinden
het zou naar verluid ook maar gaan om een kroko die door "verkleuring" een blauwachtige schijn heeft gekregen op een of andere foto

afwachten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
@nobody, @jurrien,

Weet je wat ik wil?
Een opblaas krokodil.
Om lekker te blijven drijven,
[Kapt hem hier af voor de minderjarigen onder ons]

@dirk-jan,
Ik doelde op de SBB, maar je hebt gelijk.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Märklin Officieel
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Beste heren,

Dit is erg simpel. Olaerts heeft heel handig gebruik gemaakt van een domme spelfout door Märklin.

In de neuheiten kataloge 2013 staat bij item 37565(dubbelset krokodil) in de Nederlandse vertaling de fout:Dat er een groene en een donkerblauwe i.p.v. een donkerbruine variant in de verpakking zit. Olaerts heeft hier een order geplaats om hem exclusief 999 st blauwe kroko´s te leveren.

Dit is dus een echt fantasie model.

Met groet,

Niels
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik hoop dat er heel veel Nederlands nieuws komt en niet alleen maar nummer varianten, ook mag er natuurlijk een 1700 komen met een lage nummer voor bij de ddm 2/3 sets. Maar ik hoop ook op een nieuw model. 2014 toch de feestjaar van de NS
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hallo iedereen,

Sowieso, komt Märklin met een volledig nieuwe lok nl. de E93 07. Deze zal dan later ook wel als Trix versie verschijnen en het zal dan ook wel niet zo lang duren voordat er tijdperk 4 en 2 modellen gaan verschijnen, maar dit is dus eerst het insider model van 2014.

Groet, Jasper
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
deze "blauwe" krokodil

is dan wel ontstaan door een spelfout van Marklin, maar een fantasie model is het zeker niet.
zo als namelijk rood door de zon kan verkleuren, is dit ook met groen zo. Groen kan door de zon gaan verkleuren naar meer blauw.

http://www.agriwiki.nl/wiki/Standgroen

Gr m.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Spelfout...
Gewoon een enorme vertaalfout, zelfs Google "vertaal" maakt zo'n miskleun niet.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De tijd zal het leren, of een taalfout een succes wordt ;)

En mocht dat niet het geval zijn, dan zal die blauwe krokodil wel weer in een ander kleurtje verschijnen :P

Het getuigd wel van lef deze bestelling, aangezien zelfs de historie van deze lok, geen blauw exemplaar had.

De gebruikte verf op de krokodil kan natuurlijk ook aangetast zijn, want de verf die men vroeger had, is anders van samenstelling dan de verven van nu.

Om groen te krijgen moet je blauwe en gele pigmenten mengen, en aangezien pigmenten van hun intensiteit kunnen verliezen, krijg je toch een andere kleur dan er ooit op werd geschilderd.

Dit effect staat los van taal- of spelfouten.
Het oog constateert ook nog het fotomateriaal wat af kan wijken.

Al met al, zou ik toch het model wel eens willen zien in zijn blauwe livrei :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: markske op maandag 09 december 2013, 22:46:11
deze "blauwe" krokodil is dan wel ontstaan door een spelfout van Marklin, maar een fantasie model is het zeker niet.
zo als namelijk rood door de zon kan verkleuren, is dit ook met groen zo. Groen kan door de zon gaan verkleuren naar meer blauw.
Wat je zegt klopt opzich wel, maar als je kijkt naar foto's van de krokodillen die zijn verouderd, zie je dat ze eigenlijk altijd naar vaal licht groen verschieten. Dit heeft te maken met het soort verf wat men gebruikt.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Märklin Officieel op maandag 09 december 2013, 21:14:20
Dit is erg simpel. Olaerts heeft heel handig gebruik gemaakt van een domme spelfout door Märklin.

In de neuheiten kataloge 2013 staat bij item 37565(dubbelset krokodil) in de Nederlandse vertaling de fout:Dat er een groene en een donkerblauwe i.p.v. een donkerbruine variant in de verpakking zit. Olaerts heeft hier een order geplaats om hem exclusief 999 st blauwe kroko´s te leveren.

Dit is dus een echt fantasie model.
Waardering voor het feit dat je hier op dit onderwerp reageert.  :thumbup:
Vraag die ik dan nog wel heb, is als ik naar de doos kijk zie ik een Ce 6/8 III en de duoset is een Ce 6/8 II. Het verschil is de aandrijving dmv een andere indeling van de drijfstangen en een extra blinde as. Ik zie de blauwe Olaerts kroko dan ook niet als een order om exclusief 999 van deze kroko's (gelijk aan die in de duoset) in het blauw te leveren.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 09 december 2013, 02:56:20
Hoi Jurriën,

Jan heeft gelijk, ik zie ook net als hem de enige Zwitserse krokodil van de RhB, in blauw livrei.

Ook na de meerdere resultaten te hebben aangeklikt 8o, bleef de SBB krokodil in blauw livrei uit :(

Wel zag ik nog de Duitse kroko van de Mitteler Weser Bahn, en de blauw beige van de DB (Arnold).

Dus geen SBB krokodil te bekennen uit beide links :(

M.v.g.

Hans V200.0

Dan de foto maar geplaatst, die je krijgt als mijn link wordt gebruikt. De bron is deze site Volgens mij is dit een blauwe krokodil, waarvan ik niet denk dat de kleur is ontstaan door de invloed van enig licht of wat dan ook.

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Jurriën,

Dat is wel een blauwe krokodil, alleen niet in dienst van de SBB ;)

Het is geen Ce 6/8 II of III, maar een BR 194, en die is van de Mitteler Weser Bahn een particulier vervoerder.

Het gaat hier om de SBB blauwe krokodil die dus alleen in model gaat bestaan.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Jurriën,

Het gaat om een SBB kroko en niet om deze Duitse kroko,

:offtopic:
Volgens Gerard ( je collega moderator) mogen er geen complete citaaten "íngelijst" worden bij antwoorden..... :| ;)

Gr, Jan

Hans was mij net even voor, flouw Hans :D :D ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Jan,

Dat is niet alleen volgens Gerard, maar hele beheer team. En het betreft dan citaten van het hele direct voorgaande bericht. Het bericht dat Jurrien Quote is meerdere berichten terug.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Märklin Officieel
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
De kroko die Olaerst gaat aanbieden is wordt technichs een ouder type kroko.
Hij heeft hierbij handig gebruik gemaakt van een vertalings fout binnen de neuheiten prospect.

Gezien de iconische status van de Kroko kan men deze in vele kleuren uitbrengen(al dan niet naar waarheid getrouw).
Märklin zelf heeft dit model in 2013 als speciaal messe model uitgebracht in een zwarte uitvoering. Dit is ook een fantasie model, welke echter gretig aftrek vondt bij de verzamelaars van de Kroko´s

Zodra jullie allen om een oranje variant gaan schreeuwen i.v.m. een aanstaand WK, dan kunnen wiju dat in overweging nemen ;)

Met groet,

Niels
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
We hoeven niet te schreeuwen, maar ik voel wel wat voor een poll :P

En dan alleen tussen de kleuren blauw en oranje.

Nu snap ik ook wel dat je niks hebt aan een loze kreet, als je bij Märklin werkt.

Voor de blauwe kunnen we terecht bij Olaerts, maar waar voor de oranje?

Wellicht iets voor een inteken actie?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Gewoon even wachten tot het WK 2014, als Nederland dan eindelijk eens de finale wint, willen M* fans over de hele wereld wel een oranje M* kroko hebben. Eentje met de leeuw er op of zo. Is zo uitverkocht volgens mij.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Jurrien op dinsdag 10 december 2013, 19:40:04

Volgens mij is dit een blauwe krokodil...


Inspraak zonder inzicht geeft uitspraak zonder uitzicht.

Mag je die foto zo maar pikken en op de 3rail server hosten? 8o

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Niels, doe maar een oranje wk-1200  ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
AC rocks DC
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
dan moeten ze toch eerst voorbij onze duivels  >:-D

Citaat van: Bassie op dinsdag 10 december 2013, 20:42:34
Gewoon even wachten tot het WK 2014, als Nederland dan eindelijk eens de finale wint, willen M* fans over de hele wereld wel een oranje M* kroko hebben. Eentje met de leeuw er op of zo. Is zo uitverkocht volgens mij.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Marklin did 37224 back in 2006 as MHI (note the different colours of pantographs in M Database)

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
En voor de hele goede nummerfreakorde:
Deze Kroko heeft bedrijfsnr. 1020 en is een ex OBB-loc?
Het volle Oostenrijkse broertje van de E94.
Altijd schitterend model geweest: de mooisten naar mijn smaak zijn de DR-variant met rode draaistellen en de bloedoranje OBB-versie. Jammer dat je nog steeds de tandwielen ziet zitten, dat is niet meer van deze tijd.

Maar dit zijn, met alle respect, alleen nog maar wat "kleurvarianten"
Vind ik het SBB-Krokoconcept van Märklin behoorlijk uitgemolken, maar kennelijk liefhebbers genoeg.....

Opwarmertjes voor het echte nieuws halverwege januari.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De E 94 van Märklin met die zichtbare tandwielen is inderdaad nog zo'n oudje. Maar die oudgedienden worden langzamerhand eindelijk vervangen door modernere constructies. Denk maar eens aan BR 212 en BR 50, die de afgelopen jaren al zijn aangepakt. Het zal volgens mij dan ook niet lang meer duren voordat bijvoorbeeld ook de BR 44, BR 103, E 94 en de Nohab's aan de beurt zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd zelfs, dat van die eerste in het rijtje al in januari een nieuwe versie wordt aangekondigd. Maar goed, dat is 100% 'speculaas' van mijn kant.  ;)

Groet, Marc
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Baanloos op dinsdag 10 december 2013, 22:10:05
Vind ik het SBB-Krokoconcept van Märklin behoorlijk uitgemolken, maar kennelijk liefhebbers genoeg.....

Vergeet niet dat Märklin dit jaar een compleet nieuwe SBB-krokodil heeft ontwikkeld van de serie Ce 6/8 II (art. 37565). Tot 2012 leverde Märklin alleen de Ce 6/8 III. Tussen deze twee locseries zijn toch wel wat kenmerkende verschillen waarneembaar, waaronder het grote verschil in de drijfstangen.


Citaat van: 10103 op dinsdag 10 december 2013, 23:10:38
Het zal volgens mij dan ook niet lang meer duren voordat bijvoorbeeld ook de BR 44, BR 103, E 94 en de Nohab's aan de beurt zijn.

Laat maar komen :) !!!
Na nieuwe stoomloc-ontwikkelingen als de BR 03, 18, 23, 24, 39, 41, 45, 50, 56, 58, 64, 74 en 94 in de afgelopen jaren, kan de beroemde serie 44 natuurlijk niet achterblijven. Datzelfde geldt overigens voor de 'cultlocs' BR 103 en Nohab. Of Märklin direct een nieuwe E94 gaat ontwikkelen, is naar mijn idee twijfelachtig. Ik denk dat er eerst meerdere varianten van de E93 zullen volgen.


M.v.g.

Maikel (RMW)