Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Is het iemand al opgevallen dat de aangekondigde Trix H0-herfstnieuwigheden nu ook over RailCom beschikken (zie Trix-art. 22991 en 25193)?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Tja. Nog niet gezien. Zelf gebruik ik geen Railcom. Voor mij geeft het geen toegevoegde waarde. Maar kan begrijpen dat ze het implementeren. Na een wat rustige start in de DCC-wereld ondersteunen steeds meer DCC-centrales Railcom(+). Dan krijg je vanzelf een momentum dat steeds meer fabrikanten het gaan ondersteunen. Of dat gaat betekenen dat ze ook in de toekomstige Märklin-centrales Railcom zullen ondersteunen is de vraag.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Over Marklin 24720:

Geel: R5
Groen: R9

Met dank aan onze Belgische vriend voor het aanleveren van dit plaatje.

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat En wat zegt het plaatje nu precies? Je zal er meer uitleg bij moeten geven. Je ziet duidelijk de keuze van Märklin om een kleinere boogstraal te gebruiken. Daardoor zit er een recht stuk aan beide zijde van de boog R5. Dat brengt de kruising meer bij elkaar en daarmee ook de mogelijkheid om binnenliggende tongen en één aandrijving te gebruiken. Bij R9 zou dat minder of niet aanwezg zijn maar wel uitdagingen met de tongen, puntstukken, puko's en één aandrijving om deze goed te krijgen. Dan zal je eerder naar buitenliggende tongen gaan, die variant hebben ze al in een korte variant: Artikel 24624
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
In mijn ogen zegt het plaatje:

- De gebruikte boogstraal komt overeen met R5, en niet met R9 (zijnde de boogstraal van de reguliere slanke wissel).
- Het is geen doorlopende boog, maar recht - boog R5 - recht.

Meer kan ik er niet uithalen en hoef ik er ook niet uit te halen. Ik was simpelweg benieuwd welke straal men gebruikt heeft, en dit plaatje geeft dat in mijn ogen goed weer.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022 (VERRASSINGSMODEL 2022)
Het Märklin/Trix-verrassingsmodel (H0) voor 2022 is bekend. Het betreft de ŽSR 498.104, beter bekend als de Albatros. Tot nu toe heb ik alleen de Tsjechische informatie gevonden (bron: DiskuzeModely.biz), maar naar verwachting zal spoedig ook de informatie in andere talen beschikbaar zijn. Volgens bronnen op Stummi zou de adviesprijs € 679,00 zijn.

Foto's (bron: Michal Dalecký):

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022 (VERRASSINGSMODEL 2022)
Inmiddels is de informatie ook door Märklin zelf gepubliceerd: KLIK.

Video's:

http://youtu.be/nqANyodhF74

http://youtu.be/4ICp-v1422c


Praattopic over het model: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De CSD 498.022 was destijds in 1989 te gast in Nederland om het 150 jarig bestaan van de Nederlandse Spoorwegen luister bij te zetten.

Deze nummer- en kleurvariant zou in de toekomst een goede reden zijn om deze locomotief op de Nederlandse modelspoorbaan in te zetten.

Grtz,

Wil
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dat kon ik me enigszins herinneren, maar had het typenummer niet onthouden nog gefotografeerd.
Dus deze lok kan best op een NL baan rijden met dat argument :thumbup:
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Verbeeld ik het me, of zijn de prijzen van Märklin alweer met 5% omhooggegaan?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Bij een inflatie van meer dan 17% hier ten lande valt dat dan nog mee mDDM!
Maar even serieus, constateer jij een prijsverschil met Nieuwigheden van begin dit jaar en de (advies)prijs heden?
In april/mei werd ook aangekondigd dat men genoopt was prijzen te verhogen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Natuurlijk mag er gepraat worden over prijsstijgingen. Maar met energieprijzen die een factor 4 over de kop gaan (zelfs de zon en wind zijn duurder geworden), vallen er inmiddels de nodige bedrijven gewoon om. Wanneer M met 5% genoeg heeft om te kunnen overleven: chapeau!
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Baanloos op maandag 03 oktober 2022, 22:09:08
Bij een inflatie van meer dan 17% hier ten lande valt dat dan nog mee mDDM!
Maar even serieus, constateer jij een prijsverschil met Nieuwigheden van begin dit jaar en de (advies)prijs heden?
In april/mei werd ook aangekondigd dat men genoopt was prijzen te verhogen.

voorbeeld: TGV Euroduplex compleet (37793 + 43523 + 43433 + 43443):

Maart 2022:      € 1.266
Mei 2022:         € 1.326
Oktober 2022:  € 1.366
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: Baanloos op maandag 03 oktober 2022, 22:09:08
Bij een inflatie van meer dan 17% hier ten lande valt dat dan nog mee mDDM!

Oftewel..märklin is 12% in prijs gedaald. :D

Bart
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: mDDM op maandag 03 oktober 2022, 21:46:55
Verbeeld ik het me, of zijn de prijzen van Märklin alweer met 5% omhooggegaan?

Dat was op 12 augustus al gemeld bij de "aanbiedingen":
KLIK

Groet, Paul
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En de prijsstijging staat ook in de Duitse MM 05/2022: Punktuelle Anpassungen, of te wel actuele prijsverhoging. Of dat stuk tekst ook in de NL-uitgave komt?
Geschreven staat er dat de grondstoffen, transsportdiensten en vooral elektronica onderdelen behoorlijk duurder zijn geworden. Märklin neemt de kosten voor een groot deel zelf voor rekening en stelt alles in het werk om de kosten en daarmee de prijzen zo laag mogelijk te houden. Zo blijven de adviesprijzen voor de rails ongewijzigd. Andere producten zoals Mobile Station gaan wel duurder worden. Een percentage wordt echter niet genoemd. Na ja alles wordt duurder en daarmee ook onze mooie hobby. De prijzen voor de nieuwe loks: o lala zo´n Albatroslok doet je euros de portemonnee uitvliegen.
Dirk :-}0
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En de Herfst nieuwigheden met focus op de stoomlokomotieven:

Youtube

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Uit bijdrage 415:
Na ja alles wordt duurder en daarmee ook onze mooie hobby. De prijzen voor de nieuwe loks: o lala zo´n Albatroslok doet je euros de portemonnee uitvliegen.

Ja dat klopt: alles waar elektronica inzit wordt duurder omdat de chips moeilijk verkrijgbaar zijn en waar een tekort aan is, doet de markt zijn werking. De Albatros is niet speciaal verhoogd in prijs maar zit in haar "Range" van kwaliteit. Ook aan deze prijzen zullen we moeten wennen; de concurrent gaat gewoon mee omhoog als ze deze kwaliteit willen evenaren. Overigens heb ik de loc nog niet kunnen bewonderen/testen; dit komt nog. Ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe constructie overkomt. Tijd zal het leren.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Gisteren de insider jaarwagon opgehaald, op de Marklin site staat dat er een preiser bij zou moeten zitten, kan iemand dit bevestigen?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Die zou er bij moeten zitten Sander.
Hier al meerdere foto's gezien incl. Preiser.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Klopt zit een zakje in het doosje met een preiser
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat bedankt, ik had het doosje aan de andere kant open gemaakt :-)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Märklin koelwagen 45020.006, Benelux Rail
Maar een link en geen foto want daar heb ik geen toestemming voor gevraagd.
https://www.nijverepublishers.nl/M%C3%A4rklin-koelwagen-Benelux-Rail-1-87
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Interessant. Volgens de website is deze 13,4 cm lang. Dat is voor het eerst dat ik een langere reclame koelwagon zie. Bij mijn weten zijn andere reclame-koelwagons altijd gebaseerd op het modelletje van 11,5 cm lang.

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Volgens mij was er al een wagon van die lengte (heb niet zo snel nummers voorhanden) want deze wagon heeft al een mal.
Dat kan je dan ook terugzien aan de prijs, want een nieuw model voor reclame doeleinden gebruiken is te duur.
Meestal gaat zoiets ook eerst vanuit het programma van leverbare modellen gebeuren, andersom heb ik het in ieder geval nog niet meegemaakt ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Wat Koen zegt is dat hij nog geen eerdere reclame-koelwagen heeft gezien op basis van de 45020. Maar Google laat wel al andere reclame varianten zien zoals de .001.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
En Marklin TV folge 120 staat online; Veel plezier met kijken. (o.a. Museumswagen2023)


Zelfs iets uit Nederland, De grote kleine modeltrein competitie...

Jan-Peter
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De 43577, 43578 en 43579 NS dubbeldekker rijtuigen zijn inmiddels uitgeleverd. Helaas kampen sommige rijtuigen met wielen die spontaan uit de draaistoelen vallen. Voor mij geldt dat zowel bij het stuurstand als bij het B rijtuig. Wat ik van de winkel begreep is dat het probleem bekend is bij Marklin en ze werken aan een oplossing.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@citaat Dus op dat punt hebben ze de dubbeldekkers nog niet aangepast. Resultaten uit het verleden..... Zo jammer weer.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Vraag me af of er wel product controlle is voordat de producten naar de winkels gaan, dit probleem is al jaren bekend, heel apart dat ze nu niet opgelost hebben, zijn de wielen de smal ofzo, volgens mij komt dit fenomeen niet bij een andere fabrikant voor.

Zal wel maanden gaan duren voordat ze weer leverbaar zijn en ook de trix versie was sowieso nog niet uitgeleverd.