Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Effe wat anders

Gestart door milocomarty dinsdag 18 augustus 2015, 00:56:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Ben aan het testen



Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

offline
Re: Effe wat anders
Ziet er goed uit Martin! Sta je komend weekend in Genk?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Nope, iets dichter bij huis, Valkenburg ZH
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Drie beurzen in 3 weken is toch wel een aanslag. Back to normal business..delen van de baan weer op hun plek. Ramma Sedan was een mooie gelegenheid eens de figuren van MK-35 van dichtbij te bekijken, gelijk een aantal gekocht. Zijn resin figuren en ze behoeven wat plakwerk, zijn vrij Frans maar met wat andere tinten en kleuren denk ik dat ze aardig te veramerikaansen zijn...









Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

offline
Re: Effe wat anders
Wat voor schaal is dit??
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
O, deze figuren 1:43, mix en match een beetje tussen deze, S&D witmetaal en 1:50 preisers..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Behalve het werken aan de groenvoorziening en US of A spul zijn er af en toe ook wat andere projecten, orders en opdrachten. Naast wat meubelgefreubel wordt er op dit moment gewerkt aan een viertal modelspoor projecten. Een ervan is i.s.m. Bentink Modelspoor in Apeldoorn een winterbaan voor de Intratuin in Barneveld..de meeste gebruikte materialen komen rechtstreeks bij Marcel uit het magazijn..









Gestart is het project op 30 september, morgenavond wordt deze opgehaald en naar Barneveld vervoerd waar de laatste bouwstappen zaterdag in de Intratuin worden afgerond. Afmetingen 3,2 x 2,4 meter. Bouwtijd ongeveer 120 uur..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Laaste update van 15 october, das al een tijdje geleden, bouw gestaag verder maar hoofdzakelijk aan opdrachten de laatste tijd. Ben maar eens begonnen wat van mijn wagentjes te roesten en weatheren. Om te beginnen bij een aantal boxcars. Roestige dakkies met Ammo roestkleurige verfjes die met de sponstechniek worden aangebracht.Vallejo washesom door te kunnen werken. En dit is nog maar de onderlaag. Hierna gevolgd door een laag chipping medium en een mooi rood dakkie. Karretjes in Maine hadden een tin plate dak vanwege de zware weersomstandigheden in de winter die mooi rood geschildert werd.Daarna lekker chippen en dan knoeien met enamel dirt, rust and grime..

















more to come
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Dat heb je weer kunstig gedaan Martin!
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Effe wat anders
ziet er goed uit!

hartelijke groet,
Ragoem
Re: Effe wat anders
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Effe wat anders
 8o Nou, die boxcar kan je weggooien, die is compleet verroest. :D
Erg mooi gedaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Dat is weer heel mooi geworden  :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Effe wat anders
peterke33
gast

Re: Effe wat anders
Dat is heel mooi gedaan prachtig  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Groeten

Peter
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u !!

Kreeg veel commentaar op de metalen roofwalks in veel FB groepen, op de andere boxcar maar veranderd naar hout, koperpen erover wat acrylverfjes en washes.....

Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

Met een MAC meer mans

offline
Re: Effe wat anders
Martin duidelijk een verbetering , de aanpassing past ook beter in de sfeer van de module. :thumbup:

willem


Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Zo is de wagon inderdaad nog mooier. Is het "echt" hout of is dit ook een weathering effect?
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Geschilderd plastic Pat..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Ook maar eens de roofwalk van het tweede karretje onder handen genomen, beetje houtig nu en moet zeggen het contrast is leuk. Tevens de zijwanden wat meer verbleekt rood, gewoon een witte wash van Vallejo..





op naar meer lagen  :P
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo nu effe wat heftig  chipping werk..laag Vallejo chipping medium gevolgd door een rode gemixt uit 3 tinten Vallejo model air...dit om het vage rood roze kleurtje van die Maine 2 foot dakkies te krijgen..maskingtape er weer af, en hoppa het eerste foutje...neemt wat van de onderliggende laag mee...toch maar eens leren tussen de lagen te sealen met een blanke satin of matte lak..maar ja gewoon gaan chippen, fout nummer 2 de verf ligt er eigenlijk te dik op..zal wel wat met m'n 1:1 werk te maken hebben...dunner spuiten dus...







Dit maal afgespoten met een satin clearcoat voor de volgende enamel stappen....eerst maar eens 24 uur laten drogen  ::)
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Geknoei van gister op de andere boxcar..acrylverf en een 4B potlood.



Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Marty:
Prachtig resultaat, een echte show boxcar,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Effe wat anders
Goed bezig, Martin.
Ziet er prachtig uit.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Thanks !!

Af en toe eens wat andere paden bewandelen en nieuwe technieken proberen..Zoals het frotten met styreen..

Geveltje in aanbouw in H0, muren grijsbord,  deuren en ramen styreen..deurklink en scharnieren van een stukkie uit een meer aderige kabel..





Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Effe wat anders
Dag Martin.

Da's een mooie combinatie van grijs karton en kunststof.
Beide materialen geven het juiste resultaat: het styreen
geeft strak resultaat voor het kozijnwerk, waarbij het
karton meer de rulle structuur van het beton heeft!  :wink:
Fijne details als de scharnieren en de deurklink  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Effe wat anders
Hallo Martin,

Het ziet er zeer mooi uit allemaal!  :thumbup:
Als het mag zou ik graag wat ideetjes "lenen" voor mijn eigen baan!  :D

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Daarom laat ik het ook zien, leen wat je wilt lenen en combineer desnoods...misschien komt er wel wat uit wat voor mij ook weer leerzaam is..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders


Toch wel leuk spulstyreen, beetje frobelen met platen en Evergreen profieltjes, wazig aanhangsel in staal aan een covered crane, schuifdeurtje en een nieuw kapje op m'n boxcab...toch wat meer te knoeien in Rijswijk.....weathering in progress..











hopelijk komende dagen wat meer gepruts, doe morgenavond de toko tot de 4de januari dicht...
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtig werk geleverd,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

offline
Re: Effe wat anders
Erg fraai! Ik denk wel dat je die trap een kwart slag moet draaien, iemand die nu die trap beklimt kan makkelijk worden geraakt door een passerende stoomlok (bij die suffe Amerikanen is dat alleen een kwestie van wanneer, niet of iemand zal worden geraakt....  ;) )
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Fantastisch weer :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2007

offline
Re: Effe wat anders
Martin,
Leuk om te zien dat je nu ook het voordeel van styreenbouwen ontdekt heb.
Ik bouw al jaren met styreen profielen en plaatwerk, ik gebruik het van maquett die je per stuk kunt kopen in de lengtes van 30 cm en 100 cm.
Van evergreen heb je vaak dingen over omdat niet ieder profiel veel gebruikt wordt.
Zal in Rijwijk wel een catalogus voor je meenemen dan kan je zien wat er te leveren is.
Het wordt verkocht in div modellspoor winkels en peard verkoopt het ook in rijswijk en in houten.
Blijf je volgen wat de bouwsel betreft.
Groeten jaap
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Al gevonden Jaap, staat ook online..

Is al weer een tijd geleden dat ik het boek  Perfekt bis ins detail geschreven door Emmanuel Nouaillier heb aangeschaft. Ja, voor hun die het graag willen weten, ik lees, schrijf en lul Duits. Al die tijd heb ik me af zitten vragen hoe en wat hij het kunstje met het calqueer papier nu deed om zijn reclames over te brengen op de muren. Kon er niet echt een beschrijving van vinden dus zelf maar eens aan de slag. Eerst maar een een simpel design in Illustrator gemaakt en de hele zooi in spigelbeeld gezet. Test printen om te kijken of het formaat klopt waarna ik er een stukkie calq opgeplakt heb met wat tack masking tape en de zooi nu helemaal vol geprint op de photostand van de printer.. Stukkie calq verwijderen en goed op het gebouwtje leggen, met de inktlaag naar beneden en maar eens goed tekeer gaan met een zacht podlood en hoppa, daar is de afdruk. Nu wil ik de schildering / reclame wel veroudert maar niet zo super vaag als de zo genaamde ghost signs dus maar eens een Faber Castell polychromos kleurpodlood ter hand genomen en de tekst rustig van wat meer kleur voorzien. Bijkomend voordeel van de podloden is dat de stift op olie basis is dus lekker uitgesmeerd enzo kan worden met wat odourless thinner / terpentine..dat stinkt niet zo  :P Redelijk tevreden zo met het resultaat wat nu klaar is voor wat verdere weathering en micro schilderjunk....















Re: Effe wat anders
Spoorman
gast

Re: Effe wat anders
Creatief Martin, geeft weer inspiratie zoals altijd. :thumbup:

Je print met een inktjet, zou hetzelfde truukje ook lukken met een laserprinter met toners?

Met groet,
Ben.
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Super goed gelukt, zeer creatief,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 december 2015, 07:57:56
Creatief Martin, geeft weer inspiratie zoals altijd. :thumbup:

Je print met een inktjet, zou hetzelfde truukje ook lukken met een laserprinter met toners?

Met groet,
Ben.

Heb hier geen laser staan Ben, maar zou het proberen waard zijn..
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Meer voortgang, meer kleur en micro painting zoals die Fransoos zegt. Vallejo modelcolor, marterharen 0/3 en een nat palet van een stuk sponsig poetsdoekje, wat bakpapier en een plastic doosje..





Wish ya all a happy New Year !!
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Zo na een paar dagen in de kou met een lekke CV vandaag eens fijn weer zitten schilderen. Doel, roest..verschillende technieken met diverse roest tinten. Eerste laag met een sponsje, washje erover. Tweede laag verdunde acrylverf in onregelmatige abstracte patronen gevolgd door de spettertechniek, dunne verf met een platte kwast over een tandenstoker halen..ben aardig content...









Zijn zo wel klaar voorwat chipping medium en kleur..
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2014

offline
Re: Effe wat anders
Echt mooi, gaaf :thumbup:

Hans
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
Zeer mooi resultaat,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Effe wat anders
Zo, die pui kan direct naar de stort, wat een roestbak!

Je blijft me toch keer op keer verbazen met je kunsten Martin!
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Effe wat anders
Dag Martin.

Mooi resultaat en duidelijk beschreven en uitgelegd wat de noodzakelijke handelingen zijn! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2013

offline
Re: Effe wat anders
Meesterlijk Mooi !! En ook prima omschreven zodat de leken (ik dus) er ook wat aan hebben. Blijf het volgen  :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
WIP , de 3  narrow gauge tankcars waar ik in Rijswijk aan werkte..





















Roestige tanks met Ammo by mig acrylic paint over een black and white primer base. Combinatie airbrush, spons en spetter technieken.

Decks met de  Vallejo old and weathered wood set..IDF Israeli sand primer, model-air concrete gevolgd door  IDF israeli sand light met een visitekaartje om wat scherpere randen te spuiten. Alles met de airbrush. Gevolgd door highlights met dezelfde  IDF kleur en een wash met 50/50 verdunde modelcolor wash dark grey, highlighted met  RAL 1001 modelair..
Re: Effe wat anders
Jørg
gast

Re: Effe wat anders
-Martin:
Prachtig mooi gedaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
peterke33
gast

Re: Effe wat anders
Hoi Martin,

Heb al je foto's even gezien, en dat is allemaal prachtig gemaakt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Effe wat anders
Ook deze "roestige" tanks zijn weer prachtig geworden.  :arrow: :thumbup:
Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Effe wat anders
Zoals gewend van jou ben je weer goed bezig!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Effe wat anders
milocomarty
gast

Re: Effe wat anders
Dank u !!

Vallejo's old and weathered wood set echt leukom mee te werken en het is nog simpel ook, eigenlijk een paar kleurtjes en een washje..kind kan de was doen..tussendoor een schuttinkje van basswood maar wel met een dekkende primer en acryls geschilderd....







Re: Effe wat anders
Lid sinds: 2008

offline
Re: Effe wat anders
Tja, als het er dan zo mooi en realistisch uit gaat zien, dan mis ik de spijkers of schroeven waarmee de planken aan de schutting bevestigd zijn. Of is er gelijmd?
Of minder scherpe foto's maken?  ;)

Met vriendelijke groet,
Frank