Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin koppelingen

Gestart door Maikel Rozemeijer zondag 10 januari 2021, 12:59:24

Märklin koppelingen
Maikel Rozemeijer
gast

Märklin koppelingen
Hallo,

Ik heb voor mijn zoontje Märklin starter set 29194 gekocht.

Jammer genoeg is één koppeling van een wagon defect geraakt én beide aankoppelpunten van de locomotief.

Ik heb online trachten de juiste te vinden maar wordt aardig overspoeld door de verschillende type. En voor de loc lijkt de dikte van de koppelingen ook ook te maken.

Wie kan mij helpen met welke, en eventueel waar, ik dien te bestellen?

Dank.
Maikel Rozemeijer
Krommenie.
Re: Märklin koppelingen
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Beste Maikel,

We willen graag helpen, maar Märklin heeft een tiental verschillende koppelingen uitgebracht, dus zonder foto's kunnen we het nooit met 100% zekerheid zeggen. Echter, als ik mij niet vergis hebben de wagonnetjes een Märklin Relexkoppeling, E701570. De lok heeft een eenvoudige NEM insteek haakkoppeling, E399740.

Als je naar een winkel gaat kan je vaak wel gewoon losse koppelingen krijgen, bij bestellen gaat het vaak per 10, alleen zul je dan wel moeten wachten tot na 19 januari (als de lock-down niet verlengd wordt). In Badhoevedorp zit een winkel Harlaar. In Haarlem zit een winkel (op de Cronjée), Hobbyprof. In Heerhugowaard zit een winkel, Huider. In Wormerveer zat een winkel die nu nog als webshop actief is, Two4Toys. In Koedijk zit modelbouwcompany. In Amsterdam West zit Hobbyland.
Kortom, genoeg in de omgeving. Huider en Harlaar zijn de grootste. Vroeger had ik je naar Santpoort Noord gestuurd, maar die man is helaas overleden. Die had dit soort onderdeeltjes haast altijd allemaal op voorraad.

Groet,
Laurent

Dwarsliggers op de rails sporen niet

In de 3rail wiki ontbreekt nog de bespreking van de startset.
Misschien kun je wat extra info erover geven?

Zie: https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Sjabloon:M%C3%A4rklin-startsets-H0

Meet (kijk, voel, luister) en weet

of naar de Modelspoor / Treinenbeurs in Houten gaan......

Zie: hier

groet
Harald
Maikel Rozemeijer
gast

hallo jan,

hoe dient dit te gebeuren? Ik info aanleveren aan iemand die de pagina opbouwt?

Viel mij net wel op dat op de verpakking andere wagons worden afgebeeld dan dit erin zitten. Maar misschien is dit niet raar.

Maikel.
Volgens mij, wordt het aankoppelen in Märklin My World met magneten gedaan...
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Citaat van: nobody op zondag 10 januari 2021, 16:00:22
Heb je het set überhaupt opgezocht Wim? Weet je überhaupt hoe het eruit ziet?

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: nobody op zondag 10 januari 2021, 16:00:22
Dit is geen My World starter set (geen batterijen) maar een Delta set (met ) Märklin Delta Control 67025 en Voeding 66191, dus met een allstrom motor, in een BR 89 loc.

Citaat van: Laurent op zondag 10 januari 2021, 13:14:34
Echter, als ik mij niet vergis hebben de wagonnetjes een Märklin Relexkoppeling, E701570. De lok heeft een eenvoudige NEM insteek haakkoppeling, E399740.

Citaat van: Maikel Rozemeijer op zondag 10 januari 2021, 14:39:09
1. Hoe dient dit te gebeuren?
2. Viel mij net wel op dat op de verpakking andere wagons worden afgebeeld dan dit erin zitten.

1. Beantwoord per PB
2. Betekent dat de set uit elkaar is geweest.
    Heeft de wagon (die er niet bij hoort) ook NEM-schachten t.b.v. koppelingen
    (d.w.z. zijn het in te steken koppelingen)?

Voor de liefhebber heb ik wat plaatjes geleend bij ricardo.ch, en ik hang er een paar tijdelijk bij als bijlage.
Dan zijn ze te schrappen zodra de admins dat willen.
 @citaat  @citaat Ja.
Maikel Rozemeijer
gast

Hallo,

Wat een reactie van jullie alleen, bewonderingswaardig.

De getoonde afbeeldingen van de set en doos klopt wel ja. (De rode wagon is in mijn set echter gewisseld voor een andere.)

Ik las iets over magneetkoppeling maar dat klopt niet. De genoemde relex koppelingen had ik bij Conrad gevonden. Dat klopt denk ik wel ja.

De genoemde loc koppelingen zijn redelijk plat. De genoemde NEM insteek haakkoppeling E399740 kon ik bij Conrad niet vinden.
Ik had uiteindelijk een boodschappenmandje ergens compleet gekregen met de twee type welke ik hier benoem, maar kom meteen op e30 uit.

Misschien is corona beleid afwachten en een handelaar bezoeken dan maar beter. Jammer genoeg wordt de lock down verlengd.

Gelukkig kan de 6 jarige eigenaar dmv een elastiek nog wel wagons voorttrekken. :)
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hoi Maikel,

Deze koppeligen worden normaal per 20 stuks verkocht á €15,- dus als je twee keer de E399740 besteld, betaal je idd €30,-
Je kunt de koppelingen o.a. per stuk verkrijgen bij https://www.miniatuurstore.nl/details/14151/marklin-e399740-kupplungshaken-1st/
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Maikel,

Voordat je verkeerde onderdelen bestelt, het beste kun je in dit geval naar Badhoevedorp gaan, bij Harlaar is ook een enorme voorraad koppelingen direct beschikbaar.
Helaas even wachten, maar is in jouw geval het handigste.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.