Verslag Statisch gras maker ( verslag + foto's staan ook al eerder in mijn topic als het goed is) ,
Even in het kort, benodigdheden :
+/- één uurtje tijd,
een electr. vliegenmepper (binnenkort weer volop in de winkels),
een theezeefje of een strooibeker,
een krokodillenbekje ( electr.klemmetje),
een halve meter enkelpolig draad.
Je gaat eerst even op verkenning, je schroeft de viegenmepper open en ziet vervolgens twee draadjes zitten.
Deze lopen vanaf de printplaat naar twee metalen roosters op het eigenlijke "mep"gedeelte.
Je knipt deze los, en verleng één met een lang (50cm) draadje en de ander mag wat korter zijn.
Voor de lange draad maak je een kleine uitsparing in het handvat zodat de draad niet bekneld raakt.
De andere draad bevestig je in princiepe aan het theezeefje of de cacao strooibeker.
Het theezeefje is makkelijker te bevestigen aan het handvat van de mepper. De cacao beker staat mooier (net echt ! ). Ik heb deze beker met een beugeltje van aluminium T profiel bevestigd.
Maar haal eerst het ding maar eens aan elkaar en leg alles netjes op een tafel/werkbank.
Bekijk even rustig wat je hebt en hoe je het kunt bevestigen, gebruik je gezond verstand.
Hiermee heb ik met leuk werk een goedkope statisch-begrasser verkregen en voor : ? 5,- !!! + een beetje klein materiaal.
Als ik tijd en zin heb maak ik er nog wel één + fotoverslag met een theezeefje .
Grt. Willem-Jan