Na een poosje nu ook weer even een update van mijn vorderingen.
Een aantal weken terug had ik flexrails gekocht om op de module te gaan leggen.
Echter zag er tegenop om te gaan zagen in de flex-rails en dan moet ik ook nog stroomonderbrekingen inbouwen vanwege de toe te passen remmodules. Mede daarom heb ik besloten om terug te gaan naar mijn oorspronkelijke plan.
Dus heb nogmaals rails besteld, maar deze keer duurde de levering bijna 2 weken.
Waarschijnlijk waren ze op wintersportvakantie of zo...
Hierdoor lag de bouw even stil.
Ondertussen wel bezig geweest met het verven van bouwpakketten en vorige week een workshop gevolgd bij Milicomarty.
Met dit als eindresultaat:
Ondertussen zijn de rails binnengekomen en heb al een eerste opzetje neergelegd.
Ook alvast gekeken naar verschillende mogelijke opstellingen van de kloosterkerk en bijbehorende gebouwen.
Ik denk dat ik de kerk iets hoger ga positioneren dan de overige gebouwen.
Het staat nu allemaal bewust vrij recht op elkaar. Ik heb op internet gezocht naar kloosters als voorbeeld en dan zie je toch ook vaak dat de gebouwen recht op elkaar geplaatst zijn.
Variant 1:
Variant 2:
Het is de bedoeling dat de bocht aan de rechterzijde grotendeels in een tunnel komt te liggen.
Ook meebesteld nog een seinhuisinrichting en twee seinspaninrichtingen van Weinert.
Weet iemand toevallig hoe het bouwpakketje van Weinert het best in elkaar te zetten is?
Kun je dat lijmen met speciale lijm of moet het gesoldeerd worden...
Deze week wil ik de rails hun definitieve plek geven, zodat ik in de blackboxen de doorgangen kan gaan zagen.
Groeten,
Ton.