Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Re:Rutgers zolderbaan - Einde: sloop van de hele baan...

Gestart door Rutger vrijdag 09 oktober 2009, 21:35:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Mooi update. 8)

Gr.
René
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Ziet er goed uit, die brug.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Bedankt voor de leuke reacties weer :D.

Het linker deel van de boog zit inmiddels in elkaar en heeft zojuist z'n eerste laagje verf gehad. Veel verder ben ik helaas nog niet gekomen, maar stukje bij beetje vordert het toch best aardig.

Citaat van: wacojaco op woensdag 19 mei 2010, 20:12:51
...ligt de wissel niet een beetje te dicht op de rand (aan de voor kant, in de knik).
Was het niet beter geweest als je het met de ronding van de wissel had gemaakt.

Op zich geen gek idee, Die knik is nog een beetje een erfenis van de tijd dat ik de torentjes aan de rechterkant wilde hebben. Ik moet er wel bij zeggen dat de rails op de laatste foto nog niet goed ligt. Die heb ik er alleen even op gelegd voor de foto. Uiteindelijk komt het doorgaande spoor natuurlijk netjes in het midden te liggen. Als ik de brug verder af heb zal ik eens kijken hoe het staat. Als het echt niet mooi is kan ik inderdaad toch een afronding maken :D.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hai Rutger,

Het begint nu echt wel mooi te worden, ook dankzij de tegellijm...!
Gebruik je kant en klare lijm, of in poedervorm, en van welk merk.?

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hoi Willem,

De tegellijm die ik gebruik is gewoon Gamma huismerk standaardspul. Ongeveer 7 euro voor 5 kg. Het is poeder en als je er een klein beetje water bij mengt (zodat het nèt niet meer klontert) werkt het erg goed. De truc is om het zo dik mogelijk te houden. Dus het moet wel een homogene pasta worden (of "deeg" zoals Einte het heel treffend omschreef), maar eigenlijk net niet van de spatel afdruipen.

Hoe dikker je het houdt, hoe beter je bij het aanbrengen ervan al (rots)structuur kan meegeven aan het spul. Het loopt altijd nog wel iets uit, maar als je het te dun maakt glijdt het zo de berg af. Kijk maar naar het verschil:

Foto 1: Lekker dik en de structuur blijft er mooi in zitten.



Foto 2: Te dun. Het druipt van de berg af en er als het opdroogt is het net lava. Niet zo mooi helaas :(.



Gewoon proberen dus :D.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Slecht nieuws: Het plateau aan de linker helling (waar de pijlers op komen) was toch een beetje te hoog geworden. Toen ik een laagje wilde wegbreken sneuvelde vrijwel de hele helling :?. Ik heb weer wat te doen :(.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Hey Rutger,

Dat is weer flink balen...!  Is het erg veel werk, of valt het nog een beetje mee?  Het begon nu net weer mooi te worden. Ik zie wel hoe je dit allemaal weer oplost.

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Het valt wel mee denk ik. Ik heb het gat nu enigszins kunnen opvullen, maar niet zonder dat de tegellijm er aan de onderkant uitdruipt. Er ligt een plankje met daar overheen dik folie op de rails om beschadiging te voorkomen (had ik gelukkig vooraf bedacht), maar omdat het helemaal achterin de berg is kan ik niet goed zien of het 100% werkt.

Later meer...
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Rutger,

Zie je wel dat het mee kan vallen?
We zien in de volgende updates wel wat er allemaal gebeurd is, en hoe je het hebt opgelost.!

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Citaat van: Rutger op vrijdag 21 mei 2010, 15:12:21
Het valt wel mee denk ik. Ik heb het gat nu enigszins kunnen opvullen, maar niet zonder dat de tegellijm er aan de onderkant uitdruipt. Er ligt een plankje met daar overheen dik folie op de rails om beschadiging te voorkomen (had ik gelukkig vooraf bedacht), maar omdat het helemaal achterin de berg is kan ik niet goed zien of het 100% werkt.

Later meer...

Hallo Rutger,

Er zijn loc's met een sneeuwschuiver  :mrgreen: :mrgreen:

Wel jammer dat het even mis ging, hoop dat het toch nog lukt  :D

Begint er al leuk uit te zien zo.

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Als het op de rails gekomen is zoek ik eigenlijk meer een tunnelboormachine. Heeft Märklin die al in model? :D
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Citaat van: Rutger op vrijdag 21 mei 2010, 17:05:22
Als het op de rails gekomen is zoek ik eigenlijk meer een tunnelboormachine. Heeft Märklin die al in model? :D

Als je weet dat die dingen heel lang  :shock: :shock: :shock: :shock:  en groot wil niet weten hoe groot in schaal 1 op 87  :?



Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Update: Bouwen aan de brug en meer - veel nieuwe foto's!
Ik had eigenlijk een nèt iets kleinere in gedachten :shock: :D

Het lijkt overigens allemaal goed gegaan te zijn. De afdekking heeft z'n werk gedaan :D
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo iedereen :D

De laatste update is alweer van 18 mei (precies een maand geleden!), dus het mag wel weer eens. Ik ben de laatste tijd wat minder actief op het forum omdat ik het wat drukker heb en omdat met het mooie weer de "zomerhobby's" ook weer tijd gaan eten. Zo gaat er natuurlijk weer van alles stuk bij de Dafjes (maar ze rijden) en "moet" ik me af en toe over de grens melden voor wat echte treintjes. Maar niet getreurd, de modelbaan ligt niet stil. En ik heb de afgelopen maand toch wel weer genoeg gedaan voor een grote update, dus daar komt 'ie dan:

Hier was ik gebleven. De brug heeft z'n ruwe vorm en de bergen er om heen worden passend gemaakt:



De 2e helft van de boog moet ook nog even gemaakt worden. Eerst maar eens wat wegsnijden:



Dan in elkaar:



En vervolgens de mat-blauwe verf erop.



Et voila; een boog :D



De berg wordt nog bijgewerkt om het allemaal wat beter eruit te laten zien. Daarbij was er hier en daar wat "aangepast" op de maten van de brug en de scheuren zagen er niet heel natuurlijk uit.





Ook de ruïne op de rechter berg staat nu vast op z'n plek



Hier een foto zonder flits om te laten zien dat het felle blauw met tegenlicht al een stuk minder opvalt en wat natuurlijker in het plaatje past. De "tandspleet" in de boog is nu weggewerkt.



Om de grote brugpijler te laten passen moest ook bij de linker berg wat weggebroken worden:



Voor de perfecte passing heb ik de pijler ingepakt in huishoudfolie en daar tegenaan de tegellijm gesmeerd.





Hierbij (dit had ik een tijdje terug al gemeld) kwam er echter wel een hoeveelheid tegellijm in de berg terecht, recht boven een wissel. Gelukkig had ik hierover vooraf nagedacht, anders had ik nu een gigantisch probleem gehad!



Deze enorme klodder kwam er onder uit. Als dat toch eens op de rails terecht was gekomen...



Nog een beetje bijsmeren. Het brugdek met de boog was hier nog een los onderdeel 8)



En dan nu de grote truc met het folie: de pijler gaat er zonder tegellijm uit en het folie blijft achter:



Vervolgens het folie eruit trekken en je houdt een perfecte pasvorm voor de pijler over. Nu kan ik zonder problemen de berg verven en van begroeiing voorzien, zonder dat de brug steeds in de weg staat.



Het bassin aan de voet van de vallei krijgt ook steeds meer vorm:



Even de laatste plekjes bijwerken.



Ook aan de rechter kant komt een voetstuk voor de brug:



Tijd om de pijler en de torentjes wat meer vorm te gaan geven. Ik begin met het uitzagen van de bovenkant met de kantelen:



Zo passen ze mooi in elkaar:



Lijm er tussen en laten drogen op de toren. Zo krijgt 't de goede vorm.



De ruwbouw van de eerste is klaar.



Likkie verf erop...



...en baksteenfolie...



...en dat is één. Hij wordt nog wat bijgeknipt en geverfd, maar de basis is af.



Tijd voor de volgende (ik heb weer even genoeg gefiguurzaagd voor de komende 6 maanden)





En dat is twee!



De ruwbouw van de brug is nu ver klaar.



Bij Wentink heb ik een meter I-profiel en wat hekjes gehaald. Het tunnelportaal links komt later (ooit) bij het rangeerterrein.



Van het I-profiel heb ik langsliggers onder de brug gemaakt. Het schuine stuk met de scherpe knik blijft, omdat ik dat mooier uit kan laten komen dan een ronding.



Het schuine stuk voor het zijspoor krijgt ook extra ondersteuning.



De rails komt in een pasvorm te liggen (rara waar kom de wissel...):





De ondersteuning komt ook langzaam op z'n plaats



Om het brugdek niet te dik te laten lijken en natuurlijk ook om het er beter uit te laten zien komt op de hoek een blauwe rand.





Het komt steeds een beetje meer af.



Het schuine stuk heeft deze fraaie ondersteuning gekregen...



...die precies samenvalt met de constructie van de rest van de brug!



En zo ziet het er dan van bovenaf uit.



Nadat ik de hekjes heb geplaatst werd het maar eens tijd voor een paar proefrondjes. De brugvoet rechts is nog niet hoog genoeg.





De bovenkant van het achterste torentje is hier wat naar benden gezakt. Maar goed, het gaat even om het idee...





De bovenkanten van de torens krijgen nog een schuine onderkant om ze beter bij de torens te laten aansluiten:





De brugvoet rechts wordt verhoogd:



Hij is helaas iets te breed geworden en de onderkant is nog niet goed gevuld, maar dat is wel op te lossen 8)



Uiteraard breekt dan meteen alles uit elkaar, maar gelukkig is er altijd meer lijm...



Dan wordt het maar eens tijd om de berg een kleurtje te geven. Eerst een donker grijze onderlaag.



Vervolgens met een beige spuitbus wat subtiele nuance aanbrengen:



En daarna met een steenspuitbus er wat rotsmotief op aanbrengen. Deze spuitbus (van de Praxis; wel vrij duur...) spuit een soort lijm met vlokken. Het is dus erg belangrijk dat de ondergrond al de juiste kleur heeft!



En dit is dan hoe het er nu uit ziet. Bedenk hier nog een leuke hoeveelheid begroeiing bij en het gaat er zowaar eens een beetje realistisch uit zien :D Uiteraard wordt de brug nog wel een beetje verder afgewerkt/geweatherd.



De brug is niet het enige waar ik de afgelopen maand aan heb gewerkt. Er was ook nog het probleem van de voetgangersbrug die eigenlijk net te smal was voor over twee sporen. De treinen kwamen er nèt niet tegenaan, maar het zag er eerlijk gezegd gewoon niet uit. Ik heb dus maar een 2e setje gekocht om de brug te kunnen uitbreiden...

Hier een plaatje van hoe de brug was:



Krak :(



De brug wordt met twee ramen verlengd (het lijkt alsof er drie bij komen, maar ik heb een hoekraam weg moeten halen).



O ja, origineel had de brug de fijne tint "deprimerend grijs". Bah...



In het groen is het toch mooier. Het is nog goed te zien welke stukken nieuw zijn, want die zijn nog niet mat afgespoten.



Na het mat spuiten kan de brug weer in elkaar:



Kijk, dat is tenminste een fatsoenlijke overspanning. En het ziet er (technisch) zelfs natuurlijker uit :D



Het dak zit hier nog los, want er komt nog verlichting in. Maar wat een brug hè?



Tot slot nog een heel ander projectje. Helemaal aan de linker kant van de baan heb ik een tijdje terug een extra zijspoor gemaakt. Dit spoor is zelf vrij kort, maar dat ga ik na het stootblok verlengen met 2-rail rails als "vervallen spoortje".

Eerst maar eens bielsjes verven met mat donkerbruin:



Aan het eind komt nog een stootblok.



Hier gaat het komen:



Het inmiddels vertrouwde kurk leggen, lijmen en aandrukken:





Dubbelzijdig tape over het kurk en dan kan de rails er op.



Het stootblokje er bij (het gat aan het eind naast de baan wordt nog dicht gemaakt).



Dit treintje zal hier blijven staan. Er komen nog wat boompjes en struiken bij om het geheel af te maken, zodat het echt lijkt alsof het spoor en de trein al decennia lang niet meer zijn gebruikt.



Zo, dat was 'm weer even! Zoals ik al zei ben ik de laatste tijd erg druk, maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden van wat er gebeurt op de baan :D

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
dat is nog es een foto-update,

jammer voor da toude treintje, dat ie nooit weer mag rijden :lol:
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Inderdaad een flinke foto update,
Brug ziet er erg mooi uit, complimenten
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Wat ontzettend belachelijk veel nieuws...!!  :shock:
Dit is niet negatief bedoeld, maar we hebben in één keer zoveel nieuwe dingen te bekijken, dat we bijna niet meer weten waar we moeten beginnen en eindigen. Allereerst de brug; Deze is heel mooi geworden, en op de plek waar de wissel komt, heb je het heel goed opgelost met die profielen, zodat het één geheel is geworden !  De blauwe kleur valt mij heel erg mee. De torens met kantelen zijn ook heel goed gelukt, en de truc met de huishoudfolie was perfect. Het berggedeelte komt nu heel natuurlijk over, en die speciale spuitbus heeft het effect nòg meer versterkt ! Dan is er nog de voetgangersbrug; de verlenging hiervan heb je heel mooi opgelost, en de kleuren zijn beter dan de oorspronkelijke. Nu nog een beetje weatheren en voilà ! Het rangeerspoortje begint er goed uit te zien, maar daar wacht ik nog even mee tot het wat verder af is. Rutger,.... kortweg ; mijn complimenten voor al het werk van de afgelopen tijd, ik vind het prachtig geworden...!!  :D

groeten, Willem.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Dag Rutger.

Dat is inderdaad een grote foto-update.
Maar dat mag dan ook wel na een maand.

De spoorbrug vind ik fantastisch worden.
Het priegelwerk met de kantelen is het
volgens mij dubbel en dwars waard!
Ook de schuine zij-constructie ziet er
toch best wel realistisch uit.

De voetgangersbrug is zeker ook goed gelukt
en heeft nu ook meer 'body' wat zeker niet
misstaat! 8)
Kom maar op met de foto met verlichting!

Tja, en dan het vervallen spoortje . . . .
dat is natuurlijk nog lang niet af maar het
begin is er, alleen vraag ik mij af waarom
je 2-rail ervoor gebruikt. Heb je geen oude
k-rails meer zodat je er toch eventueel
later eens gebruik van kan maken? :wink:

Groeten,

Erik
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Man man man,

Een waar genot om je update te mogen aanschouwen.
Duidelijke foto's en een duidelijke uitleg, 't geeft me meteen een gevoel
om er zelf ook aan te beginnen. (maar zover ben ik van belange nog niet)

Succes nog,
Kris
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
mooie brug heb je  gemaakt rutger en leuk gedaan dat verroeste treintje

groet Wesley
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
De brug begint erg fraai te worden! Leuk om te zien hoe je die stukje bij beetje in elkaar aan het zetten bent. Mooi gedaan!
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Dit is inderdaad een mega update :shock:, maar wel heel leuk om te bekijken. :D
De brug is erg goed gelukt. 8)

Gr.
René
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Leuke reacties! :D

Dat verroeste locje gaat vooral niet meer rijden omdat er geen binnenwerk meer in zit. Dat had ik laatst eens nodig voor een ander locje waar dat niet in zat en deze loc is daar dus het slachtoffer van. Maar het wordt een mooi (en eervol?) stukje scenery. Die wagonnetjes (4000) zijn een heel ander verhaal. Die heb ik 20 jaar geleden eens geel met blauw geschilderd zodat het net NS-wagons waren; tenminste dat vond ik toen ik klein was... Uiteindelijk heb ik ze ruim een jaar geleden groen met bruin geschilderd en van (deels gebroken) raampjes voorzien "om er ooit eens wat mee te doen". Dat ooit is dus nu. Ik zal de foto's van die operatie wel eens opzoeken 8).

De reden dat ik 2rail heb gebruikt voor dat stukje is simpelweg omdat ik dat nog had liggen. Hoef ik geen dure K-rails te offeren.

Groetjes,

Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Mooie update  :D

Kon je die kantelen niet van klei maken, dat zagen lijkt me een hoop werk, met klei zou dat makkelijker moeten kunne.

Maar je gaaty de goede kant op  8)

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Ik heb het overwogen om 't van klei te doen, maar ik wilde heel graag dat baksteenfolie gebruiken omdat het zo mooi bij het blauw van de brug staat. En op klei is het heel moeilijk om iets te lijmen. Vandaar al dat zaagwerk :D
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Citaat van: Rutger op vrijdag 18 juni 2010, 19:12:14
Ik heb het overwogen om 't van klei te doen, maar ik wilde heel graag dat baksteenfolie gebruiken omdat het zo mooi bij het blauw van de brug staat. En op klei is het heel moeilijk om iets te lijmen. Vandaar al dat zaagwerk :D

Hallo Rutger,

Ik zit al een poosje met een idee om een ruine te maken met klei, iemand anders hier op forum had al een poort gemaakt met gips gegoten in legoblokjes.
Volgens mij als je een frame ruwweg maakt van het kasteel of wat dan ook en dan bekleden met klei.

Mischien binnen kort hier over meer.

Gr Einte
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Rutger

Hele mooie update.
Je brug en omgeving ziet er prachtig uit. Heb je mooi gedaan.

Je voetgangersbrug is ook mooi verlengd. Is het niet natuurlijker om de grote overspanning in het midden te ondersteunen.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Ik zal 'm eens globaal doorrekenen, maar ik denk dat het eigenlijk ruim kan. Er anders is er genoeg ruimte voor een voetje tussen de 2 sporen. Wordt vervolgd 8)
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger.
De prachtige updates maakte het wachten totdat alle foto's geladen waren, meer dan goed! 8)
De spoorbrug met kantelen begint steeds mooier zijn vorm te krijgen, de aansluiting naar de stadsmuren op de berg worden zo steeds realistischer.

Veel succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Weet niet wat ik op heb te zeggen maar erg strak werk met heel veel tips en geweldige bouwwerkjes waar je zelf heel veel van aan heb moeten aanpassen, het resultaat mag gezien worden heel erg top en  8)

Kijk zeker mee en wens je veel succes met de verdere aankleding van je modelbaan maar die brug nogmaals geweldig.

Groet Wim.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Citaat van: Rutger
Dat verroeste locje .................

Maar het wordt een mooi stukje scenery.


Dag Rutger.

Ik denk dat je het drijfstel en de wielen van het locje
nog wel even met roest moet 'behandelen' . . . . . . . .
Het is het enige wat erg blinkt namelijk.  :wink:

Groeten,

Erik
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Je bent aardig druk geweest de laatste tijd. Wat een mega update met die brug en berg.
Ziet er allemaal prima uit zeg.

Ook een zeer leuke voetgangers brug heb je gemaakt.

Groet

Ronald
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hallo Rutger,

Dat is een geweldige update, mooie foto's van je werkzaamheden.

De brug is een pracht stuk geworden op je baan, echt een eye catcher.

Succes met de verdere bouw.

Gr.
Piwie.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Het ziet er werkelijk prachtig uit naam genoot, straks als de echte grondkleuren en gras er bij komt...

Top!

Groeten,
Rutger
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Ik ga binnenkort wat begroeiing aanbrengen en het meertje een eerste waterlaag geven. Daarvoor moet de "achterkant" dicht; dit ga ik met een stukje doorzichtig Vivak doen.

De glimmende wieltje van de loc krijgen inderdaad ook nog een behandeling; nu is alleen nog de plastic kap geweatherd.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Ziet er allemaal erg leuk uit Rutger :D !!!

M.v.g.

RMW
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Een geweldige update met weer een mooi foto overzicht.
Ziet er prachtig uit allemaal. Vooral de brug met de wissel vind ik goed gelukt!

Groet Jos
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Zo even op mijn gemak je mega update door gelezen.
Man wat heb jij een mooie brug gemaakt.
En dan nog die voetgangers brug, geweldig.
De rest ziet er ook goed uit.
Ik ben het met Erik eens dat je het drijfwerk van dat oude locje ook even met de kwast moet doen.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Dat locje is inmiddels verder geweatherd en de foto's komen er aan zodra ik m'n nieuwe pc onder de duim heb :D

Leuk, dat 64-bit, maar niet alles draait er goed op...
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
*ahum* "De glazenwasser, meneer... Wilt u het raam even vrijmaken? Dan kan ik het schoonmaken voor u. Dank u!"  :mrgreen:
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger, bekende stootblokken ik heb er ook nog een stuk of 5 van en had ze nog niet eerder ergens gezien.

Mooi geweatherd zodat ze nogal echt lijken.

Groet

Ronald
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
mooie brug!! :shock:
ook het verroeste treintje ziet er mooi uit!! :shock:

Gr. Myron :D
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Zo hier was ik even bezig met het lezen van al je werkzaamheden de afgelopen tijd. Wat een geweldige up-date. Je baan gaan nu echt vorm krijgen. Prachtig hoe je dingen maakt, oplost en erbij verzint. Dit is echte modelbouw.
Leuk idee van je om zo'n oude trein neer te zetten.
Succes weer en we staan weer op scherp om je volgende update te gaan bekijken.

Groeten Ronald  :D
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
hallo rutger,

even naar je foto's gekeken,en je brug die word waanzinig mooi.had ik meer plaats gehad op de baan,dan was er ook een brug gekomen.maar een mens kan niet helaas niet alles hebben,en wens je nog plezier aan je baan.


groeten en fijne zondag;peter(ke33)
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Wow wat een foto update, alleen daar ben je al even mee bezig om ze hier te plaatsen.
Ik vind je brug erg mooi geworden, leuk met die stijlen naar de zijkant.
Ik heb gisteren toevallig bij mijn modelspoorwinkel ook allerlei witte kunstof profielen gezien, daar kun je dus echt mooie dingen mee maken. 8)

Suc6 met je baan en fijne zondag.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Bij deze nog even de beloofde foto van het beter geweatherde treintje:



Een nieuwe update kan nog even duren. Ik ben net terug van vakantie en heb zo'n 5000 foto's uit te zoeken... Daarvóór heb ik niet aan de baan kunnen werken omdat het ruim 40 graden was op zolder (en ik overdrijf helaas niet eens). "Gelukkig" regent het weer en zakt de temperatuur, dus het kan nooit lang duren voor ik weer verder ga 8)

Groetjes,

Rutger

P.S. Tijdens de vakantie heb ik vele elementen van m'n modelbaan in het echt kunnen zien, zodat ik ze realistischer kan maken aan de hand van foto's van het origineel. De 2 leukste voorbeelden zijn de Klingentor in Rothenburg ob de Tauber (die hoge toren op de linker berg) en het grote station, dat in werkelijkheid in Neustadt an de Weinstraße staat. Foto's volgen uiteraard!
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Hoi Rutger,

Ik neem aan dat dat treintje niet meer rijd.
Waarom zie je dan toch nog iets glimmen bij de wielen ( loopvlak ).
Of vertekend de foto?
Verder mooi gedaan.

Groetjes Jac.
Re:Rutgers zolderbaan - Mega-update: Brug, berg & meer - Ruim 70 nieuwe foto's!
Het treintje heeft geen binnenwerk meer en rijdt dus inderdaad niet. Wat je nog ziet glimmen zijn de loopvlakken van de wielen. Normaal zie je die niet echt, maar omdat ik deze foto geflitst heb knalt het er nu een beetje uit. Overigens wordt het hele stuk verlaten spoor nog ingepakt in begroeiing.

Nu de herfst al begonnen lijkt is het weer een beetje te doen op zolder, dus ik ben weer met de baan bezig. Gisteren heb ik de eerste jachtlak ("water") gesmeerd voor het meertje tussen de bergen. :D
Re:Rutgers zolderbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Rutgers zolderbaan
Oef, dat werken met jachtlak valt nog niet mee. In mijn enthousiasme heb ik een veel te dikke laag gemaakt die maar niet wil drogen. Er moeten nog wel een paar lagen op om genoeg diepte te krijgen. Zou 't kwaad kunnen...?
Re:Rutgers zolderbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Rutgers zolderbaan
Citaat van: Rutger op dinsdag 07 september 2010, 21:50:28
Oef, dat werken met jachtlak valt nog niet mee. In mijn enthousiasme heb ik een veel te dikke laag gemaakt die maar niet wil drogen. Er moeten nog wel een paar lagen op om genoeg diepte te krijgen. Zou 't kwaad kunnen...?

Ik kan je het antwoord niet geven maar Wim N heeft veel met deze lak gewerkt.
Je zou het hem eens kunnen vragen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.