Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: de Hoeve op dinsdag 14 juli 2009, 21:43:20
Hallo Einte!

als je de lengte van het spoor in een cirkel wilt weten, dan meet je de doorsnede van de cirkel op en die doe je keer 3. meestal is de cirkel iets in de buurt van 70cm. de lengte is dan dus 210cm.

als je 7cm/210cm=3% en 8cm/210cm=3.8% en 9cm/210cm=4.3%
bij 4% moet je gaan uitkijken.

je kunt bekijken of je lengte of hoogte kunt winnen door het spoor iets te verleggen.

waarom wil jij eigenlijk 12 cm hebben? is dat voor bovenleiding of zo iets?

groeten,
Hessel.

Er staan een paar seinen onder die zijn 10 cm + 2 cm voor de plaat, en je kunt er wat makkelijker bij als er wat mis gaat  :mrgreen: :mrgreen:
Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte!

CiteerEr staan een paar seinen onder die zijn 10 cm + 2 cm voor de plaat, en je kunt er wat makkelijker bij als er wat mis gaat
OK, duidelijk.

maar wat ik niet begrijp is dat er seinen onder een houten plaat staan. als je ze toch niet ziet, kun je ze net zo goed neerleggen, of gewoon vervangen door een paar schakelaars of relais bijv.

maar goed, als je de hoogte toch nodig hebt, moet het spoor ook zodanig liggen dat de hoogte overbrugd kan worden. net als in het echt zijn dan meestal een paar extra slingers of een keertunnel nodig.

je kunt nu eenmaal maar 3% stijgen (steiler staat ook niet mooi) dus je kunt de benodigde lengte van het spoor uitrekenen.

groeten,
Hessel
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: de Hoeve op woensdag 15 juli 2009, 12:20:53
Hallo Einte!

CiteerEr staan een paar seinen onder die zijn 10 cm + 2 cm voor de plaat, en je kunt er wat makkelijker bij als er wat mis gaat
OK, duidelijk.

maar wat ik niet begrijp is dat er seinen onder een houten plaat staan. als je ze toch niet ziet, kun je ze net zo goed neerleggen, of gewoon vervangen door een paar schakelaars of relais bijv.

maar goed, als je de hoogte toch nodig hebt, moet het spoor ook zodanig liggen dat de hoogte overbrugd kan worden. net als in het echt zijn dan meestal een paar extra slingers of een keertunnel nodig.

je kunt nu eenmaal maar 3% stijgen (steiler staat ook niet mooi) dus je kunt de benodigde lengte van het spoor uitrekenen.

groeten,
Hessel

Die plaat maak ik zo dat je de seinen door boogjes nog kan zien, ik heb het in mijn hoofd zitten, maar het moeilijk om even zo te zeggen.
Kijk hier maar naar de plaat volgt het spoor

Dit zit er boven



Dit deel komt onder te liggen.



Hier zitten de seinen, bij de balk het sein aan de voor kant blijft gewoon zichtbaar.



Ik moet het nog helemaal uitvogelen, maar dat lukt me wel.
Stijging percentage
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Stijging percentage
Het stijging percentage wordt 3 procent dus een baanlengte van 400 cm, ik had de beschikking over 307 cm.
Die extra lengte moet maar er bij gemaakt worden, daar is wel mogelijkheid voor, ik haal de wissels maar weg bij de keer lus links op de eerste foto.
Mischien ruimte voor een draaischijf maken.
Eerst maar omhoog en dan verder kijken.

Ik zie ook dat er meer forum leden kampen met dit stijging dan wel daling.........
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

het winnen van hoogte is een echt modelbaanprobleem en je merkt al terecht op, dat er heel wat meer mensen stoeien met dit probleem.

een modelbaan bestaat meestal uit een rondlopende vormen. maar in het echt loopt het spoor simpel van A naar B. door de ronde vorm hebben modelbanen weinig ruimte om hoogte te winnen omdat het spoor al gauw een ander spoor kruist.

in het echt zie je soms hele constructies om hoogte te winnen. alleen heb je daar weinig last van onderliggende sporen. dit soort constructies kunnen we in de modelbaan goed gebruiken.

nog een probleem bij modelbanen is dat de lengte en afstanden zeker niet op schaal zijn: 10km is in model 115 meter. nou, op 115 meter spoor kunnen wij wel zeker een hoogte van 10cm bereiken!! of niet dan.

welbeschouwd zou een realistische berg-modelbaan dus bijv. een U-vorm zijn met twee kopstations en een spiraal in het midden. maar een modelbaan hoeft niet altijd realistisch te zijn hoor! een leuke krakelingbaan is ook erg populair.

ik denk dat je wel een leuke en afdoende oplossing voor dit probleem vinden zult. want een modelbaan bestaat uit compromissen. en de oplossing geeft je ook weer voldoening.

groeten,
Hessel.
Lego blokjes
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Lego blokjes
Ik heb van een lego blokje de hoogte gemeten en kwam op een 12 mm.
Gerard stuurde mij een mail met de hoogte volgen Marklin van 6 tot 9 mm per rail.
Zoals je nu op de foto ziet is het stijgings nivo 12 mm per rail erg stijl dus, maar mijn locs hebben er geen moeite mee  :)



Het is wel erg stijl zo  :( :?

Maar ik houd het gewoon op 12 cm stijgen in vier meter.

Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte,

Citeerik haal de wissels maar weg bij de keer lus links op de eerste foto

ik weet niet precies hoe je plan is, maar wissels mogen ook wel in de helling liggen natuurlijk!
daarvoor is wel een goede ondergrond nodig.

groeten,
Hessel.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: de Hoeve op donderdag 16 juli 2009, 19:21:52
Hallo Einte,

Citeerik haal de wissels maar weg bij de keer lus links op de eerste foto

ik weet niet precies hoe je plan is, maar wissels mogen ook wel in de helling liggen natuurlijk!
daarvoor is wel een goede ondergrond nodig.

groeten,
Hessel.



Er zitten 2 wissels ( moeilijk te zien zijn oranje  :( ) aan de linkerkant in het midden van de foto voor de keerlus, als die weg zijn heb ik vier meter lengte om omhoog te gaan.

Hoe ik dan ga keren zie ik nog wel, heb wel een paar ideeen hier voor.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hier een leuke link voor het weekend

http://www.omroephumor.nl/u-diversen.html



Gaat ook over treinen

Kunnen we nog even lachen :D :lol:
Re:Baan plan van Einte update
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Baan plan van Einte update
Bedankt voor de link Einte.
Die is GE-NI-AAL! :lol: :lol: :lol:

Groeten  8)
Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte,

Ik zie dat je met lego blokjes de rails ophoog brengt maar omdat het nogal onstabiel is adviseer ik je om blokjes hout te gebruiken.
Omdat de kans groot is dat je rails een beetje gaat doorbuigen waardoor je stroomgeleider ook iets gaat verbuigen daar komt bij dat als de rails doorbuigt wat eerder al is gebeurd waarbij er een lok iets naar beneden viel en waarbij de kans is dat de koppelingen van je rijtuig af kunnen breken en de nodige kosten mee brengen.

Mijn advies ook al ben je in de opbouw fase maak het stevig en dat hoef niet duur te zijn een stukje afval hout kan al veel schade voorkomen.
Veel succes met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Wim N op vrijdag 17 juli 2009, 22:21:16
Hallo Einte,

Ik zie dat je met lego blokjes de rails ophoog brengt maar omdat het nogal onstabiel is adviseer ik je om blokjes hout te gebruiken.
Omdat de kans groot is dat je rails een beetje gaat doorbuigen waardoor je stroomgeleider ook iets gaat verbuigen daar komt bij dat als de rails doorbuigt wat eerder al is gebeurd waarbij er een lok iets naar beneden viel en waarbij de kans is dat de koppelingen van je rijtuig af kunnen breken en de nodige kosten mee brengen.

Mijn advies ook al ben je in de opbouw fase maak het stevig en dat hoef niet duur te zijn een stukje afval hout kan al veel schade voorkomen.
Veel succes met de bouw verder.

Groet Wim.

Dit was alleen maar een probeersel, morgen ga ik een  oprit maken van multiplex van 5 of 8mm wat er is bij Gamma, en het goede hellings percentage van 3 tot 3,5 procent.

En ik probeer alles altijd stevig te maken voor de eeuwigheid  :mrgreen:

De trein was toen doorgereden het spoor door een verkeerde stand van het wissel  :mrgreen:
Devinitieve baan omhoog
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Devinitieve baan omhoog
Ik ga nu met 2 centimeter per 3 railen omhoog.
Hier de voorbereidingen, eerst een plaat van 244 bij 52 cm en 5 mm dik.



De rails er op afgetekend en dan uitzagen.
Vast lijmen met lijm pistool, lijm is erg heet  :cry:



Hier het resultaat op de baan, een stuk minder steil omhoog, dan bij de test.















Oeps...

Morgen het laatst stukje omhoog naar 12 cm.....
Re:Baan plan van Einte update
die gaat goed he!

succes hoor, hessel
De helling is klaar
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
De helling is klaar
Ik heb vandaag de hoogte van 10 cm bereikt met het laatste stukje.
De lengte van de helling is nu 306 cm



Waar de seinen nu zitten komt een doorkijkje in een muur of bergwand, dan kan ik het goed in de gaten houden of alles daar wel goed gaat, en of er wel locs staan.
Hoe dat gaat worden dat weet ik zelf nog niet eens  :( :?
Het zit nog in mijn hoofd.

Eerst maar de keerlus maken, en een stuk rangeerterein.



De treinen kunnen er goed onderdoor is ongeveer 8 cm daar onder.


Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte,

Ziet er beter uit zo maar is schroeven in plaats van lijmen niet verstandiger omdat het om een tijdelijke oplossing gaat?
En dan kun je je hout altijd nog ergens anders voor gebruiken.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Wim N op zondag 19 juli 2009, 20:28:05
Hallo Einte,

Ziet er beter uit zo maar is schroeven in plaats van lijmen niet verstandiger omdat het om een tijdelijke oplossing gaat?
En dan kun je je hout altijd nog ergens anders voor gebruiken.

Groet Wim.

Deze situatie is niet meer tijdelijk, hij blijft zo  8)
Met de lego blokjes was tijdelijk.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: de Hoeve op dinsdag 14 juli 2009, 21:43:20
als je de lengte van het spoor in een cirkel wilt weten, dan meet je de doorsnede van de cirkel op en die doe je keer 3. meestal is de cirkel iets in de buurt van 70cm. de lengte is dan dus 210cm.

Als ik me goed herinner is de formule 2ΠR.
Hiermee reken je de omtrek van een cirkel uit.
Π (lees Pi) = 3,1415927
R = de straal van een cirkel. Dus gemeten vanuit het middenpunt naar de rand.
In jouw voorbeeld is R 35cm.
Omtrek = 2 x 3,1415927 x 35 =  219,9 cm.

Groeten,
Ton.
Proef opstelling voor rangeerterein.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Proef opstelling voor rangeerterein.
Ben even bezig geweest met proef voor een rangeertereintje bij mijn station.



Ik heb bij de helling boven toch erg weinig ruimte om een rangeerterein te maken, door de lengte van de helling zie achtergrond.
Er is wel ruimte om een locloods te maken.



Voor de helling wil ik een stenen muur of wal maken met bogen bij het sein , een doorkijkje.



Als jullie iets weten voor mij, een verbetering of iets anders zou ik dat leuk vinden  :D

Heeft iemand nog stootblokken met een lampje over, die wil ik wel overnemen.

Re:Baan plan van Einte update
ik heb al even weer niet gekeken en zoveel verandert! , De baan wordt prachtig! je helling ziet der top uit! ik ga men schaduwstation in m-rails leggen =D doe zo verder
Gr kenny
Re:Baan plan van Einte update
even ook naar je baan kijken,word ook mooi hoor ga zo verder goed beezig!!!

groeten peter37
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update
ook ik ga mijn schaduw station in M rail leggen
dit ziet er erg mooi uit maar blijf zelf wel fan van C rail  8) :lol: :lol:
complimenten
groet robert
Re:Baan plan van Einte update
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Baan plan van Einte update
T ziet er leuk uit. Maar dat komt ook door de M-rail  :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Goedzo en ga zo verder. Dat rangeerterrein: Ligt dat niet te dicht op de hoofdbaan? (M.a.w.: je zou misschien een uithaalspoortje kunnen plaatsen??)

Groeten  8)
Verdieping
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Verdieping
@ DJ Ronald:

Ik ga even kijken wat ik kan doen hier, met nog een spoortje er bij.
Bedankt.

Ik heb vandaag een begin gemaakt met de verdieping voor het locdepot.
Een paar balken voor de ondersteuning.




Nu zit de plaat mdf er op 12 mm dik




De verdieping wou ik laten scharnieren aan de balk, maar daar kwam niks meer van veel te warm  :( :?




Ik moet ook de helling aansluiting nog maken.
En dit sein verplaatsen naar het grijze kapje.



Dus ik ben verlopig nog wel even bezig.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

Franeker

offline
Re:Baan plan van Einte update
Moet je onder de plaat tussen je keerlus niet een gat maken om bij je sporen te komen.
Harrie
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: DEBORA0517 op maandag 27 juli 2009, 19:39:49
Moet je onder de plaat tussen je keerlus niet een gat maken om bij je sporen te komen.
Harrie

Nee ik doe het makkelijker, laat het scharnieren aan die balk die daar boven zit.
Dan kan de plaat in een hoek van ongeveer 45 graden omhoog.
Wel natuurlijk alles vast lijmen, en het rijdend materiaal weg halen  :mrgreen: :mrgreen:
Als het klaar is natuurlijk weer foto's.
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

Met interesse je topic gelezen. Er zijn al vele hobbels genomen.
Misschien heb ik het over het hoofd gelezen, maar de blauwe platen die je voor isolatie gebruikt, waar komen die vandaan? Een ander vraag over deze plaat is of hij goed is te bewerken. Hecht hij goed?

Veel succes met de verdere bouw !!!

Groet Jos
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: MarklinSBB op dinsdag 28 juli 2009, 19:03:42
Hoi Einte,

Met interesse je topic gelezen. Er zijn al vele hobbels genomen.
Misschien heb ik het over het hoofd gelezen, maar de blauwe platen die je voor isolatie gebruikt, waar komen die vandaan? Een ander vraag over deze plaat is of hij goed is te bewerken. Hecht hij goed?

Veel succes met de verdere bouw !!!

Groet Jos

De blauwe plaat is gamma ondertapijt plaat.
Ik heb het met dubbelzijdig kleefband gedaan, had ik beter kunnen lijmen  :( :?

Er komen bubbels is waar je met je knieen zit  :( :?

Het lijmt goed met het lijm pistool, en snijden met een scherp mes gaat ook goed  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
einte ziet er weer goed uit seg,ga zo door zal ik zeggen goed beezig  :D


groeten peter37
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Einte op dinsdag 28 juli 2009, 19:26:56
Citaat van: MarklinSBB op dinsdag 28 juli 2009, 19:03:42

De blauwe plaat is gamma ondertapijt plaat.
Ik heb het met dubbelzijdig kleefband gedaan, had ik beter kunnen lijmen  :( :?

Er komen bubbels is waar je met je knieen zit  :( :?

Het lijmt goed met het lijm pistool, en snijden met een scherp mes gaat ook goed  :D

Gr Einte


Hoi Einte,

Heb je ook al ervaring met verven op deze isolatieplaat en het gebruik van houtlijm hierop?

Groet Jos
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: MarklinSBB op dinsdag 28 juli 2009, 20:44:48
Citaat van: Einte op dinsdag 28 juli 2009, 19:26:56
Citaat van: MarklinSBB op dinsdag 28 juli 2009, 19:03:42

De blauwe plaat is gamma ondertapijt plaat.
Ik heb het met dubbelzijdig kleefband gedaan, had ik beter kunnen lijmen  :( :?

Er komen bubbels is waar je met je knieen zit  :( :?

Het lijmt goed met het lijm pistool, en snijden met een scherp mes gaat ook goed  :D

Gr Einte


Hoi Einte,

Heb je ook al ervaring met verven op deze isolatieplaat en het gebruik van houtlijm hierop?

Groet Jos

Geen flauw idee, ben zelf ook benieuwd. En anders snij ik het gewoon weg waar bv. gras moet komen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte,

Als je ervaring hiermee hebt opgedaan dan hoor ik het graag van je!
Het lijkt me goed werken met deze isolatieplaten, ben dus erg benieuwd.

Groet Jos
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update
waarom de islolatie niet alleen onder de rails ????
heb je het plak probleem ook niet en hoed je ook niks weg te halen voor de scenery
groet robert
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: remcy op dinsdag 28 juli 2009, 21:08:53
waarom de islolatie niet alleen onder de rails ????
heb je het plak probleem ook niet en hoed je ook niks weg te halen voor de scenery
groet robert

Ik dacht wel makkelijk zo, Hansje doet het ook zo.
En ik heb hier en daar op het forum ook wel gezien dat er hele platen onder komen.
Mijn baan plan lag ook nog niet helemaal vast
Maar nu zal ik wel hier en daar wat weg moeten snijden, dat gaat wel makkelijk, de tape haal je zo los.
Maar eerst ga ik de baan afmaken, de elektra onder de baan, en dan komt de rest wel later.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update
succes dan  :wink: :mrgreen:
groet robert
Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte

Op de foto's lijkt het alsof de helling nogal abrupt, met een knik, overgaat in het vlakke stuk van de toekomstige scharnierende plaat . Dit zou mogelijk problemen kunnen geven omdat koppelingen op zo'n punt los kunnen raken'en de lokomotieven gaan slippen.
Misschien beter om de overgang wat vloeiender te maken door de rails op de plaat nog een beetje hoger te leggen (bijv een of twee lengtes)  met een minder steile hellingshoek en dat wat verder weer te compenseren.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: pab op woensdag 29 juli 2009, 13:43:20
Hallo Einte

Op de foto's lijkt het alsof de helling nogal abrupt, met een knik, overgaat in het vlakke stuk van de toekomstige scharnierende plaat . Dit zou mogelijk problemen kunnen geven omdat koppelingen op zo'n punt los kunnen raken'en de lokomotieven gaan slippen.
Misschien beter om de overgang wat vloeiender te maken door de rails op de plaat nog een beetje hoger te leggen (bijv een of twee lengtes)  met een minder steile hellingshoek en dat wat verder weer te compenseren.

Dat klopt die helling is nog niet precies afgesteld, alles zit nog los.
Ik ben wel in de goede richting aan het gaan.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
De server ligt plat dus even geen foto's  :( :shock: :? :(
Alles zit op een andere server dus alles werkt niet zo als het hoort  :shock:

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte,

Had daar gisteren ook al last van plaats je je foto via Tinypic.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hallo,

De foto's zijn weer online, ze hadden de rechten van de foto's verkeerde gezet ivm overzetten op een andere server.  :o :shock: :?
Dat is vanmorgen weer rechtgezet  :D

Gr Einte
Verdieping 2
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Verdieping 2
De helling is nu definitief vast gezet, met die blauwe plaat er op. De trein rijd goed gelijkmatig omhoog. De balkjes onder de helling zijn ook vast gezet met lijm direct op de plaat er onder, de blauwe onderplaat heb ik weg gesneden. Dan zit het goed vast  8)




De overgang naar verdieping is nu ook goed afgesteld de trein rijd goed over de overgang.
De schuifjes en kontaktlipjes zijn er afgehaald ivm met scharnieren van de plaat. En voor service op de rails hier onder als er wat fout gaat  8)




Morgen ga ik de scharnieren er op zetten, en hoop ook dat dat goed gaat

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
hallo einte,

dat ziet er ook weer mooi uit seg ga zo verder zal ik zeggen  :P :P

groeten peter37
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte....je bent ook lekker bezig zie ik  :)

SUCCES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :lol:

Groet,

Hans.
Madurodam
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Madurodam
Hier ook treinen te zien in Madurodam, ben met m'n zoon geweest vandaag.


Hier zijn de foto's te  zien te zien  :)
Re:Baan plan van Einte update
Zier er leuk uit....tijd geleden dat ik daar geweest ben  :)

Misschien nog een idee voor een dagje uit !!

Groet,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Baan plan van Einte update
leuek foto 's ben er vorig jaar nog geweest
volgend jaar ga ik met de kleine  :lol: :lol:
groet robert
Re:Baan plan van Einte update
Hoi Einte  :)

Even ter verduidelijking, ik gebruik de blauwe isolatie-platen alleen voor de niet zichtbare delen, bijv. de spiraal, het schaduwstation...dit om het geluid iets te dempen ten opzichte van de delen waar de trein weer zichtbaar is, snap je  :)

Ik heb het gelijmd met piep-schuim-pasta, heel dunnetjes  :wink:

Ik denk dat een trein best wel wat herrie mag maken.

Groeten en succes met je baan !!!!

Hans.
Re:Baan plan van Einte update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Hansje op vrijdag 31 juli 2009, 21:47:11
Hoi Einte  :)

Even ter verduidelijking, ik gebruik de blauwe isolatie-platen alleen voor de niet zichtbare delen, bijv. de spiraal, het schaduwstation...dit om het geluid iets te dempen ten opzichte van de delen waar de trein weer zichtbaar is, snap je  :)

Ik heb het gelijmd met piep-schuim-pasta, heel dunnetjes  :wink:

Ik denk dat een trein best wel wat herrie mag maken.

Groeten en succes met je baan !!!!

Hans.

Bedank Hans,

Ik zat al te denken waar straks bebouwing komt om gewoon het blauwe spul weg te snijden.
Het zit vast met tapijt tape, kun je zo los halen van de plaat  :)  en de rest vast lijmen met het lijmpistool.
En M rails maakt nou eenmaal herrie, en nu is het een stuk minder.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update
Citaat van: Einte op vrijdag 31 juli 2009, 21:56:18
Citaat van: Hansje op vrijdag 31 juli 2009, 21:47:11
Hoi Einte  :)

Even ter verduidelijking, ik gebruik de blauwe isolatie-platen alleen voor de niet zichtbare delen, bijv. de spiraal, het schaduwstation...dit om het geluid iets te dempen ten opzichte van de delen waar de trein weer zichtbaar is, snap je  :)

Ik heb het gelijmd met piep-schuim-pasta, heel dunnetjes  :wink:

Ik denk dat een trein best wel wat herrie mag maken.

Groeten en succes met je baan !!!!

Hans.

Bedank Hans,

Ik zat al te denken waar straks bebouwing komt om gewoon het blauwe spul weg te snijden.
Het zit vast met tapijt tape, kun je zo los halen van de plaat  :)  en de rest vast lijmen met het lijmpistool.
En M rails maakt nou eenmaal herrie, en nu is het een stuk minder.

Gr Einte

Pas op met een warm lijmpistool, anders smelt je isolatie  :lol:

SUCCES !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Baan plan van Einte update
Hallo Einte,

waarom een scharnier (tenzij het opgeklapt) moet worden, zelf heb ik ter voorkoming van een knik in de baan een verbinding(plank) van 20 cm. onder de verschillende panelen gezet, de overgang naar de oprit is hierdoor vloeiender, en treinen blijven niet meer op de knik die ik voorheen in de baan had hangen.

met vriendelijke groet,

Walter