Gisteravond was het weer tijd voor de hobby avond van Sander en mij

.
Sander had via internet een OM32 serial decoder van Dinamo besteld en was van de week al bezig geweest om 2 seinen ( een Duits en een Nederlands sein ) aan te sluiten op de decoder.
Deze decoder werkt via de seriele poort van mijn pc en kan samen werken met koploper.
Deze decoder is echt uitgebreid, funkties als groen en geel knipper, je overweg bomen verkeerslichten je kunt hem overal voor inzetten.
Hier zijn we in koploper de instellingen aan het maken.

Hierna hebben we getest, het werkte nog niet zoals we wilde maar dat lag niet aan de decoder maar aan de instellingen in koploper.
Hier moet nog wat meer tijd voor vrij gemaakt worden.

Zoals je ziet is de print niet al te groot en past makelijk onder iedere treintafel.
Ook voor de financieel is dit een aantrekkelijke decoder.
Mijn huidige LTD decoder kost ? 63 en kan 4 seinen met elk 3 leds aansturen.
De OM32 kost ? 51 en kan 8 seinen met elk 3 leds aansturen.
Deze test wordt nog vervolgt.
Er lagen ook nog 2 loc's klaar om omgebouwd te worden, de Strukton Mac en de BR 185 van Railion.
Omdat het al redelijk laat was heeft Sander de Strukton in een wereld record omgebouwd.
Ik heb geprobeerd om hier snel een paar foto's van te maken.
De oude decoder eruit.

En de nieuwe ESU lokpilot erin.

Er moesten nog een aantal weerstanden gesoldeerd worden tussen de leds en decoder.
Toen alles op zijn plaats zat hebben we hem nog even laten rijden, wat een verschil

.
Je herkend de loc niet meer terug, hij rijd veel rustiger en klinkt ook beter.
De Railion komt binnenkort aan de beurt

.
Helaas vloog de avond weer voorbij maar we hebben een leuke en leerzame avond gehad.
Mvg,
Peter / degeluidsman.