Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gras master van Noch

Gestart door RobG vrijdag 10 juni 2016, 07:47:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gras master van Noch
Beste mede hobbisten.

Ik durf heel brutaal te zijn, sorry.

Ik zoek een gras/master van Noch of Conrad te leen voor een kleine vergoeding. Ik vindt hem echt te duur om te kopen voor een of twee keer.
Misschien is het mogelijk een soort verhuur of uitleen item aan te maken op dit forum. Bij vele ligt hij in de kast en wordt hij niet meer gebruikt.
Klein prijsje voor het lenen en dan per regio dat hij op te halen is.

Ik zou er graag eentje lenen/huren, en dat hoeft ook weer niet voor niks natuurlijk, want ook jij hebt er dik geld voor betaald, maar ? 149,- vind ik geen prijs voor een beetje gras strooien.

Ik woon in Rotterdam en afwisselend nabij Goes in Zeeland dus in die regio goed op te halen en weer terug te brengen.

Rob
Re: Gras master van Noch
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gras master van Noch
Ik heb hem niet Rob, maar vind jou idee helemaal niet zo gek.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gras master van Noch
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gras master van Noch
Dag Rob.
Voor mij heb je groot gelijk en zou dit ook best geregeld kunnen worden! :thumbup:
Maarrrrr.... (er is helaas altijd een maar! :-() er zijn al meer van dit soort vragen en zelfs al acties geweest en idere keer lopen wij weer tegen hetzelfde probleem aan.
Voor wie is het risico bij beschadiging of zoek raken en hoe (en wie) organiseert de ruiling.

Mijn Grasmaster is momenteel in Portugal en komt (hopelijk) dit jaar weer naar huis maar deze mag zo de uitleen in.
Ook hebben velen daarom het goedkope alternatief van het veredelde "theezeefje" aangeschaft of zelf een Grasmaster gebouwd.

Maar natuurlijk heb je gelijk om dit meer gezamelijk aan te schaffen en gezamelijk te kunnen gebruiken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Gras master van Noch
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gras master van Noch
Daar zeg je wat AlbertJan,

Je zou natuurlijk de aanschaf prijs als borg kunnen vragen, dan lopen beide partijen geen risico.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gras master van Noch
Hm, van ruilen komt huilen en Tante Leen is in de vorige eeuw al overleden.
Gewoon zelf zo'n ding bouwen, is prima te doen: zie hiervoor dit topic.
Geeft dubbelop voldoening: zelf het gereedschap maken om het modelgras aan te brengen.
En een zelfbouw-begrasser is ook prima toe te passen, mits er met normale lengtes
gras wordt gewerkt en men geen jungle met 1,5 meter hoog gras wil aanleggen. :eek:

Groeten,

Erik.
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Gras master van Noch
Was Bentink modelspoor niet recent begonnen met de verhuur van Grassmasters?

Edit: ja dus,

klik
Re: Gras master van Noch
Spoorman
gast

Re: Gras master van Noch
De ?149 waar RobG over spreekt is de adviesprijs. Bij Lippe kost de Noch ?109 met ?1 aan verzendkosten. ;)

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/NOCH/27-7-0-188565-010001-0-0-0-0-0-0-grp-nl-h-0/ein_produkt.html

Maar ik snap wel dat dat een uitgave is die niet loont als je slechts een klein stukkie gras wilt leggen. Anderzijds: als je zo'n ding eenmaal hebt kun je 'm verhuren, kennelijk zit daar brood in. ;)

Gr, Ben.
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Gras master van Noch
En je hoeft m zo te zien maar n paar daagjes uit te lenen 8o :D
Re: Gras master van Noch
Ik heb hetzelfde zitten denken.
Afgelopen oktober toch maar een Noch Grassmaster 2.0 gekocht bij Lippe.
Het is eenmalige uitgave en voor een mooie baan is het eigenlijk onvermijdelijk dat je zo'n apparaat koop.

Daarbij je koop zoiets eenmalig en je kan het jaren gebruiken.

Natuurlijk ben ik het met je eens het is niet goedkoop. 
We hebben eenmaal met z'n allen niet de goedkoopste hobby.
Ander voorbeeld een lok van 299 euro wordt vaak ook zonder enige twijfel gekocht en mijn mening is dat een mooie baan er wel bij hoort.

Bij Benink ben ik best geschrokken van de prijs van te huren, 7 dagen 24,50 dat is dus 1/4 van zo'n apparaat.
Dan nog op-en-neer sturen a 8 euro en de borg, Ok die borg krijg je terug maar dan nog moet je wel eerst even voorschieten (150 euro).
Dus huur zo'n apparaat bij elkaar 30 dagen en je heb een nieuw apparaat zelf gekocht, waar je meer plezier van heb alleen die gehuurde tijd.
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Gras master van Noch
Of...........

Je vraagt iemand om bij jou langs te komen met zijn grassmaster.

Dan krijg je er gelijk tips/trucks/ervaring bij.

En geen gezeur over risico/schade, want de eigenaar is er gewoon bij.

Re: Gras master van Noch
peterke33
gast

Re: Gras master van Noch
Hallo Iedereen, & Rob,

Wel heb een grasmaster liggen van Noch, en ook alle soorten lengtes van gras en kleuren.

Wil deze wel uitlenen hoor, maar dan is het komen halen weer brengen.
Een borg ja die vraag ik wel, heb de mijne 140 euro betaalt en je betaalt me iets daar komen we wel uit.
Dat beetje gras zal de zaak niet maken wat je gebruikt, of je koopt zelf je gras naar wens, maar wat ben je daarna met al je gras.



Groeten

Peter
Re: Gras master van Noch
Bij mij voldoet de vliegenmepper met theezeefje anders zeer goed, gras lentes tot 4mm heeft ie geen problemen mee. Uiteraard zal een grasmaster het beter doen, maar kost dan ook 20 keer zo veel.
Re: Gras master van Noch
dat zou geweldig zijn.
Een vriend van mij gaat regelmatig naar Bentink, ha ha een Piko man en helemaal gek van Bentink.

Dat ga ik zeker informeren.

Rob
Re: Gras master van Noch
Beste Peet,

Waar woon jij, ophalen in de regio vind ik geen probleem, ophalen aan de andere kant van het land wel ha ha ha.
Ook een borg is begrijpelijk en een vergoeding ook.

Iedereen bedankt voor zijn of haar reacties.
Re: Gras master van Noch
peterke33
gast

Re: Gras master van Noch
Hoi Rob,

Helaas woon ik in Belgie kan er ook helaas niets aan doen, en ja die Borg die krijg je later gewoon netjes weer.
Je betaalt gewoon dat beetje gras, of je koopt zelf je gras kan ook maar ik hoor het wel van je als je een PB stuurt.




Groeten

Peter
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2015

offline
Re: Gras master van Noch
Onbegrijpelijk dat mensen een Noch grasmaster kopen voor veel geld (? 140).
Een electrische vliegenmepper en theezeefje werkt perfect voor ? 5 !
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2023

offline
Re: Gras master van Noch
Ik begrijp dat wel hoor. Naar mijn ervaring heeft een omgebouwde theezeef nl. moeite met wat langere vezels.
Zolang je die langere vezels niet gebruikt, prima alternatief zo'n theezeef.
Re: Gras master van Noch
Inderdaad Alphons. Helemaal wat je er mee gaat doen. Een theezeef kan goed werken. Zelf veel mee gedaan. Maar een RTS of Noch kan wat fijner zijn om mee te werken. Vooral grotere stukken en wat langer gras.

Daarbij komt dat de een geeft het geld gemakkelijker uit aan een nieuwe märklin-lok van 300 - 500 euro en dat is dan voor iemand onbegrijpelijk. De ander aan andere benodigdheden voor de aankleding van de baan. Dus zo onbegrijpelijk is het niet allemaal.

Groeten Ronald.
Re: Gras master van Noch
Ik heb vandaag zelf zo'n RTS ontvangen ter vervanging van mijn cacaobeker, ik was er van onder de indruk.

Theo
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Gras master van Noch
Hallo

Aangezien ik binnenkort voor mijn bergen toch met gras aan de slag moet orienteer ik mij alvast een beetje. Maar om nu al meteen zo'n Noch grassmaster te kopen, hhmmm. Is inderdaad wel aardig geld, bij Lippe 109 euro, maar wat doet een mooie loc?

Kopen is zo gedaan maar veel leuker vind ik het om "gereedschap" zelf te maken, een piepschuim snijder heb ik en die voldoet prima, een grass master wil ik binnenkort maken, voorbeelden te over op dit forum en elders op het internet (Luke Towan heeft het in een prima filmpje gezet). Hoop binnenkort een pakketje uit China te ontvangen die ik ga gebruiken voor de grassmaster. Ervaring op doen met het zelfbouw apparaat en bevalt het me niet kan ik altijd nog die Noch grassmaster kopen, toch?

Zelf maken is toch veel leuker...... (of zie ik dat verkeerd)

Heb ik hem in elke geknutseld zet ik het hier.....

Peter
Re: Gras master van Noch
-Peter:
Kijk eens in het draadje van Zendisigner, die heeft een grasmaster zelf ineengeknutseld.

http://forum.3rail.nl/index.php?action=profile;area=showposts;u=13025
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gras master van Noch
Peter,

Ik bestel ook regelmatig bij de Chinees.
Kun je aangeven wat je daar besteld hebt?
Desnoods via een PB?

Henk

Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Gras master van Noch
nr 4, nr 18 en nr 25. Plus kroepoek en sambalbij?  :D :D
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Gras master van Noch
yes yes, kroepoek bij

hier besteld http://www.ebay.nl/itm/DC-12V-to-20000V-High-voltage-electrostatic-generator-negative-ion-generator-/171961910986?hash=item2809ba86ca:g:Q-AAAOSw14xWFh9z

anders even zoeken op  DC 12V to 20000V High-voltage electrostatic generator negative ion generator te kust en te keur

Peter
Re: Gras master van Noch
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Gras master van Noch
Citaat van: Jørg op donderdag 19 januari 2017, 22:10:38
-Peter:
Kijk eens in het draadje van Zendisigner, die heeft een grasmaster zelf ineengeknutseld.

http://forum.3rail.nl/index.php?action=profile;area=showposts;u=13025

:thumbup: :thumbup: