Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?

Gestart door flevoland2012 woensdag 06 juli 2022, 14:09:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
ik bezocht vandaag 3dmodelscenery.nl, maar de vraag is bestaat deze nog wel, staat niet zoveel op de site en al helemaal geen adres of telefoonnummer.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Ze hebben aardig spul maar ik ga er zelf niet bestellen zonder naw gegevens
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Inderdaad, raar dat ze geen "wie zijn wij" of contact pagina op de website hebben. Geeft niet bepaald vertrouwen in de zaak.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Het is de site van Marc Rijkhals, vorig jaar deelnemer Trein compentitie
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Zit sinds vandaag niet meer op facebook, facebookpagina 3D modelscanery is ook verdwenen.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
hij is nog altijd aanwezig op FB; zojuist nog gecheckt;


mvg,
Michel
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
 @citaat

ik krijg bericht dat de pagina buiten werking is
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
 @citaat werkt gewoon.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
het maakt niet meer uit, ga de dingen op Shapeways halen of elders
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Onze website ondergaat op dit moment gepland onderhoud.
Bedankt voor uw begrip.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Citaat van: Timelord op vrijdag 12 augustus 2022, 20:10:55Bedankt voor uw begrip.
Hoelang is begrip aanvaardbaar?
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Nu al zes maanden gepland onderhoud. Dat is geen krappe maar een knappe planning.
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Marc leeft nog, zal hebben ingezien dat er met 3d prints niet veel te verdienen valt;

mvg,
Michel
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Michel,

het is een sector met veel concurrentie. Vooral nu er steeds meer printers thuis staan. Onderstaande shop als voorbeeld (Geen aandelen in ;) ). 

Modelraidroad3D

Is een samenwerking aangegaan met het youtube kanaal van "Marklinofsweden"
Er staan 800 nieuwe 3D modellen op de planning voor dit jaar. 
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
concurrentie is niet zozeer het probleem, omdat die prints zo weinig kosten kun je er ook weinig op verdienen,
en voor stl-files kan je ook niet veel vragen, (en ze worden dan ook nog eens gekopieerd door anderen)


ik heb zelf al dingen afgedrukt voor forumleden, de verzendkosten (naar Nederland vanuit Belgiƫ) waren meer dan de print zelf;

mvg,
Michel
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Fijn, dat linkje naar modelrailroad3D! Er staan heel interessante modellen op voor aardige prijzen.
Natuurlijk moet er nog geprint worden en dat kan nog wel eens wat tegenvallen, maar er zijn fraaie resultaten te behalen, heb ik ervaren.

Groet,

Peter
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
 @citaat Peter,

het printen met een resinprinter moet meevallen qua moeilijkheid. Meeste werk hebben de makers al gedaan. (Zelf enkel FDM printers, nog geen resin printer)

Het youtube kanaal "Marklinofsweden" merkt samen met dat bedrijf.

filmpje van gisteren laat het proces van een locloods goed zien:


Schijnbaar staan er voor dit jaar 800 modellen op de planning om uit te brengen (Hoewel meerdere modellen in 1 pakket zitten)

Zodra ik aan detailwerk toe ben komt er gegarandeerd een resin printer. En zal ik een "aantal" modellen van Modelraidroad3D kopen.

Schijnbaar staan er ook Duitse kolenwagens op de planning (Kijk ik zeer naar uit)
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Ik heb een resin printer en ik weet dus wat het is.
Geknoei, als de print niet blijft plakken op de build plate. Dan heb je gestolde rommel op de bodem van je reservoir. En moet je alles schoonmaken en helemaal opnieuw beginnen.
Ook een resin print kan trouwens warpen, vervormen dus.
Het is echter ook: bijna euforisch geluk, als het je gelukt is om een print goed te krijgen. Want de details zijn heel fraai. Het resultaat is ook beter te bewerken dan PLA uit de FDM printer. Mooi te schuren en polijsten.

Wel moet je je print eerst altijd nog wassen en belichten met UV. Ja, daar heb ik een mooi apparaat voor, maar het blijven toch wat kliederige bewerkingen en dan moet je het nog 24 uur laten uitharden
Het is best goedkoop en geeft echt voldoening. Zeker als je ook de tekeningen nog zelf gemaakt hebt. Als de instellingen voor de print eenmaal goed zijn, kun je snel meer modellen maken. En dat is tof.

Groet,

Peter
Re: 3dmodelscenery.nl bestaat deze nog?
Citaat van: BlikkenTinus op zondag 02 april 2023, 11:28:03Ik heb een resin printer en ik weet dus wat het is.

Rutger's tweelingbroer heeft er ook 1, inderdaad erg fraaie resultaten mogelijk. Die printer staat nog hier thuis maar vertrekt met zoon/ eigenaar naar zijn nieuwe huis :-(
Maar mooi dat Rutger er ook gaat aanschaffen ;)