Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Praattopic 20 jaar 3railforum - jubileumwagen

Gestart door Giant donderdag 05 juni 2025, 23:00:06

Forum Moderator Los forumlayout Banditos

Hoi allemaal,

Hier kunnen we volop kletsen over de jubileum wagen die we gaan bestellen (als de 500 behaald wordt).
In het aankondig topic zullen we de voortgang van de verkoop bijhouden.

Deze zijlosser is te bestellen via onze shop, dus klik snel door om deze speciale wagon te bestellen
De verwachte levertijd is medio 2026 (afhankelijk van levering door Märklin)

Het topic met de informatie over deze actie kan gevonden worden via deze link.

LET OP: Voor de aflevering van de wagon kun je kiezen voor verzending òf ophalen bij een beurs in Houten.
Re: Praattopic 20 jaar 3railforum - jubileumwagen

En meteen even een stukje verantwoording naar aanleiding van onze recente poll! :) Dit niet alleen om jullie een beetje mee te nemen in onze gedachtegang, maar ook om aan te geven dat wij echt iets met deze poll hebben willen bereiken. En dat we de resultaten dus ook direct zo goed mogelijk in het al lopende traject hebben geprobeerd in te passen.

Vooraf: Vermelde percentages slaan op de uitwerking van de resultaten van de poll, waarbij kan worden opgemerkt dat deze doorgaans zijn gebaseerd op het aantal stemmen gedeeld door het totaal aantal stemmen op de poll.
Toch wijken een paar situaties hier ietsjes van af, immers is hier eigenlijk sprake van een verkapte verdiepingsvraag (Bijvoorbeeld of de wagon van Märklin moet zijn, of ook van een ander merk mag zijn). In die gevallen is het percentage als volgt berekend: aantal stemmen / een optelsom van het aantal stemmen op de verschillende opties.

In het geval van de Märklin (224 stemmen)/niet persee Märklin (134 stemmen) optie1 geeft dit dus de berekeningen:
- 224 / (224 + 134) = +/- 63%
- 134 / (224 + 134) = +/- 37%

Naar onze mening voldoet deze wagon grotendeels aan de uitkomsten van de poll, immers is het een Märklin (63%) wagon die overduidelijk van de Stichting 3rail is (50%).
Waar we helaas niet onderuit kwamen was de prijs, deze ligt hoger dan de max €40 die door ruim 46% van de poll invullers werd opgevoerd. Wij moeten echter bekennen dat het met de huidige economie steeds moeilijker wordt om in deze prijsklasse iets leuks te vinden... Toch hopen wij dat we met een prijs van €49,95 nog altijd kunnen voldoen aan de wensen van ook deze mensen. Daarbij deed er zich hier een toch wel unieke kans voor, waarbij wij een veel bijzonderdere wagen dan normaal kunnen leveren (Uitgaande dat we de 500 halen).

En hoewel wij weten dat er ook veel mensen zijn die graag een wagon zouden zien uit bijvoorbeeld tijdperk I / II, geeft 49% van de invullers aan dat tijdperk onbelangrijk is. Zodoende hopen wij dat wij met deze tijdperk VI wagen voldoen aan deze wens, maar uiteraard ook dat van de overige 51% toch een groot deel deze wagen gaaf genoeg vindt om die toch aan te schaffen.
Even zo goed zullen wij hier toekomstig waarschijnlijk verder in moeten onderzoeken welk tijdperk het meest in trek is, maar voor de huidige wagon actie kwam dit resultaat dus helaas ietsjes te laat...

Wij hopen dat jullie met deze uitleg iets kunnen, en het eens zijn met onze keuze! Maar, mochten jullie er toch nog vragen over hebben, schroom dan absoluut niet om die te stellen! :)

1 Opvallend is dat hier een paar mensen dubbel hebben gestemd, immers is 224 + 134 = 358, waarbij er moet worden opgemerkt dat er maar 353 mensen de poll hebben ingevuld... :o)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

Gelijk besteld  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

Hier ook besteld om de collectie compleet te houden
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Verrassing! Ik heb ook besteld  >:-D
Dat de wagon iets duurder is heeft dan misschien wel weer als nadeel dat iemand die van een goedkopere wagon er sneller 2 of 3 besteld het nu bij 1 zal houden waardoor we misschien iets minder snel bij de 500 komen. Maar we zullen zien. Denk dat de 500 toch wel gehaald zal worden het is aldoor nog gelukt.

[edit]
CiteerDe wagon is gebaseerd op Märklin artikelnummer 48125 en krijgt een eigen Märklin nummer.
O, dus we krijgen ook een metalen doosje erbij? Het is toch gewoon een 48100 (, 48101, 48102, 48104, 48105) dat maakt de prijs iets minder bijzonder.
[/edit]

Je raadt het niet: Ook hier inmiddels besteeld! :)

PS. Let op: De shop geeft om een of andere reden standaard de PostNL verzendprijs aan in je winkelwagen overzicht... Iets verderop kun je echter gewoon kiezen voor ophalen op de beurs in Houten! :thumbup:

Hoe sneller, hoe mooier!

Ik ben echt wel heel blij met deze wagon. Ik vind het een stoer ding die je ook wel op kan nemen in een 'echte' sleep zonder dat het er gelijk als speelgoed uitziet.

Ik heb voor het eerst mee mogen kijken achter de schermen voor deze wagon. Dikke complimenten voor de heren die dit geregeld hebben. Dat was zeker niet een kwestie van een mailtje sturen en klaar.

Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 06 juni 2025, 11:46:16O, dus we krijgen ook een metalen doosje erbij?
Helaas is deze wagen zonder metalen doosje, wij hadden graag gezien dat het met zou worden, maar dit bleek niet mogelijk. Let trouwens op dat de wagens die jij vermeld al vrij oud zijn, en dat die na inflatie correctie best een stuk duurder zullen zijn dan onze huidige prijs! ;)

Daarbij is ons door M verzekerd dat er echt verschillen zitten tussen de 48125 en overige 48100 uitvoeringen.

met een kleine onderbreking lid sinds 2007

Ik heb op Intermodellbau een aantal Marklin 48125 Museumwagons 2025 (Leonard Weiss) gekocht, echt prachtige wagons! 
Die zitten dan wel in een metalen doosje maar dat vind ik eigenlijk alleen maar lastig met opbergen.

Citaat van: OmeLaurus op vrijdag 06 juni 2025, 12:42:17Die zitten dan wel in een metalen doosje maar dat vind ik eigenlijk alleen maar lastig met opbergen
Dan is hier natuurlijk de uitgelezen kans om net zo'n wagon te scoren, maar dan zonder dat metalen doosje! :D
Hier ook meteen twee stuks besteld, jullie hebben weer mooi werk geleverd. Nu maar hopen dat we snel aan de 500 stuks komen!

Spoorwegfanaat

Best mooi! Komen er ook wagons met verschillende wagennummers uit?

Grüezi midänand!

Waarom geen 3railForum, zoals op eerdere wagons en lok? De stichting bestaat immers geen 20 jaar.

Citaat van: Dibbes op vrijdag 06 juni 2025, 13:08:55Waarom geen 3railForum, zoals op eerdere wagons en lok?
De overgang naar een stichting komt doordat er een verandering van rechtsvorm nodig was ter veilig stellen van de toekomst van het forum. Dat verandert verder natuurlijk niets aan de leeftijd van het forum, maar betekent wel dat de stichting deze leeftijd een beetje deelt met het forum. ;)

Daarbij willen wij als stichting graag uitdragen dat wij inmiddels meer zijn dan alleen een forum, denk aan de wiki en de events tak (O.a de stamtafels). Zodoende hebben wij er net als bij de koelwagen voor de 17.5 jaar actie voor gekozen om de stichting variant te gebruiken.

M* en bezig te digitaliseren

Leuk initiatief !
Kep 'r gelijk maar 2 besteld & afgerekend

Citaat van: EvL op vrijdag 06 juni 2025, 12:57:57Komen er ook wagons met verschillende wagennummers uit?
Helaas zou voor elk wagennummer dan een minimum afname van 500 gelden... Dus nee, het blijft bij dit ene wagennummer. Maar wie weet, ooit in een verre toekomst? Al gaf 90% van de poll invullers natuurlijk wel aan géén heruitgaven te willen.
Ik wil er meerdere bestellen maar bij afrekenen worden er verzendkosten in rekening gebracht. Ik zie nergens waar je kan kiezen voor ophalen

Iets verderop in het betaal proces kun je kiezen voor afrekenen. Verwarrend? Absoluut! Maar het werkt wel, en die keuze maak je voordat je een betalingsmiddel opgeeft en betaald. ;)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Ook 2 besteld!
weer mooie wagons 2 besteld en betaald  wordt al een aardige verzameling van 3 railwagons heb er van elk 2 en de loc

@Maarten Marklin was het inmiddels gelukt om de optie "afhalen" te selecteren? Of heb je extra uitleg nodig? :)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ik vind het een leuk initiatief. :thumbup:  En ondanks dat mijn interesse meer uitgaat in DRG-materieel uit tp II, ga ik ook deze zijlosser bestellen.

Oude liefde roest niet.

:thumbup:  :thumbup: voor allen die dit mogelijk gemaakt hebben!
Zo'n wagen mag toch op geen enkele baan ontbreken? Dus op naar die 500!!

Geen brug is te ver.

Hoi,

Voor de stamtafel Noord-Holland ben ik bezig om een lijst te maken voor een ieder die een wagon, of meerdere wilt hebben. Scheelt weer verzendkosten.

Maar zie bovenaan dat er nog 396 moeten worden besteld. Dat gaat dan toch nog wel hard als er nu als 104 zijn besteld ?

M.vr.gr. Erwin

Citaat van: ikke650 op vrijdag 06 juni 2025, 16:34:58Dat gaat dan toch nog wel hard als er nu als 104 zijn besteld ?
Ze gaan zeker hard Erwin! :thumbup: Overigens is de teller heel iets vertekenend, deze rekent namelijk vanaf de hoeveelheid waarop wij durven te zeggen: De actie gaat definitief door. En dat aantal ligt iets onder de 500, maar de 100 verkochte wagons is zeer dichtbij!
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

We kunnen er altijd meer bestellen Erwin  ;) Hou je vooral niet in.

Geen brug is te ver.

Oke dank je wel, wij zitten al op de 22 wagons.  8o

M.vr.gr. Erwin
Hallo allemaal,

De mooiste wagen van allemaal.
Jammer dat er geen verschillende wagen nummers komen ( tot dusver ? ).

Al zou ik wel een extra ketelwagentje willen ofzo.

Mooie keuze gemaakt !

Citaat van: ikke650 op vrijdag 06 juni 2025, 16:49:45wij zitten al op de 22 wagons.  8o

Dat wordt een mooie stam over de brug Erwin!! :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Mister1736 op vrijdag 06 juni 2025, 16:50:39Jammer dat er geen verschillende wagen nummers komen ( tot dusver ? ).
Als jij er 500 besteld, dan kunnen we vast wel een extra wagen nummer regelen! :D
Mooie actie weer, ook 2 besteld. :thumbup:

Na 35 jr weer terug bij mijn oude passie Marklin M

Top deze actie, heb er 4 besteld omdat het kan.  :thumbup:

Vraagje: levering kent nu 2 opties: per post of via Houten. Is het een idee om ook uit te leveren via de Stamtafels? Misschien de moeite van het overwegen waard, eventueel voor een volgende keer?

Citaat van: FransW op vrijdag 06 juni 2025, 17:37:28Is het een idee om ook uit te leveren via de Stamtafels?
Dat kan je natuurlijk met de stamtafel onderling afstemmen! :) Kwestie van vragen wie er zo'n wagen wil binnen je stamtafel, en dan door 1 persoon laten bestellen.

Dat kan natuurlijk maar dan ligt de betalingsverplichting bij de degene die dit in de Stamtafel coördineert. Ik weet niet of dat nu wel wenselijk is...

Citaat van: FransW op vrijdag 06 juni 2025, 17:49:22dan ligt de betalingsverplichting bij de degene die dit in de Stamtafel coördineert.
Tsja, dat is een kwestie van vooraf een tikkie rondsturen binnen de stamtafel dan? :wink:

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Stamtafel Noord-Holland organiseert de beselling voor de leden.
Vorige keer bij het 17,5 jarig jubileum is dit spontaan gebeurd en is goed bevallen.

Deze keer geven we er iets meer structuur aan.

Henk
2 stuks voor Huub !
mooie wagon !

Ja mensen, wat moeten we hier nou op zeggen joh... Wij zijn eerlijk gezegd volkomen overdonderd met hoe veel wagens er al verkocht zijn! Wat een eerste dag om mee te beginnen zeg! :thumbup:

Inmiddels zitten we inclusief de toezeggingen vanuit bijvoorbeeld de Stamtafel Noord-Holland al ruim boven de 100 verkochte wagens! Eigenlijk zelfs al best een eindje op weg naar de 200 stuks! En hoewel er uiteraard nog een lange weg is te gaan, doet het ons goed om te zien dat jullie deze wagen zo lijken te waarderen.

Wat ons betreft dus op naar de 200 en daarna maar gelijk naar de 500? :)
Ik zag zojuist het notificatie mailtje hierover in mijn mailbox, en ondanks dat deze hobby al een paar jaar op een extreem laag pitje staat. Toch meteen maar twee besteld :)
Ja, zojuist ook eentje besteld. B) / Zal "Beek-Elsloo" erop blijven staan?
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Uiteraard! Dit staat op al onze wagens  :D  :D

Zie onderaan pagina : https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Stichting3rail
Vraagje, ondanks dat ik lid van het ''3Rail'' ben gebruik ik zelf voornamelijk 2 rail. Als ik deze wagen bestel kan ik dan simpelweg de wielen vervangen om hem ook op mijn gelijkstroom baan te kunnen gebruiken?

In de shop heb je de keuze om de wagen meteen met juiste gelijkstroom assen (Optie: Geïsoleerd wielstel) te bestellen. :thumbup:

Deze leveren wij dan los er bij, en kun je er eenvoudig zelf onderzetten.
Fantastisch, heb er gelijk een besteld.
Mooi , gelijk besteld.
Besteld!!

Leuk initiatief weer. Mijn forumtreintje wordt steeds bonter en langer.

Gr. Andre
En 2 besteld

mooie wagon

groetjes uit beetje krom
opa cees

Citaat van: cees52 op zaterdag 07 juni 2025, 14:35:27uit beetje krom
En nu maar hopen dat ze daar dan wel recht aankomen! :o)  :o)  :-)
Er staat bij afrekenen dat het Excl BTW is..., dus komt daar dan nog 21% bij als ik doorga ???

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.