Na de bouw van de
brug en de
kolenbunker heb ik de smaak van het zelf dingen bouwen al goed te pakken. Mijn nieuwe project is een houten goederenloodsje dat tussen 2 sporen komt aan de linker kant van m'n baan (bij de berg). De loods wordt 20cm lang en een deel daarvan is buitenplaats onder het dak. In dit draadje zal ik de vorderingen bijhouden.
De locatie:

Er is niet veel ruimte en daarom is het me ook niet gelukt iets te vinden dat er past en ook nog een beetje leuk is. Zelf aan de slag dus maar.

Na een beetje scharrelen tussen wat resthout kwam ik er achter dat een staander van een Ikea Görm-kastje precies de goede breedte en dikte heeft.

Alleen de lengte was wat ruim, maar daar weet m'n nieuwe Metabo gelukkig wel raad mee.

Plankje...

...perron!

Aan de lange kanten van het perron komen nog houten planken.
Dit is altijd leuk: wat heb ik in 20 jaar bij elkaar verzameld in rommelbakjes en kan nu nuttig gebruikt worden? De keuze is gevallen op deze deuren en ramen. Ik kom alleen één roldeur te kort, maar daar vind ik wel wat op. Rechtsboven wat schetjsjes voor de bouw.

Hier moeten de ramen en deuren komen. Alles is nauwkeurig opgemeten en uitgetekend.

Na snijden komt vouwen (zelfs de doos van de Metabo is nuttig

).

De ramen en schuifdeuren krijgen een fris groen kleurtje. Op de latjes daaronder heb ik een aantal kleuren aangebracht om te kijken welke het beste bij de loods staat. Ik heb nog geen keuze gemaakt...

De hele loods is nu ingepakt in roerstaafjes.

Deze donkerbruine latjes komen aan de zijkant van het perron.

De binnenkant van het loodsje heb ik ook maar even donker gemaakt. Dat is wat mooier als er straks licht in komt.

Voor het dak gebruik ik een Auhagen dakplaat. Zo komt het er uit te zien:

Aan de linkerkant de overdekte buitenplaats/opslag.
Tot zo ver het resultaat van de eerste twee avonden. Binnenkort meer

Groetjes,
Rutger