Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe baan Woerden

Gestart door Ferdi zaterdag 31 juli 2021, 20:53:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe baan Woerden
3railkoen
gast

Re: Nieuwe baan Woerden
naast een kleine diode in de terugmeld leiding richting de s88 module is het ook aan te bevelen de diode truc toe te passen in elk geisoleerd baanvlak teneinde betere massa te krijgen
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2018

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hallo Ferdi en Peter,
Mijn vraag is, wat preciezer geformuleerd: slijp je alleen de spoorstaven? of ook de spoorlassen (de verbindingsschuitjes waarin de sporen tegen elkaar worden geschoven)? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Ik ben bezig mijn schaduwstation te leggen, te verbinden met de ringleiding en vervolgens de contactrails aan te sluiten.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ferdi,

Zag je draadje net, leuk om te zien dat je het stationsbord van Woerden nog steeds gebruikt.
Heeft dus een goede bestemming gevonden.  :thumbup:
Mooie baanplannen , ben heel benieuwd hoe het wordt als Woerdenaar ga ik dit draadje natuurlijk volgen.

Groet Marco
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Peter Alex op vrijdag 24 september 2021, 15:33:30
Hallo Ferdi en Peter,
Mijn vraag is, wat preciezer geformuleerd: slijp je alleen de spoorstaven? of ook de spoorlassen (de verbindingsschuitjes waarin de sporen tegen elkaar worden geschoven)? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Ik ben bezig mijn schaduwstation te leggen, te verbinden met de ringleiding en vervolgens de contactrails aan te sluiten.

Alleen de spoorstaven. Bij c-rail heb je geen spoorlassen.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Beste mensen,

Ik heb het helemaal gehad met de Viessmann 5217. Alle rail contacten met de dremel doorgeslepen. Blijkt er toch weer een terugmelder te branden: uitgang van de module niet goed, terwijl ik ze allemaal individueel getest heb. Dat heb ik nu al met 3 modules. Ik overweeg ze er allemaal uit te gooien. Ik heb er 15 liggen. Maar ja, wat dan?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ferdi,

Geen idee of mijn (vroegere) probleem enigzins te vergelijken is.
Ik had veel last van spookmeldingen, ook ik heb de 5217.
Allereerst heb ik alle verbindingen tussen de 5217's en de IB vervangen door netwerkkabels.
Daarna, alle terugmeldbekabeling volledig apart gelegd vd ringleiding en aanverwante kabels, hier zit nu minstens 20cm of meer tussen.
Daarna, alle problemen hier over!
Nogmaals, weet niet of deze oplossing al aangedragen is en of dit bij jou zou gaan werken, maar bij mij hielp het en ik probeer gewoon mee te denken.

Groet

Mark
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hallo Mark,

Citaat van: Mark147 op vrijdag 24 september 2021, 17:40:18
Allereerst heb ik alle verbindingen tussen de 5217's en de IB vervangen door netwerkkabels.

Ik heb zelf 6-polige kabels gemaakt die allemaal goed functioneren.

Citaat van: Mark147 op vrijdag 24 september 2021, 17:40:18
Daarna, alle terugmeldbekabeling volledig apart gelegd vd ringleiding en aanverwante kabels, hier zit nu minstens 20cm of meer tussen.

De ringleiding zit 50 cm van de modules af.

Ik overweeg ook de verloopstukjes van Huib Maaskant naar RJ45 aan te schaffen en ze dan met een patchkabel te verbinden.
Dank voor jouw reactie!

Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ik heb idd ook die verloopstukjes zodat je gewone netwerkstekkers kan gebruiken.
Hoop dat je eruit komt!!!!
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2019

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ha Ferdi,
Ik heb ook veel problemen gehad met mijn Viesmann terugmelders. Waren wel oudjes, en hadden blijkbaar de tand des tijds niet doorstaan. Allemaal weggedaan dus.
Ik heb nu de Rosoft S88 - diode truc. 16 aansluitingen, 25 euro.  Werken al 2 jaar probleemloos. Ik kan ze je van harte aanbevelen.

Gr Hans
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
destijds in mijn baantje zo'n 20 viesmann terugmelders en geen probleem met ze gehad.
wel natuurlijk met de UTP kabels en stekkers.
daarnaast een 5 stuks rosoft terugmelders gehad waarvan 2 stuks na verloop van tijd de geest gaven.
dit zegt niks over de kwaliteit maar gebruik de ethernetkabels en hou ze van andere spanning- of impulsvoerende kabels vandaan.

Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hoi Ferdi,

Ik gebruik 17 stuks Viessmann 5217 zonder problemen, geen spookmeldingen

- standaard platte kabel van de 5217 naar de HSI88.
- langste draad lengte van de 5217 naar de secties is 10 meter, de meeste draden liggen vrij van de overige bekabeling

Gr Matje
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Alle "normale"  terugmelders zijn gebaseerd op hele oude techniek, de 4044 flip-flops en de 4014 schuifregisters, die van mij, zelfbouw Edits, draaien al 25 jaar, dus van verouderen geloof ik niets.

Maar als je wilt verjongen dan zijn de terugmelders van Rosoft met diodetruuk goed en niet al te duur, Wim Ros staat achter zijn product, woont in Nederland, alleen als jij wat fout doet, dan is het niet de makkelijkste persoon om mee om te gaan.

Nog even terug naar je slijpwerk: heb je na het slijpen en voor het aansluiten van het draadje aan de terugmelder, de weerstand van het railstuk gemeten t.o.v. de massa rail, hij moet oneindig zijn, dus niet bijna oneindig maar echt oneindig.

Groet, Anne W
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2019

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hoi Ferdi,

Als eerder gezegd: ik werk met de Rosofts achter een S88 Link. Heb echter ook een forse hoeveelheid problemen gehad.

1: Gebruikte K-rail waar aan was gesoldeerd. De daardoor optredende roestvorming maakte detectie onbetrouwbaar.
2: Beschadigde (gebruikte) K-rail op het punt van de rail koppelingen. Ik weet niet of iets dergelijks bij C rail ook kan spelen.
3: De eerste S88 unit moet een koppeling met massa hebben ( in mijn geval de S88 Link). Als je die achterwege laat krijg je ook merkwaardige meldingen.

De terugmelders zijn tamelijk eenvoudig te testen met een "kortsluitkabeltje". Overstap van de 6 aderige kabel naar netwerkkabel brengt volgens mij niet zo veel. Het signaal blijft gelijk maar het kabelen gaat eenvoudiger. Als eerste zou ik het probleem zoeken in de baan.


Met vriendelijke groet,

Arie
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2010

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Ferdi op vrijdag 24 september 2021, 17:35:15
Beste mensen,

Ik heb het helemaal gehad met de Viessmann 5217. Alle rail contacten met de dremel doorgeslepen. Blijkt er toch weer een terugmelder te branden: uitgang van de module niet goed, terwijl ik ze allemaal individueel getest heb. Dat heb ik nu al met 3 modules. Ik overweeg ze er allemaal uit te gooien. Ik heb er 15 liggen. Maar ja, wat dan?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.

Ferdi,

Je wil te snel. 
Ik zou gewoon twee contacten per module reserveren als defect.
Ze zijn niet nieuw meer ,dus wat speling inbouwen.

En per boosterkring een massa aansluiting of string modules.
Je kunt me altijd bellen. Twee zien meer als een.

Mvg Robin


Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Anne W op vrijdag 24 september 2021, 22:46:44
Nog even terug naar je slijpwerk: heb je na het slijpen en voor het aansluiten van het draadje aan de terugmelder, de weerstand van het railstuk gemeten t.o.v. de massa rail, hij moet oneindig zijn, dus niet bijna oneindig maar echt oneindig.

Dag Anne W,
Dat heb ik niet gedaan, omdat alles al is aangesloten. Ik kan dat natuurlijk alsnog doen door de terugmelders te ontkoppelen en te meten. In ieder geval op de trajecten waar ik nog storing ervaar.
Dank!
Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Hero op vrijdag 24 september 2021, 23:10:16
En per boosterkring een massa aansluiting of string modules.

Dag Robin.
Dat zou het ook kunnen zijn. Het bovenste schaduwstation zit op een booster. Ik ga morgen eens een massa aansluiting van één van de modules naar de boosterkring maken. Ik hoop dat het de oplossing is.
Dank!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Als de massa op je baan geheel en keihard met elkaar verbonden is, dan zijn extra verbindingen tussen de modules en de railmassa niet gewenst, hierbij ga ik er van uit dat er één verbinding is gemaakt tussen één module en de railmassa.

Groet, Anne W
Re: Nieuwe baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hoi Ferdi,

Heb je het ondertussen al kunnen oplossen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 15 oktober 2021, 15:51:14
Heb je het ondertussen al kunnen oplossen?

Dag Peter,

Bijna! Ik heb schaduwstation 1 met 3x 5217 op de 60883 link88 bus 2 aangesloten. Deze zitten op booster 1. De andere 4x 5217 van schaduwstation 2 op bus 3 rechtstreeks op de centrale. Moet later naar booster 2. Ik heb ook op de link88 (eerste module) twee aarde draadjes naar stroomkring 1 (CS3) en stroomkring 2 (booster) gelegd.
Er zijn geen spookmeldingen meer. Echter er knipperen nog 2 terugmelders van booster 1. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de spanning van de stroomkring. Het is onvermijdelijk dat sommige terugmelder draadjes de stroomkring kruizen. Ik heb er één die er precies tussen lag om kunnen leiden. Dat scheelde al veel! Ik vraag me af of je de terugmelder draadjes kunt isoleren? Misschien met een stuk krimpkous?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden: CS3 kortsluiting
Beste mensen,

Ik heb tevens een CS3 gekocht. Installeren liep allemaal perfect. Kon heel makkelijk alle data van de CS2 overzetten.
Echter, bij de geringste kortsluiting zet het apparaat zichzelf uit en duurt het minstens 5 minuten (dat is lang!!!!) voor hij weer opstart.
Ik las dit draadje:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=78617.0
waarin de oplossing zou liggen in een lagere voeding van 60VA ipv de 100VA die er bij mij aan hing. Lijkt vooralsnog te werken!
Vraag me alleen af of ik die 100VA eigenlijk nodig heb om genoeg capaciteit te hebben voor de baan?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hoi Ferdi,

Kabels mogen elkaar wel kruisen maar dan de beiden bundels echt als een kruis neerleggen.

Krimpkous geeft geen extra afscherming, als je de 2 knipperende ingangen los maakt is het geknipper dan weg?
Of anders gezegd komt de storing uit de baan zelf of gaat de S88 de fout in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 15 oktober 2021, 16:12:51
Kabels mogen elkaar wel kruisen maar dan de beiden bundels echt als een kruis neerleggen.

Top! Dank.

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 15 oktober 2021, 16:12:51
als je de 2 knipperende ingangen los maakt is het geknipper dan weg?
Of anders gezegd komt de storing uit de baan zelf of gaat de S88 de fout in.

Nee, het geknipper gaat door, maar dan weer bij een andere terugmelder. Heeft volgens mij ook met de spanning van de baan te maken. Het treedt pas op als er meer dan 10 loks in het schaduwstation staan.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Beste mensen,

Nog een andere vraag: ik heb in de twee schaduwstations met C-rails ongeveer 100 wisseldecoders in de wissels staan, aangesloten op de baan. Nu lees ik op dit forum dat het beter is een aparte stroomkring voor deze wisseldecoders te maken. Is dat inderdaad beter? Dat betekent twee nieuwe stroomkringen onder de baan met een eigen booster om per schaduwstation 50 wissels aan te sluiten.
Het gaat mij vooral om de duurzaamheid van de decoders. Ik kan me voorstellen dat die minder te lijden hebben als ze gevoed worden door een aparte stroomkring en geen last hebben van kortsluitingen door treinen etc.
Klopt dat?

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
 @citaat Het is meer de digitale stroom die daardoor verbruikt wordt als je je wisseldecoders niet voorziet van een eigen stroomkring. Alleen de stroomvoorziening op een eigen stroomkring en voor het digitale signaal kan op de huidige stroomkring die door je CS wordt gevoed.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hoi Ferdi,

Meet jij ook of jouw terugmelders inderdaad alleen aan massa hangen?
Gewoon met een multimeter zonder ingeschakelde CS 3?

Dit vraag ik je omdat vooral bij C-rails heel gemakkelijk sluiting ontstaat bij die doorgeknipte contacten, en dan doel ik op dat bruggetje van de massa.
Als die niet goed verwijderd is kan ie heel gemakkelijk tegen je middenrail aankomen, vandaar elk stuk meten om dit soort sluitingen te voorkomen.
Haastige spoed is zelden goed, en meten is weten.

Als je een zwaarder trafo (100VA i.p.v. 60VA) inzet, is het inherent daaraan dat je ook de bedrading erop aanpast.
Anders spreekt jouw CS 3 nog sneller aan in geval van kortsluiting (dunnere draden en grotere stromen).
Let wel hij is dan wel beveiligd, maar het is niet de bedoeling dat je steeds de CS 3 zo op z'n donder geeft.
Eerst dus de storing(en) zoeken die deze kortsluiting veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,

Hans V200.0
Re: Nieuwe baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Het los voeden van de wisseldecoders is wel handig, maar jij hebt denk ik van die inbouw decoders?
In dat geval ben je er niet met een losse voeding, ook de data moet door die kring heen lopen.

Jij rijd met iTrain als ik het goed heb, dan zou er steeds een wissel tegelijkertijd geschakeld worden, dan is het nog steeds zonde van de digitale stroom ( zoals wij altijd zeggen  :) ) maar een wissel trekt rond de 1A per keer ( kortstondig ) en kan een dip geven in je booster kring.

Een en ander heeft ook te maken met de gebruikte kabels.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2014

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ferdi je zit vast aan een booster om de decoders te voeden, verder zijn de spanningsdippen niet te merken(rij zelf met een CS1 en M83 op de baan is aangesloten)
Wat was de reden om voor de inbouwdecoders te kiezen, ipv losse decoders? Booster incl voeding kost je al snel een 250 euro.
En een losse voedingunit incl voeding voor M83 of M84 kost je nog geen 100 euro.
Re: Nieuwe baan Woerden: terugmeld probleem opgelost
Beste mensen,

Ben de afgelopen weken bezig geweest om de afstand tussen de twee schaduwstations groter te maken. Ik kon er wel tussen, maar had met 20 cm. toch te weinig ruimte. Ik heb de onderste verlaagd, zodat ik er net onder kan en de tussenruimte 35 cm, gemaakt. Daarvoor moest ik ook 2 nieuwe klimspiraal ovalen tussenvoegen. Dagen bezig geweest alle moertjes eraf en weer erop te schroeven. Uiteindelijk allemaal gelukt.
Het terugmeldprobleem was echter nog niet opgelost. Het onderste schaduwstation werkt perfect op de CS3 en 5 terugmelders. Het bovenste schaduwstation op de booster met 3 terugmelders blijft knipperen en valse meldingen geven. Ook een extra aarde draad gaf geen oplossing.
Uiteindelijk de handleiding van de 60883 doorgelezen:
'5V in gemengd bedrijf van Märklin producten S88 en S88 AC/DC, alsmede producten van andere aanbieders. 12V alleen in combinatie met S88 AC/DC.'
De stroomvoorziening stond bij mij op 12V. Toen ik deze omzette naar 5V, was het probleem opgelost!
Geen enkele knippering of valse melding meer. Een prachtig rustig beeld van de baan op iTrain.
Nu testen, testen, testen. Mogelijk binnenkort een filmpje.
Dank aan allen voor het meedenken.

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hi Ferdi,

Een imposante spiraal heb je gemaakt, zelf ga ik binnenkort ook aan eentje beginnen.
Maar eerst eens kijken want ik heb 20 cm tussen de schaduw-stations bedacht.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Haradigi op dinsdag 02 november 2021, 19:27:05
Een imposante spiraal heb je gemaakt, zelf ga ik binnenkort ook aan eentje beginnen.
Maar eerst eens kijken want ik heb 20 cm tussen de schaduw-stations bedacht.

Dag Harald,

20 Centimeter zou genoeg moeten zijn, maar door de diepte (bij mij 80 cm) is het lastig erbij te komen.

Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
zo !!! dat ziet er netjes uit Ferdi  :thumbup: :thumbup: ben benieuwd naar jouw verdere vorderingen !
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ha Ferdi,

Fijn dat het probleem met de terugmelders is opgelost. Soms ligt de oplossing toch voor de hand.
Voor het losdraaien van de moertjes heb ik een tip: een klein ongebruikt verfrollertje op een schroefmachine (boor) en dat tegen die moertjes houden. Scheelt je bij een volgende helix veel tijd ;)

Groet Dennis
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: d.vanaalst op dinsdag 02 november 2021, 22:04:40
Voor het losdraaien van de moertjes heb ik een tip: een klein ongebruikt verfrollertje op een schroefmachine (boor) en dat tegen die moertjes houden. Scheelt je bij een volgende helix veel tijd ;)

Goedemorgen Dennis,
Gelukkig had ik zelf ook al iets bedacht:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=83723.msg1416029#msg1416029

Met een boormachine en elastiek.
Ik moet er niet aan denken om 40 draadeinden van 80 cm. met ieder 14 moeren met de hand te moeten doen (640 moeren en ringetjes)!
Dank!

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hi Ferdi,

Handig moeren-ding, ken ze alleen in een veel kleiner formaat.
Zie een grote rol "rubber"? liggen gebruik je dat voor je schaduw station en meer, waar gekocht ? (linkje)

groet
Harald
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Haradigi op woensdag 03 november 2021, 11:58:19
Zie een grote rol "rubber"? liggen gebruik je dat voor je schaduw station en meer, waar gekocht ? (linkje)

Dag Harald,

Ik gebruik het rubber als ondergrond ipv kurk. Werkt met een plakstrip. Ideaal!
https://www.rubbermagazijn.nl/celrubberplaat-epdm-zk-2mm-breedte-100cm_zwart_11532.html

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Beste mensen,

Tijd voor een update!
Ben in december bezig geweest met testen. Alles werkt perfect. Treinen lopen goed omhoog. Terugmelders werken, geen storingen in iTrain. Ik had nog 4x 24130 in de baan zitten. Daar liepen een aantal lange tankcontainer wagons uit de rails. Deze heb ik kunnen vervangen door 24230 exemplaren. Ik ben nu voorzichtig begonnen met de bovenste laag K-rails. Als eerste station Woerden gelegd en in de Kerstvakantie het station helemaal opnieuw gebouwd. Moet nog verlichting in, prullenbakken, passagiers etc.
Het station is gebouwd van Busch zwembaden (BU1025), trappen Faller 131378. Daarnaast de toegangspoortjes van 3dprintscenery.nl en de kaartjesautomaat en perron wachtruimte van 3dscaleworks.nl.

Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2021

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ziet er mooi uit Ferdi. Waar heb je de perrons van gemaakt (en dan met name de tegels)?
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hallo Ferdi, wat een straf plan heb je daar en wat een prachtige ruimte.   :P
Ik heb even je topic doorgenomen en je gaat als een speer.
Het ziet er ook nog eens goed uit. Ga zo door, want je hebt me nieuwsgierig gemaakt  ;) :-)
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Peter01 op donderdag 13 januari 2022, 18:18:48
Waar heb je de perrons van gemaakt (en dan met name de tegels)?

Dag Peter,
Ik heb ooit een perron sjabloon van een website gehaald. Staat ook op dit forum:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75078.msg1296387#msg1296387
Deze heb ik zelf in Word aangepast met knippen, plakken en draaien.
Geprint op een etiket A4 en opgeplakt op het perron.
Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Netjes Ferdi  :thumbup: Heb je nog wat aan de s88 decoders gehad ?
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hi Ferdi,

Dat ziet er alweer erg goed uit.
Is het trouwens het station zoals het er tegenwoordig uitziet ? Ben daar al jaren niet meer geweest.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Je hebt de vaart er weer goed in zitten Ferdi  :thumbup:
Het station staat er mooi bij, ik zou willen dat ik al zover was.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: Haradigi op vrijdag 14 januari 2022, 11:21:49
Is het trouwens het station zoals het er tegenwoordig uitziet ? Ben daar al jaren niet meer geweest.

Dag Harald,
Uiteraard met wat 'dichterlijke vrijheid'.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: robert39 op donderdag 13 januari 2022, 21:19:43
Heb je nog wat aan de s88 decoders gehad ?

Dag Robert,

Ze liggen nog in het doosje, maar ik ga ze gebruiken onder deze bovenste laag. Ik denk er volgende week aan toe te komen om de eerste werkend te krijgen.

Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Hallo Ferdi

Ik moet mijn verontschuldigen
Zie nu pas dat jij weer begonnen bent
Ik ben blij dat het probleem bezetmelder verholpen is
Blijkbaar en ook ik hebben er veel mensen toch problemen mee
Veel succes met je nieuwe baan
Jou kennende maak je er weer een technisch hoogstandje van

Gert
John
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2018

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Station Woerden, ben 63 jaar geleden in Woerden geboren en heb er 24 jaar gewoond aan de Prins Bernhardlaan. Dat is vlak bij "de gracht" waar het spoor achterlangs richting Gouda gaat. Als ik in bed lag en er daar een trein langskwam, voelde je het bed een beetje bewegen.
Later ging ik naar school in Gouda en Rotterdam met de trein, 8 jaar lang, prachtig. Ik vind alleen al daarom dit draadje zeer bijzonder.
Veel sukses, dit is wel een gigantisch projekt.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2008

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Ha Ferdi,

Grappig om te zien dat je gebruik hebt gemaakt zwembad-overkappingen. Doet goed denken aan de werkelijkheid. Kan me herinneren van toen ik zelf stage liep in Woerden was het soms een sauna onder die glazen kap over de sporen, soms ook stervenskoud vanwege de tocht.
Dit zijn ideeen waar een ander wat aan heeft omdat iemand er maar op moet komen.

Verder bouw je zoals eerder gezegd vrij snel! Ga zo door zou ik zeggen.

Hartelijke groet,

Dennis
Re: Nieuwe baan Woerden
Ziet er allemaal netjes en goed uit.

Een vraagje. Je hebt de perrontegels uitgeprint en geplakt.
Heb je daar nog een beschermlaag over heen gedaan? Want ik neem aan dat het na een tijdje vervaagd als je er geen bescherming op aan brengt.
Re: Nieuwe baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Nieuwe baan Woerden
Citaat van: flyerman op zondag 16 januari 2022, 20:44:11
Je hebt de perrontegels uitgeprint en geplakt.
Heb je daar nog een beschermlaag over heen gedaan? Want ik neem aan dat het na een tijdje vervaagd als je er geen bescherming op aan brengt.

Dag Martin,
Het is geprint op etiketpapier. Dat is iets steviger dan normaal papier. Er zit (nog) geen beschermingslaag op. Het zal wel wat vies worden, net als in het echt. De baan staat niet in de zon, dus vervagen zal niet zo snel gaan. Misschien ook wel een idee om er blanke lak op te spuiten?
Heb jij er ervaring mee?
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Nieuwe baan Woerden
Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar ik kwam het bij jou in dit topic tegen. Aangezien ik ook binnenkort perrons wil gaan maken vroeg ik het me af.