Het juist afstellen van de decoder is sowieso een goed plan, vooral het instellen van de schakeltijd (de tijd dat de puls wordt doorgegeven). Bij decoders van ESU (die heb ik toevallig, ik weet niet hoe dat bij andere merken zit) zijn er drie plaatsen waar je de pulstijd kunt instellen: in de software (Rocrail in mijn geval), in de centrale èn in de decoder (dmv de betreffende CV-waarden). Die laatste overrulet alles, dus dat is beslist een punt van aandacht. Te lange pulstijd betekent op termijn een defecte eindafschakeling. Mijn leergeld daarvoor was een stuk of tien defecte decoders, die het overigens na de revisie gelukkig weer doen.
Overigens zijn servomotoren ook niet de heilige graal heb ik begrepen (iets met niet de volledige uitslag kunnen gebruiken?), dus het is kennelijk kiezen uit kwaden. Ik werk nu al een paar jaar met de PTC-oplossing en dat gaat tot nu toe goed (knock on wood). Daar blijf ik dus nog even bij voorlopig.
Zorg in ieder geval dat je overal goed bij je wissels blijft kunnen. Bewegende delen kunnen altijd stuk, wissels dus ook.