Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Roy op woensdag 15 januari 2014, 19:13:43
en over een paar jaar is märklin alleen nog 2e hands te koop. Is dat wat jullie willen?

Roy
Als Märklin werkelijk denkt weg te komen, met goedkopere motoren in dure modellen te verkopen, dan werken ze zichzelf de afgrond in.

Weet je toevallig ook hoeveel er gereageerd hebben op het Stummi's forum?

Meer dan 80 % is het niet eens, met het motorenbeleid van Tante M.
Nu is het nog maar een open brief van een forum, maar hoe zal dat op de markt liggen?

Als dat met die cijfers ook al die kant op gaat.........dan zitten ze wederom in zwaar weer.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Het ziet er wel weer goed uit hoor, voor elk wat wils en ja het valt niet mee om iedereen naar het zin te maken.                             

Maar, dat hou je ieder jaar, wat ik eigenlijk stiekem wel had verwacht, is de c-rail draaischijf,maar wat niet is kan natuurlijk nog altijd komen.

Ben ook wel benieuwd naar het, Messe-model 2014.
Re: Märklin 2014 neuheiten
AC rocks DC
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
ik wacht en ik denk wel samen met duizenden anderen op een slanke engelse wissel
toch raar dat ze dat niet voor mekaar kunnen krijgen

dat zou nu eens echt een mooi nieuwtje zijn  ;)

Citaat van: soultrain op woensdag 15 januari 2014, 21:02:51
Het ziet er wel weer goed uit hoor, voor elk wat wils en ja het valt niet mee om iedereen naar het zin te maken.                             

Maar, dat hou je ieder jaar, wat ik eigenlijk stiekem wel had verwacht, is de c-rail draaischijf,maar wat niet is kan natuurlijk nog altijd komen.

Ben ook wel benieuwd naar het, Messe-model 2014.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Nou dat is waar AC,ik snap dat ook niet dat ze de slanke nog niet hebben gefabriceerd,tegenwoordig kunnen we naar mars en van alles en nog wat.

Ze kunnen het wel, het zal alleen geen prioriteit hebben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: soultrain op woensdag 15 januari 2014, 21:20:40
Ze kunnen het wel,alleen zal het wel geen prioriteit hebben.

Dat ze het kunnen staat buiten kijf, maar je gaat er zeker nog 20 jaar op wachten.

Dat de prioriteiten nu anders liggen in deze tijden, is niet meer dan logisch, maar doe het dan wel met producten van goede kwaliteit.

Natuurlijk kan je nooit iedereen tevreden stellen, en het proberen te doen, is een onmogelijke taak.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Vanwaar al die ophef eigenlijk. Zijn er al bewijzen dat deze motoren niet deugen? Roco e.d gebruiken toch ook al tijden die middenmotoren met cardan?

Roy
Re: Märklin 2014 neuheiten
1. Mooie brochure!
2. Een redelijke berg Epoche I modellen, niet slecht :-).
3. Voor mijn gevoel erg veel nieuws: ik herinner me nog van vorig jaar dat het een beetje armoe troef was, maar dat kan ook zijn door het ontbreken van Epoche I modellen.

Zit er iets bij? Wellicht, eerst maar eens de prijzen opzoeken, en goed alle nieuwsbrieven in de gaten houden. Ik vind het te zot voor worden dat ik bij een dealer, met korting, meer mag afrekenen dan bij de verschillende webshops...

Wel jammer dat hier best veel geklaagd wordt over veelal zaken waarvan ik denk: huh? Ik snap best dat iedereen bij voor Micro Metakit-kwaliteit modellen wil, maar toch...
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik wil de nieuwe dingen wel eens in handen hebben voor ik een kwaliteitsoordeel ga vellen. Rijden, testen, al dat soort dingen.
Vooralsnog is er wat mij betreft genoeg nieuw aanbod en wees eerlijk: de lasten uit het verleden drukken nog erg op M en dan ben je in een tijd dat het crisis is (let op de ontwikkelingstijd) niet goed bezig als je "Ins Blaue hinein" gaat ontwikkelen en produceren om iedereen maar te vriend te houden. Dan ben je als ondernemer bezig je eigen graf te graven (wie zegt dat je het kwijt raakt...).

Kromme vergelijkingen trekken tussen merken en prijsklassen of detailverschillen, jammer, heel jammer.

Het gaat hier om de presentatie van wat M als nieuwe dingen op de markt brengt. Bepaal zelf wat je het waard vindt, of je het wilt hebben of niet, dan kunnen we dat verder in andere topics bespreken en ons hier bezighouden met de presentatie van nieuwe zaken in het M-assortiment.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Logisch is heel wat anders dan verstandelijk.

En de producten van marklin zijn niet verkeerd,en van goede kwaliteit.

Laten we gewoon genieten van de neuheiten 2014,voor dat we weer gaan afdwalen,en het valt niet mee om je kop boven water te houden in deze tijd ondanks dat gesteggel over de motoren.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De 39730 met LED deuren ziet er ook leuk uit.
Deuren openen en sluiten met F1, F3, F5 en F7 (volgens de folder).
Waarschijnlijk werkt dat toch niet al te best ... ze zijn nu al verdwenen uit de product database B)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Een vraag de DB 6400 in dubbele uitvoering hebben deze nog de oorsprokkelijke NS nummers bijvoorbeeld 6494 of 6504. Zo ja weet iemand welke deze nummers voor deze uitvoering dit gaat worden. Want uiteraard komen deze op de baan te staan!
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Geen NS maar DB Schenker ... UIC nummer
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Maar het gaat hem om de originele nummers van de loks, denk ik...
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Eric-Paul op donderdag 16 januari 2014, 08:06:13
De 39730 met LED deuren ziet er ook leuk uit.
Deuren openen en sluiten met F1, F3, F5 en F7 (volgens de folder).
Waarschijnlijk werkt dat toch niet al te best ... ze zijn nu al verdwenen uit de product database B)


Ik zie hem nog gewoon staan ? Ze zullen dit mocht het nog niet helemaal werken, en dit is speculatie, dan hooguit naar achteren schuiven. Ik ben in ieder geval blij met de nieuwigheden, veel beter dan andere jaren. Moet zelfs kiezen dit jaar. Vind het wel redelijk prijzig allemaal, maar ja ook Roco heeft een behoorlijk prijsniveau tegenwoordig. Piko is wel goedkoper. Genoeg keuze voor iedereen dus. Veel succes allemaal met jullie hobby en de keuze deze mooi in te vullen met mooie exemplaren van welk merk ook.

Gr henk
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De functies F1, F3, F5 en F7 zijn verdwenen
Re: Märklin 2014 neuheiten
Misschien omdat die deuren verkeerd opengaan.......?

Mvg,

Aldert
Re: Märklin 2014 neuheiten
Mooi spul allemaal weer! Met adviesprijzen waar je een @#$% van krijgt.

Alle Marklinwinkeltjes lees dit maar goed. Jonge nieuwe generaties zoals ik:

Lang leve marktplaats!! Nieuw met garantie en alles buiten de dealerwinkels om ruim -30% en vervolgens waardevast! Je brengt je verlies van 30% op je model anders alleen maar naar de Marklinwinkel. Marklinwinkels zijn handig voor de gratis folders. :thumbup: :thumbup: :D :D Waarom zou ik 30% meer betalen omdat ik dan het treintje koop als die mooi in een vitrine staat? Laat maar thuis komen in een Post NL doos, dan zet ik hem thuis in mijn vitrine.  :D :D

Bij 1 treintje maakt het niet uit, maar je gehele collectie van tientallen Marklintreinen? Juist!  :thumbup: :thumbup:

Komt weer mooi spul in mijn collectie dit jaar! En er komt vast nog meer.

Bedankt ervoor Marklin :D :D

Kev
Re: Märklin 2014 neuheiten
Mooi spul allemaal weer! Met adviesprijzen waar je een @#$% van krijgt.


Voila, dit is waar ik voor vrees.
Vandaag nog met een werkcollega gesproken (ook M en LGB liefhebber) en ook zelfde commentaar : er moeten dringend nieuwe locs komen met terug de gewone fx decoder (lees democratische prijzen).
Niet iedere loc hoeft 10 functies te hebben.

Guy
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: lokje 23 op woensdag 15 januari 2014, 18:25:31
ik weet het telkens men iets zegt zie je dat als een aanval op märklin.
maar wees eerlijk je kan gewoon geen commentaar slikken vind ik echt jammer bij u is het goud en het blijft blinken.

Erg jammer dat je je geen houding weet te geven op dit forum :thumbdown:. Volgens mij hadden we het hier over de nieuwigheden en niet over mij als persoon.

Ik kan echt wel commentaar op Märklin hebben, als het maar gegrond is. Ik ben het zelf namelijk ook niet eens met alle veranderingen bij Märklin in de afgelopen jaren. Jouw kritiek daarentegen is volledig ongegrond. Als je eens goed kijkt, zul je zien dat de door mij genoemde items allemaal nieuw ontwikkeld zijn. Dat jij geen My World of stoomploeg koopt, is uiteraard geen reden om te zeggen dat Märklin niets nieuws ontwikkelt. Bovendien zijn er ook meerdere nieuwe hoogwaardige modellen (zoals de VT 95, BR 41 'Altbau', Traxx-serie en Nohab), zoals ik al meerdere keren heb opgesomd.


Citaat van: lokje 23 op woensdag 15 januari 2014, 18:25:31
neem nu de Nohab's deze hebben we al in alle kleuren en geuren gehad doe u de moeite en kijk even in de koll DSB staat er 5 maal in dan nog niet gesproken van de luxemburger en noem maar op.

De Nohab's zijn compleet nieuw ontwikkeld. Ze hebben niets meer te maken met de oude mallen. Kijk maar eens goed en kritisch naar de onderstaande foto:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op donderdag 16 januari 2014, 12:22:49

Als je eens goed kijkt, zul je zien dat de door mij genoemde items allemaal nieuw ontwikkeld zijn.


Helemaal waar. :thumbup: Maar probeer je eens in de ander te verplaatsen in plaats van elke keer maar weer je bekende deuntje af draaien.

Er zitten op dit forum Marklin liefhebbers die modellen verzamelen. Zij zien graag nieuwe modellen en hebben minder begrip voor heruitgaven van bestaande modellen, ook al hebben deze een technische of cosmetische facelift ondergaan.

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Beste Ben,

Ik heb veel waardering voor verzamelaars van modellen en doe er zelf ook aan mee (1200-serie: 37120 t/m 37125 en dit jaar 37126 t/m 37128). Ik kan ook goed begrijpen dat er verzamelaars zijn, die ieder jaar de compleet nieuwe ontwikkelingen willen kopen. Vergeet alleen niet, dat er een verschil zit tussen een "technische of cosmetische facelift" en een "compleet nieuwe ontwikkeling". De Nohab is bijvoorbeeld dit jaar compleet nieuw ontwikkeld. Van het oude model is niets over gebleven; niets van binnen, niets van buiten. Het is dus zeker geen heruitgave. Ditzelfde geldt ook voor de hierboven beschreven modellen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Je reactie laat zien dat je het nog steeds niet begrijpt of ik kan het niet uitleggen. :D

Ik heb het over de mensen die b.v. al een Nohab van maatschappij X hebben. Die zitten niet te wachten op eenzelfde modelletje, ook al is het een nieuwe "ontwikkeling".

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Het begrip "nieuw" is blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Langs elkaar heen kletsen,
is ook een vak... ;)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Wat een gezeik weer zeg,koop wat je leuk vind en laat ieder in zijn waarde .
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Rare discussie hoor. Volgens mij is het nooit anders geweest dan dat Märklin (en andere fabrikanten) zelden meer dan twee of drie echt nieuw ontwikkelde locs per jaar op de markt brachten. En ja, dan reken ik compleet nieuw ontwikkelde modellen van locs waarvan vijftig jaar geleden ook al een model bestond, ook mee.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2011

Ik ben dus ik denk

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
in de jaren 80 gebeurde er ook niet zo veel als je de catalogi eens doorbladert,
en we hebben al zo veel, vergelijk maar eens met 10a20 jaar terug.

anyways, begin deze week 3 ns 1200's besteld  :)
betreffende winkel had het ovigens over november als datum voor de eerste van de 3,
maar we zien de levertijden wel verschijnen...
(en nieuwe aandrijflijn met middenmotor, ook leuk)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Zo te zien gaat de cardanaandrijving/midden motor de standaard worden bij Märklin  :thumbup:
Bij het enne model (b.v. de NS 1200) is het nog niet nodig om de kap te vervangen aangezien die nog voldoet aan de moderne eisen (vooral te opzichte van de concurentie) en bij modellen die al jaren meelopen is het tijd om ook het uiterlijk op te frissen (b.v. de Noabs en Bolle neuzen) lijkt mij niet meer dan een logische ontwikkeling die alleen maar bejubeld kan worden.... :)

Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik heb de nieuwigheden 2014 ook even bekeken en kan maar één ding zeggen... wat worden we weer verwend dit jaar. Mijn gebeden zijn gehoord..  :thumbup:
Dat wordt flink sparen ben ik bang  :D
Begrijp ik het nou goed dat in de blauwe 1200 met NS logo een MFX zit en in de geel/grijze 1200 een MFX+?


Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: PietMarklin op vrijdag 17 januari 2014, 23:03:30
Begrijp ik het nou goed dat in de blauwe 1200 met NS logo een MFX zit en in de geel/grijze 1200 een MFX+?
klopt!
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De nieuw ontworpen Nohab ziet er mooi uit, maar middenmotoren zijn niet mijn ding.
Ik heb ruim 10 van die dingen staan in Br 146, 185 maar ook in de 141, en ze trekken mij even te snel op...
Een soort hollen of stilstaan.

De 5-polige voldoet gewoon beter aan mijn eisen.
Ik heb vele Nohabs in allerlei uitvoeringen, ook wat techniek betreft, maar met de 5-polige motor doen ze het redelijk goed.

Het valt mij echter wel op dat de uitvoeringen met full-sound ook niet zo netjes wegrijden, daar deze soms eerst een bepaald geluid moeten worden "afgespeeld" , eer de stroom naar de motor wordt doorgelaten. Echter, dan is de motorregeling al begonnen...
Dit constateer ik ook wel bij andere modellen. ESU is hier wat beter in.

Verder is het opnieuw uitbrengen van een bepaalde serie, zoals een DB 141, NS 1200, en nu een Nohab een mooi moment om een verzameling te beëindigen/beperken., in de zin, dat er niet meer bij komen. Dan blijft het betaalbaar.
(je kan er natuurlijk ook mee beginnen)

Helaas maakt het lengteverschil het lastig om de types te combineren.

Gr. Marcel

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Men gaat maar uit van plaatjes, die onder voorbehoud zijn gemaakt.........

Wie zegt dat die Nohab er goed en mooi uit komt te zien?

Dat is gewoon afwachten tot het model er is ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Brigitte op vrijdag 17 januari 2014, 23:23:25
Citaat van: PietMarklin op vrijdag 17 januari 2014, 23:03:30
Begrijp ik het nou goed dat in de blauwe 1200 met NS logo een MFX zit en in de geel/grijze 1200 een MFX+?
klopt!
De geel/grijze was natuurlijk ook uit een modernere tijd :D :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Opvallend dat er tussen de 1200 locs geen prijsverschil is terwijl de een mfx heeft en de ander mfx+.
Blijkbaar is mfx+ toch niet zoveel duurder?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Duurder om te fabriceren is het niet, de decoder is alleen van iets andere code voorzien. Hij moet tenslotte op enig moment van code voorzien worden.
De ontwikkelingskosten zijn er natuurlijk wel geweest, iemand moet de MFX+ functie ooit ontworpen en gebouwd hebben.

Het voordeel van dit soort ontwikkelingskosten is dat het over vele (tientallen?) modellen uitgesmeerd kan worden, in tegenstelling tot het maken van een nieuwe mal die slechts voor een model te gebruiken is.

Dus voor M* zijn dit soort globale ontwikkelingen veel interessanter om te doen.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Vandaag bij M&B te R'dam de Insider Loc E93 besteld en de drie 1200's. Ze hadden ook nog een paar exemplaren liggen van de 1215, heb er toch gelijk maar een meegenomen voor een leuke prijs.

Groet Marten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Sprak mijn M.(shop)dealer gisteren deze had er over dat er mogelijk ook nog een setje van drie ketelwagens zou komen voor de Nederlandse baan. Wist niet of dit kleine of grote wagons waren. Iemand dit nog vernomen? en of er nog een exportportfolder gaat komen?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: loc1200 op zaterdag 18 januari 2014, 01:38:26
Het valt mij echter wel op dat de uitvoeringen met full-sound ook niet zo netjes wegrijden, daar deze soms eerst een bepaald geluid moeten worden "afgespeeld" , eer de stroom naar de motor wordt doorgelaten. Echter, dan is de motorregeling al begonnen...
Dit constateer ik ook wel bij andere modellen. ESU is hier wat beter in.
Marcel, hoe kom je tot de conclusie dat tijdens de opstart geluiden, de motorregeling al begonnen zou zijn?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Beste Marcel,

Bedoel je dat in automatisch bedrijf de "automaat" al begint te accelereren terwijl de lok nog niet is gaan rijden omdat de decoder inderdaad nog een sound moet "afspelen", de VT 04.5 heeft inderdaad zo'n 4 seconden nodig voor dat "afspelen".

Groet, Anne W
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: loc1200 op zaterdag 18 januari 2014, 01:38:26
Het valt mij echter wel op dat de uitvoeringen met full-sound ook niet zo netjes wegrijden, daar deze soms eerst een bepaald geluid moeten worden "afgespeeld" , eer de stroom naar de motor wordt doorgelaten. Echter, dan is de motorregeling al begonnen...
Dit constateer ik ook wel bij andere modellen. ESU is hier wat beter in.

Heb je de beschikking over een CS-2? Zo ja, klik dan eens bij de loc op het bewerksymbool (sleutel), vervolgens op "CV's" en zet dan onder het kopje "Motor" de optrekvertraging hoger (bv. op 60 of nog hoger). Test daarna eens of de loc beter reageert.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Special edition model Nuremberg Toy Fair 2014 (not contained in the catalog):

This is a pair of electric locomotives in Germany (E103 and a E120) livery in an unusual beige and turquoise.
The print run will be limited.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Can't recall them in real size, so they must be fantasy-models. I doubt if I like them, but first some pictures before I judge.
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
2014 Brochure now online - 30MB PDF

>ENGLISH<

>FRANCE<

>HOLLAND<

>ITALY<

>SPAIN<


Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik al vol verwachting op "holland" geklikt, om de nederlandse nieuwtjes te zien, blijkt het alleen de nederlandstalige versie te zijn. :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Dat zelfde probleem had ik dus ook  :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Staat boven in   "2014 Brochure now online"   :idea:

Valt niet mee, soms is het leven zo hard, :P :D

Gr, Jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
steventrain
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
MARKLIN 2014 NEW ITEMS DELIVERY DATES

>2014 DELIVERY DATES<
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Thank you Steven :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Zou het programma niet gewoon al compleet zijn, met 3x een 1200 en een koploper is er aardig wat NL nieuws....