Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Effe wat anders

Gestart door milocomarty dinsdag 18 augustus 2015, 00:56:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Effe wat anders
milocomarty
gast

Effe wat anders
Ondertussen snijden, plakken, snijden plakken, schilderen en weatheren. Wat Ammo spul besteld en dat is toch aardig leuke materie om mee te werken. Iets meer forgiving als acryl washes..nog aardig wat te doen om de baan klaar te krijgen voor de Valkenburg, Leipzig en Sedan shows..







om te laten zien dat ik iets meer doe als groen..nodige aanpassingen aan mijn tentoostellingsbaan Mara Harbor
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Marty

Prachtige bouwwerken,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Effe wat anders
Marty,

Dit valt maar met één woord te zeggen: WOUUUUWWWWW :thumbup:

Rob
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Dat is idd ff wat anders, maar het ziet er prachtig uit.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u !

:)

De laatste tijd wat aan het kloten met diverse enamel weathering dingetjes. Probeer een beetje uit te vinden wat het verschil tussen AK interactive, Mig productions and Ammo by Mig is. Behalve de kleine verschillen in kleur is de een wat meer dunne verf en de ander wat meer een wash. Ben verder wel erg tevreden over het werken met dit spul. Begonnen met het weatheren van 2 AMS boxcars, de een wordt behandeld met enamel washes en streaking grimes de andere met Vallejo acrylic washes. Ondanks dat ik de acrylic Vallejo washes erg mag ben ik erg onder de indruk van de enamel washes and grimes. Deze zijn wat meer vergevings gezind, het teveel is erg makkelijk te verwijderen met een vochtige kwast met terpentijn en een stukkie keukenrol.

Ammo by Mig and AK interactive washes and streaking grimes



Eerste laag met Vallejo dark brown acrylic wash



Groenige accenten in brak hout, slimy grime dark AK interactive, bijna indentiek aan die van  Ammo by Mig maar ietsie dunner, meer washr..

Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo, meer geknoei  met washes en streaks, enamel verfjes uit de hoek van onze militaire modelbouwerts. Aangezien ik in mijn bouwsels veelal papier gebruik, meeste dakkies zijn uit papier, was ik wel benieuwd naar het effect van deze wasjes enzo op dit papier. Om nu alles eerst in een acrylprimer te zetten, ach daar ben ik gewoon te lui voor of te ongeduldig. Dus heb ik maar wat pigmenten en enamels getest. De basis is een Canson MIteintes pastel papier. Een goede basis voor pastels, wat eigenlijk niet meer is als pigmenten met een bindmiddel dus uitstekend geschikt om met pigmenten te werken. Dakkies dus voorzien van de nodige pigmentjes en alles gefixeerd, het dakkie met de houten latten met Vallejo pigmentfixer op acryl basis, het andere dakkie et MIG pigmentfixer, da's enamel. En ik moet zeggen dat het zich erg goed houd. Dan maar verder met wat grimes en streaks, washes op de roofcaps met trackrust and came en daarna een aantal rust streaks. Beetje groenige zooi op zo'n dakkie, slimy grime dark en wat ik een erg geslaagd product vind de rainmarks. Beide, zowel die AMMO als AK laten een lekkere vies witte regenstreep na. Alhoewel ik moet zeggen dat het werken op papier niet veel verschilt met acryl omdat de verf in het papier wordt gezogen als je het zo dun en vloeibaar gebruikt.  Maar ben wel aardig tevreden over het spul wat uiteindelijk voor plastic kits is bedacht....

Rommelige werkbank met de enamel aanwinsten



Dakkie met slimy grime, rainmarks and streaking grimes



Zelfde als boven maar dan met rust washes and streaks op de roofcaps..



van dichtbij..

Re: Effe wat anders
stafmarklin
gast

Re: Effe wat anders
Prachtig  Marty en zo gedetailleerd zeg, WOUW! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Marty

Vanop een afstand zou je zeggen dat het echt is.
Van dichtbij zeer gedetailleerd.
Complimenten voor deze afwerking.
Daar zijn vast vele uren proberen en mislukken aan vooraf gegaan denk ik.
Re: Effe wat anders
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Effe wat anders
Citaat van: milocomarty op zaterdag 22 augustus 2015, 02:09:20
Zo, meer geknoei  met washes en streaks
:) Nou, je kunt leuk knoeien. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ziet er erg realistisch uit.

Dirk-Jan
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Heel aardig gelukt Marty.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Merci ! Eigenlijk meer weathering maar allez da's ook scenery..

Kon het niet laten om toch ook eens wat te knoeien met de pigmenten en enamels op de steentjes en de werf zelf..eerst wat pigmentjes, twee tinten gefixeerd met een fixer, daarna wat washes en andere zooi. Afgemaakt met een titanium buff drybrush. Links is het redelijk af rechts moet nog verder gedaan worden. Vraag me wel af waar ik aan begonnen ben met nog een 1,2 meter te gaan  ::)





Re: Effe wat anders
Marty

Dat is weer een top performance,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thnx !!

Geloof dat ik nu wel tevreden ben. Na alle plank einden te hebben behaneld met een A/I wash en de AK slimy grime heb ik de hele steiger een wash met een A/I mix van zwart, bruin en sepia gegeven gevolgd door een drybrush met een acryl titanium buff dark. Had toen nog niet het idee dat de oude geweatherde houten look er was en de harde randen door het drybrushen zagen er eigenlijk wel eigenaardig uit. Nog maar een wash dan, dit keer met grijs, walnoot en zwart....ben aardig content met het huidige resultaat, nog een beetje een roesttint op de plank einden naast de rails en dan heb ik nog maar 1,2 meter te gaan..zit er over te denken hier maar eens een videootje van te schieten.....







Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Marty

Prachtig verweerd, top prestatie.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Effe wat anders
Marty,

Weer prachtig gedaan, nu de spijkers nog...  :)

groet
Harald
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Effe wat anders
Prachtig

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dankjewel !! Spijkers, duh..8 per plankie op 2300 plankies..als ik tijd over heb  :D
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Marty

Of wel imitatie spijkers enkel een bolletje roestverf.

Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

Met een MAC meer mans

offline
Re: Effe wat anders
Marty , een genot om deze aanpassingen te zien.

Top!!!!!!!

wil.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Merci, wordt nog gekker behalve de 18400 spijkergaten of bolletjes roestige verf  :P

Met wat subtiele roest tinten op de uiteinden van de planken langs de rails vind ik dit stuk wel af, op naar de volgende 1,2 meter...Tevens een begin gemaakt met mosjes en grassen tussen de klinkers, ok nog geen gras maar dat komt eraan..Plaatje van al de weathering producten die gebruikt zijn op de titanium buff dark acrylic verf en de A/I washes na. Recept voor eerst gebruikte is alcohol met 5ml sepia, 5ml brown and 5ml black Daler Rowney FW acryl inkt. De andere bijna indentiek maar dan met Sennelier walnut and grey en FW zwart. Sennelier is een shellack inkt die constand stevig geschud moet worden. De inkt is we met water te verdunnen maar wat slechter met alcohol, de pigmenten klonteren wat samen, een les voor een volgende mix..





Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Effe wat anders
Wat ziet dit er mooi uit zeg.
Lijkt net echt.
Ben benieuwd naar het eind resultaat
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Eh, voor de steiger is dit het eindresultaat  ;)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Beetje knooj'n met 1 en 2 mm vezels..grasjes tussen de keien..





Re: Effe wat anders
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Effe wat anders
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Prachtig gedaan weer.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Opazwitserland
gast

Re: Effe wat anders
Heerlijk dit is hogeschool-werk :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Och, knoei ook maar wat raak  ;)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Met de volgende show voorde deur eind september ben ik druk bezig met het eindelijk weatherenvan alle gebouwen op Mara Harbor zoals ik het voor ogen heb. Alle plankeindes onderzijden eerst met een alcohol/inkt oplossing aangetipt en bewerkt, schaduwen rond de raampies en langs de cornerposts waarna er een drybrush, bijna whitewashoverheen is gegaan om alles wat zachter te maken. Verder met de mossige groenen aan de onderzijden van de pandjesmet Ammo slimy grime dark..zit watte kijken, valt me wat te groen uit, mischien nog een of ander filter om kleurtjes te blenden..maar welke ?





Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Schitterend weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Effe wat anders
Citaat van: milocomarty op maandag 07 september 2015, 01:39:22
zit watte kijken, valt me wat te groen uit, mischien nog een of ander filter om kleurtjes te blenden..maar welke ?
Misschien sla ik de plank mis :D, maar een heel klein beetje bleekwater op een penseel en dan licht insmeren over het groen heen.
Mininmaal een dag wachten om te kijken of het effect heeft en dan niet te veel uitbleekt.

Dirk-Jan
Re: Effe wat anders
peterke33
gast

Re: Effe wat anders
Even alles gelezen en gezien, en dat is echt meesterwerk gewoon. prachtig gedaan het lijkt net echt allemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 07 september 2015, 07:53:13
Citaat van: milocomarty op maandag 07 september 2015, 01:39:22
zit watte kijken, valt me wat te groen uit, mischien nog een of ander filter om kleurtjes te blenden..maar welke ?
Misschien sla ik de plank mis :D, maar een heel klein beetje bleekwater op een penseel en dan licht insmeren over het groen heen.
Mininmaal een dag wachten om te kijken of het effect heeft en dan niet te veel uitbleekt.

Dirk-Jan

Misschien dat het werkt met acryl, maar dit is een enamel..toon wel wat af met een grijs filter ofzo..
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Zijn weer hele mooie plaatjes   :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo, meer try and errors om van die vochtige onderkanten aan planken te schilderen..na een eerste laag gister met  Ammo slimy grime dark heb ik er vandaag nog eens een laag Ammo slimy grime light opgejast, gevolgd door een laag streaks met Ammo darkbrown for green. Op het ene pandje dan weer een laagje met factory grey Mig pigments..vastgezet met  odourless thinner..weet nog niet welke mij het meest tevreden stelt.....









Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Ben begonnen met de verdere weathering van het grootste deel,plankeindes licht aanzetten met een alcohol/ink gevolgd door Ammo slimy grime dark, Planken rond de sporen kregen een beurt met MIG pigmenten russian earth and industrial city dirt. Tussen door wat streaking effecten op de achterwand van de kolenbunker....video camera loopt mee voor een korte tutorial betreffende de weathering van de werf..







Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Martin

Weer toppie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Hans1957
gast

Re: Effe wat anders
dat ziet er wel gelikt uit, maar wat een klus :-)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Merci, valt best wel mee met de hoeveelheid werk. Is meer een handigheidje..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Bijna klaar met het weatheren van de 1,2 meter dek op deze modulemodule. Ne de slimy grime op het eind van de planken een lichte drybrush met titanium buff acryl verf gevolgd door een alcohol /inkt wash. Grey / Walnut / Black..Nu alleen nog de eindes naast de sporen voorzien van wat roesteffecten en dan kan ik verder met de pandjes...









Re: Effe wat anders
Prachtig, prachtig, prachtig.
Wat een engelengeduld moet jij hebben.
Heel realistisch gemaakt allemaal.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Effe wat anders
Dag Martin.
Bijzonder fraai gemaakt en al deze handgemaakte houten gebouwen en bouwwerken zijn zeker de moeite waard om minutieus te bewonderen! :thumbup:
Hout en omgeving zijn prachtig op elkaar afgestemd en alles oogt bijzonder sfeervol.

Veel plezier en succes met de afbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Ik vind het het heel mooi gebouwd en ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat. Op dit moment komt e.e.a. nog wat steriel over, maar jouw kunsten kennende Martin, gaat dat nog helemaal goed komen
Re: Effe wat anders
nobody
gast

Re: Effe wat anders
Schitterend mooi, Martin !
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Effe wat anders
Nu al prachtig, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Martin

Gaat bijzonder mooi worden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Martin ziet er weer pico bello uit  :thumbup:  :thumbup:


Gr Alex 0850
Re: Effe wat anders
peterke33
gast

Re: Effe wat anders
Martin,

Dat is waanzinnig mooi gemaakt, ben benieuwd naar de afwerking totaal plaatje.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank !!

Grrrrrrrr, k werk...video's editen

Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Je mag het van mij rustig een diorama noemen, is wel een erg royale..de tentoonstellingsbaan meet al 10 x 0,9 meter  ;)
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Martin
Heb genoten van je tutorial video, top klasse werk,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: