Zo, meer geknoei met washes en streaks, enamel verfjes uit de hoek van onze militaire modelbouwerts. Aangezien ik in mijn bouwsels veelal papier gebruik, meeste dakkies zijn uit papier, was ik wel benieuwd naar het effect van deze wasjes enzo op dit papier. Om nu alles eerst in een acrylprimer te zetten, ach daar ben ik gewoon te lui voor of te ongeduldig. Dus heb ik maar wat pigmenten en enamels getest. De basis is een Canson MIteintes pastel papier. Een goede basis voor pastels, wat eigenlijk niet meer is als pigmenten met een bindmiddel dus uitstekend geschikt om met pigmenten te werken. Dakkies dus voorzien van de nodige pigmentjes en alles gefixeerd, het dakkie met de houten latten met Vallejo pigmentfixer op acryl basis, het andere dakkie et MIG pigmentfixer, da's enamel. En ik moet zeggen dat het zich erg goed houd. Dan maar verder met wat grimes en streaks, washes op de roofcaps met trackrust and came en daarna een aantal rust streaks. Beetje groenige zooi op zo'n dakkie, slimy grime dark en wat ik een erg geslaagd product vind de rainmarks. Beide, zowel die AMMO als AK laten een lekkere vies witte regenstreep na. Alhoewel ik moet zeggen dat het werken op papier niet veel verschilt met acryl omdat de verf in het papier wordt gezogen als je het zo dun en vloeibaar gebruikt. Maar ben wel aardig tevreden over het spul wat uiteindelijk voor plastic kits is bedacht....
Rommelige werkbank met de enamel aanwinsten

Dakkie met slimy grime, rainmarks and streaking grimes

Zelfde als boven maar dan met rust washes and streaks op de roofcaps..

van dichtbij..